Live tussen de regen door: Horse Event! (chelle_dora)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Live tussen de regen door: Horse Event! (chelle_dora)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 15:02

Vriend is gevonden, dankje bokt crew! :D

Nu ik er toch zit heb ik besloten om maar lekker te blijven zitten, want Amable kwam met Llevado en Jauke een demonstratie Vrijheidsdressuur en Clickertraining!

Heb ze zo vaak gezien op bokt en nu een keer in het echt. Wat een clown is Llevado zeg! Maar een ontzettend werkwillig paard. Ook de bijrijdster van Danielle is er om zich over Jauke te ontfermen, Danielle houdt zich bezig met Llevado. Ook zijn lesklanten van Danielle aanwezig om te vertellen over hun ervaringen met haar lessen en deze zijn positief!
Danielle laat zien hoe je kleinere kunsten uitbouwt naar grotere kunsten voor hetzelfde snoepje en legt dit heel erg duidelijk uit door handige vergelijkingen te gebruiken.
Llevado is erg jolig en heeft er ook behoorlijk zin in. Wanneer hij geen aandacht krijgt is hij een beetje beledigd en als hij van Danielle echt geen aandacht krijgt, gaat hij maar Jauke en 'zijn' mens vervelen om dan daar maar even bezig te zijn. Heerlijk, van die stoute puberpaarden! Maar hij is dan ook pas 4, dus dan mag dat ook wel :)
Het blok vond Llevado toch een beetje spannend, want hij had recentelijk ontdekt dat zo'n blok dus ook om kan vallen. Maar... Voor de beloning doet hij alles en dus staat hij ook op het blok, met een beentje in de lucht!

Wanneer de tijd erop zit zegt Llevado ook even gedacht, en na lang vragen komt er een heel schattig en lief hinnekje uit. Zo'n groot paard en dan zo'n ini mini hinnekje, erg schattig, maar overal hoorde je een welgemeend 'aahw' komen vanaf de tribune!

Zo, gaan we nu even zoeken wat we nu weer gaan doen :)

Oh... En ik ben gespot als boktreporter.. Hoop dat jullie er nog een gezellige dag van maken, gekke bokkers achter ons! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 15:37

En we zitten nu bij de NHB bak, waar ze het gaan hebben over scheefheid bij paard en ruiter en rechtrichten. Er rijden 4 combinaties door de bak waar ze mee aan de slag gaan. Er wordt gevraagd aan welke kant de ruiter vindt dat het paard hol of bol is. Het zijn erg oplettende instructeurs en ze letten goed op de paarden.

Eerst wordt uitgelegd waar het paard allemaal scheef van kan zijn. Natuurlijk is ieder paard van nature links of rechts gebogen. Maar ook wordt er duidelijk aangekaart dat ook het zadel goed moet passen en gelijke druk moet geven! Ook wordt er aangekaart dat niet alleen het paard scheef kan zijn, maar ook de ruiter en de daarbij behorende teugeldruk. Er is tegenwoordig veel apparatuur om de druk te meten. Zo kennen veel al de teugeldrukmeter, maar ook is er apparatuur om te meten waar het zadel drukt. Helaas hebben ze deze nu niet in de bak maar door middel van de instructie gaan ze toch proberen om bij de combinaties de knelpunten te vinden.

De eerste combinatie die geholpen wordt is ruiter Megan en haar paard. Er wordt haar verteld dat ze rustig aan moet doen en het paard de tijd moet geven. Aan haar rijden is af te lezen dat ze gewend is haar paard te ondersteunen.

De tweede combinatie, de enige heer in het gezelschap, geeft aan dat zijn paard rechts hol was. Daar gaan ze dus nu mee aan de slag. Linksom is het makkelijker dan rechtsom en de instructie geeft hier ook gelijk in. Ook hier wordt duidelijk gemaakt; als er een kleine sprong vooruit is; belonen! Dat is het belangrijkste wat er is. Hij geeft ook duidelijk aan dat dit veel te weinig gedaan wordt.
Er wordt duidelijk aangekaart dat het dier op de rechte stukken ook recht in de hals moet zijn! Recht is ook echt recht, ook niet een beetje krom!

