Wat een grappige kruising, met een prachtige kleur vlekken Mooi elegant beestje!
Wat me opvalt op de standfoto is dat je gewicht daar meer op rechts dan op links is. Op de andere foto's kan ik daar niets van zien, maar hou dit in de gaten en probeer zo recht mogelijk op je paard te zitten, zowel horizontaal als verticaal Ik herken het naar rechts "zakken" zelf ook, het hangt bij mij samen met scheefheid van de pony en inknikken van mijn linkerheup, misschien is dit inknikken bij jou ook het geval?
Ik ben blij dat dit een geslaagde kruising is.. mijn quarab is per ongeluk drachtig van mijn voormalige tinker hengst en staat op ploffen maar ik was niet zo heel blij met deze combi. Hoop echt dat ik ook zo'n mooi veulen krijg als jouw paardje.
Corelli: ik knik inderdaad soms in. Betrap mezelf er vaak op en probeer het zoveel mogelijk te corrigeren. Is echt een probleem wat bij mij ligt. Wil hier tijdens mn lessen ook aan gaan werken
Chimello: aparte kruising, ben benieuwd hoe die eruit komt te zien!
Chanellhoii
Geplaatst: 02-02-14 20:32
volgens mij zitten de bakstukken idd te los en de neusriem mag wat mij betreft wel wat losser
evelien11
Geplaatst: 02-02-14 20:35
Leuk kleurtje heeft je paard!!
Jinte
Geplaatst door de TopicStarter: 02-02-14 20:41
Chanellhoii schreef:
volgens mij zitten de bakstukken idd te los en de neusriem mag wat mij betreft wel wat losser
Bakstukken heb ik al aangepast. Neusriem zit juist erg los omdat deze nog niet helemaal soepel is..
Ah je bedoelt lager? Ik heb zelf het idee dat ie zo goed zit omdat ie 2 vingers onder t kaakbeen (dat is t volgens mij toch?) zit.. maar correct me if I'm wrong!
jaa t viel me op bij de laatste foto. kan ook zijn dat ie scheef zit hoor maar ik denk ik zeg t ff
KimD
Geplaatst: 04-02-14 11:19
Dat het zadel schuift is te wijten aan de barefoot, zelf rijd ik hier al jaren mee en ken hun zijn 'problemen'. Echter zijn die vrij makkelijk op te lossen. Dat het zadel minder gaat schuiven kun je verhelpen door een goede banaansingel aan te schaffen die je aan beide kanten kunt aansingelen tot het 2de of 3de gaat van boven geteld. Ook zou ik een keer de pommel naakt op het paard liggen, als deze te smal is en de raakvlakken van de pommel niet netjes aansluiten met de schoft en dus een beetje hellen is het zadel nog schuifgevoeliger. Sowieso moet je echt leren rijden met een Barefoot, ze zijn heerlijk om te rijden en het zijn ook fijne zadels maar je moet ermee leren leven en opnieuw leren rijden om het zo maar te zeggen.
Over het bit lijkt me genoeg gezegd. Ik vind het echt een leuke kruising, goed gelukt.
Edit: Heb jij overigens een speciale pad onder het zadel?
Het zadel is inderdaad geen Barefoot. Daarnaast heb ik al eerder een BF gehad en nooit problemen gehad met deze. Maar zoals gezegd ga ik op zoek naar een ander zadel wat wel goed ligt, het laatste wat ik wil zijn rugproblemen o.i.d. door het zadel!
pmarena
Geplaatst: 07-02-14 20:08
Wat een superleuk diertje zeg, hele mooie vlekken
Och, als je de Torsion verder fijn vindt?
Dan kun je altijd een goede C-vormige singel proberen om het zadel net ietsje verder naar achteren te leggen als je dat graag wilt?
Is allicht goedkoper dan een nieuw zadel en zeker een boomzadel, met een jong dier dat wellicht nog een stuk bespiering gaat ontwikkelen loop je dan al snel achter te feiten aan qua steeds te smal worden van de boom.