Showteam Epona op PAARD2014

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

jansje73

Re: Showteam Epona op PAARD2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 09:01

Wow wat een stel mooie tinkers hoor. En leuk dat jullie en 4tal hebben, wat hebben jullie grote tinkers. Jullie eerste optreden dat was toch in Waspik? De kleine Hoefjes was vroeger mijn oude pony club.

freakish1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 09:33

@jansje73, ja dat klopt dat was idd ons allereerste optreden.
Ook daar was het erg leuk, en weer heel anders dan op PAARD2014.
De tinkers die we op die dag bij hadden varieren in hogte van 1.45m tot 1.56m en zijn dus voor tinkers een prima maat idd.

@ parador, daar wordt aan gewerkt, maar dat gaat niet zo snel als 1,2,3. Iedereen was gespannen, de paarden ook en dan val je makkelijk terug in oude gewoonten.

_Natasja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 11:06

Leuk zo'n tinker 4-tal.

Ik vind het alleen jammer dat jullie qua kledij nogal een rommeltje vormen samen.
De verschillende laarzen en caps en shirts zorgen bij mij voor een onprofessioneel uiterlijk. Y;(

Misschien iets om in de toekomst voor te sparen?

Succes. :-)

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 11:25

_Natasja_ schreef:
Leuk zo'n tinker 4-tal.

Ik vind het alleen jammer dat jullie qua kledij nogal een rommeltje vormen samen.
De verschillende laarzen en caps en shirts zorgen bij mij voor een onprofessioneel uiterlijk. Y;(

hier ben ik het wel mee eens. Hebjullie ook zien rijden,

ik vond het af en toe beetje rommelig lijken maar denk dat jullie met veel oefenen wel leuke show neer kunnen zetten.

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 11:28

Ik vond het er leuk en gezellig uitzien, mooie paarden ook! Het enige waar ik me vreselijk aan stoorde was dat de tinker waar de man op zat, echt strak in de krul liep aan de slof.. Dat vind ik echt niet kunnen. Verder vond ik jullie een leuke, vrolijke groep!

JLDB_SL

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 12:50

Ik vond het mooi maareeh ... helaas veel spoor gebruik en toen de pony schrok klats trekken aan die teugel erg jammer verder vond ik het heel mooi...

freakish1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 12:57

maj0 schreef:
_Natasja_ schreef:
Leuk zo'n tinker 4-tal.

hier ben ik het wel mee eens. Hebjullie ook zien rijden,

ik vond het af en toe beetje rommelig lijken maar denk dat jullie met veel oefenen wel leuke show neer kunnen zetten.

Ik snap deze reacties, dat is idd ook iets waar we hard voor aan het sparen zijn, maar voor nu moeten wij alles zelf bekostigen :$ en rijden we dus met kleding uit de eigen kast. En zeg nou zelf..... we kunnen Maurice toch niet in zo'n uitgesneden shirtje laten rijden :+

De verschillende kleuren tuig en laarzen, is iets wat zal blijven, we kunnen niet van onze leden verlangen dat ze twee paar lederen laarzen in verschillende kleuren hebben staan uitsluitend om shows te rijden, zoals al eerder gezegd wordt alles zelf bekostigd.

We hebben helaas geen sponsor die ons in matchende kleding steekt, maar mocht er hier een meelezen.... :)*

We hebben her en der wat moeten improviseren, daar de bak waar wij in reden een stuk groter was dan onze standaard 20x40 piste. Dus dat verklaart dat het er wellicht soms wat rommelig uit zag.

Dank voor jullie reacties, hier kunnen we iig mee aan de slag :j

maschke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 13:20

Sodeletuut schreef:
Ik vond het er leuk en gezellig uitzien, mooie paarden ook! Het enige waar ik me vreselijk aan stoorde was dat de tinker waar de man op zat, echt strak in de krul liep aan de slof.. Dat vind ik echt niet kunnen. Verder vond ik jullie een leuke, vrolijke groep!

Jammer dat je niet even verder informeert waarom onze dwaynemet slof loopt bij mijn man! En ook zijn voeten hebben een reden. Ik denk dat menig man dit niet zou doen. Maurice rijd net pas 2 jaar en Dwayne is een nog vrij jong paard en redelijk onstuimig. .. ik rij hem zelf in t Z... maurice heeft als hoefsmid een erg zwaar beroep en zijn lichaam wil niet altijd zoals hij wil. Vandaar dat hij zijn voeten als hij zenuwen heeft optrekt... maar jongens .. hoeveel van jullie trekt de hakken op... ik vind het oneerlijk tegen over maurice dat jullie zo reageren. Doe t m maar na op 42 jarige leeftijd! !! Ik ben trots op mijn man en mijn 2 tinkers! En idd de kleren moeten we allemaal zelf bekostigen... als iemand wil sponsoren ... nou heel graag ;)

_Natasja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 13:57

Qua kleding tip:
Koop een stapel effen zwarte shirts bij de zeeman / wibra / action ed.

