Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Rowdine schreef:Ik val wel ietsje over je binnenhand die je zelfs op een van de foto's bijna over de hals lijkt te halen. Ik persoonlijk zie een binnenhand liever wat naar binnen voor de stelling ipv naar de hals en je buik toe.
Annash schreef:Rowdine schreef:Ik val wel ietsje over je binnenhand die je zelfs op een van de foto's bijna over de hals lijkt te halen. Ik persoonlijk zie een binnenhand liever wat naar binnen voor de stelling ipv naar de hals en je buik toe.
Hier wil ik toch even op reageren... het laatste wat ik doe is een hand over de schoft! Wat je op één foto wel iets ziet is dat ik mijn hand wat kantel. Omdat ik daar ook nog in de wending zit denk ik dat de foto wat vertekent. Ik werk met het principe 'naar voren en opzij', zowel in mijn eigen rijden als wanneer ik mensen help. Ik weet écht 100% zeker dat ik nooit een hand over de schoft zou doen.Daarmee blokkeer je immers het binnenachterbeen. En als je naar die foto kijkt en hoe de beenzetting is, lijkt het me helemaal zeer onwaarschijnlijk.
Verder iedereen weer bedankt voor de leuke reacties (Rowdine ook met haar eerste regel).
Rowdine schreef:Annash schreef:Hier wil ik toch even op reageren... het laatste wat ik doe is een hand over de schoft! Wat je op één foto wel iets ziet is dat ik mijn hand wat kantel. Omdat ik daar ook nog in de wending zit denk ik dat de foto wat vertekent. Ik werk met het principe 'naar voren en opzij', zowel in mijn eigen rijden als wanneer ik mensen help. Ik weet écht 100% zeker dat ik nooit een hand over de schoft zou doen.Daarmee blokkeer je immers het binnenachterbeen. En als je naar die foto kijkt en hoe de beenzetting is, lijkt het me helemaal zeer onwaarschijnlijk.
Verder iedereen weer bedankt voor de leuke reacties (Rowdine ook met haar eerste regel).
Ook met haar eerste regel? Tjeetje.
Het is niet te zien imo of je daar het binnenachterbeen blokkeert, want het achterbeen is op die foto naar achteren (foto 5). Dat je hand niet naar binnen en naar voren is, is geloof ik voor iedereen wel duidelijk.
Het maakt me verder ook niets uit, het zal ongetwijfeld een moment opname zijn, en ik zal de volgende keer niets anders meer melden dan: Wat een mooie pony. (want dat is blijkbaar wat je wil horen, gezien: Met haar eerste regel).
Suzanne F. schreef:Wat een knappie zeg! Hij lijkt wel 1.65 onder jou!![]()
Hij heeft al best lang haar, scheer je hem niet?
Ik snap dat je hem op deze leeftijd nog niet heel erg bij elkaar rijdt maar hij moet wel echt blijven nageven, ook in de iets lagere lijn. Komt vast helemaal goed!
Jullie zijn een mooie combinatie.
Ayasha schreef:Buiten de rest om kan ik eigenlijk ook niet echt een hand over de schoft heen ontdekken hoor...De teugel zit tegen de hals op 1 foto maar dat kan ook prima zonder je hand over de schoft heen te doen. Ik kan dat iig.
Annash schreef:Rowdine schreef:
Ook met haar eerste regel? Tjeetje.
Het is niet te zien imo of je daar het binnenachterbeen blokkeert, want het achterbeen is op die foto naar achteren (foto 5). Dat je hand niet naar binnen en naar voren is, is geloof ik voor iedereen wel duidelijk.
Het maakt me verder ook niets uit, het zal ongetwijfeld een moment opname zijn, en ik zal de volgende keer niets anders meer melden dan: Wat een mooie pony. (want dat is blijkbaar wat je wil horen, gezien: Met haar eerste regel).
Een iets mindere toon zou ik wel waarderen. Ik bedoelde enkel aan te geven dat ik niet over je andere woorden heen heb gelezen, ik had ze alleen even uit de quote gehaald omdat dat niet was waar ik op reageerde. Da's niet omdat je niet mocht zeggen wat je denkt, want dat mag best. Anders had ik hiervoor niet op een normale manier terug gereageerd. Om dan gelijk zo'n toon aan te slaan vind ik erg jammer. Deed ik toch ook niet?
Suzanne F. schreef:Ik weet het. Ik heb ook een palomino waarvan iedereen denkt dat het een schimmel is.![]()
Alleen 's zomers kleurt hij mooi op.
Oh dus normaal rijd je hem nog lager? Op zich vind ik hem nu al laag zat eigenlijk. Ik denk (maar dat is een inschatting hoor) dat zodra je hem nog lager gaat rijden, je de balans in het lichaam niet meer horizontaal kan houden en hij dus op de voorhand gaat lopen. Ik zou hem in deze houding er een slag beter doorheen willen zien.
Annash schreef:Scheren twijfel ik over. Vorig jaar voor de hengstenkeuring wel gedaan. Dit jaar hoeft hij nog niet op wedstrijd en ik train hem hooguit 3x per week... ik kijk even hoe hij zich houdt (erg nat wordt) als het wat kouder weer is. Liever doe ik het niet, want zo'n palomino wordt echt lelijk wit. Vorig jaar voor de HK vond ik dat ik geen keus had, anders leek hij niet 'droog' op zijn lijf. Vorig jaar was hij dus wel wit, maar ze konden iig zijn mooie harde beenwerk etc goed zienDit jaar hoeft dat niet (alleen in januari de hengstenshow) dus ik kijk het even aan... Grote kans als hij volgend jaar in de sport loopt hij toch weer geschoren wordt. Tijdig dekens op doen mogen helaas niet baten bij hem.