1ste wedstrijd gehad met mijn 3 half jarigen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Shari_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 19:19

Heb je toevallig ook foto's of een filmpje van het rijden op je paard, ben ik wel benieuwd naar :)

xxpaaardje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-13 19:19

Celiien schreef:
Weet je, als je geen negatieve reacties wilt hebben, maak dan geen topics aan.. je zit alleen maar mensen aan te vallen, omdat je jezelf blijk baar aangevallen voelt? Mensen geven alleen maar tips en goede raar, en jij zit ons allemaal af te blaffen omdat 'jij het toch wel beter weet'. Ga dan lekker tegen je ouders hierover door, maar kom dan niet op bokt erover zeuren 'ooooo ik had zoooooooo'n strenge jury vandaag'...

als niet weet hoe die jury is oordeel dan niet. Ik weet zelf dat streng was en dat vonden wel meer mensen. En het zijn geen tips dat we der nog niet klaar voor zijn want dat zijn we namelijk wel. En het is tip om zeggen dat nog geen wedstrijden moet rijden maar nog moet lessen. Maar ik les nu elke week en dat deed ik al. En met lessen gaat juist heel goed en die wedstrijd voor 1st keer zo wel voor de ruiter als voor het paard was voor 1st keer geen slecht wedstrijd. EN dit betekent niet dat ik een slecht ruiter ben. EN betekend ook niet dat mijn paard niet netjes liep. Voor 1st keer was heel netjes.

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 19:21

valerie2012 schreef:
Celiien schreef:
Weet je, als je geen negatieve reacties wilt hebben, maak dan geen topics aan.. je zit alleen maar mensen aan te vallen, omdat je jezelf blijk baar aangevallen voelt? Mensen geven alleen maar tips en goede raar, en jij zit ons allemaal af te blaffen omdat 'jij het toch wel beter weet'. Ga dan lekker tegen je ouders hierover door, maar kom dan niet op bokt erover zeuren 'ooooo ik had zoooooooo'n strenge jury vandaag'...

als niet weet hoe die jury is oordeel dan niet. Ik weet zelf dat streng was en dat vonden wel meer mensen. En het zijn geen tips dat we der nog niet klaar voor zijn want dat zijn we namelijk wel. En het is tip om zeggen dat nog geen wedstrijden moet rijden maar nog moet lessen. Maar ik les nu elke week en dat deed ik al. En met lessen gaat juist heel goed en die wedstrijd voor 1st keer zo wel voor de ruiter als voor het paard was voor 1st keer geen slecht wedstrijd. EN dit betekent niet dat ik een slecht ruiter ben. EN betekend ook niet dat mijn paard niet netjes liep. Voor 1st keer was heel netjes.

Níemand hier weet hoe de jury is geweest, waarom open je dan in godsnaam een topic?
Je hoort mij echt niks zeggen over dat je niet goed lest e.d. Maar het kan soms heel anders zijn met rijden dan dat de jury ziet. dat is het dus met de dressuursport; het is een jurysport en je hebt het met die jury die toegewezen is te doen !
Laatst bijgewerkt door Celiien op 14-10-13 19:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 19:21

Niemand hier beweert dat jij een slechte ruiter bent Ts!
Ik ben ook wel benieuwd naar foto's :).

xxpaaardje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-13 19:21

Shari_Becker schreef:
Heb je toevallig ook foto's of een filmpje van het rijden op je paard, ben ik wel benieuwd naar :)

van de wedstrijd of gewoon ?

Het was dat haar basis tempo hoger was maar mijn paard is erg aan been dus als je maar iets teveel been geeft dan is ze al weg en als dan in draf is ze zo in galop. En ik wist zelf al naar me 1st proef wat de grooste fouten waren. Sowieso der tempo en dat ze in stap ging op volte net voor dat ze galop aan moest springen. EN dat ze nog verkeer aan sprong en dat galop toen 2 keer ging. Maar heb geen 3 of 2 of 1 ofzo gehaald.
Laatst bijgewerkt door xxpaaardje op 14-10-13 19:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Celiien

Re: 1ste wedstrijd gehad met mijn 3 half jarigen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 19:22

Mag allebei

Urbanus

Jammer dat je te oud bent voor Bixie. Jeetje, wat reageer jij fel en aangevallen.

Eske_B

Van de wedstrijd :).

loveyou174

44Myrthe44 schreef:
Om 157 in de B te rijden moet je echt héél beroerd rijden, ook als het een strenge jury was.
Zou nog even lekker lessen nemen en wachten met de wedstrijden verder, het is echt niet leuk als je keer na keer zulke punten haalt ;). En je zegt ''ik begin liever met lage punten dan meteen hoog''. Maar waarom eigenlijk? Het is toch juist heel leuk als je meteen goede punten haalt?

hier ben ik het niet mee eens ik heb op mijn eerste proef ook 158 punten gereden omdat mijn paard bang was voor sproeiers en best een kritische jury:+
2de proef wel 180 punten maar dat terzijde

Sardis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 19:25

Er is al eens eerder een hele discussie in een topic geweest met Ts.

Maar goed dat het goed ging Ts!

Aan je punten te zien zou ik nog wat lessen nemen en dan gewoon weer meer ervaring opdoen!

