Yusraa weer ITP!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

smurfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 20:45

De rede waarom ik het zo neer kwak is dat ik helaas geen andere keuze heb dan dit. Er zijn afspraken gemaakt en daar word totaal niet aan gehouden. Waarom zou ik dan ook nog netjes blijven.

Ken deze merrie al heel lang. En het gaat me aan het hart als zo n merrie al jaren niet goed is. Dat er dan zo een veulen in gestopt word.

Ieder zou het zelfde doen als dit gebeurd met een merrie je lief is.

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-14 20:50

Geen andere keuze? Volgens mij kun je me ook gewoon een PB sturen met wat je op het hart ligt ;).

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 20:52

Hoezo geen andere keuze? Er zijn toch afspraken gemaakt met Joyce, niet met heel bokt... Vind het ook jammer dat het topic en Joyce op deze manier in een slecht daglicht komen te staan, vind ook dat je dit beter per PB had kunnen doen :)

NaomiJouke

Re: Yusraa weer ITP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 21:05

Hele mooie fotos en ook heel mooi paardje:)

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 21:07

Bonjoy schreef:
Ik ook!! Ben zelfs al namen aan het verzinnen, terwijl de hengstkeuze nog niet eens definitief is :')

:)) leuk is dat he! knappe dame hoor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 21:11

Ik vind het een leuke merrie, maar 18 jaar als ik het goed begrijp en dan een eerste veulen? Dat was mijn keuze dan weer niet geweest maar goed.. Ze toont leuk :)

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 21:11

chelle dora deze merrie is helemaal nagekeken door een veearts en heeft groen licht gekregen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 21:13

Dat zal vast, maar mijn keuze had het niet geweest, ik zeg niet dat ze het niet mag doen?
Alleen als ze het veulen krijgt zal ze 19 of 20 zijn, en ik zou dat persoonlijk zelf teveel risico vinden om nog mee te gaan fokken juist omdat dit het eerste veulen is. Zeg er verder niks lelijks over want vind het een leuke merrie om te zien.

Edit: Maar kan ook komen omdat ik eigenlijk niets anders heb geleerd dan dat je met dergelijke oudere merries die leeg zijn gebleven moest fokken. Kan ook zijn dat het te overdreven voozichtige fokkers zijn geweest :)
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 04-01-14 21:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 21:15

nee ik snap wel wat je bedoelt, maar misschien snapte je het dan iets beter. Ik probeer alleen te helpen. Ik zou het zelf denk ik ook niet doen. Ik was helemaal niet vijandig toch? Ik dacht dat deze informatie iets toe kon voegen aan het onderwerp.

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-14 21:36

Ik snap je heel goed hoor chelle_dora! :) Yusraa is helemaal gecheckt door de dierenarts. Dat wil zeggen een echo, opvoelen etc. Haar 'voortplantingssysteem' (baarmoeder, eierstokken) is piekfijn in orde. Ook is ze lichamelijk helemaal gecheckt (hart & longen ook 100%). Ook haar leeftijd en medische voorgeschiedenis zijn meegenomen in de denkwijze van de dierenarts en op basis van al deze factoren heeft hij aangegeven dat deze dame in principe probleemloos een veulen kan dragen. Een dracht is voor iedere diersoort een risico. Of het nu een mens, paard of kat is. Bij een 4 jarige kan er net zo goed iets misgaan als bij een 18 jarige.

Zomer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 21:54

Bonjoy schreef:
Ik snap je heel goed hoor chelle_dora! :) Yusraa is helemaal gecheckt door de dierenarts. Dat wil zeggen een echo, opvoelen etc. Haar 'voortplantingssysteem' (baarmoeder, eierstokken) is piekfijn in orde. Ook is ze lichamelijk helemaal gecheckt (hart & longen ook 100%). Ook haar leeftijd en medische voorgeschiedenis zijn meegenomen in de denkwijze van de dierenarts en op basis van al deze factoren heeft hij aangegeven dat deze dame in principe probleemloos een veulen kan dragen. Een dracht is voor iedere diersoort een risico. Of het nu een mens, paard of kat is. Bij een 4 jarige kan er net zo goed iets misgaan als bij een 18 jarige.

groot gelijk! en mensen, ik denk dat als Yusra niet goedgekeurd zou zijn dan zal Bonjoy haar nooit laten dekken!

Prachtig paard! ga je een volgtopic maken voor haar veulen? :D

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-14 21:56

Klopt helemaal! Als er ook maar een enige twijfel zou zijn, ging het hele feest niet door. Deze keuze is écht niet van de een op andere dag gemaakt :)

Als ze drachtig is, ga ik wel een volgtopic maken denk ik!! :D

smurfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 22:00

Hoe kan een dampige merrie 100% goed zijn??

Een merrie die door 3 onafhankelijke dierenartsen is afgeschreven. En er is veel geadviseerd om de merrie af te laten maken.

En ja het zit me hoog. En nee het gaat me voorlopig niet los laten.

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-14 22:07

Doe wat je wil, Yus is hier in goede handen en ik vind het knap dat je kunt oordelen over haar huidige status :) Oh, en ze is niet dampig, wel goed je huiswerk doen hé!

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 22:16

Wat een gezellig topic zo :+

Mooie foto's van Yus weer :)

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-14 22:19

Achja, je hebt diverse 'alwetende' in de wereld hé :+

Dank je! Ben zelf ook blij met deze foto's, stond voor de verandering een keertje niet zelf achter de camera :D

DMHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 22:27

Ik wil toch even inspringen hier hoor, als die merrie zo slecht was smurfie en de vorig eigenaar dit niet wilde dan had ze het dier niet weg moeten doen, zij heeft blijkbaar gekozen om de verantwoordelijkheid niet meer te nemen en daar horen dan dit soort dingen bij.

Overigens zie ik hier een vrolijk en blij paard en ik wens je veel succes met het dekken en dracht!

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-14 22:33

@Smurfje: Als het je daadwerkelijk zo aan het hart gaat en het idee hebt dat hier een doodziek paard staat, ben je van harte uitgenodigd om eens op bezoek te komen! :)

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 22:35

DMHorses schreef:
Ik wil toch even inspringen hier hoor, als die merrie zo slecht was smurfie en de vorig eigenaar dit niet wilde dan had ze het dier niet weg moeten doen, zij heeft blijkbaar gekozen om de verantwoordelijkheid niet meer te nemen en daar horen dan dit soort dingen bij.

Nou, dat vind ik dus ook. Het risico van verkopen...

Voor de rest wil ik me verder niet er mee bemoeien, daar ken ik de situatie niet goed genoeg voor :)

freyatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 22:43

Mooie foto's! Ben heel benieuwd wat voor veulen er uitkomt :)

thunderbuddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 22:46

wat een mooie foto's prachtig paard ook , ik hou wel van arabieren :D

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-14 22:47

Bedankt freyatjee en thunderbuddy! :)

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-14 23:23

Tja, Yus zal Yus niet zijn als er geen rare foto bij zat _O-

Afbeelding

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 18:50

Moderatoropmerking:
Ik wil verzoeken om de discussie over wel of niet laten dekken, afspraken in het verleden etc buiten dit topic te houden. Ten eerste is ITP daar niet voor bedoeld, ten tweede dienen conflicten buiten Bokt uitgesproken te worden. Ik wil hier dus ook geen berichten meer over zien in dit topic.

Bonjoy, er geldt een maximum van 15 zichtbare foto's per topic. Wil je niet steeds opnieuw foto's plaatsen?

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-14 19:18

Oeps, zal er op letten ;)