Een paar zwarte rijlaarzen op zoeken op marktplaats / boktmarkt kun je ook voor Max € 100 klaar zijn. Ze hoeven echt niet exact gelijk te zijn aan elkaar. Maar allemaal zwarte laarzen staat wel beter.

Spaar daarnaast verder voor een paar dezelfde hoofdstellen.
Dat gaat heus niet 1-2-3.
Maar vraag eens om je heen voor sponsoren of bijdragen. Je staat soms versteld wat mensen willen bijdragen.

En 10x een tientje is ook 100 euro.

Vraag eens bij een ruitersport winkel of webshop of ze nog een partij hoofdstellen goedkoop hebben waar ze eigenlijk van af willen.

Qua cap kunnen jullie er niet een mooie hoes oid om maken?

Hopelijk kun je wat mijn tips.

En ik heb respect voor jullie hoor.
Ik rijd ook een tinker door voor anderen en soms zijn ze een tikkie behoorlijk dwars. :D

Junia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-14 14:42

Bedankt voor alle feedback en tips! We vergaderen n.a.v. elke show met het bestuur en er worden hier dingen genoemd die zeker op de agenda komen.

Wat de kleding/caps etc. betreft, hier ben ik het helemaal mee eens. Zodra we meer budget hebben zal dat zeker iets zijn waarin we gaan investeren. Dit waren we al van plan, maar door de bovenstaande reacties wordt nog eens benadrukt hoe belangrijk het is. Dus in ieder geval goed dat jullie aangeven dat het zo opvalt. Dit schuift wat mij betreft zeker een stuk omhoog op de prioriteitenlijst. Maar zolang iedereen zelf voor de kleding moet zorgen zal het wel even rommelig blijven. Caphoezen is een goeie tip, hier hebben we het al eens over gehad - maar verassing, het budget was niet hoog genoeg :D We zijn allemaal druk aan de slag met het werven van fondsen en hopen dat we snel qua kleding ook meer een geheel zullen vormen.

Wat rijden, hulpteugels, houding etc. betreft, dit blijft een beetje zoeken. Je komt allemaal met je eigen manier van rijden in zo'n team terecht en we werken er hard aan om ieder zijn/haar vrijheid te gunnen op zijn/haar eigen manier te rijden, en toch te proberen het een geheel te laten vormen. Hier hebben wijzelf en onze instructrice een hoop werk aan. Bovendien gaat het op een groot evenement natuurlijk niet altijd zo soepeltjes als thuis ;) Hiermee wil ik niet zeggen dat verder altijd alles perfect gaat, of dat tips, feedback en dingen die opvallen niet genoemd mogen worden - juist wel! - maar aangezien we er veel tijd en moeite in steken om te oefenen is de kans groot dat er iets benoemd wordt waar al keihard aan gewerkt wordt. Dit is voor ons soms best even slikken.

We blijven regelmatig trainen en hopen de groei die er in zit voort te kunnen zetten. Wie weet hoe het er volgend jaar uitziet ;)

Ik heb in ieder geval met heel veel plezier gereden! Tirzah vond het af en toe even spannend - en eerlijk is eerlijk, ikzelf ook - maar wat is het bijzonder om zoiets mee te mogen maken en enthousiast ontvangen te worden. Ik vond het een succes en zeker voor herhaling vatbaar!

schimanski

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 18:24

He wat leuk jullie hier ook te zien. Wij waren er ook. Heb jullie niet zien rijden omdat wij vlak na jullie moesten rijden.
Wij reden met het 4 tal friezen..
Super dat jullie van zover helemaal deze kant opkomen. Is een hele onderneming en kost gewoon heel veel geld..
Het is ook gewoon heel moeilijk om de paarden door deze baan te rijden. Is niet snel een accommodatie waar je regelmatig rijd en blijft het dus spannend voor de paarden..
Ook wij konden er over mee praten. Onze paarden zijn redelijk veel gewend, gaan met regelmaat op show en concours, maar ook nu was er heel veel spanning. Maar het is gewoon leuk om te doen.

Veel succes in de toekomst en vooral blijven genieten!!

Junia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-14 18:51

Volgens mij hebben wij jullie gezien in de losrijring!
Wat een fijne reactie zeg, dank je wel.
Mooi dat jullie het ook leuk hebben gehad :) Ik kom graag eens naar jullie kijken, want wij liepen jullie show natuurlijk ook precies mis.

