Ik vind hem juist mooi vanwege de friezen. Zo machtig en koningklijk, verheven. Super mooi.
anneliesdj
Geplaatst: 16-09-13 22:42
Het is wel de grande finale hé? Die paarden moeten een keer getest worden op geschiktheid, je kunt op de dag zelf niet voor verassingen komen te staan. En als een paard uit zijn plaat gaat moet je weleens wat ruw uit de hoek komen om hem met 4 benen op de grond te houden.
Ik vind het prachtige foto's, heerlijk om zo 'terug in de tijd' te gaan; jachtneusriem, lage neusriem, deken onder het zadel.
Vind het wel jammer dat veel foto's net een stukje missen; foto 1 bv erg jammer dat het hoofd van het paard er niet helemaal op staat en zo zijn er meer foto's.
F_Orumster
Geplaatst: 16-09-13 22:43
ElineS schreef:
Ik zou die eerste foto ook wel aan de muur willen hangen.. Maar niet voor de paarden
Idd aantrekkelijke.man!
Er worden 59 paarden geselecteerd en.dit waren er meende ik tegen.de 80.
Foto 1 Dat plaatje klopt helemaal Vind je manier van fotograferen heel speciaal en aangenaam om naar te kijken!
dorientje83
Geplaatst door de TopicStarter: 16-09-13 23:03
Zoveel om op te reageren!!! Waar moet ik beginnen... Nouja, bij foto 1 dan maar! Tja, ik ben zelf friezenfan dus een mooie man erbij mag dan ook niet ontbreken Die paarden zijn al maanden geleden 2 keer naar een bijeenkonst geweest en staan sinds donderdag in Scheveningen. Helaas stond ik niet vanaf het begin bij de pers maar bij de paardeneigenaren. Bijvoorbeeld die foto van de fries waarbij het hoofd van de berijder ontbreekt, heb ik met mn telelens gemaakt terwijl hij in actie kwam op slechts 2m afstand. Toch vind ik de foto zo'n kracht uitstralen dat IK dat hoofd ook niet mis... Foto 4 is het paard van een kennis. Dank jullie voor devontzettend leuke reacties!
Natuurlijk mag dat! Heet hij Frank? Dan geloof ik dat zijn vrouw al op mn fbpagina heeft gereageerd. Daar staan namelijk nog meer fotos op www.facebook.com/do-fotowerken
Hele mooie foto's. Ik was er zondag ook, op het binnenhof, en het ging volgens mij allemaal wel goed. Er was er wel eens 1 die een beetje aan het dribbelen was of maar met zijn hoofd bleef schudden, maar verder ging het er rustig aan toe.
erg mooie foto`s . Wie weet waar de cijfers voor zijn op de hoef bij de tweede foto.
Ik heb geen idee maar mijn hoefsmid rijd ook altijd mee op prinsjesdag dus die zal dat zeker weten, hij moet toch weer eens komen dus dan zal ik het hem vragen.
Je hebt mooie momenten weten vast te leggen. Gebeurd dit elk jaar?
Maflinger_S
Geplaatst: 17-09-13 12:18
Wat een mooi fototopic, gemaakt door een fotografe die duidelijk weet wat ze doet, ook al zijn de omstandigheden niet altijd optimaal. Mooie actiemomenten vastgelegd.
8nnemiek
Geplaatst: 17-09-13 12:19
Gave foto's! Lijkt me erg gaaf om mee te maken!
Valt me op dat de paarden op het strand met een simpel trensbit worden gereden, maar dan me dubbele teugel.. Heeft dat nog een reden? Of is dat gewoon omdat de ruiters dat gewend zijn? Met twee teugels te rijden ofzo..?