Veel succes!

daniekjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 19:27

Pff toen ik 9 jaar geleden met mijn toen 3 jarige pony op wedstrijd ging, pony zonder wedstrijd ervaring, en ik ook, ik was 12, reed ik 156 punten, dat was toen alleen nog winst :) Waarom zou je op je eerste wedstrijd geen winst kunnen rijden?
Tuurlijk is het spannender omdat je niet weet hoe je paardje gaat reageren, maar waarom wil je persee op wedstrijd? Het is toch leuker om wel lekker winstpunten te rijden? Dus waarom niet eerst nog even onderling anders? Succes iig

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 19:27

lieveli schreef:
Jammer dat je te oud bent voor Bixie. Jeetje, wat reageer jij fel en aangevallen.

Toch zou ik bixie voor volwassen niet eens zo'n verkeerd idee vinden :o

xxpaaardje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-13 19:29

valerie2012 schreef:
Celiien schreef:

Níemand hier weet hoe de jury is geweest, waarom open je dan in godsnaam een topic?
Je hoort mij echt niks zeggen over dat je niet goed lest e.d. Maar het kan soms heel anders zijn met rijden dan dat de jury ziet. dat is het dus met de dressuursport; het is een jurysport en je hebt het met die jury die toegewezen is te doen ![/quote]

Nou zelfs die vrouwe die jury is die ik ken. Is der zelf bij geweest en heeft mijn zelf les geven. EN toen haar menenig geven. Ik weet dat dressuur een jury sport is. Maar elke jury is ook weer ander. En der zit een groot verschil tussen een fries en mijn paardje. EN ik zat toevallig tussen 2 friesen in. En de jury ging vergelijken. En het hoogste wat die jury gaaf was 195 meer niet.

jentel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 19:30

De eerste keer op wedstrijd moet je er zowiezo niet vanuit gaan dat je hoge punten scoort.. Het is een leerproces.
Kilometers maken op concours(wel rekening houden met paard natuurlijk).
Mooie punten is meegenomen, zo niet.. Volgende keer beter en leer van je "fouten".
Zou ook wel graag filmpje willen zien.

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 19:30

Ik zie gewoon heel veel smoesjes meer niet. Wat voor paardje heb je TS? En heb je nog een filmpje of foto van het rijden zelf, op de wedstrijd of daarbuiten?

xxpaaardje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-13 19:30

lieveli schreef:

Al had ik die leeftijd wel gehad was me paard te groot geweest en dan had al nog niet gestart want ik vind bixie totaal niet leuk. Nooit gevonden ook.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 19:31

Dus je hebt minder punten omdat je werd vergeleken met 2 Friese paarden? Is dit nu omgekeerde discriminatie?

Ik vind het erg kinderlijk dat je je zo verschuilt achter de jury. Je hebt lage punten, helaas. Lekker oefenen en volgende keer beter. Zoek het in je eigen rijden en niet in iets anders. Als je daar niet tegen kunt moet je lekker gaan springen.

xxpaaardje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-13 19:32

daniekjuh schreef:
Pff toen ik 9 jaar geleden met mijn toen 3 jarige pony op wedstrijd ging, pony zonder wedstrijd ervaring, en ik ook, ik was 12, reed ik 156 punten, dat was toen alleen nog winst :) Waarom zou je op je eerste wedstrijd geen winst kunnen rijden?
Tuurlijk is het spannender omdat je niet weet hoe je paardje gaat reageren, maar waarom wil je persee op wedstrijd? Het is toch leuker om wel lekker winstpunten te rijden? Dus waarom niet eerst nog even onderling anders? Succes iig

sowieso om dat wij die niet hebben. En ik doe gewoon normaal mee. En mijn gaat 1ste gewoon om de evaring en die wp komen van zelf.

xxpaaardje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-13 19:33

Cayenne schreef:
lieveli schreef:

Toch zou ik bixie voor volwassen niet eens zo'n verkeerd idee vinden :o

Dan zou ik nog niet doen. Want ik kan gewoon normalen aan en me paard ook.

jentel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 19:34

Tser, hoe weet jij dat de jury ging vergelijken met de friezen?

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 19:34

Heb je nu nog die foto's/filmpjes ts :) ?

Loverubi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 19:35

je paard is 3 en half en je rijd nu al wedstrijd wss is het paard er nog niet klaar voor om een fatsoenlijke B proef te lopen en ja als mensen klappen heb ik ook wel eens gehad maar dat hoeft niet te zeggen dat de jury het zo goed vind. en ja het ene paard is er sneller klaar voor dan het andere paard... bij ons op stal staat een fries Z1 niks mis mee toch? en als ze zo vergelijken zal jouw paard wel niet goed genoeg zijn!. en helaas voor springen moet je ook 1 winst hebben dus je moet dressuuren hahaha

xxpaaardje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-13 19:36

jentel schreef:
De eerste keer op wedstrijd moet je er zowiezo niet vanuit gaan dat je hoge punten scoort.. Het is een leerproces.
Kilometers maken op concours(wel rekening houden met paard natuurlijk).
Mooie punten is meegenomen, zo niet.. Volgende keer beter en leer van je "fouten".
Zou ook wel graag filmpje willen zien.

typ op youtube in valerie 12-10-2013 en dan is het 1st filmpje. Alleen dat is me 1ste proef. Van me 2e proef hebben we geen filmpje graag geen comentraar ik weet zelf wat fout gegaag is. En ik ging er totaal ook niet van uit van hogen punten ik zal nooit met de gedachten op wedstrijd dat ik hogen punten scoor als hoog zijn is mooi mee genomen.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 19:36

*facepalm*

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 19:37

deze dus?