Palominohengst Dylano weer eens aan het werk

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

timokyana

Re: Palominohengst Dylano weer eens aan het werk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 11:46

Wat een mooie combi zijn jullie toch ook!

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-13 15:57

RebeccaC schreef:
Ik heb wel moeten lachen met je opmerking "ja, ik ben echt zo klein". :D
Klein of groot, maakt helemaal niet uit, jullie zijn een zeer leuke combinatie.

Haha ja, anders weet ik hoe dat gaat. Staat mijn hele topic vol met die vraag :')

Iedereen heel erg bedankt voor de leuke reacties!

Brigitte_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 16:01

Gaaf beest en je hebt hem netjes aan het lopen, dacht idd op de eerste foto, mooi paard maar het is wel een pony type hahaha.

JoSav

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 16:08

Wat heb je hem al leuk aan het lopen, Shanna!
En wat ontwikkelt hij zich leuk.
Vind dat je deze maat heel goed kunt hebben. :j Hihi, echt zo klein. :))
Af en toe lijk je misschien wat streng in de hand, mag het wat meer een vloeiende lijn in arm en teugel zijn maar dat lijken ook weer moment opnames (alsof je een ophouding geeft, etc). Maar goed, ik heb er verder ook eigenlijk geen verstand van, haha. :')

Netjes hoor. Leuk om hem weer eens tegen te komen op bokt.
De mijne wordt nog lichter in de winter. Die wordt dus uitgemaakt voor paard van Sinterklaas. -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 05:41

Leuk dier, mooie kleur en een heerlijke bouw.
Ik val wel ietsje over je binnenhand die je zelfs op een van de foto's bijna over de hals lijkt te halen. Ik persoonlijk zie een binnenhand liever wat naar binnen voor de stelling ipv naar de hals en je buik toe.

xRiiannex

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 05:47

Wat loopt die lekker zeg :o

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-13 11:45

Rowdine schreef:
Ik val wel ietsje over je binnenhand die je zelfs op een van de foto's bijna over de hals lijkt te halen. Ik persoonlijk zie een binnenhand liever wat naar binnen voor de stelling ipv naar de hals en je buik toe.

Hier wil ik toch even op reageren... het laatste wat ik doe is een hand over de schoft! Wat je op één foto wel iets ziet is dat ik mijn hand wat kantel. Omdat ik daar ook nog in de wending zit denk ik dat de foto wat vertekent. Ik werk met het principe 'naar voren en opzij', zowel in mijn eigen rijden als wanneer ik mensen help. Ik weet écht 100% zeker dat ik nooit een hand over de schoft zou doen. :-) Daarmee blokkeer je immers het binnenachterbeen. En als je naar die foto kijkt en hoe de beenzetting is, lijkt het me helemaal zeer onwaarschijnlijk. :-)

Verder iedereen weer bedankt voor de leuke reacties (Rowdine ook met haar eerste regel).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 18:54

Annash schreef:
Rowdine schreef:

Hier wil ik toch even op reageren... het laatste wat ik doe is een hand over de schoft! Wat je op één foto wel iets ziet is dat ik mijn hand wat kantel. Omdat ik daar ook nog in de wending zit denk ik dat de foto wat vertekent. Ik werk met het principe 'naar voren en opzij', zowel in mijn eigen rijden als wanneer ik mensen help. Ik weet écht 100% zeker dat ik nooit een hand over de schoft zou doen. :-) Daarmee blokkeer je immers het binnenachterbeen. En als je naar die foto kijkt en hoe de beenzetting is, lijkt het me helemaal zeer onwaarschijnlijk. :-)

Verder iedereen weer bedankt voor de leuke reacties (Rowdine ook met haar eerste regel).

Ook met haar eerste regel? Tjeetje.
Het is niet te zien imo of je daar het binnenachterbeen blokkeert, want het achterbeen is op die foto naar achteren (foto 5). Dat je hand niet naar binnen en naar voren is, is geloof ik voor iedereen wel duidelijk.
Het maakt me verder ook niets uit, het zal ongetwijfeld een moment opname zijn, en ik zal de volgende keer niets anders meer melden dan: Wat een mooie pony. (want dat is blijkbaar wat je wil horen, gezien: Met haar eerste regel).

