Het bewijs en gevaar van bruikleen (Precious)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Naomi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-13 16:55

Toby schreef:
Wat vréselijk om je paard zo aan te treffen ;(
Gelukkig gaat het nu weer goed met haar!

Hoe heb je haar weer zo goed aan laten komen??

De dierenarts heeft van alles voorgeschreven aan medicatie en middeltjes.
Voeding moest langzaam opgebouwd worden.
Dit heb ik te danken aan het adres waar ik terecht kon toen ik Pres weghaalde.

2 Juni is Pres naar haar definitieve adres gegaan. Daar is ze opnieuw behandeld voor mijt.

Dus dat ze er weer goed uit ziet heb ik te danken aan 2 andere bokkers :)

Lieffiefi

Re: Het bewijs en gevaar van bruikleen (Precious)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 16:59

Ik ben echt geschrokken hiervan....
Pfff. Ik hoop echt dat Pres dit achter zich kan laten en lekker kan hobbelen met de kindjes op haar rug.
En dat jij je virus weer te pakken krijgt....

Maar je bent mijn held van de dag hoor! Wat jij allemaal gedaan hebt op je Pres een beter huis te geven...
En inderdaad.. die foto waar je met de deken onder je arm staat.... ik kreeg al kippenvel en zo dun.... dat kan echt niet zomáár..

Dav

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 17:00

Wat'n foto's....

Onbegrijpelijk dat je zo weinig aan een paard doet waardoor hij er zo slecht bij komt te staan.
Laatst bijgewerkt door zonnebloem18 op 12-09-13 17:55, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Verwijzing naar bruiklener verwijderd

Naomi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-13 17:01

capopjekop schreef:
Zo dan, wat zag ze eruit zeg! Fijn dat ze nu een goede plek heeft gevonden en er weer gezond uitziet. Niet te snappen dat mensen dit een dier aandoen :n Al vind ik het ook wel naief om een paard zo ver weg in bruikleen te geven met al die gekke verhalen tegenwoordig. Ik zou zelf vaker gaan kijken en na een negatieve ervaring zou ik het dier niet opnieuw in bruikleen gegeven hebben, maar ieder zijn ding natuurlijk.

Wat heeft *** hiermee te maken Shirley? Was ze de lener? Ik krijg van haar juist altijd de indruk dat ze zeer serieus en goed met haar paardjes bezig is.

Ja dat was de bruiklener...
Ik ben idd naïef geweest!
Dat verwacht je niet van iemand die zo goed aangeschreven staat.
Ik had wel vaker kunnen gaan kijken, maar dat heb ik niet te bepalen omdat ze bij hun stond. Als zij blijven weigeren en je van te voren al weet dat ze je laten staan na 3 uur rijden..dan kun je niet veel. Zeker als het hun terrein is. Dat is tijdverspilling, dus ben op zoek gegaan naar andere mogelijkheden, met moeite, maar resultaat!
Ik ben zo blij dat ik haar niet verkocht had..sta je helemaal aan de zijlijn en heb je niks meer te vertellen!

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 17:01

zou je op de foto's die meisjes niet even "onherkenbaar" maken voordat je daar last mee krijgt ?

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 17:03

Dav schreef:
Wat'n foto's....

Onbegrijpelijk dat je zo weinig aan een paard doet waardoor hij er zo slecht bij komt te staan.

En mischien was het verstandiger geweest die tip via pb te geven ..... :roll:
Laatst bijgewerkt door zonnebloem18 op 12-09-13 17:55, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Verwijderd bericht uit quote gehaald

dejong_wever

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 17:04

Och verschrikkelijk, ik herken het tripsbos maar bij wie ze heeft gestaan heeft echt niet goed voor haar gezocht.

Hoe gaat het nu met haar gebit? Tanden breken verdorie toch niet zomaar af?!

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 17:05

Snap niet waarom de bokkers naam is verwijderd. :n Dit mag niet meer gebeuren en mensen moeten hiervan weten.

Dav

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 17:07

Kuggur schreef:

Zodra ik pb aanklik krijg ik error in beeld. Beetje lastig dan ;)

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 17:08

Niet zo moeilijk Geryon. Een eenzijdig verhaal met ernstige beschuldigingen, niet bewezen.
Dat is niet iets om zomaar op een forum te zetten met naam en toenaam van de betrokkenen.

Traiectum

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 17:08

Geryon schreef:
Snap niet waarom de bokkers naam is verwijderd. :n Dit mag niet meer gebeuren en mensen moeten hiervan weten.

Ik eerlijk gezegd ook niet. Ik respecteer de beslissing om de naam niet te noemen, maar het is toch een ervaring uit eerste hand? Dan mogen namen toch gewoon gemeld worden?

