Beertje op Horse Event!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Dropsleutel

Re: Beertje op Horse Event!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 17:20

Toppers !

Frodo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 17:34

Super foto's Willemijn! Heel gaaf :j

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 18:03

TamaradB schreef:
Mooi dier, maar het stoort me mateloos dat de mond continu openstaat. Is er pijn? Een niet passend bit? Snee in de tong of op de lagen? Een te harde hand? Wat is er aan de hand?

van de 16 foto,s staan er 3 met een open mond, misschien foto moment?
beetje overdreven

alleirbag

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 18:10

Het zijn 11 foto's in totaal die in de OP staan, volgende keer even je telraam erbij pakken? Op 8 van de 11 foto's zie ik de lippen wijken, en dat vind ik een vervelend gezicht. Misschien is er simpel iets aan te doen?

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 18:47

TamaradB schreef:
Mooi dier, maar het stoort me mateloos dat de mond continu openstaat. Is er pijn? Een niet passend bit? Snee in de tong of op de lagen? Een te harde hand? Wat is er aan de hand?

Ik zie maar heel af en toe de mond open en met name op het moment, dat het paard enthousiast is en tegen het bit aan springt. Verder wordt er gereden met mexicaanse neusriem en hebben je sneller de kans dat de mond open is.
Het stoort mij totaal niet en denk ook niet dat het door pijn oid komt.
Mijn paard heeft ook wel eens haar mond los tijdens het springen omdat zij dolenthousiast is, maar toch echt niet zo hard mag als ze wil.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 18:51

TamaradB schreef:
Het zijn 11 foto's in totaal die in de OP staan, volgende keer even je telraam erbij pakken? Op 8 van de 11 foto's zie ik de lippen wijken, en dat vind ik een vervelend gezicht. Misschien is er simpel iets aan te doen?

Ik vind dat je dit overdijft.
En ook vind ik, dat het niet netjes is om een ander omlaag te halen door over telramen en dergelijke te beginnen.
Laten we elkaar als gelijken behandelen.

alleirbag

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 19:16

Sorry als men vindt dat ik overdrijf, maar ik vind dit geen prettig gezicht. Het is niet voor niets dat ik regelmatig commentaar hierover aan de combinaties doorgeef bij een concours, ook op dit lage niveau. Het kunnen moment-opnamen zijn, maar ik wilde alleen meegeven erover na te denken; wat is de reden hiervan? Slecht bit? Harde hand? Ik kan dat op de foto niet zien, ik zie wél de geopende mond. En al was het maar één foto, dat trapte ik nog in het 'momentopname-gebeuren'. Nu dus niet. Er is iets aan de hand. Dat kan een vervelend irriterend stukje stro zijn onder de tong, of een serieus probleem. Ik zeg dus niet direct dat er iets verschrikkelijks is of dat de combinatie slecht is. Helemaal niet, het is zeker een verder prettig beeld om naar te kijken. Als een paard steeds maar weer de mond opent bij het dragen van een Mexicaanse neusriem, is dat misschien niet het juiste harnachement voor dit paard. Ik had een paard dat slecht reageerde op de neusriemen die 10 jaar geleden zo populier waren, de zogenaamde Bonfire-neusriem (hoge zwarte neusriem met aansnoer, breed met wit onderlegd). Ik baalde als een stekker maar er bleef een simpele lage neusriem om, omdat mijn paard dat prettig vond. Geen geopende mond meer, terwijl de riem minder strak zat. Ik zeg niet dat de Mexicaan bij dit dier niet goed is, dat weet ik namelijk niet, dat is niet van de foto's af te leiden. Ik ga alleen n.a.v. de foto's nadenken!

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 19:18

TamaradB schreef:

even een stukje verder staan nog meer foto,s dat maakt 16 ;)

alleirbag

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 19:21

Nog even over dat telraam; sorry daarvoor, die opmerking geldt meer voor mijzelf, want nu ik terugkijk zie ik pas de post met nog eens vijf foto's vlak onder de OP. Sorry, sorry, sorry; ik zal een telraam kopen! Deze foto's geven wel een iets rustiger beeld, ook in de mond, maar nog steeds zie ik wijkende lippen. Ik zou als tip meegeven; zoek harnachement waar het dier beter op gaat reageren en de mond gesloten houdt. Ik zou dat prettiger vinden om naar te kijken!