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 20:36

Buiten de rest om kan ik eigenlijk ook niet echt een hand over de schoft heen ontdekken hoor... :o De teugel zit tegen de hals op 1 foto maar dat kan ook prima zonder je hand over de schoft heen te doen. Ik kan dat iig.

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-13 21:12

Rowdine schreef:
Annash schreef:

Het is niet te zien imo of je daar het binnenachterbeen blokkeert, want het achterbeen is op die foto naar achteren (foto 5). Dat je hand niet naar binnen en naar voren is, is geloof ik voor iedereen wel duidelijk.
Het maakt me verder ook niets uit, het zal ongetwijfeld een moment opname zijn, en ik zal de volgende keer niets anders meer melden dan: Wat een mooie pony. (want dat is blijkbaar wat je wil horen, gezien: Met haar eerste regel).

Een iets mindere toon zou ik wel waarderen. Ik bedoelde enkel aan te geven dat ik niet over je andere woorden heen heb gelezen, ik had ze alleen even uit de quote gehaald omdat dat niet was waar ik op reageerde. Da's niet omdat je niet mocht zeggen wat je denkt, want dat mag best. Anders had ik hiervoor niet op een normale manier terug gereageerd. Om dan gelijk zo'n toon aan te slaan vind ik erg jammer. Deed ik toch ook niet? :-)

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 21:19

Ik vind hem erg leuk Shanna, maar dat wist je al wel... :D

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 21:19

Wat een knappie zeg! Hij lijkt wel 1.65 onder jou! :D
Hij heeft al best lang haar, scheer je hem niet? :)

Ik snap dat je hem op deze leeftijd nog niet heel erg bij elkaar rijdt maar hij moet wel echt blijven nageven, ook in de iets lagere lijn. Komt vast helemaal goed! :)
Jullie zijn een mooie combinatie.

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-13 21:24

Suzanne F. schreef:
Wat een knappie zeg! Hij lijkt wel 1.65 onder jou! :D
Hij heeft al best lang haar, scheer je hem niet? :)

Ik snap dat je hem op deze leeftijd nog niet heel erg bij elkaar rijdt maar hij moet wel echt blijven nageven, ook in de iets lagere lijn. Komt vast helemaal goed! :)
Jullie zijn een mooie combinatie.

Normaal (training) rij ik hem ronder/lager en dan blijft hij heel fijn nageeflijk en is hij ook heel constant in zijn aanleuning. Voor het plaatje had ik hem wat hoger gezet en dat vindt hij nog moeilijk - inderdaad logisch met zijn leeftijd. Je ziet dat wel wat terug maar daar kan ik (nog) niet mee zitten nu. :-)

Scheren twijfel ik over. Vorig jaar voor de hengstenkeuring wel gedaan. Dit jaar hoeft hij nog niet op wedstrijd en ik train hem hooguit 3x per week... ik kijk even hoe hij zich houdt (erg nat wordt) als het wat kouder weer is. Liever doe ik het niet, want zo'n palomino wordt echt lelijk wit. Vorig jaar voor de HK vond ik dat ik geen keus had, anders leek hij niet 'droog' op zijn lijf. Vorig jaar was hij dus wel wit, maar ze konden iig zijn mooie harde beenwerk etc goed zien :P Dit jaar hoeft dat niet (alleen in januari de hengstenshow) dus ik kijk het even aan... Grote kans als hij volgend jaar in de sport loopt hij toch weer geschoren wordt. Tijdig dekens op doen mogen helaas niet baten bij hem. :')

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 21:32

Ik weet het. Ik heb ook een palomino waarvan iedereen denkt dat het een schimmel is. -O-
Alleen 's zomers kleurt hij mooi op.

