Grote zoekactie begonnen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sette

Re: Grote zoekactie begonnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 17:35

Jeetje meid dat is echt vervelend wens je sterkte met de zoektocht.

tessjayden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 02:01

er is nu en nieuwe ontwikkeling,we hebben nu kontakt met vrouw uit ermelo,ook haar paarden zijn naar hetzelfde adres in veenoord gegaan ook met mooie beloftes zijn ook spoorloos

ZukiThat

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 13:28

als er meer bokkers zijn die het idee hebben hun te kennen en mensen weten wie hetzelfde m
ee gemaakt hebben met hun, mail me dan!!!

eline_di

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 13:32

Hoe is het nu?

ZukiThat

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 13:36

Ik ben samen met Jose aan het zoeken naar meerdere slachtoffers, zodat we dit samen aan kunnen pakken.... helaas (Gelukkig ook natuurlijk) hebben we nog geen meer reacties gehad!!....

verana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-14 21:54

Eline opdit moment blijkt er nog een gedupeerde te zijn en samen wordt er nu opgeroepen om meer slachtoffers te vinden.

Helaas nog steeds geen spoor van onze Thats Me :n
Maar we zoeken door en geven niet zo maar op!

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 23:21

verana schreef:
Eline opdit moment blijkt er nog een gedupeerde te zijn en samen wordt er nu opgeroepen om meer slachtoffers te vinden.

Helaas nog steeds geen spoor van onze Thats Me :n
Maar we zoeken door en geven niet zo maar op!

Volgens mij mag je, omdat het een ervaring uit eerste hand is, de naam van het bedrijf noemen hier. Dan moet alleen wel het topic worden verplaatst. Dat levert dan mogelijk via Google ook weer nuttige zoekresultaten op..

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 23:26

Heb je toevallig een FB bericht wat gedeeld kan worden?

ZukiThat

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 23:31

Ja die heb ik ..... zal ik Iris even vragen of zij deze wil delen, we kijken ook uit naar 2 friese paarden ook een slachtoffer van deze mensen,

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 23:56

ZukiThat schreef:
Ja die heb ik ..... zal ik Iris even vragen of zij deze wil delen, we kijken ook uit naar 2 friese paarden ook een slachtoffer van deze mensen,

Staat er al een waarschuwingsadvertentie op marktplaats?

ZukiThat

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 00:51

Ja die staat er idd ook op! Heeft Jose geplaatst, ik ook maar wederom die van mij weer verwijderd. Maar geeft niet maak zo een nieuwe. Staat in elk geval 1 op, en nog 2 anderen met fotos erbij en vermissing

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 00:56

Wat ontzettend naar voor je TS, jeetje...
ik hoop echt dat jullie haar vinden, hou ons op de hoogte :(:)

ZukiThat

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 01:17

Het is vreselijk, die onzekerheid. Maar ik weet zeker dat ze op me wacht ergens, hier of boven ons.

Hou jullie uiteraard op de hoogte.

Bedankt. X

verana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-14 13:22

Sientje ik had eerst de namen er in staan maar ik kreeg dus te horen dat het niet mocht

Advertenties op marktplaats zijn geplaats en via facebook wordt er ook het nodig gedeelt!

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 13:32

Maar sinds wanneer is het paard nu weg? Je hebt haar vorig jaar meegegeven, ze stond in de buurt, maar in de tussentijd zijn jullie niet gaan kijken?

Ondanks dat ik het heel erg vind voor TS en haar vriendin, zit er aan de "ik-geef-je-mijn-afgekeurde-paard-mee-en-jij-neemt-alle-kosten-op-je-maar-het-blijft-mijn-paard"-verhalen meestal ook een andere kant.

verana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-14 13:46

Chevax even heel cru wij hebben alles netjes verteld en ze wisten er dus vanaf.
Zij zochten puur een maatje voor een ander geblesseerd paard die dag en nacht de wei op moest en wouden juist graag 1 die alleen als gezeltschap kon dienen.
Dan ben je dus bekend met de kosten en dat was geen probleem!

Het kwam voor ons finacieel fijner uit en zij hadden een fijn paard eraan want extra kosten zaten er niet aan bij dag en nacht op de wei!

Ik ben 1x wezen kijken op het land zonder deze mensen want zij hadden het steeds druk enz.. Prima dat kan ik ben zelf ook druk dus snap best dat het soms lastig plannen is. Dit is in het begin geweest en daarna na drukte van onze kant niet weer geweest.

Maar ik ben ook een type als het goed staat, staat het goed en hoef ik niet elke week of maand te kijken. Misschien is dat nou net in dit geval een verkeerde instelling geweest

Maar ik heb hier een shet in bruikleen staan en de eigenaresse is nog nooit wezen komen kijken
Shet staat nog steeds goed bij mij en eens in de zoveel maanden mailen we een keer

Mooblie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 13:50

Wat erg om te horen! Ik denk zelf dat de kans niet zo groot is dat ze haar naar de slacht hebben gebracht. Volgens mij betaald de slager op het moment niet zoveel voor het paard als een handelaar/particulier zou doen. Mits ze de mankementen van het paard verzwegen heeft natuurlijk, wat mij vrij waarschijnlijk lijkt.

Heb je nog contact met de kennissen van R.? Deze zijn namelijk allemaal medeplichtig aan het misdrijf dat R. gepleegd heeft, misschien helpt het om dit te benadrukken? En hiermee bedoel ik natuurlijk enkel benadrukken, ik zou jezelf niet meer op de hals halen op het moment.

R. betaalde de laatste tijd alles voor een afgekeurd paard? Waarom zou ze dat doen, wat leverde de merrie haar nog op? Ik zou persoonlijk als ik R. was geweest dan eerder een paard "huren" waar ik nog mee kan rijden en dat soort dingen.