Ik leg m'n netbook weer even weg en ga weer even verder luisteren want dit is ontzettend interessant en komt altijd nog van pas. :) Verder verslag volgt zometeen!

Eydis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 15:55

Heel leuk die verslagen!:D

Zomer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 15:58

ja heel leuk ik hoop nog op wat foto's

Sylvia_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 16:08

Leuk die foto's! ( Dat veulentje is van de manege waar ik rijd) Ik hoop voor jullie dat het tijdens HE droog blijft.

Hygge

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 16:10

Wat ontzettend leuk al die verslagen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 16:19

Foto's ben ik nu erop aan het zetten en aan het verkleinen :) Onder andere foto's van het dameszadel rijden, de W.E. clinic en een paar foto's van het rechtrichten en scheefheid van het paard :)
We zijn nu dus even in de VIP Lounge om even op te warmen, en weer bij te schrijven. Dan gaat zo'n dag dus best snel want het is al 4 uur, en dat betekent dat Horse Event er voor mij dus al bijna opzit :( We gaan straks nog kijken bij de TREC en bij Frederic Pignon natuurlijk. Ik heb net ontzettend veel geleerd bij de clinic over het rechtrichten gelijke teugeldruk en dat is best moeilijk want als je de rest zo ziet, dan denk je, verdorie, ik doe nog een hoop verkeerd! Maar daarom was dit wel ontzettend goed en leuk om naar te kijken want nu hebben veel mensen waarschijnlijk handvaten om weer mee verder te gaan. Helaas niet tot het einde kunnen kijken want we kregen het echt koud, er stak toch een behoorlijk windje op.

Foto's komen eraan, moment :)

Hygge

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 16:20

Wat leuk! Mooi dat het zo leerzaam was!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 16:27

Zo.. Hier komen wat foto's :D

Ik heb er uiteraard nog heeeeel veel meer.. Maar dit is zodat jullie zien dat het echt droog is! En morgen Horse Event dus veel drukker kan worden dan vandaag :Y)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Uiteraard zijn er van de bokkers veeeel meer foto's! Maar dit is een kleine voorproef :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 16:36

Leuke verslagen! , wat ziet dat zadel met dat mega bontje er lekker uit :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 17:00

Ja dat zadel leek mij ook wel erg lekker zitten!

We hebben ons inmiddels geinstalleerd bij de mensport-piste en we hebben ook de bokkers te paard al gezien. Deze gaan dalijk de TREC clinic volgen! We zien Eline al druk in de weer met stokken en staanders, die maakt zich nog even nuttig deze laatste dagen, zo blijkt wel weer!

Straks dus uitgebreid verslag (met foto's) van de TREC clinic en daarop aansluitend de show van Frederic Pignon. Laten we even duimen dat het droog blijft! Ik zie aan de ene kant een hele lichte lucht maar ook zie ik wat grijze wolken en daar hebben wij geen zin in! Nou.. Wordt vervolgd! :D

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 17:11

Dat paardje met leuk bontje is van bokker Blijheid, dat is Jottum met de Hidalgo Caracas II :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 18:23

chelle_dora schreef:
En nu zit ik bij de NH Cirkels waar ik net 3 hele stoere bokkers in actie heb gezien!

De drie bokkers die uit waren gekozen om de Working Equitation Clinic mee te doen zijn nog net voor de paar druppels aan de beurt geweest dus die hadden weer mazzel!

Ik ben ontzettend slecht in boktnamen.. Dus ik weet niet wie wie is, sorry!

Ik ben bij de cirkel gaan staan waar de combinaties over het bruggetje mochten.