Oh dus normaal rijd je hem nog lager? Op zich vind ik hem nu al laag zat eigenlijk. Ik denk (maar dat is een inschatting hoor) dat zodra je hem nog lager gaat rijden, je de balans in het lichaam niet meer horizontaal kan houden en hij dus op de voorhand gaat lopen. Ik zou hem in deze houding er een slag beter doorheen willen zien. :)

xCynthiaVos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 21:34

Wat een stoer beest zeg! (:

Leuk dekje ook haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 21:35

Ayasha schreef:
Buiten de rest om kan ik eigenlijk ook niet echt een hand over de schoft heen ontdekken hoor... :o De teugel zit tegen de hals op 1 foto maar dat kan ook prima zonder je hand over de schoft heen te doen. Ik kan dat iig.

Daarom zeg ik ook 'lijkt'.
Ik denk niet dat je dat vanaf de foto makkelijk kan zien, dus zeker ben ik er ook niet van. Ik ben er wel zeker van dat de hand niet naar voren en naar de zijkant is gebracht. Maargoed, het is ook maar een moment opname, en op de andere foto's zie ik het niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 21:38

Annash schreef:
Rowdine schreef:

Een iets mindere toon zou ik wel waarderen. Ik bedoelde enkel aan te geven dat ik niet over je andere woorden heen heb gelezen, ik had ze alleen even uit de quote gehaald omdat dat niet was waar ik op reageerde. Da's niet omdat je niet mocht zeggen wat je denkt, want dat mag best. Anders had ik hiervoor niet op een normale manier terug gereageerd. Om dan gelijk zo'n toon aan te slaan vind ik erg jammer. Deed ik toch ook niet? :-)

Er is niets verkeerds met mn toon bedoeld hoor.
Het kwam zo op mij over, en ik heb je verkeerd begrepen. :)

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-13 21:52

Dan is er niks aan de hand :-)

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-13 21:56

Suzanne F. schreef:
Ik weet het. Ik heb ook een palomino waarvan iedereen denkt dat het een schimmel is. -O-
Alleen 's zomers kleurt hij mooi op.

Oh dus normaal rijd je hem nog lager? Op zich vind ik hem nu al laag zat eigenlijk. Ik denk (maar dat is een inschatting hoor) dat zodra je hem nog lager gaat rijden, je de balans in het lichaam niet meer horizontaal kan houden en hij dus op de voorhand gaat lopen. Ik zou hem in deze houding er een slag beter doorheen willen zien. :)

Meer erdoor is inderdaad beter om te gebruiken. Hij zakt daardoor wel een fractie, maar ik rijd hem niet bewust nog lager. Dat kan hij qua kracht/balans inderdaad niet aan. Zo te zien spreken we iig van hetzelfde. :D

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 22:57

Annash schreef:
Scheren twijfel ik over. Vorig jaar voor de hengstenkeuring wel gedaan. Dit jaar hoeft hij nog niet op wedstrijd en ik train hem hooguit 3x per week... ik kijk even hoe hij zich houdt (erg nat wordt) als het wat kouder weer is. Liever doe ik het niet, want zo'n palomino wordt echt lelijk wit. Vorig jaar voor de HK vond ik dat ik geen keus had, anders leek hij niet 'droog' op zijn lijf. Vorig jaar was hij dus wel wit, maar ze konden iig zijn mooie harde beenwerk etc goed zien :P Dit jaar hoeft dat niet (alleen in januari de hengstenshow) dus ik kijk het even aan... Grote kans als hij volgend jaar in de sport loopt hij toch weer geschoren wordt. Tijdig dekens op doen mogen helaas niet baten bij hem. :')

Hier loopt ook zo een haarbal rond......

Hij ziet er goed uit Annash. Al mooi uitgezwaard en fijn aan het werk.

_Megann

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 19:00

Wat een knapperd!!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 23:46

hij blijft ontzettend leuk! <3

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-13 11:33

Ook jullie weer bedankt voor de leuke reacties! :-)