Ik vind het heel rot voor je, ik hoop dat je je paard zonder schade terug krijgt en dat je veel geleerd hebt van dit alles..

Edit: ik zou het denk ik niet aankunnen om mijn paard een maand lang niet te zien, zoals je hierboven beschrijft. Waarom neem je dan een paard, als ik dit vragen mag?

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 13:53

Weet je, ik denk dat al die bruikleen-constructies nu eenmaal vragen om problemen is.
Je zei dat er je er een advocaat op hebt gezet? Dan zou ik afwachten wat daaruit komt, geen namen etc openbaar maken en ook geen goedbedoelde adviezen van Bokkers (net zoals ik nu ook een advies geef :D ) opvolgen.

Succes en ik hoop dat je snel duidelijkheid hebt.

verana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-14 14:35

Mooblie Je mag het vragen hoor :)

Merrie is gedeeltelijk van mij. Mijn vader heeft een pensionstal waar deze merrie heeft gestaan en de merrie is van een vriendin van mij. Vriendin kwam finacieel in de problemen waardoor ik heb besloten om de helft van de kosten over te nemen omtrent het hele verhaal met afkeuring enz.. daardoor ben ik dus voor de helft eigenaar geworden. Op een gegeven moment werdt het voor vriendin steeds lastiger om haar helft op te brengen en aangezien ik er al 4 bij mijn vader in stalling heb staan kwam het voor mij niet geheel fijn uit om een 5de volledig over te nemen dus in goed overleg gekeken voor een bruikleen optie zodoende een advertentie geplaats en zo heeft R ons benadert met het verhaal omtrent haar geblesseerde paard en dus een weidemaatje zocht. Veel extra kosten zou ze niet hebben want ze hadden een groot stuk land met schuilstal (dit klopt ook) en daar zouden ze lopen, de "extra" kosten nam ze voor lief want ze wou als het nodig was en haar paard weer goed was gewoon het andere paard terug brengen zonder gedoe van verkoop enz.. Deze constructie sprak ons wel aan zodat mijn vriendin haar finacien weer op de rails kon krijgen en zou het zover komen dat ze de merrie terug kwam kon ze gewoon weer terug.

Deze merrie is al 10 jaar in het bezit van mijn vriendin dus ik snap best met de achtergrond van de merrie dat ze deze constructie wou toepassen.

Chevax Advocaat is er mee bezig maar het is niet zo makkelijk als wij denken dat het is. R staat niet officieel ingeschreven bij haar moeder (wij weten dat zij er woont) maar daar kan je niet alles heen sturen.
Doormiddel van advertenties mogen wij gerust op zoek naar meer gedupeerden en ik vernoem nergens hun volledige naam ;)

Mooblie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 14:45

Oke, bedankt voor de uitleg :)

Ik snap nu wel beter waarom jullie voor bruikleen gekozen hebben. Na 10 jaar in het bezit te zijn van een paard is niet makkelijk om deze weg te doen, en gezien de gezondheid van het paard lijkt me dit al helemaal moeilijk. Je wilt immer het geen wat het beste voor je paard is.

Ik hoop voor je dat R. in ieder geval je paard niet verkocht heeft als leuk recreatie paard. Dan zou de kans op blijvende schade wel groot zijn gezien de blessure die ze al heeft :n

Wat voor ras is het paard? Mocht ik een advertentie voorbij zien komen mocht dat misschien helpen. En hoelang ben je het paard nu al kwijt?

verana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-14 14:48

Mooblie Thats Me is een KWPN merrie en ze is nu een jaar weg.
In de link in mijn onderschrift staan al haar gegevens en foto's :)

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 15:03

Enig idee dan ook naar welke plaats ze verkocht is? Nieuw Amsterdam/Veenoord is vlak bij mij in de buurt. Maar daar wonen jullie dan zelf ook. En is ze nu een jaar geleden al verkocht? Of pas kort geleden?

Ik hoop dat dit goed afloopt, maar moet eerlijk zeggen, hoe rot ook...zeker als jullie zelf een stal hebben weet je toch wat voor een rottigheid daaruit voort komt. Daarbij..ik heb zelf 6 paarden staan...de kosten per paard zijn aan wat ze daadwerkelijk gebruiken toch niet zo duur? Ik snap weinig van dit soort risico's die je dan gaat nemen. (als je daadwerkelijk pensionstalling moet betalen wordt het een ander verhaal natuurlijk).

Wat ik me afvraag. Hoe is ze verkocht? Ze moet ws. ook ergens aangeboden zijn? Als je die kanalen weet, kun je mss daar ook een oproep plaatsen of kijken hoe ze aangeboden is.

En wat is jullie plan? Willen jullie haar terug, of alleen maar weten of ze het goed heeft? (kan me voorstellen dat als iemand nu heel gelukkig met haar is, die mooi zijn of haar mond houdt in de angst dat ze weer wegmoet, en dat in het laatste geval mensen makkelijker iets zullen zeggen).

Horror dit.

Horseland93

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 15:04

Ik lees mee, en wat een verhaal zeg!
Heb een paar x het facebook bericht voorbij zien komen, vanuit mensen Van de manege ect, en via mp kom ik ook je advertentie tegen, dus het zal nu goed bekend moeten zijn,

Succes met deze zoektocht, hopelijk vind je thats me snel terug,

Raveltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 15:35

Ik volg het ook.. wat een verschrikkelijk en machteloos gevoel zal het jullie geven.. Hoop op een goede afloop en dat er spoedig een hereniging is met Thats me... Sterkte voor jullie..

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 15:46

Is er nog iets wat we kunnen doen, nog een keer de link van fb of zo. Een gevalletje Alberto Stegeman