Mijn dressuurtoppertje Bonfire!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Hygge

Re: Mijn dressuurtoppertje Bonfire!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 17:39

Het ziet er zo fijn uit <3
Wat een knappe shet :~

Merry98

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 20:42

Wauw ik blijf jullie echt heel gaaf vinden!
Droomde vroeger zelf altijd ervan om met een shetlander zoiets te kunnen bereiken.
Top dat jullie weer lekker verder kunnen

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 22:39

super gaaf! was helemaal weer blij toen ik een topic zag van jullie. vind het zo gaaf!

Afwezig

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 22:42

Ik vind dit zo stoer!!! :D

Niekje1991

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-13 23:42

Ooooh wauw!
Wat een onwijs leuke reacties!!! *\o/*
Super bedankt allemaal!! :D Echt heel erg leuk, word er helemaal happie de peppie van! :o :D

@Klasien: Ik knip de manen, eerst recht, en vervolgens met de schaar wat schuin van boven naar onder, zodat de bovenste haren ietsje korter zijn dan de onderste :) Zo krijg je een heel ander model dan alleen recht afgeknipt hihi.

@Percy/Jolliegirl: Rodinde kreeg inderdaad niet zo vaak een shetlander op bezoek haha, maar ben heel blij dat ik gegaan ben! Er bestaan hele mooie, luxe stang en trens hoofdstelletjes in maat pony, ik heb er al bij een paar staan kwijlen haha! Dat zal nog wel een hele tijd duren hoor! En inderdaad, een trens is en blijft en goede optie!

Verona2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 23:48

Hee, daar zijn onze toppers weer!! :D

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-13 00:14

Ik blijf jullie echt een geweldig stel vinden! Zo knap, met een Shettie bij de paarden en dan nog winnen ook. Daar kan menig dressuur knol jaloers op zijn :)
In Engeland verkopen ze ook stang en trens voor Shetties. Daar is veel meer te krijgen dan in Nederland.

Merell123

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-13 00:11

Ook ik ben fan! Denk dat menig Shetlander jaloers is op wat jij over hebt voor jouw Bonfire! Ben benieuwd naar topics van jullie in de M1 maar dat gaat vast helemaal goed komen, je hebt haar echt lekker aan het lopen. En bizar hoe zo'n pony kan opknappen gezien de foto van 2,5 jaar geleden :|

Lynnepinny

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-13 00:12

Wauw, echt gaaf met een shetlander!
Ik zag totaal niet dat het een shetje was totdat je haar beschreef :D

Gwenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-13 00:21

Je rijdt de gangen er mooi uit! Superleuk om jullie bezig te zien!

Qwillion

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-13 00:28

Ook ik vindt het t TOP dat je met je Shettie prestaties verzet in de dressuursport. Ben eigenlijk wel erg nieuwschierig naar een filmpje onder het zadel. Ook updates in de M1 houd ik mij aanbevolen....

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-13 00:38

Yeah daar zijn ze weer! *\o/*

Fijn dat jullie weer de goeie kant op gaan! Dat zou toch moeten lukken voldoende winstpunten om Z te mogen starten :j

Sidera

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-13 01:00

Wat leuk zeg!

Rijfoto's zien er ook super uit

DonCamillo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-13 01:09

Wat een super pony heb je er van gemaakt! Petje af hoor.

merrylegs

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-13 01:31

wauw wat heb je geweldig werk geleverd met bonfire ! je boft maar met zo'n lengte zeg, pas je op alle pony's en paarden. dat is wat anders dan ik met mijn 1m 75 ^)

Betteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-13 02:21

Geweldig! Wat een leuke oliebol en een mooie combinatie. <3

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-13 07:48

Loopt naar buiten en geeft d'r Shet van net geen meter groot een paar trappen onder zijn reet zodat hij nog wat meer doorgroeit... ownee, hij is 9 jaar oud, dat gaat dus echt niet meer lukken -O-

Wat zijn jullie toch een leuk stel! Veel succes met het weer opbouwen en trainen voor de M. Ben erg benieuwd naar jullie 1e topic over jullie debuut in de M.

Nassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-13 08:05

Ik ben zo jaloers op jou.. Dat jij wel op een shet kan/mag rijden en ikke niet ^)

Maar man o man, wat is ze mooi! En wat zijn jullie een leuk team!
Gelukkig dat ze weer lekker aan het opknappen is. Lijkt me zeer pijnlijk zo'n gekanteld ding.

AnnaStatya

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-13 08:06

Niekje1991 schreef:
Hallootjes!

