klein 3 jarig haflinger meisje.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

JMkaaay

Re: klein 3 jarig haflinger meisje.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 21:16

En je bent al sinds begin dit jaar bezig met rijden en da's geen 3 weken :') Wat voor blessure?

britt299

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 22:53

Knappe Tiff! Jullie zijn echt een hele leuk combinatie. Ziet er al goed uit, belooft zeker wat! :D

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 23:01

JMkaaay schreef:
En je bent al sinds begin dit jaar bezig met rijden en da's geen 3 weken :') Wat voor blessure?

waar staat dat ze vanaf begin dit jaar rijd. En je oordeelt zomaar over de balkjes, terwijl je helemaal niet weet waarom ze daar liggen. Op de foto gaat ze er niet over.

Papegara

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 23:06

Je hebt een hele mooie Haflinger.
Mooi opgedroogd hoor!

Wat zijn jullie toekomstplannen??

CastaMickeyJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 23:28

Mooie haf! Vind je ook super rijden!

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 23:28

gafe haf! leuk setje zijn jullie, geniet ervan!

xsensibel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 23:36

wat een super leuke haf!
dekje is van lamicell geloof ik toch? hij staat dr goed! :)

JMkaaay

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 00:55

pillow schreef:
JMkaaay schreef:

waar staat dat ze vanaf begin dit jaar rijd. En je oordeelt zomaar over de balkjes, terwijl je helemaal niet weet waarom ze daar liggen. Op de foto gaat ze er niet over.

Op facebook, en ik weet het omdat ik haar en haar paarden ken. Over 'zomaar oordelen' gesproken. Ik zei trouwens echt geen woord over de balkjes, dat was iemand anders. Maar bedankt voor je bijdrage :P

kyara1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 02:56

Wouw mooie foto's hoor :D!! En een pracht van een haffie :D!!! <3 <3

kiddokids

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 11:30

o0eefje0o schreef:
Thanks allemaal voor de leuke reacties :D

Doen alles rustig aan hoor moet nu eerst een zadelmaker laten komen want doordat ze mega groeit heb ik het idee dat het niet helemaal lekker meer licht.

Afwisseling in het werk vind ik erg belangrijk om het leuk te houden zeker bij een jong paard.

ze is ongeveer 1.46 wil haar weer opnieuw laten meten binnen kort.

waar het dekje van is????? moet ik even na kijken

Ja super meid moet je zeker doen afwisselt hoeven ze zich niet zo snel te vervelen..

King was 1.48 twee jaar geleden nu net vijf en meet 1.54 *\o/*
Ik doe ook afwisselt werk( momenteel in gips en word hij dressuur matig gereden door twee meiden)
Hij staat in gespannen... Hobbelt met onze zoon van vier aan de longeer.. Echt zo gaaf hoe hij dan veranderd hij loopt op eieren dan
Rij ook veel buiten. Lange lijnen longeer op verschillende manieren ja en springen moet hij zin in hebben :P ik denk dat hij laag niet leuk vind en draaft er dan liefst overheen... Maar ik ben. Niet zo held hihihi geniet er van meid

o0eefje0o

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-13 16:57

ik ben 3 weken echt bezig jha was al eerder aan het longeren wandelen/ langen lijnen en er eens opgezeten maar verschil tussen zittten en rijden vind ik wel groot.

Toekomst plannen maar net wat ze leuk vind en goed op oppakt maar veel lekker allround en veel afwisseling. springen bos dressuur tutten wandelen lange lijnen...

JMkaaay

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 19:25

Oh vanwege die shoots onder het zadel in de zee en dat je aan het galopperen was op de renbaan paar maanden terug nam ik aan dat je al een tijd aan de rijerij was met haar. Maar hoe kwam ze aan een blessure dan?

o0eefje0o

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-13 21:23

Trap gehad in de wei knie was geblesseerd.

JMkaaay

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 21:53

Aii nou hopen dat ze nog lang mee gaat ;)

Emelie5

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 09:59

Ik heb geen foto van Nebel, maar hoe heet haar moeder dan?? :)

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 10:06

JMkaaay schreef:
Oh vanwege die shoots onder het zadel in de zee en dat je aan het galopperen was op de renbaan paar maanden terug nam ik aan dat je al een tijd aan de rijerij was met haar. Maar hoe kwam ze aan een blessure dan?

Wat is je doel nou?
Je bakt een beetje een heet sfeertje op.. Nergens voor nodig!

Leuke pony heb je!
Doe er vooral rustig aan mee, het dier is nog lang niet uitgegroeid. :)

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 10:29

Ziet er leuk uit TS. Heel gaaf dat je met haar naar buiten gaat. Merens worden bij ons in het begin alleen buiten gereden want is minder zwaar dan dressuren in de bak of gelongeerd worden.
Nog een kleine tip: wellicht kun je (omdat je met zijn tweeën gaat) haar af en toe ook voorop zetten en als ze terug deinst het oudere paard de leiding gelijk over laten nemen totdat enge voorbij is en dan de kleuter weer gelijk voorop zetten. Hebben wij ook gedaan met onze jongste (die was zo verschrikkelijk bang voor alles en nu kan ik alleen met haar naar buiten) en dan leren ze gelijk om dapper te zijn en is het later niet zo'n grote overgang om alleen met de pony naar buiten te gaan. Ze leren dan gelijk dat jij bepaalt op welke plek de pony loopt en dat het enge wel los loopt, want oudere bevestigende paard neemt bij terug deinzen het gelijk over waarmee je non verbaal laat zien dat de wereld wel goed en veilig is en dat terug deinzen helemaal niet nodig is.
Tevens laat haar buiten veel stappen (is zo gezond voor alle paarden) maar rijdt ook als ze braaf is de draf en de galop.
Kleine rij tip is laat je handen zacht en ontspannen boven de manenkam ipv boven je bovenbenen. Je jonkie heeft nog zo'n zacht mondje en dat houdt je dan ook, iets wat fijn is.
Hopelijk valt knie blessure mee. Hou er rekening mee dat ons soort paardjes (merens, haflingers, fjorden) vaak bikkel hard zijn voor zich zelf met een hoge pijngrens, die laten vaak niet zo gauw zien als iets zeer doet. Veel plezier met je kleuter!

o0eefje0o

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-13 11:19

Thanks voor de Tip!! is idd ook wat we doen Tiffje zoveel mogelijk voorop en als iets eng is zonder dwingen er langs! we doen zeker rustig hebben het toen 4 weken even door gepakt en nu staat ze om prive omstandigheden alweer 3 weken lekker op de wei met wat kroelen, VD en longeren of bbp stap werk.

handen is idd een groot punt heb je gelijk in werken we hard aan maar is er ingeslopen.