Heel erg veel sterke de komende tijd! Vijf jaar is echt veel te jong Gelukkig heb je nog prachtige foto's als herinnering Dat ze nu maar lekker mag gaan genieten op de eeuwige groene weides
hilly200
Geplaatst: 13-01-14 00:08
Jeetje.. Ik las net de titel en moest direct aan Damella de haflinger denken die ik vroeger toen ik er ook nog zat,in het ITP topic tegen kwam. Weet nog dat je haar net had, een prachtige jonge haf.. Zonde,heel veel sterkte!
Wat een mooie fotos en wat is ze mooi! Veel sterkte!
xxsalinaxx
Geplaatst: 13-01-14 00:14
Wat een mooie foto's! En wat zonde van zo'n jong en vooral mooi dier!
Heel veel sterkte aankomende tijd!
Anoniem
Geplaatst: 13-01-14 00:15
Op de vraag wat ze heeft:
Om een lang verhaal kort te maken. 1,5 jaar geleden een hoefbeenontsteking gehad daar was ze aardig van genezen maar bleef een risicovoet omdat de voet vrij smal en steil is. Naarmate 2013 vorderde de te slechter haar hoef werd tot we op een punt kwamen dat een ijzer max 1 week bleef zitten. We zijn weer terug naar de kliniek gegaan waar uit foto's bleek dat de hoef van binnen eigenlijk kapot is. Het hoefbeen staat verkeerd in de hoef en heeft een gebroken voetas hierdoor groeit de voet heel smal en steil en daarnaast zijn de verbindingen tussen het hoefbeen en de hoefschoen kapot waardoor de voet niet meer groeit en alleen maar afbreekt en scheurt.
We zijn nogmaals weer aan de gang gegaan met speciaal beslag etc. Maar ook dit bleef niet zitten je zag de hoef letterlijk vergaan onder je ogen. Alle andere hoeven zijn gezond en mankeren niks dus het is niet dat ze iets tekort komt oid.
Ze staat inmiddels zonder ijzer wat ook niets is. De zool is heel dun de hoefballen en straal worden geterroriseerd door extreme rotstraal die niet onder controle te krijgen is de boel rot letterlijk weg. En daarnaast groeit de hoef nu al 4/5 maanden niet meer en is die nu op. Zowel de dierenartsen als verschillende orthopedische smeden zagen hier geen heil meer in.
Ter illustratie... Het is vast te begrijpen dat het niet anders kan dan dat ze 24/7 pijn heeft. En dat vind ik gene leven
Wat vreselijk dat je zoiets aan een hoef niet meer goed kunt krijgen! Dat moet verschrikkelijk bij een verder jong en gezond paard ...
Tomorrow
Geplaatst: 13-01-14 00:22
Heel veel sterkte morgen Yvanka! echt verschrikkelijk.. Zijn echt super foto's geworden, jullie staan er beide keurig op! Ze een het getroffen bij jou hoor!
hilly200
Geplaatst: 13-01-14 00:27
Na aanleiding van je verhaal,vind ik het een heel moedig besluit. Iets soortgelijks zelf ook meegemaakt op een stage,en ook daar uiteindelijk toch voor euthanasie gekozen. Uit eindelijk de beste optie geweest.. Nogmaals heel veel sterkte, koester deze prachtige foto's en weet dat dit de beste keus voor haar is,sterkte meid.
Dabo
Geplaatst: 13-01-14 00:28
Wat een mooie foto's, een mooi aandenken. Veel sterkte morgen, en de komende tijd bij het verwerken van je verdriet.
Lindee
Geplaatst: 13-01-14 00:32
Wat een prachtige foto's en wat vreselijk dat je haar op deze leeftijd al moet laten gaan! Heb altijd met veel plezier jullie topics bekeken en vond (vind nog steeds natuurlijk!!) jullie een mooie combinatie. Heel veel sterkte morgen en de komende tijd!
First_Unique
Geplaatst: 13-01-14 00:32
Pfoe wat een heftig verhaal. Heel veel sterkte morgen.. Hoop dat je veel steun kunt halen uit de foto's want die zijn prachtig!!
Jezus Yvank ik ben echt geschrokken van de hoef foto! Arme Damella... Heel veel sterkte het is niet eerlijk... Eerst Sally nu Damella
Dikke knuffel
Axivoca123
Geplaatst: 13-01-14 00:51
Wat sneu... bedankt voor het antwoord op mijn vraag. Heel knap van je dat je dit doet. Je bent Zeker! een liefhebber. Ik wens je heel veel sterkte morgen! prachtige haf heb je.
Heel veel sterkte toegewenst, ik vind het heel moedig van je en vind dat je een goede beslissing neemt.
franka75
Geplaatst: 13-01-14 01:10
Aah das wel heel erg zeg. Pas 5 jaar maar je ziet wel aan hoe ze kijkt dat ze niet onbezorgd is maar ze kijkt ook heel erg lief naar je. Wat vreselijk voor je sterkte vandaag. En je hebt hele mooie foto's als herrinering
maikeltje
Geplaatst: 13-01-14 01:19
Hele mooie foto's! Dat zal een prachtig aandenken zijn straks...