Ik heb zelf een jonge hengst die exact dezelfde dikke koker had,bij hem kwam het door een trap van een ander paard,wondjes op zijn benen,die dicht zaten,waardoor vocht niet goed wegkon,elke dag afspuiten en beweging deed het slinken(mijn paard kon overigens wel gewoon uitschachten)
Overigens benieuwd hoe het arme dier in die staat beland is Dit gaat ongetwijfeld een hele knappe worden als hij een beetje TLC verder is, maar dat moet vast goedkomen!
Nuvel
Geplaatst: 04-12-13 23:07
Wauw wat gaaf, ik zag in hem op de foto gewoon al iets. Hij trok me aan met ze oog opslag maar niet te weten dat wat ik zag ook nog eens zo een geweldige afstamming had. ik heb alleen verstand van kwpn-ers
Ik weet niet hoelang de man hem al had maar hij had deze zomer gewoon te 'weinig tijd' voor ze paarden. Hij stond op stal en liep in de zomer op de weide daar liep hij los naartoe en hij met een stok met een zakje eraan der achteraan. Alleemaal was het heel vaag, want hij werd ons ten strengste afgeraden maarja aan ervaring ontbreekt het niet dus als het in me kop zit dan gaat het er niet meer uit. Na even touwtrekken en vechten is hij er dan.
Dit was de gehele advertentie op kapaza: arabische volbloed, hengst,5 jaar niet bereden
Wat leuk! Ik heb een zwak voor "stumpertjes" en ben heel benieuwd hoe knap hij over, pakembeet, een jaar is(al weet ik zeker dat je al veel sneller resultaat zult zien). Apart dat ie gecastreerd lijkt, maar als hengst te koop stond/aangekocht is. Anyway, hij heeft nu al een fan erbij en zal jullie zeker volgen!
Wat een foto's zeg. Het is echt een projectje, maar met geduld en goede zorgen kan het vast goed komen. Lekker dagelijks bewegen. Inderdaad, dagelijks afspuiten met water en laten nakijken door de dierenarts hoe zijn zaakje er bij hangt. Wie weet komt het gewoon helemaal goed met de tijd. Leuke afstamming ook.
BabFer
Geplaatst: 05-12-13 14:46
Wat super dat je deze jongen een kans geeft. Ik ben reuze benieuwd naar het vervolg. Veel succes samen!
wat een leukerd! Was de DA vandaag nog langs geweest? Zoja wat zei die van de dikke koker?
Nuvel
Geplaatst: 06-12-13 03:11
Hey kleine update: Da geweest, equest ontworming gehad, koker heel vies beetje ontstoken maar voor de rest valt het wel mee zag er al stuk beter uit, goed afspuiten. Manen helemaal uitgekamd , staart helemaal uit gekamd en geknipt en 1 kant 10 kilo zand en stront uit gepoetst net, en toen was ik 1,5 uur verder en dood moe. had eerder vandaag geen tijd en begon dus pas om 00.30 uur, dus jasmin de andere kant is voor jou morgen Verder was het geen dood vogeltje meer, heb hem even zien uitsloven en hengsten dingen zien doen naar een merrie en toen leek die verdacht veel op de foto van ze mama... Verder vond ik die man zaterdag al uit ze nek zwammen en was hij meer bang van desperado dan des van hem maar goed, schuw? NEE jong? JA, nieuwsgierig en soms is het wat spannend. Maar hij stond hier net met halster aan tussen twee touwen te genieten en te slapen tijdens het kam rampenplan wat een knappe vent is het!
Heel veel succes met dit knappe mannetje. Voor je het weet zie je er niks meer van. Ik heb een zwak voor opknappers
Nuvel
Geplaatst: 06-12-13 11:31
hij staat voor het eerst buiten, wat een braverd. Der ligt nogal wat zooi om naar de buitenbak te komen zoals big bags vol met hout etc, snuiven, en direct meelopen. De topper halster aan ging ook binnen 30 seconde en nu loopt hij lekker in de bak naast de andere paarden tot meneertje zich wat beter voelt en wat meer gezond is...
Vanavond volgen er weer wat fotootjes als jasmin is geweest
Wat een vader heeft dit paardje. En wat mag hij blij zijn dat hij jullie op zijn pap is tegen gekomen. Ik ben heel benieuwd hoe hij er uit gaat zien als hij gepoetst is en over een paar maanden.