De plus en minpunten van Horse Event 2013

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

elibeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 15:20

merendeel van bovendegenoemde plus en minpunten ben ik het mee eens.

Wat mij opviel, als bezoeker van het vrijdag programma. bij de fokkerij piste zaten wij te wachten op de demonstratie van Jesse Drempt, hij was gewoon niet aanwezig... dat vind ik vrij slordig.

En eerder die middag zaten wij bij de NH cirkels, zou iets van Piaffe voor beginners of zo iets zijn, wel grappig dachten we.. ging overal over, maar niet over piaffe.. woord is zelfs niet 1x genoemd, dus het leek er op dat er een fout in het programma stond.

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 15:21

Sammylover schreef:
Dees schreef:
Wat ik trouwens écht heel schandalig vond:
Bij aankomst op zondag werden er aan de poort gratis kaarten uitgedeeld.

Ik heb dus echt voor niets circa 25 euro per kaart uitgegeven :(

Op zaterdag ook al hoorde ik!
Ik had een vrijkaartje, omdat ik mee heb gedaan aan de zitcompetitie,
maar anders baal je wel heel erg ja... Ik vond dit ook raar

Dat is wel heel vreemd!

Ohana_91

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 15:24

elibeest schreef:

Wat mij opviel, als bezoeker van het vrijdag programma. bij de fokkerij piste zaten wij te wachten op de demonstratie van Jesse Drempt, hij was gewoon niet aanwezig... dat vind ik vrij slordig.

Zaterdag haastte ik me naar de fokkerijwereld om de Curly Horses te zien, vorige clinic liep 5 minuutjes uit, dus zou nog een kwartiertje kunnen kijken. Kom ik er aan, lopen de Curly Horses net weg...
Ze liepen dus een kwartier voor op het programma waardoor ik het gemist had. Toen baalde ik ook wel even....

Corally_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 15:42

elibeest schreef:

En eerder die middag zaten wij bij de NH cirkels, zou iets van Piaffe voor beginners of zo iets zijn, wel grappig dachten we.. ging overal over, maar niet over piaffe.. woord is zelfs niet 1x genoemd, dus het leek er op dat er een fout in het programma stond.

Ja! ik zat bij dezelfde "piaffe" clinic. Vond t een beetje verspilde tijd die clinic.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 16:40

+ Gratis schone wc's *\o/*
+ La place, lekker gegeten voor een eerlijke prijs (en lekkere ijskoffie mjam)
+ ruim aanbod clinics
+ Ondanks het weer lag het terrein er zondag top bij
+ algemeen een erg fijne dag gehad, met geen ergernissen

- Kiezen is delen, maar elk jaar annemarie van der toorn samen plannen met grote namen in de bitpiste vind ik altijd zo moeilijk kiezen
- Op zondag misloop je vaak enkele grote namen (zoals anky die er op zaterdag wel was)
- Bitpiste en welkoophal die op zondag uitliepen waardoor ik enkele clinics in andere pistes misliep
- Ik was extra vroeg om de stands rustig te kijken, de helft was om 9u nog niet aanwezig en om half tien ook nog niet, jammer, want ik heb juist in het eerste uurtje goed geshopt
- weinig uitleg bij de clinics op de site! Heel wat dingen bleken heel wat anders te zijn dan verwacht

Ik was er de zesde keer en heb me deze keer zelfs afgevraagd of ik niet 2 dagen zou willen gaan. Ik pik altijd wél veel op, juist omdat ik intussen ook wel een beetje weet welke clinics heel laagdrempelig zijn en welke juist leerzaam voor elk niveau.

haffylover

Re: De plus en minpunten van Horse Event 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 22:52

idd van de gratis kaarten viel mij ook op zondag bij de poort.

Wat me ook stoort zijn de route borden op sommige plaatsen staan ze zo laag bij de grond dat je ze niet opmerkt,

En ik mis toch echt de haflinger in het H.E beeld. vind ik jammer. Misschien volgend jaar me maar opgeven met mijn eigen haffie.

Idd ik vond dat de stands niet echt "beurs"aanbiedingen hadden.
Daarbij viel me op dat er tegenover vorige jaar voor veel proef verpakkingen een klein bedrag werd gevraagd.
- boerenbond stand was zondag door de smikkels heen.
Wel vond fijn dat er ook eens iets echt voor zomer exzeem was. Heb zelfs een random iemand die kwam vertellen dat zijn hele goeie ervaringen had met het aangeboden spul. Ze ving ons gesprek op over die stand.

Idd sommige clinics waren erg tja niet wat je verwacht. Zoals in de menpiste de clinic functie van een groom. Bleek dus echt rondom mennen te gaan. En die man die vertelde zoveel en nou niet bepaald op een intressante manier.

Wel vond ik dat ze de clinics met de bokkers erg goed deden heb ik echt met plezier na gekeken.