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 17:09

Dat snap ik op zich ook wel.. Maar dan is het aan de bokker om het verhaal recht te zetten.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 17:10

Dav schreef:
Kuggur schreef:

Zodra ik pb aanklik krijg ik error in beeld. Beetje lastig dan ;)

Dus wees je alle lezers in dit topic er even op waar de naam van de bokker te vinden was, geweldig idee , je had óók een mod kunnen aanspreken.

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 17:12

Allemachtig arme Pres!

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 17:12

Traiectum schreef:
Geryon schreef:

Ik eerlijk gezegd ook niet. Ik respecteer de beslissing om de naam niet te noemen, maar het is toch een ervaring uit eerste hand? Dan mogen namen toch gewoon gemeld worden?

Precies. Verhaal uit eerste hand. Laat bruiklener maar reageren dan.

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 17:13

Kuggur;

Feit dat je hierop doorgaat werkt niet mee. Je licht alleen maar uit dat het makkelijk vinden is.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 17:14

Kuggur schreef:
Dus wees je alle lezers in dit topic er even op waar de naam van de bokker te vinden was, geweldig idee , je had óók een mod kunnen aanspreken.

Het is een verhaal uit eerste hand, dus TS had zelfs de naam e.d. erbij mogen zetten.
Daarbij gaf de schrijver van het bericht waar je op reageert aan dat de PB functie het bij haar niet deed.
Voor iedereen is nu vrij duidelijk om wie het gaat, voor de persoon vrij om ook hier te reageren wanneer het niet zou kloppen toch?

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 17:16

Wel ik ontstip deze zaak, kan me goed genoeg voorstellen hoe dit uit de hand gaat lopen, veel plezier ermee dames.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 17:17

Jezus.. Wat een verhaal :( En ontzettend jammer dat hierdoor je paardenplezier verziekt is, al snap ik dat wel ja..

Dat de namen verwijderd worden vind ik eerlijk gezegd een beetje van de zotten. Het gaat inderdaad om een ervaring van de eerste hand. Dan mochten dergelijke zaken genoemd worden toch? Jansen van den hout wordt toch ook niet gecensureerd als hij in een bericht negatief genoemd wordt?
Een beetje jammer is dat wel..

Wel fijn dat ze nu op een plekje staat waar ze helemaal tot haar recht komt en opbloeit! En dat de kinderen allemaal zo gek zijn op d'r snap ik wel, tis een hele gave en leuke pony! :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 17:20

Jeetje zeg, wat een pech heb jij. Gelukkig ziet Pres er weer helemaal toppie uit en heeft hij weer een boel liefde..

Zo een verhaal geeft altijd de behoefte te denken, met een paar zware dikke armen spullen ophalen....

War je zegt, zo zie je maar weer, je wil mensen gelukkig maken met een bruikleenpaard omdat ze de koopkosten niet hebben en dan zijn ze er gewoon niet zuinig op, gewoon niet waard! En dan heb ik weer zo een naar stemmetje, als je de aankoop niet kan bekostigen, moet je ook geen lener nemen..

Mn zou eigenlijk een soort van borg moeten vragen, om daar de geleden kosten van te dekken als,het fout gaat.

Maar zelf als bijrijder? Dat is ook fijn...

Lindaonline

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 17:21

Wat een situatie. Hoe gaat het nu verder met de dierenpolitie? Goed dat een krant interesse heeft in een artikel. Als je die foto's zo ziet dan kun je wel huilen. En die vrouw geeft nog les ook... Ongelooflijk! Fijn dat het met Pres stukken beter gaat :) .

Naomi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-13 17:27

Kuggur schreef:
Niet zo moeilijk Geryon. Een eenzijdig verhaal met ernstige beschuldigingen, niet bewezen.
Dat is niet iets om zomaar op een forum te zetten met naam en toena En am van de betrokkenen.

Wel bewezen door dierenpolitie, foto's, filmpjes, heel veel papierwerk, telefoongesprekken die opgenomen zijn enz. Maar ik mag ook niet alles plaatsen en vind ik ook niet nodig. Een foto zegt genoeg.
Haar verhaal hebben we idd niet, die heb ik ook nooit gehad behalve dat ze zei dat haar kinderen dom zijn (?) op de vraag waarom haar kinderen nooit vertelde dat ik gebeld had.
I.o.m de politie mocht ik dus wel het verhaal met naam en foto's plaatsen, maar verder geen bewijsmateriaal. Ik laat de rest over aan de media. Ik heb als (amateur)auteur goede contacten en het klinkt heel grof, maar ik voel me er beter door om het de wereld in te helpen. Waarom ik het niet eerder heb gedaan? Ik wachtte op mijn paspoort.