Het eerste paard, wat overigens een kasteel van een paard was, stond (vond ik) erg licht aan de hulpen wat bij Working Equitation natuurlijk wel zo prettig is. De eerste ruiter liet het er allemaal erg makkelijk uitzien. Ze stuurde hem heel netjes en vriendelijk door de ring heen en ging met weinig aarzelen over de brug heen in stap. We kregen een korte uitleg over de WE, op wedstrijd ga je dus alleen in stap en in galop; wist ik niet! En met mij vele anderen waarschijnlijk niet!

De tweede combinatie die bij de brug kwam, die was ook behoorlijk sterk. Wat stond dit kleine paardje netjes aan de hulpen zeg! Heel erg gaaf. Ook de ruiter had behoorlijk wat lef, want na de brug eerst een aantal keren in stap te hebben gehad, vonden ze het ook tijd worden om deze dan maar in galop te doen, moet kunnen! En ja, dat kon ook! Vol overtuiging en vol lef gingen ze samen de brug over in galop. Nou, petje af! Wat een braaf paard is dat en een vriendelijke ruiter!

De derde combinatie kwam daarna bij de brug. Met een prachtig zadel en een heel mooi bontje eronder. Dat zag er echt heel chique uit. Ik heb geen verstand van het tuig en zadels die gebruikt worden met de WE maar het zag er heel chique uit, alsof het zo uit een film kon komen :)
De ruiter ging vol overtuiging maar het paard vond het een beetje spannend. Er stond ineens zo'n bruggetje, dat is raar! Het eroverheen lopen, daar twijfelde hij dus niet over; nah-uh.. Hij doet het niet! Na het een paar keer heel rustig te hebben geproberd is ervoor gekozen om even af te stappen en het paard aan de hand mee te nemen. Wat een positief iets is geweest, want toen kreeg het paard ook iets meer lef en aan de hand stapte hij dan met de ruiter mee. Overigens mijn diepe respect, want de ruiter stapte ontzettend soepel af! Niet alleen het paard was heel lenig en fit maar de ruiter dus duidelijk ook!
Daarna is de ruiter er weer opgegaan en jawel, ze konden in stap over de brug heen, geen probleem!
Daarna kregen ze lefkoekjes en hebben ze het in galop geprobeerd. Als ik het goed heb gezien zijn ze in draf eroverheen gegaan uiteindelijk maar de aanzet was galop, en ik ben dan ook hartstikke trots dat ze van 'niet over de brug' naar 'bijna galop over de brug!' zijn gegaan!

Sowieso ben ik heel trots op deze 3 bokkers. Het is een vreemd terrein, het is druk, het waait, en toch doen ze het eventjes voor hun ruiters, hartstikke fijn en zo merk je dat de paarden dus goed aan de hulpen van de ruiters staan en meer dan genoeg vertrouwen in hun eigenaren hebben!

Ook hiervan volgen de foto's nog als ik straks weer in het VIP Paviljoen zit. Ik ga nu even kijken waar m'n vriend is gebleven want die ben ik kwijt :') en dan gaan we even door naar het volgende :)

Hihi, bedankt voor de complimenten :o
Ik ben ruiter 3 bij de brug en ben supertrots op mijn kleine zwartje dat hij het zo goed deed!

Zou je me misschien PB kunnen sturen met je emailadres, zou het heel leuk vinden om je foto's te krijgen :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 18:41

Natuurlijk!
Ik zal vanavond even pbtjes sturen met mn mailadres voor iedereen die fotos wil :)

We hebben de TREC gekeken en echt, ik heb bewondering voor onze bokkers! Ik vind het stoer hoor, ik doe het jullie niet na! Zo was er een jonge vos die alles wel heeeeel spannend vond, maar met zijn hele rustige ruiter kwam dat helemaal goed! Er was ook een ontzettend leuke haf die er wel heel veel zin in had!
Ook was er een hele stoere schimmel en een hele knappe bruine, volgens mij een draver? En we hadden ook een natuurtalentje ertussen, die liet het wel heeel gemakkelijk lijken zo!
Daarna zijn we snel naar de bit piste gegaan voor de show van Frédéric pignon... en ik heb daar maar 1 woord voor... adembenemend. Wauw, echt. Ik moet nog eventjes nadenken hoe ik dat ga verwoorden..
We zitten nu in de auto, ons horse event avontuur zit er weer op. Ik ga even mijn eigen pony knuffelen straks en daarna zal ik een uitgebreid eindverslag maken met foto's natuurlijk.
Ik wil het hele team van Bokt, en van Horse Event bedanken voor deze hele gave kans! Echt, ontzettend mooi dat we dit mochten doen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 18:44

