E-pony Veyanetta Roses tussen de paarden in het Z2! *FILM*

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Rivaldo

Re: E-pony Veyanetta Roses tussen de paarden in het Z2! *FILM*

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 09:54

Tuurlijk mag dat, maar dat een paard wat beperkter loopt betekent niet dat het vast zit.

Nouja, het is blijkbaar wel genoeg want ze heeft een winstpunt gereden.

Avalon87

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 10:04

Rivaldo schreef:
Zo, bokt is weer de dierenarts, fysio en zadelmaker aan het uithangen..
Jullie weten helemaal niet of en zo ja waar deze pony vastzit.
Oke, het beeld is niet het meest losgelaten en gedragen, maar wij zijn ook niet allemaal even atletisch gebouwd.
Als een pony niet als Valegro loopt zit ie niet meteen helemaal vast.
Omdat de pony niet het laatste aan kwaliteit heeft is het juist zo knap van de amazone dat e de pony zo ver gekregen heeft.
Daarnaast laten ze gewoon hele correcte dingen zien die de jury belangrijker vond dan de gedragenheid en losgelatenheid.

Voor de rest ga ik me er niet mee bemoeien, je hebt vast prima instructie.

Edit:
En ik ben wel heel benieuwd hoeveel van de mensen met het commentaar zelf een paard naar het Z2 hebben gereden.

Niets meer aan toe te voegen. Van achter de pc is iedereen een topruiter. Ik vind het een knappe prestatie van je!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 10:09

irisssssje schreef:
@ bigone, goede tip! We hebben hier thuis wat hindernisjes staan, dus die zal ik weer is wat vaker pakken!

@ offline, bedankt voor je reactie. Zoals je in mijn reacties kunt lezen ben ik het ermee eens dat er nog weinig gedragenheid is. De verbinding tussen voor en achter is nog niet vanzelfsprekend; ik merk wel dat dit bijvoorbeeld wanneer ik les heb, een stuk beter gaat. Ik rijd dan in 1 rondje zo'n 6x voorwaarts en weer terug; je merkt dan dat de achterbenen als het ware dichterbij de voorbenen komen. Het zit er dus wel degelijk in, ik vind het alleen zelf vaak moeilijk dit eruit te rijden. Vooral als ik geen hulp van langs de zijlijn heb.

Ik ben het er niet mee eens dat de wissel in 2en is, misschien moet je het filmpje nog eens kijken. Wat er in de wissel gebeurd is dat ze inhoudt en daardoor teveel terug en omhoog springt. Maar de wissel is zeker wel correct gesprongen; voor en achter tegelijk. Dat ze nog wat inhoudt tijdens de wissel komt gewoon doordat de wissels nog niet echt bevestigd zijn. Ze springt ze nu eigenlijk altijd correct, dus nu gaan we werken aan verfijning ervan; dus ook meer voorwaarts springen.

In bijna 1 van je laatste lijntjes met wissels ( de "gebroken lijn" )
zie ik toch echt de wissels in 2en en na je been?
Of zie ik dat nou verkeerd...
Maargoed, je hebt goeie begeleiding en vind het stoer dat je daar toch rijd met je poown!

Rindin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 11:42

Rivaldo schreef:
Tuurlijk mag dat, maar dat een paard wat beperkter loopt betekent niet dat het vast zit.

Maar om het uit te sluiten is nooit verkeerd...

irisssssje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-13 11:52

rindin schreef:
Rivaldo schreef:

Maar om het uit te sluiten is nooit verkeerd...

Maar je gaat toch zelf ook niet voor van alles en nog wat naar de dokter om maar uit te sluiten dat je iets hebt?

Geloof me, bij serieuze aanwijzingen zullen we er alles bijhalen, maar voor nu heb ik echt geen enkele reden om er allerlei poespas bij te halen.

Denise82

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 10:46

Ik vind het knap hoor wat je doet! Je paardje luistert goed en dat is veel waard zie je maar weer.
Succes verder met trainen en de wedstrijden.

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 21:43

Citaat:
Geloof me, bij serieuze aanwijzingen zullen we er alles bijhalen, maar voor nu heb ik echt geen enkele reden om er allerlei poespas bij te halen.

Aan de ene kant heb je daar gelijk in, aan de andere kant, wat kan het kwaad? Ik liet mijn beest ook eens in de 3 maanden nakijken waar die vast zat en of ik ergens op moet letten. Zonder duidelijke aanwijzingen dat er iets mis zou zijn.
Verder vind ik het top dat je een WP hebt gekregen. Je rijdt je proef zeer netjes en correct en daar hoort een WP tegen over te staan.

Odieta

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 10:30

CM_ schreef:
In de pony valt juist nog een hoop te winnen, vergeet niet dat alleen in NL een E-pony niet wordt gezien als paard he,voor de rest van de wereld is dit gewoon een paard.

Ik zou in elk geval eens naar je zadel laten kijken (ligt tever naar voren) en een goede instructie in handen nemen die werkt vanuit de basis, meer van achter laten werken.Ik denk dat je dan best nog eens wonderen mag verwachten ;)

Hier ben ik het absoluut mee eens,
Ik vind het een goede poging, en vooral dapper ( ik heb op een gegeven moment mn pony ook meegenomen tussen de paarden voor de lol, terwijl ik met mn paard al zz-L reed, omdat ik mn pony nog had en d8 nou dan doen we daar ook maar eens wat nuttigs mee)
Tis een stuk lastiger omdat je toch een stukje mist. Ik denk zeker dat er een hoop te winnen valt.
Omdat het een pony is met wat vlakkere gangen wil dat niet zeggen dat t beestje niet losser, meer gedragen en met meer afdruk kan lopen,
Dat is een kwestie van trainen.. En hoe gedragen en in hoeverre je m nog kan verbeteren hangt af van wat de pony aan kan, maar ik denk ook zeker dat er nog wel "rek" in zit.

Gewoon tevreden zijn met wat je al hebt gepresteerd!! en dan altijd beter willen voor de volgende keer! lekker thuis trainen, verbeteren en dan weer een keer meenemen!.