Omdat we al een tijdje niet echt actief zijn op bokt, vond ik het maar eens tijd om weer eens wat van ons te laten horen! Met onze laatste wedstrijd afgelopen mei, hebben we eindelijk de punten bij elkaar gereden om M1 te mogen starten!! Onwijs gaaf, en helemaal als je dan met dat topic, met heel veel reacties, ook nog eens in uitgelicht staat! ([RIJ-ITP] M1 startgerechtigd met dressuurshetlander Bonfire!!)

Helaas, hebben we vlak na dit spetterende gebeuren, weer pech gehad. Bonfire is met haar kont onder de trailerstang terecht gekomen, en kreeg daar een flinke bult, waarna we een hele periode hebben gekwakkeld. Fysio erbij, homeopathische middeltjes, masseur, pijnstillers, niks werkte.. Na weken rust, en van alles uit de kast te hebben gehaald, heb ik toch besloten om naar Rodinde Hoogenraad te gaan. 18 Juli is Bonfire behandeld, onder verdoving, en weer helemaal rechtgezet, het bleek een gekanteld heiligbeen te zijn. Dat schijnt ongeveer net zo'n pijn te doen als een zwaar gekneusde stuitje, en dat doet echt zeer!! Daarna nog acupunctuur, en weer fris en fruitig richting huis, met een opbouwschema.

Na weken te hebben gewandeld, gelongeerd, en genoeg rust, zijn we eindelijk wezen opbouwen! En wat een heerlijke pony is ze toch!! We doen nog steeds aardig rustig aan, maar zijn wel al serieus aan de slag om weer te gaan trainen voor de M1! Qua conditie gaat het super, en we hebben er beiden weer onwijze zin in!! Daarom wil ik nu met heel veel trots een paar fotootjes delen met de bokkers! :D We hebben op stal sinds kort een nieuwe buitenbaan met Agterberg bodem, ik ben zeker fan!!

Hier loopt ze nog aardig 'strak' in het lijf, maar gaan zeker al de goede kant op!
[ Afbeelding ]

Bij deze foto loopt ze al een stuk losser, en meer van achter naar voren.
[ Afbeelding ]

Dit is dan toch echt waar ik de kriebels van krijg, mijn toppertje! <3
[ Afbeelding ]

En dan der knappe koppie, ik heb tijden gezocht naar een hoofdstel als dit.
Stukje bij beetje gepuzzeld, en nu dan eindelijk een mooi, net, wit onderlegd hoofdstelletje!
[ Afbeelding ]

En dan te bedenken dat ze er zo uit zag dat ik haar kocht (zo'n 2,5 jaar geleden):
[ Afbeelding ]

Ik ben in ieder geval super trots op mijn kleine ukje! Ze doet het super goed, en geniet met volle teugen! Natuurlijk rijden wij geen 7 dagen in de week dressuurmatig, hooguit 3 keer per week. Daarnaast maken we heerlijke buitenritjes, en longeren regelmatig. Ter informatie: Ik ben 22 jaar, en 1.59m klein. Bonfire is een 14 jarige shetlandmerrie van 1.12. Samen rijden we dressuurwedstrijden tussen de paarden! :D

Wauw <3
Wat prachtig <3

ulyse

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-13 08:20

Erg leuk, jullie zijn een prachtig stel

quibje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-13 08:21

Geweldig zijn jullie
Enne te lang?
Mijn voeten komen ook onder de buik van mijn fries uit dus niks te lang
Vind jullie heel leuk

Niekje1991

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-13 08:44

Zo hey, dit is even leuk wakker worden op de zondagochtend!! :D

Iedereen heeeel erg bedankt voor de onwijs leuke berichtjes!!
Ik ben al heel erg trots op m'n ukje, maar met zulke reacties wordt dat alleen maar bevestigd, heel erg gaaf!! _/-\o_

heleenxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-13 08:48

Wat leuk zeg! Veel succes in de M1!

Roos_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-13 08:51

Hoi Danique wat een onwijs mooie foto's. Ik had natuurlijk op FB al het een en ander langs zien komen.
Wat lekker dat het weer goed gaat met haar!
Ze is wel poepie sjiek nu als je zo het verschil ziet! Echt heerlijk om te zien!
Heel veel plezier met je dametje!

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-13 08:52

Wat een topper he, die Bonfire! En jij ook natuurlijk!
Geweldig om te zien!
Mijn bijrijdster rijdt met mijn sobere pony ook tussen de paarden (stukje groter hoor 1.52 :) en het viel mij vanaf het M1 echt op dat ze overal de enige pony waren. Mijn pony steekt er in het Z ook echt heel klein en bolletje wol bij af haha! Maar dat zal bij jullie nog hilarischer zijn!
Heel erg leuk dat jullie zo ver komen!