De merens Polie en Hercule voor het eerst op BOKT

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Natascha1970

Re: De merens Polie en Hercule voor het eerst op BOKT

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 08:58

Vind het nog steeds een droomverhaal..... Leuk om alle plaatjes voorbij te zien komen.
Heerlijk plekje om te wonen en te genieten van je paarden.
Leuk om een complete update te lezen.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-13 19:28

Kijk uit naar je Topic Roc. Leuk Natascha je reactie, dank je wel. Ik heb het nooit zo bekeken maar het is inderdaad een droomverhaal. Zoals Roc ook al schreef is het ook voor mij leuk om het hele verhaal eens op een rij te hebben neergezet.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 19:32

Wat ontzettend leuk om te horen hoe jullie aan jullie mooie plekje gekomen zijn <3 , bijzonder dat het dan toch zo loopt en alles/jullie op z'n plek valt/jullie zijn er echt helemaal thuis, vind het dus ook zo leuk om te horen hoe goed het jullie bevalt, de contacten, het buitenleven, de paardjes, het bezoek en hoezeer jullie van dit alles genieten +:)+ <3

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 19:37

klinkt een beetje als een sprookje! <3
Je lief heeft gelijk...wij hebben ook geen hypotheek.Voelt wel prettig. :j
Hoe kom je eigelijk aan je paarden?Komen ze uit Frankrijk?

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-13 21:09

Dank je Avaluna. Sprookje Geerke dat weet ik niet maar het is wel heel gaaf. Ik vind het regelen van alle emigratie formaliteiten minder sprookjes achtig.
Die paarden vind ik eigenlijk wel een sprookjes verhaal. Als kind fantaseerde ik altijd over mijn eigen zwarte paardje. Die fantasie was heel levendig en ging nogal ver en duurde tot en met de middelbare school. Toen ik veertig was wilden we een paard kopen maar was best wel kostbaar. Toen stond er in de krant dat er een keuring was in de buurt waar wij woonden van het paard "de merens" ook wel "de kleine fries" genoemd. Dat sprak tot mijn verbeelding. Toen ik de paarden voor het allereerst zag 16 jaar geleden stond ik met open mond te kijken want ik keek naar de paardjes uit mijn kinderfantasie. Ik zag een vrouw met twee goedgekeurde dekhengsten aan de hand en van een was ik helemaal kapot zo mooi en gaaf vond ik hem. Een half jaar later ongeveer kwam ik die vrouw toevallig tegen in Breda waar we eens naar merens gingen kijken in de endurance sport. Ze was er met die zelfde hengst (ontdekte ik toen pas) waar ik zo kapot van was. Ik heb toen een uur achter haar aangefietst en ze vertelde me veel over het ras. Toen we aankwamen en ons gesprek ten einde was liet ze vallen dat de volle broer van haar hengst te koop stond. Dat is dus onze Hercule geworden. Broer en Hercule zijn de zonen van de andere hengst waarmee ze in de keuring tegelijkertijd aan de hand rende.
Door starten eigen bedrijf en vertrek van dochter vanwege de studie hebben we Hercule 8 jaar geleden naar een vriendin in Frankrijk laten gaan. Hij deed het zo goed in de kudde, maar miste mij heel erg en ik hem. Toen bedrijf goed op de rails stond heb ik besloten om hem weer naar NL te laten komen en heb ik voor hem een vrouw gekocht. Hij was een goede ruin in zijn eigen kleine kudde met de merries bij mijn vriendin. NIet wetende dat ik na een aantal jaren ook heel gek op zijn vrouw zou worden. Zo'n fijn paardje waar ik nu na heel start moeilijkheden mee kan lezen en schrijven. Dus nu heb ik twee merens. Het is puur toeval dat die paardjes Frans zijn. Hercule is NL gefokt met Franse papieren en Polie is frans gefokt met Franse papieren. Voor mij is dat nu een groot voordeel dat beiden franse papieren hebben met officiele stempels van Haras want de papieren van de paarden hoeven niet meer veranderd te worden zo vertelde me de Franse dierenarts en dat scheelt nogal wat geld.

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 11:38

Ziet er prachtig uit Pien en de paardjes lijken het inderdaad heerlijk te vinden!
We moeten snel eens een date regelen!

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-13 19:43

Helemaal mee eens Leonie om een date te regelen. Wat te denken van eind november? Komen we naar jou toe als je dat leuk vindt. We doen de rest wel via PB.
Bedankt voor je reactie en leuk dat je het ook prachtig vindt.

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 01:13

ach pien, zie je topic nu pas. Wat een geweldig foto's van polie en hercule, wat zijn ze toch leuk. En wat super lief dat jullie gasten een verjaardagskalender gemaakt hebben met zulke prachtige foto's.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 01:31

Wat is het heerlijk om te zien en lezen hoe happy jij bent met jullie plekje en paardjes!

maaikiemike

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 02:44

Poen, wat leuk om foto's te zien van hè mooie plek. Hercule en polie zien er goed uit!
Ik ben jaloers op je mooie plek!

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-13 16:27

Hi Daffie kan gebeuren, geeft niets. Leuk je post.
Bedankt Roosch. Ja Maaike het is echt heel gaaf hier en om te wonen maar ook om te rijden.
Zoals vandaag eerst met Polleke gedressuurd op de wei. Het weer is zo verschrikkelijk mooi en de wei wat glad dat ik daarna besloot om nog een buitenrit er achter aan te doen. Haar eens lekker flink te laten galopperen want paardje doet altijd haar best en is nog jong. Ze vond het zo gaaf, dat ze op een gegeven ogenblik zo blij en zo hard tussen de velden door galoppeerde de berg omhoog. De omgeving is verschrikkelijk mooi en keuzes zat voor een rit. Je voelde bij haar (en bij mij) een heel groot JOEPIE.... En dat kan hier dus. Je kunt zo fijn rijden. Alleen de ree ontbrak vandaag, maar ja je kunt niet alles hebben.
Bedankt voor jullie reacties Daffie, Roosch en Maaikiemike.

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 19:09

Wat een prachtige foto´s van jouw kanjers. <3
En wat een verrassing een verjaardagskalender met de mooiste foto´s van jouw zwarte parels.
Nog gefeliciteerd met je verjaardag, sorry dat heb ik even gemist en je topic is geweldig geslaagd geworden.
Blijf genieten van al het moois om je heen, wij wensen jullie veel geluk en plezier op jullie nieuwe gelukkige plekje.
xxx

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-13 12:49

Hé Brenda, zie nu pas je reactie in mijn topic. Bedankt voor de goede wensen en felicitaties. Ja wij alle twee boffen met waar we mogen wonen.

Vosjeloverx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 19:34

Gaaaff! die manennnnn <3

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-13 11:19

Wat een leuke reactie vosjeloverx.
Die manen zijn zo lang dat ik ze vrijwel altijd in een vlecht heb die ik een keer per maand uit haal om dan opnieuw in te vlechten maar dan met meerdere of mindere vlechten zodat haren niet breken want iedere keer wordt met andere plukken gevlochten.