Maar de grootste domper van zondag vond ik de clinic van het helicom deurne zelf. Toen er ruiter van hun zelf de ring in kwamen en zat gewoon een meid bij die reed haar paard zo dat aan 1 kant gewoon zonder te overdrijven het halve bit uit de mond hing van trekken en soms ook extreem diep net geen krul.
Dan denk ik en dat moet een visite plaatje zijn

Saintelette

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 23:10

Ik had dus ook alleen mn pinpaa bij, heb dus veel uitgegeven :')

Verder vond ik het toch wat tegenvallen met wat ik gehoord heb, en vooral de gekte die erom ontstaat hier op bokt.. Dingen waren minder interessant dan gehoopt..

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 23:18

Dees schreef:
Wat ik trouwens écht heel schandalig vond:
Bij aankomst op zondag werden er aan de poort gratis kaarten uitgedeeld.

Ik heb dus echt voor niets circa 25 euro per kaart uitgegeven :(

Dit inderdaad. Plus dat er niet eens gekeken werd of je wel een uitrijdkaartje hebt, überhaupt vind ik dat nergens voor nodig als je op een wei parkeert.
Verder miste ik leuke beursaanbiedingen, in het strodorp vond ik weinig keus.
Betalen voor een programma ga ik e niet doen. :n
Het niveau was dit jaar imo erg laag bij een aantal demonstraties.
Ik zag ontzettend veel paarden met hun mond ver open lopen, onder het schuim, diep ingebogen en veel gesnok aan de teugel..dat past echt niet voor mij.

Pluspunten vond ik de sfeer, je kon overal zitten, maar ook op veel plekken eten en naar het toilet.
Verder is het gewoon leuk om een dag rond te lopen in paardrijland.
De laatste clinics vond ik erg leuk om te zien in de bitpiste.

murness

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 23:36

Pluspunten:
Schone en gratis toiletten
Gezonde broodjes, fruitsalades, e.d.
Veel verschillende demonstraties.

Wat ik heb gemist:
Een pinautomaat
Een stand van bijvoorbeeld De Paardendrogist met allerlei kruiden
Stunt- en/of beursaanbiedingen.
Ook leek het of dat de stands "minder" ingericht waren dan vorig jaar. Niet echt iets bijzonders gezien.

CaPrIoLe`79

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 23:37

pluspunten: Frederique Pignon!!!
minpunten: Je was erg veel tijd kwijt om van en naar de parking te komen en ook om er met de auto vanaf te komen en daar dan nog 5 euro voor moeten betalen, wachttijden en prijzen bij de catering, programma zou ook nog op borden op het terrein aangegeven mogen staan

@murness: pinnen kon bij de ingang ;)

murness

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 23:42

Weet ik, maar dat was maar beperkt (heb ik gelezen hoor, dus niet zelf ondervonden)

gea_thora

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 00:38

Voor mij de 6e keer horse event geloof ik. Opzich een erg leuke dag gehad, maar kan nog wel wat plus en minpunten noemen.

Pluspunten+:
*Tristan Tucker vond ik echt geweldig, hele leerzame clinic, maar toch ook erg grappig!
*Frederic Pignon was ook super. Ik heb zijn uitleg 's ochtends gezien én de show, en dit vulde elkaar prachtig aan.
*Mooi programma in de Bit-piste, vooral veel variatie ook in deze ring.
*Gratis toiletten die ook perfect bijgehouden worden!!!

Minpunten-:
*De lange looproutes. Doordat ik zo'n 10 minuten onderweg was naar de Welkoop-hal, en weer terug, heb ik grote delen van mijn vooraf samengestelde programma gemist. Graag zou ik kortere routes zien.
*Weinig keuze uit betaalbaar eten. La Place vind ik persoonlijk erg duur, en de friet vond ik ook erg aan de prijs. Ik heb het gevoel alsof bewust veel geld wordt gevraagd, omdat mensen gewoon iets moeten eten.
* Proefmonsters bij de stands. Ik ging eerdere jaren bewust alle stands bij langs, om alle proefmonsters te verzamelen. Op deze manier kon ik van te voren testen of een paard bepaalde snoepjes/muesli lekker vond, en heb ik hierna dit merk aangeschaft. Nu moet je zelfs voor de proefmonsters betalen, en dat vind ik wel vreemd voor zo'n klein beetje.
*van mij had er wel meer variatie in het programma gemogen, meer springen bijvoorbeeld. Ik vind dat de nadruk vooral op dressuur ligt, dit vind ik erg interessant, maar voor de afwisseling was meer springsport fijn geweest. Nu hebben we maar gekeken naar de Subli-cup. Maar dit was niet erg spectaculair (wel leerzaam over afstanden rijden enzo!)

