Een middag op de Clinton Raceway.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 13:40

Sommige dravers hebben het inderdaad nodig :) deels veiligheid, deels voor de prestatie.

Gaaf zeg! Ziet er echt ongelooflijk tof uit! Hoe snel zou dat gaan?

Chrissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 13:42

Wat een gave foto's zeg!

Uitleg wordt al zeer uitgebreid door Wendy gegeven zie ik! :)

Vuurneon; dravers halen zeer regelmatig een snelheid van 50 km per uur tijdens een koers!

vuurneon

Re: Een middag op de Clinton Raceway.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 13:44

In Nederland ben ik bekend met de draverij, maar ook daar op de Clinton Raceway? Ziet er zo snel uit alleen al op de foto :=

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-13 15:40

Bedankt voor de uitleg! Ze liepen idd niet allemaal met zoveel tuig :)

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 15:53

Ook bij andere wedstrijddisciplines kom je wel eens allerlei hulpmiddelen tegen tenslotte.
Ik heb ooit eens een Britse Tv-commentator een springpaard horen beschrijven als: 'he's got everything in his mouth except for the kitchen sink' :+

Loveleyente

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 18:47

wat een kei gave foto's zeg!!! :) :)

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 19:04

Oef paard op foto 10 is een mooi ding!

Manon_vdv

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 19:37

Wauw gave foto's zeg!! <3

Muiz
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 20:11

Ibbel schreef:
Ik heb ooit eens een Britse Tv-commentator een springpaard horen beschrijven als: 'he's got everything in his mouth except for the kitchen sink' :+

:Y) lol

ik zie volgens mij de zwarte nummer 3 (ergens boven in) ook met een kousje lopen, of zie ik dat verkeerd?

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 20:26

kitlover schreef:
ik zie volgens mij de zwarte nummer 3 (ergens boven in) ook met een kousje lopen, of zie ik dat verkeerd?

Interdaad een panty. Wikkelen ze om de tong en maken dat vast om de kin, zo kunnen ze hun tong er niet over het bit heen gooien. :)

ulyse

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 20:38

Het is toch wel een bijzondere tak van sport. Ik kan mij van heel vroeger herinneren dat iedere stal ook zijn eigen herkenningpunten had. Bij de stal van Gerard Eijkelenborg deden ze altijd een witte pompoen van wol in de manen vlechten.

merrylegs

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 22:02

eh lees ik dat goed? een panty in de mond zodat hij zijn tong niet over het bit gooit? :wow: is het vreemd dat dit mij niet aangenaam lijkt voor het paard? dat is namelijk toch symptoombestrijding?
is dat de normale gang van zaken in de drafsport? als dit dressuurpaarden waren zou dit al een reltopic zijn volgens mij O:)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 22:04

merrylegs schreef:
eh lees ik dat goed? een panty in de mond zodat hij zijn tong niet over het bit gooit? :wow:
is dat de normale gang van zaken in de drafsport? als dit dressuurpaarden waren zou dit al een reltopic zijn volgens mij O:)

Dressuurpaarden lopen niet op dit tempo en al helemaal niet met een groep een wedstrijd te houden op basis van snelheid ;)
Paard kan stikken als de tong achterin de keel zakt en dat geeft pas echt een rel. Het is voor de veiligheid van paard en rijder; paard kan niet stikken in de eigen tong en de tong niet over het bit gooien zodat het bestuurbaar blijft. Een het gaat slechts om een korte tijd dat de panty erom zit, na de koers direct eraf.

Is het de normale gang van zaken? Nee, niet elk paard loopt ermee. Maar bij sommige paarden is het gewoon noodzaak.
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 09-10-13 22:05, in het totaal 1 keer bewerkt

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 22:05

Wat had jij dan gedacht als mooie oplossing als je 50 km per uur rijdt met tien andere paarden om je heen en hij gooit de tong erover? :+

Sidera

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 23:15

Geinige foto's zeg :D

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 02:53

senna21 schreef:
Het paard op de 4e foto van 'onderen' is wel heel creatief.
Lijkt me best ingewikkeld lopen
Rentel-galop? :P

Dat hij ipv ''gekruist'' linksvoor en linksachter en dan rechtsvoor en rechtsachter tegelijkertijd naar voren brengt bedoel je? Want dat werd eerder in het topic al aangegeven dat het pacers zijn en ze dus niet in ''normale'' draf lopen. Zie je ook in de rest van de foto's ;)

En het gaat inderdaad goed hard, maar dit was als het goed is de laatste wedstrijd van het seizoen en voor zover ik weet ook van de banen hier in de omgeving. Hanover bijv was eerder al gestopt.
Moet wel zeggen dat het hier, voor zover ik weet, een tijdje niet zo goed is gegaan met de drafsport omdat er volgens mij vanuit de regering vanalles besloten werd en er niet meer gewed mocht/mag worden. Volgens mij zijn er namelijk ook een hele tijd geen races meer geweest hier in Clinton maar zijn ze nu weer bezig met een terugkomst (naja, volgend seizoen gok ik :'))