SuperSammie maar weer...

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

Re: SuperSammie maar weer...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-13 12:58

Knakker: thanks!

VivaLaVida: Sam heeft heeeeel veel aanleg voor het verzamelen, vooral in galop. In draf is ie daar íets moeilijker in mede omdat ie dus snel "te hoog bovenin kruipt" en dan de rug hol maakt en dat mag ie dus nie. :P
Maar ik denk niet dat, als hij straks sterk genoeg is, hij veel problemen gaat hebben met die verzameling. Hij lijkt ook aanleg te hebben voor piaffe/passage maar het spreekt voor zich dat hij daar nog lang niet sterk genoeg voor is. :) Daar klommel ik ook nog lang niet mee, dat laat ik aan Karel over om te beslissen wanneer ie daar aan toe is. :D

Snollygoster; Sam's pap is Rietheims hilbert (welsh dus arabierenbloed) en mams is een arabier dus dat klopt. ;)
thuis is hij ook meer laag gereden dan op wedstrijd.. Dan zijn ze sowieso meer ontspannen he. :D Maar op wedstrijd is ie inderdaad een tikkeltje meer gespannen. :j Ik weet ook niet of dat er nog helemaal uit gaat. Nu, eigenlijk, op een keer ga ik die spanning kunnen omzetten naar werkbare energie...

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 13:23

Tjah Kath... Ik vind het gewoon zo knap dat je het toch maar 'even' allemaal voor elkaar krijgt ondanks alles.

Geloof dat de feedback zo langzamerhand wel is gegeven. Zelf lekker blijven genieten :)

Bente_11

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 15:58

wat een leuk paardje en een mooie combinatie zijn jullie!

misschien een tip, het lijkt wel op de foto's of je je binnenhand erg strak houd en snel je handen richting je boven benen brengt. probeer iets meer je binnenhand te ontspannen en je handen iets hoger te dragen dan krijg je een nog fijner beeld. :j

koetje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 15:59

ziet er goed uit hoor!
was je paardje niet afgeleid door al dat hooi in de bak?
mijn vp zou elk rondje een hapje proberen te nemen haha

kaatje888

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 16:58

Mooi paardje <3
Ziet er verder ook goed uit hoor !

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-13 18:36

Winged schreef:
Tjah Kath... Ik vind het gewoon zo knap dat je het toch maar 'even' allemaal voor elkaar krijgt ondanks alles.

Geloof dat de feedback zo langzamerhand wel is gegeven. Zelf lekker blijven genieten :)

Vandaag was ie weer lekker Sammie... Beetje druk, wel braaf, maar druk, kzet 'm naar halt en wil hem terug naar draf rijden dus ik span mijn lies een beetje aan (want meer is er niet nodig) en leg gewoon mijn kuit tegen zijn flank zonder druk en toen steeg Sammie op... _O-
Er kon alleen een vermoeide: "Saahaam doe es normaal da's al gek genoeg" van af. _O- Om getrokken, terug naar halt gezet en opnieuw geprobeerd en toen kon het wel normaal. _O- Suffe bok.

bente12 schreef:
wat een leuk paardje en een mooie combinatie zijn jullie!

misschien een tip, het lijkt wel op de foto's of je je binnenhand erg strak houd en snel je handen richting je boven benen brengt. probeer iets meer je binnenhand te ontspannen en je handen iets hoger te dragen dan krijg je een nog fijner beeld. :j

ga ik proberen :j :)

koetje01 schreef:
ziet er goed uit hoor!
was je paardje niet afgeleid door al dat hooi in de bak?
mijn vp zou elk rondje een hapje proberen te nemen haha

Nee hoor... Ik moet zeggen dat ie daar geen moment naar gekeken heeft.. Dingen die écht eng zijn (zoals hele hoge stapels hooi) vindt Sam vaak niet eng... Het is van die flauwekul zoals bloemen langs de ring waar Sam stom op doet. _O-

Opie1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 19:24

Wat een leuke combi! Veel plezier in de toekomst

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-13 11:24

Dankjewel! :)

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 19:34

Ik ben zo trots op je Kath! Alles wat je hebt meegemaakt.. En kijk je eens rond rijden op die knappe Sammie!!!

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 22:18

ayasha, wat zijn jullie gegroeid zeg als combi *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

kellaxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 00:39

Wat een leuke combi! Mijn vorige pony was ook van rietheims hilbert!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-13 12:31

Thanks!!

Het is natuurlijk ook een erg fijn paard ook al krijgt ie regelmatig kortsluiting. _O-

Kellaxy; Voor zover ik weet heeft Hil veel fijn werkbare pony's rond lopen :)

Tisicirenti

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 23:37

mooie beest! leuke combi!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-13 19:38

Thanks! :) Inmiddels heeft de kleine man 2x 65% gelopen... Zondag weer een wedstrijdje in dezelfde manege. :)