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-13 08:54

Pauline schreef:
Plus dat er niet eens gekeken werd of je wel een uitrijdkaartje hebt, überhaupt vind ik dat nergens voor nodig als je op een wei parkeert.

Dit snap ik niet. Je zou toch juist parkeergeld vragen als iemand zijn eigen terrein beschikbaar stelt? Stel dat dit jouw weiland was geweest... door al die auto's kun je een aantal maanden niets meer met je terrein doen, het is dan een grote modderpoel. Ik vind het terecht dat er geld voor wordt gevraagd. De organisatoren moeten tenslotte ook betalen voor het gebruik van het parkeerterrein.

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 09:40

Van alle auto's die daar op geparkeerd stonden, zeker over 3 dagen heen...
Kan die boer zijn land wel 5x opnieuw inzaaien.

Oftewel: als het parkeren kostendekkend had moeten zijn, had een parkeerkaart van 1 euro ook kunnen volstaan.
Mijn mening: het was een verdienmodel.
Ik denk dat de organisatie van HE echt serieus veel verdient aan dit evenement.

Brilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 13:07

Misschien scheelde het waar je geparkeerd stond, maar wij stonden helemaal achteraan en daar waren ze dus vooral bezig met op en neer te rennen om de uitrijkaarten op te halen, ipv het verkeer er zo snel mogelijk af zien te krijgen. Die vlaggen wat iemand zei, ja die vond ik ook irritant.

Maar laat ik voorop stellen dat ons hele gezeldschap het erg leuk vond en dat ik volgend jaar gewoon weer heen ga. *\o/* Tenzij het pijpenstelen giet.

ps dat de programmaboekjes geld kosten vind ik niet raar, het moet toch afgedrukt worden en dat kost geld, het alternatief is dat je het thuis zelf afdrukt.

danberlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 13:16

Brilletje schreef:
Minpunt: Echt een groot nadeel: Wij hebben dik 3 kwartier op het weiland gestaan om er af te komen, op een gegeven moment ging zelfs iedereen toeteren. De mensen van de parkeerwacht waren vooral op en neer aan het rennen van hot naar her, om de uitrijkaarten op te halen, in plaats van het verkeer te regelen, zodat iedereen de kans kreeg om ste beurt het terein af kon.

Was dat zaterdag of een andere dag? Ik heb dat zaterdag namelijk meegemaakt en heb me er behoorlijk aan gestoord. Ben benieuwd of het zondag nog zo was. Ik heb ook ongeveer 3 kwartier stilgestaan terwijl de voorste rijen van het terrein in een mum van tijd leeg waren. De achterste rijen stonden veel te lang stil. De jongeman die de uitrijkaarten innam wilde er niet over discussiëren. -O-

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 13:43

dan mijn zondag beleving in puntjes

pluspunten:
-gratis toiletten en schone toiletten er werd zelfs om het toiletpapier gedacht door de schoonmaakster.
-wat meer variatie qua shows en clinics

de grootste pluspunt vond ik:
de geprepareerde paarden onderdelen ik vond dat echt ontzettend gaaf en intressant om te zien omdat je nooit in een paard kan kijken als het wat mankeert en nu kon je dat heel mooi zien enzo.
(ik had dat zelfs wel nog groter willen zien qua dingen) was dus echt erg gaaf.

de min punten..
dat er gratis kaarten werden uitgedeeld en ook gratis uitrijkaarten.(waardoor ik dus voor niks geld had uitgegeven aan een uitrijkaart en later ben verloren was dus 5 euro weg gegooit geld.)
dat la place zo duur is ook qua een patatje enzo..
programma boekjes duur omdat t gratis op internet staat

en de grootste min punt van de hele dag:

de enorme arrogantie en asociaal gedrag van de parkeermensen. was mijn parkeerkaartje kwijt waar ik dus op t eind van de dag achter kwam bij de auto en ik was niet van plan om nog een keer een kaartje te halen bij de ingang terwijl ze zelfs gratis weg gegeven werden...
want dan moest ik dat hele eind weer terug lopen en mijn voetjes deden aardig zeer na een lange dag horse event.
(waar je zoiezo een hoop moet lopen om bepaalde dingen te kunnen zien)
en werd er bij de uitgang verschrikkelijk moeilijk gedaan over dat stomme kaartje en daardoor hield ik een hoop mensen achter mij op....

CaPrIoLe`79

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 13:52

Waarom werden er gratis kaartjes uitgedeeld :o?

Brilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 14:15

danberlo, op zaterdag dus ook! Bij mij was het op zondag. Mensen gingen echt in protest. Kan me niet herinneren dat het andere jaren ook zo ging

astwice

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 14:42

CaPrIoLe`79 schreef:

Dat vraag ik me ook wel af?

danberlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 14:44

Brilletje schreef:
danberlo, op zaterdag dus ook! Bij mij was het op zondag. Mensen gingen echt in protest. Kan me niet herinneren dat het andere jaren ook zo ging

Ik was op zaterdag de enige die echt protesteerde, alleen iemand voor mij weigerde haar parkeerkaart af te geven. Alle personeel bleef een beetje bij de ingang hangen, het was handiger geweest als ze wat gespreid mensen hadden neergezet om alles eerlijk voorrang te verlenen.

Verder minpunt: Dit was de 3e keer Horse Event, ik werd niet echt verrast door nieuwe stands. Een aantal winkels die ik de vorige keren leuk/interessant vond, waren er dit jaar niet. Geen spectaculaire beursaanbiedingen oid.

Plus: Pignon!, de speaker vind ik ieder jaar leuk (altijd erg enthousiast), Amable (Danielle, Robin, Jauke en Llevado) was erg sterk (met hinnik op commando van Llevado als afscheid), sowieso vond ik het programma goed. Toiletten prima, La Place is weliswaar prijzig, maar professioneel (3 kwartier wachten voor een frietje zoals bij het CHIO is er gelukkig niet bij).

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 14:48

CaPrIoLe`79 schreef:

ook iets wat ik compleet niet snapte idd waarom dat gedaan werd..

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 16:44

Dit jaar voor het eerst geweest dus kan niks vergelijken met vorig jaar.

Maar hier de plussen
+ Heerlijke broodjes ipv alleen maar friet overal.
+ De zandringen lagen er super mooi bij
+ Toiletten genoeg overal
+ Duidelijk op borden aangegeven waar je je op het terrein bevind

De minnen
- Voor sommige mensen was niet alles even toegankelijk (zag iemand heel erg moeilijk moeten doen met een rolstoel)
- Clinic's onder het zadel (dressuurmatig) op gras.
Zie dressuur graag op zand, en springen/mennen op gras.
- broodje unox kramen waren pas heel laat open (1 persoon die ik mee had wou er 1, maar toch maar wat anders genomen)
- voor sommige clinics te weinig tijd, waardoor deze afgekapt werden wat ik jammer vond.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 18:27

haffylover schreef:
idd van de gratis kaarten viel mij ook op zondag bij de poort.

Wat me ook stoort zijn de route borden op sommige plaatsen staan ze zo laag bij de grond dat je ze niet opmerkt,

En ik mis toch echt de haflinger in het H.E beeld. vind ik jammer. Misschien volgend jaar me maar opgeven met mijn eigen haffie.

Idd ik vond dat de stands niet echt "beurs"aanbiedingen hadden.
Daarbij viel me op dat er tegenover vorige jaar voor veel proef verpakkingen een klein bedrag werd gevraagd.
- boerenbond stand was zondag door de smikkels heen.
Wel vond fijn dat er ook eens iets echt voor zomer exzeem was. Heb zelfs een random iemand die kwam vertellen dat zijn hele goeie ervaringen had met het aangeboden spul. Ze ving ons gesprek op over die stand.

Idd sommige clinics waren erg tja niet wat je verwacht. Zoals in de menpiste de clinic functie van een groom. Bleek dus echt rondom mennen te gaan. En die man die vertelde zoveel en nou niet bepaald op een intressante manier.

Wel vond ik dat ze de clinics met de bokkers erg goed deden heb ik echt met plezier na gekeken.

Maar de grootste domper van zondag vond ik de clinic van het helicom deurne zelf. Toen er ruiter van hun zelf de ring in kwamen en zat gewoon een meid bij die reed haar paard zo dat aan 1 kant gewoon zonder te overdrijven het halve bit uit de mond hing van trekken en soms ook extreem diep net geen krul.
Dan denk ik en dat moet een visite plaatje zijn

Vergeet niet dat we op school zitten om te leren. De meesten van ons rijden geen z thuis zoals de meeste bokkers wel doen.

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 18:47

Ik ben op vrijdag geweest met mijn dochter.

Pluspunten:
- Schone, gratis toiletten
- Voldoende zitplaatsen

Minpunten:
-Pennypiste waar niets te doen was op vrijdag. Er waren volgens mij best aardig wat kinderen vrij van school, er liepen er genoeg rond. Was leuk geweest als er -als was het alleen maar in de middag- voor hen die dag ook wat te doen was.
-Overlappende clinics per discipline. Ik wilde alle menclinics zien. De een was in de mensportpiste, de andere in de Bitpiste, gelukkig wel dicht bij elkaar maar helaas toch niet alles kunnen zien.
-Eten (ondanks dat het lekker was en ruime keuze), erg duur. Twee broodjes en twee bekertjes drinken en dan 17 euro af mogen rekenen.
-Veel dure stands
-Weinig beursaanbiedingen
-Ongeintereerde standhouders
-Elk jaar dezelfde clinics door dezelfde mensen