Edit; toen ik dit bericht postte, kwam precies dat hierboven erbij :-).

MyHu

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 20:03

Mij valt op dat je boven de sprongen naar beneden kijkt.

Maar verder leuk gedaan hoor!

_black_rose_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 20:26

Moet eerlijk zeggen dat ik het met TamaradB eens ben. Op een aardig aantal foto's is de mond van het paard open en ook ik vind het geen prettig gezicht.
Natuurlijk is alles spannend op een dag als dit en kan het zijn dat hier wat extra onrust vandaan komt maar ik vind het eruit ziet alsof het paard echt vecht tegen de hand van de ruiter.
lijkt mij geen slecht idee om eens wat rond te kijken en informeren naar een ander harnachement, dat kan nooit kwaad toch?

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-13 20:53

Bokt zou Bokt niet zijn als er niet zulke reacties kwamen ;)

Beer heeft een overbeet, waardoor zijn mond nooit helemaal dicht is.
En ja, het was spannend die dag. En meneer stond nogal te stuiteren.
Met een gecombineerde neusriem is zijn mond ook open.
Met alle andere neusriemen doet hij het ook.

Met springen wordt hij gewoon best sterk omdat hij het zo leuk vind en dan heel enthousiast wordt.
Vandaar mijn keuze ook voor de Mexicaanse neusriem.

We zijn tanden zijn afgelopen zomer nog gecontroleerd.

Tendance schreef:
TamaradB schreef:

Ik zie maar heel af en toe de mond open en met name op het moment, dat het paard enthousiast is en tegen het bit aan springt. Verder wordt er gereden met mexicaanse neusriem en hebben je sneller de kans dat de mond open is.
Het stoort mij totaal niet en denk ook niet dat het door pijn oid komt.
Mijn paard heeft ook wel eens haar mond los tijdens het springen omdat zij dolenthousiast is, maar toch echt niet zo hard mag als ze wil.

Dat doet die van mij dus ook. Hij wil hard maar dat mag niet altijd.

alleirbag

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 21:07

Vandaar, duidelijk antwoord! Je bent er dus echt bewust mee bezig geweest en daar was ik gewoon benieuwd naar! Verder leuke foto's en het plezier straalt er vanaf!

Caitlin_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 21:16

_/-\o_

toppers!

TessJS

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 21:34

Gave foto's!

Tip: Let wel op je houding en je handen. Probeer bij het springen nog wel goed contact te houden met de mond. De teugels hangen soms in de sprong als waslijntjes.

ranya1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 21:37

hey meis,
nogmaals super bedankt dat ik mee mocht! was een top dagje! en je foto's tja prachtig!!!!
geen woordjes voor hahahaha!
xxx

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-13 21:39

@ TessJS Dankjewel voor de tips, ik ga er op letten!

@ranya1984 Je was een super groom! Dankjewel :)

ranya1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 21:46

als ik iets heb met ranya mag jij mee!!! maar hadden we al afgesproken toch ;)
ennuh graag gedaan meis!

fortuna126

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 23:42

Tamaradb en _black_rose_ Zetten jullie maar eens wat foto's online...
Jullie zijn blijkbaar bewezen kenners!
Denk dat iedereen benieuwd is,dus kom maar op!!!

Soraya10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 23:49

Misschien dat ie wat onrustig was door alles en daardoor wat verzet toont en zn mond daarom veel open heeft? Hij lijkt wat gespannen. Wat ansich toch niet zo vreemd is op zo een event.

Soraya10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 23:49

Misschien dat ie wat onrustig was door alles en daardoor wat verzet toont en zn mond daarom veel open heeft? Hij lijkt wat gespannen. Wat ansich toch niet zo vreemd is op zo een event.

alleirbag

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 00:25

fortuna126 schreef:
Tamaradb en _black_rose_ Zetten jullie maar eens wat foto's online...
Jullie zijn blijkbaar bewezen kenners!
Denk dat iedereen benieuwd is,dus kom maar op!!!

Foto's waarvan? Heb je al mijn posts gelezen?

fortuna126

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 23:27

Foto's van jou op paard natuurlijk!

Vosjeloverx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 12:59

super gaaf! ik weet nou ff niet of ik jou gezien heb... haha