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 19:03

maschke schreef:
Jammer dat je niet even verder informeert waarom onze dwaynemet slof loopt bij mijn man! En ook zijn voeten hebben een reden. Ik denk dat menig man dit niet zou doen. Maurice rijd net pas 2 jaar en Dwayne is een nog vrij jong paard en redelijk onstuimig. .. ik rij hem zelf in t Z... maurice heeft als hoefsmid een erg zwaar beroep en zijn lichaam wil niet altijd zoals hij wil. Vandaar dat hij zijn voeten als hij zenuwen heeft optrekt... maar jongens .. hoeveel van jullie trekt de hakken op... ik vind het oneerlijk tegen over maurice dat jullie zo reageren. Doe t m maar na op 42 jarige leeftijd! !! Ik ben trots op mijn man en mijn 2 tinkers! En idd de kleren moeten we allemaal zelf bekostigen... als iemand wil sponsoren ... nou heel graag ;)

Ik zie alsnog geen goede reden om het paard met slof te rijden.. Maar jullie moeten het zelf weten hoor, ik heb er gewoon een hekel aan, vooral als hij zo strak staat.. Dat is een oneerlijke manier om een paard onder controle te moeten houden wat mij betreft..

Anouklindner

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 19:36

Ziet er erg leuk uit! Waar ik me vooral aan stoor is dat ik in een eerder topic heb gelezen dat de heer in jullie team nog niet zo lang paardrijd.. Waarom rijd hij dan in godsnaam met een slof?? Ik vind dit onverantwoordelijk!

_Juudith

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 21:06

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 21:09

Anouklindner schreef:
Ziet er erg leuk uit! Waar ik me vooral aan stoor is dat ik in een eerder topic heb gelezen dat de heer in jullie team nog niet zo lang paardrijd.. Waarom rijd hij dan in godsnaam met een slof?? Ik vind dit onverantwoordelijk!

Beter lezen :) deze man is getrouwd met een ander lid uit het team en is dus ook eigenaar van een van de tinkers. Het is dus logisch dat hij met zijn eigen paard mee rijdt.. En hoe hij dit doet moeten zij allemaal zelf weten. Hun paarden, hun regels vind ik maar!

En buiten dat, hoe vaker je het doet hoe beter het zal gaan toch?

Junia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-14 21:35

freakish1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 22:27

_juudith, mogen we de foto's ook gebruiken online?
ik vind ze prachtig! echt super!

AmberStb

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 22:27

Ik heb het ook gezien, leuk! :)

_Juudith

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 22:30

Leuk om te horen!
Dat mag maar wel met logo graag ;)

MarshaAldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 23:27

Sodeletuut schreef:

Dat vond ik ook.. vreselijk om aan te zien.

MirZam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 08:23

MarshaAldo schreef:
Sodeletuut schreef:

Dat vond ik ook.. vreselijk om aan te zien.

Fijn dat mensen zo genoten hebben!

maschke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 13:06

Sodeletuut schreef:
maschke schreef:

Ik zie alsnog geen goede reden om het paard met slof te rijden.. Maar jullie moeten het zelf weten hoor, ik heb er gewoon een hekel aan, vooral als hij zo strak staat.. Dat is een oneerlijke manier om een paard onder controle te moeten houden wat mij betreft..

ik ben persoonlijk helemaal geen voorstander van een slof of welke hulpteugel dan ook.. en ja hij stond wat strak bij dwayne in de show.. maar dat waren ook de zenuwen van maurice. .. hij start ook regulier hoor en daar mag t niet. Maar dit was even een goeie op lossing om onze onstuimige vriend wat te controleren binnen de groep.. en ja maurice rijdt nog niet zo lang. Maar ik en mirjam zijn gediplomeerde instrucrices en wete wel wat we doen. Maurice staat onder dagelijkse begeleiding van mij zelf ! En nee t was niet onverantwoord. . En jullie mogen best weten dat maurice het redelijk respectloos vindt zoals jullie op hem vliegen zonder enige achtergrond te weten.. hij doet ook maar zijn best!!

freakish1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 14:56

Wij zijn erg blij met Maurice in ons team, en zoals hierboven al wordt aangestipt wordt er gewerkt aan alle dingen die jullie als verschrikkelijk zien. :(:)

Hou het aub gezellig lieve mensen. Y;(

Veiligheid staat altijd boven alles, en als daarvoor de slofteugel de oplossing is, is dat m.i. prima.
Niemand wil een denderende tinkertank door het publiek heen zien gaan. .....trust me...... :D

Lizziewizzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 15:01

Die slof was mij niet eens opgevallen eigenlijk. := Ik vind dit superknap dat ze dit doen en natuurlijk is er bij iedereen ruimte voor verbetering, bij jullie zelf waarschijnlijk ook, en ze werken hier ook hard aan. Ik snap dat mensen tegen hulpteugels zijn, maar je moet het zelf maar eens doen in deze omstandigheden.
Heel leuke foto's om te zien! +:)+