Een jaar lang... Studentenruiter In The Picture!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

wil94

Re: Een jaar lang... Studentenruiter In The Picture!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 13:03

Lijkt me leuk om aan zoiets mee te doen. Gelukkig slaag ik dit jaar voor mn MBO diploma en ga ik na de zomervakantie met een HBO opleiding. Ga ff googlen wat er in de buurt aan verenigingen is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 13:27

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 17:19

Hier nog een ex-studentenruiter :D Good old days... :z

Wat een leuk overzicht! Rotterdam is altijd tof rijden hè, zo op het CHIO terrein :j Leuke schimmel in Amsterdam trouwens, meestal vond ik de paarden maar zo-zo daar maar deze ziet er fijn uit :)

XxLMMxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 18:17

Ik wist niet dat zoiets bestond!
Leuk om te zien

Suzanne_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 18:21

Leuk om te zien! Mijn paard heeft ook een keer mogen meedoen aan een studentenwedstrijd en ik vond dat er een erg fijne sfeer was.

Spritely

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 20:18

Wat gaaf, had er geen besef van dat zoiets bestond! Ik ga dit zeker in gedachten houden als ik komend schooljaar naar de universiteit ga!

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 20:55

Wat leuk om zo'n studentenruiter-jaarverslagje te zien. Ik kwam er te laat achter dat zoiets bestond/hoe het werkte, anders had het ook wel wat voor mij geweest.

Martie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 21:33

Hé, ze zijn er nog!
Dit geeft een nostalgisch gevoel. Ook hier een oud-BLOKker maar van langer geleden. Toen reden we nog bij Van Meeteren in Abcoude. Leuk om te zien dat alles nog steeds net zo gaat als destijds, was altijd gezellig.

MariekeS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 19:19

Wat leuk dat je zo'n informatief topic hebt gemaakt! Knap overzicht ook, je kan trots zijn op je jaar!
Op naar een succesvol 2014 :D

IngeK

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 19:31

Ah, mooi topic.

Ik heb een paar jaar bij Hippeia (studentenvereniging uit Utrecht) gereden en een jaartje bestuur gedaan.

En of het met gezelligheid of met goed paardrijden te maken heeft? Nou, beiden. Maar studentenruiters die eens in de twee maanden een weekendje SO doen, nemen de wedstrijden in het algemeen niet zo verschrikkelijk serieus als veel wedstrijdruiters die elke week hun winstpunten moeten halen, inderdaad. Er was ook zoiets dat voor de spring-finale de deelnemers eerst een borrel achterover moeten slaan? Het blijven wel studenten ;) En zoals gezegd, het is ook verschrikkelijk moeilijk, even een goeie proef rijden op een manegepaard dat je niet kent.

Ik vond een studentenrijvereniging de ideale manier om als eerstejaars student veel mensen te leren kennen, de gezelligheid te hebben van een studentenvereniging, lekker elke week voor een studententarief te kunnen paardrijden en veel te leren van het besturen. Mooie combinatie.

Edit: Ik kan mij ook voorstellen dat voor iemand van HOP de wedstrijden belangrijker zijn, omdat jullie elkaar niet elke week op de manege zien. Maar wij (en ik denk elke andere vereniging) hadden ook heel veel leden die niet zoveel ophadden met een heel weekend weg zijn en feesten, maar die gewoon hun wekelijkse les kwamen rijden en achteraf nog een colaatje dronken. Dat kan natuurlijk ook, een studentenruiter hoeft geen wedstrijdruiter te zijn :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 19:46

Niet alleen de springfinale, ook bij de dressuurfinale moet je een shotje doen haha.

Nynke_Mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 09:29

Wat een leuk overzicht!

Sanned

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 10:24

Leuk topic!

Hoe zit het eigenlijk met lid worden van een studentenrijvereniging als je een eigen paard hebt? Ik studeer in Amsterdam en het lijkt mij eigenlijk heel gezellig om lid te worden van ASR Blok of Hors, maar ik heb geen behoefte aan (en geen geld voor) elke week een manege les rijden. De activiteiten en wedstrijden lijken me dan weer wel erg leuk. Kan je ook gewoon lid worden zonder de lessen te rijden (of af en toe een lesje), en dan alleen komen borrelen en mee doen aan activiteiten? Het lijkt mij namelijk heel leuk om wat meer (paardrijdende) studenten te ontmoeten.
Ik begrijp dat je van HOP lid kan worden zonder manege lessen te rijden, maar het lijkt mij juist zo leuk om elke week een vaste groep mensen te zien, en niet alleen maar af en toe op evenementen...

Caatje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 10:34

Hier ook nog een ex studentenruiter :)
Ik ben een aantal jaar lid geweest bij Hippeia in Utrecht. Heb echt een geweldige tijd gehad op SO's en veel geleerd. Voor mijzelf was het SO rijden niet helemaal weggelegd, omdat ik het toch wel spannend vind op een paard wat ik niet ken. Ik heb super veel respect voor wat ik bij sommige ruiters op SO zie. Hoe makkelijk ze zo een proefje wegrijden op een vreemd paard! En inderdaad een heel eerlijk systeem :)

Leuk topic!

lovelys

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 10:37

Hoi Sanned, Dat kan wel :) In ieder geval bij Parafrid (Groningen) weet ik dat er best wat mensen niet elke week rijden, maar wel meedoen met andere activiteite!