Citaat:
Het is een verhaal uit eerste hand, dus TS had zelfs de naam e.d. erbij mogen zetten.

Nee, mag niet vanwege boktregels.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 17:29

Paard ziet er nu in ieder geval goed uit, het zou inderdaad goed zijn als diegene die het paard in bruikleen heeft gehad hier ook haar verhaal doet. Het lijkt op flink tekort geschoten zorg want Press was wel heel erg mager en zag er gewoon ronduit slecht uit. Soms kan het snel gaan met oudjes maar dit lijkt meer op grove onderschatting en eerlijk gezegd, als je veel met paarden omgaat zou dit niet mogen gebeuren.

Naomi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-13 17:33

Beb_bokt schreef:
Wat een situatie. Hoe gaat het nu verder met de dierenpolitie? Goed dat een krant interesse heeft in een artikel. Als je die foto's zo ziet dan kun je wel huilen. En die vrouw geeft nog les ook... Ongelooflijk! Fijn dat het met Pres stukken beter gaat :) .

De dierenpolitie heeft de zaak van Pres gesloten met goed resultaat. Ik mag er verder ook niet teveel over kwijt. Ze hebben iig goed werk geleverd en me heel serieus genomen. Ze zijn daar ook geweest.

Citaat:
Paard ziet er nu in ieder geval goed uit, het zou inderdaad goed zijn als diegene die het paard in bruikleen heeft gehad hier ook haar verhaal doet.

Ik denk niet dat er een verhaal uit komt. Zou een wonder zijn. Ik heb zelf ook geen verhaal gehad en vele kansen geboden en geld voor de zorg voor Pres aangeboden. (misschien was ze erg ziek en konden ze het niet betalen..weet ik veel?)
Ik weet dus helemaal niks. Alleen 100 smoezen om het paspoort niet te geven..is ook een proces geweest van 2 maanden. Dan moesten ze een envelop kopen en dan weer een postzegel...geen tijd..ziek..te druk..paard dood..weer iemand dood.. enz.

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 17:33

Dan is het aan "beschuldigde" om effectief de aantijgingen te weerleggen, lijkt mij, er bestaat zo iets als hoor en wederhoor... en de partij waarbij deze achteruitgang van het bruikleen-paard Precious is ontstaan, heb ik nog niet gezien of gehoord. En de andere kant zou ik zeer zeker wel eens willen horen, hierover.
Het kan mij overigens niet zo veel schelen (ook namen en toenamen niet) wie dit is.. Bokker of niet... dit is binnen een jaar gebeurd, met medeneming van het feit dat er na bruikleen-plaatsing nog hele leuke foto's zijn verstuurd aan TS, dus alles leek enorm goed te gaan. Wat er vervolgens is gebeurd/mis gegaan... anybody's guess, in elk geval is er duidelijk niet meer naar de merrie omgekeken, en is zij daardoor in zo'n verkommerde staat geraakt. Dus bij diegene, die toen voor de zorg voor Precious verantwoordelijk was.
Ik heb geen idee of zij daar indertijd voor de "luis" werd behandeld, maar hier is toch zeker in een later stadium geen DA, of andere paarden-zorgverlener, zoals een hoefsmid of tandarts meer bij geweest, die hadden namelijk meteen aan de alarmbel getrokken, zoals ieder zou doen die een paard ZO verwaarloosd aantreft
Het staat wel vast dat TS de pony beslist NIET in zo'n deplorabele staat naar de bruiklener heeft gedaan.
En ook, dat de pony een herstelbare conditie had, NA verblijf bij de bruiklener.
Een ieder, werkelijk wie dan ook,. die een paard of pony er zo bij laat lopen, mag wat mij betreft een brevet van onvermogen krijgen, wat dit is mijn ogen nergens door te verklaren uit te leggen of goed te praten.

Zo wel, ben ik toch wel benieuwd naar andere visies hierop.
Het zal goddorie je paard maar zijn die je in goede bruikleen(vertrouwen) uitbesteedt, omdat je nog niet tot definitieve verkoop over wilt of kunt gaan.Om die binnen een jaar zo aan te treffen.

Het is een van de redenen waarom ik zelfs mijn Shetten niet weg durf te doen, wie weet wat er met de onbenulletjes gebeurt als de kinderen er op uitgekeken zijn?
Zelfs een contract met clausule: als het niet gaat naar mij als eerste terug blijkt niet stand te houden in het juridisch systeem.

Houwen dan maar die hap, en vooral... er VAN houden!
Dat schijnen sommigen in Horseland nog wel eens te vergeten.
Laatst bijgewerkt door terpentijn op 12-09-13 17:42, in het totaal 1 keer bewerkt