chelle_dora schreef:
Natuurlijk!
Ik zal vanavond even pbtjes sturen met mn mailadres voor iedereen die fotos wil :)

Superleuk, dankjewel alvast :) Ook voor je verslaglegging!

inochiyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 18:50

blijheid, ben jij niet ruiter 2 (van de fotos in dit topic he) in die roundpen?
Met dat spaans zadel (was het nu trekker of hidalgo?) met een schapenvel op dat zwarte paard

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 18:53

Ik ben wel de ruiter met het spaanse Hidalgo zadel, maar ik was als derde aan de beurt bij de brug, dat verhaaltje klopt ook bij wat ik deed. De foto's staan alleen niet op volgorde :)

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 20:01

Chelle_dora dankje voor de Eline-herinnering :')

ik voelde me wel awkward, met mijn verzopen gezicht :+

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 20:07

Chelle_dora ik ben de eerste ruiter van de WE :D Dank je wel voor je complimenten! Kaz is nog niet eens zo groot hoor, rond de 1.62 denk ik. Hij is pas 5 en dit was de eerste keer dat hij mee was naar een evenement.

MallyBelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 20:31

chelle_dora schreef:
Natuurlijk!

We hebben de TREC gekeken en echt, ik heb bewondering voor onze bokkers! Ik vind het stoer hoor, ik doe het jullie niet na! Zo was er een jonge vos die alles wel heeeeel spannend vond, maar met zijn hele rustige ruiter kwam dat helemaal goed! Er was ook een ontzettend leuke haf die er wel heel veel zin in had!
Ook was er een hele stoere schimmel en een hele knappe bruine, volgens mij een draver? En we hadden ook een natuurtalentje ertussen, die liet het wel heeel gemakkelijk lijken zo!
Daarna zijn we snel naar de bit piste gegaan voor de show van Frédéric pignon... en ik heb daar maar 1 woord voor... adembenemend. Wauw, echt. Ik moet nog eventjes nadenken hoe ik dat ga verwoorden..
We zitten nu in de auto, ons horse event avontuur zit er weer op. Ik ga even mijn eigen pony knuffelen straks en daarna zal ik een uitgebreid eindverslag maken met foto's natuurlijk.
Ik wil het hele team van Bokt, en van Horse Event bedanken voor deze hele gave kans! Echt, ontzettend mooi dat we dit mochten doen!

Hihih, die haf, dat waren wij!!!!
Nogmaals bedankt bokt! Het was super leuk en tot morgen ;) :P

Moonlight17

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 20:47

En ik was de overige WE ruiter die in het blauw was met mijn paardje :P , is alleen echt een pony. Mij mag je vanavond ook een pbtje sturen vindt de foto's. Echt leuk. Ook erg leuk, interessant commentaar gehad waar ik ook wat mee kon. Kreeg zelfs het compliment dat m'n pony een erg geschikte galop had en Bruno schatte mijn lieve schat niet eens is 22 jaar oud :D :D :D Dus een geslaagde dag.

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 21:20

Ik heb je twee keer gespot haha. Maar niet aangesproken :D
Leuke verslagen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 21:31

Haha fijn om te zien dat de verslagen goed bevallen zijn!

Ik ga nu de hele rits aan foto's nabewerken en dan ga ik mn eindverslag maken!

Saaams: haha had een brul gegeven joh! :Y)

Palooh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 21:52

ik heb je ook n paar keer gespot :)

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 22:01

Ik geloof dat ik je ook bij de mensport piste gespot heb bij de TREC en in de Bokt lounge :D