Ik zelf vind stundentenrijvereniging ideaal. Ik ben zelf geen wedstrijdruiter, maar heb wel een paar keer meegedaan met een SO. Het is ideaal om te kijken of je nog op de goede weg zit met rijden. Je leert met heel veel verschillende paarden om te gaan en het is ook nog eens gezellig.

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 10:40

Mooi topic! Ook in 2014 een mooie studentenruitertijd gewenst :)!

Ook hier een fossiel :P. Lid sinds 2002, héél veel SO's meegemaakt en een supertijd gehad! Inmiddels gelukkig wel afgestudeerd en aan het werk :D.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 11:24

Sanned schreef:
Leuk topic!

Hoe zit het eigenlijk met lid worden van een studentenrijvereniging als je een eigen paard hebt? Ik studeer in Amsterdam en het lijkt mij eigenlijk heel gezellig om lid te worden van ASR Blok of Hors, maar ik heb geen behoefte aan (en geen geld voor) elke week een manege les rijden. De activiteiten en wedstrijden lijken me dan weer wel erg leuk. Kan je ook gewoon lid worden zonder de lessen te rijden (of af en toe een lesje), en dan alleen komen borrelen en mee doen aan activiteiten? Het lijkt mij namelijk heel leuk om wat meer (paardrijdende) studenten te ontmoeten.
Ik begrijp dat je van HOP lid kan worden zonder manege lessen te rijden, maar het lijkt mij juist zo leuk om elke week een vaste groep mensen te zien, en niet alleen maar af en toe op evenementen...

Ja hoor meestal kan dat wel. Ik ben lid van Concorde, Met een eigen paard.

Ik kom gewoon gezellig naar borrels, activiteiten en wedstrijden.

Mir_U

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 11:58

Ja bij de meeste verenigingen is er wel een constructie waarbij je lid bent maar niet in lessen meerijdt, bij ons heet dat het niet-rijdend studentlidmaatschap. Hierbij kun je wel gewoon aan activiteiten en wedstrijden meedoen :)

Hier ook een studentruiter, al zal het wel afnemen nu... ik mag nog een jaartje starten voor Hippeia in Utrecht :) SO's zijn ontzettend tof, vol gezelligheid, goede feestjes en uitdagende ritjes :j Had zelf het voor geen goud willen missen, veel mooie vriendschappen zo ontstaan :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 12:14

Leuk overzicht elise!!

Vind dat er op,so's mooie verdeling is tussen de wedstrijden overdag en,de gezelligheid s avonds! Zelf lid geweest van HOP en internationale ruiters en superleuke tijd gehad. Ook wel eens paard mee laten lopen, en erg knap te zien dat de meeste er zo een goede l-proef mee konden rijden die bij de knhs ook zeker niet zou misstaan. Dus onderschat deze ruiters niet!

s1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 12:52

Mooi overzicht Elise! :)

En wat leuk dat dit topic bij uitgelicht stond, wordt de studentensport misschien wat bekender :D
Ik vind het ook altijd lastig uitleggen hoe een SO precies gaat.

mrieeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 17:18

Leuk topic Elise!

Eindelijk eens wat meer bekendheid voor de studentenruiters, super!
Ben er alleen niet zo blij mee dat je als voornemen hebt om Lb te gaan rijden, ik wil je liever niet als concurrent haha!

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 18:21

Beetje concurrentie in de Lb is goed Marieke ;)

Leuk overzicht Elise!
Heb ooit ook eens zo'n overzicht gemaakt, het studentenrijden is veel te onbekend!

Ik vond de SO's altijd een ideale combi van een wedstrijd rijden en een gezellig weekend :)
Het systeem maakt dat de beste ruiter wint en dat is op officiële wedstrijden lang niet altijd het geval.

Op de internationale wedstrijden wordt echt op hoog niveau gereden, met grand prix proeven in de finale en echt hoge parcoursen.. pfoeh ik heb daar wel respect voor als iemand dat kan!

Hele leuke jaren gehad bij de studentenruiters, wil proberen nog eens langs te komen ergens dit jaar.

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 18:23

Sanned schreef:
Leuk topic!

Volgens mij kan dit wel, iig bij Blok lees ik nergens dat het niet kan.. gewoon even mailen denk ik!
http://www.doppert.com/asrblok/Lid.html

LauraSaskia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 19:03

Wat een ontzettend leuk initiatief zeg! Ik zit in mijn eerste jaar van een studie in Utrecht en zou me eigenlijk nog niet bij een studentenvereniging aansluiten, maar ik ga nu wel twijfelen :D
Even nog iets meer in verdiepen, lijkt me wel erg leuk!

Mir_U

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 20:02

Kom gerust eens een kijkje nemen bij onze lesavond op Manege Rijnenburg :j Geheel vrijblijvend kun je als je wilt ook een proefles meerijden. Elke woensdagavond hebben wij drie uren, 19.00-22.00u voor halfgevorderden, gevorderden en beginners. Kijk ook eens op www.hippeia.nl!