Van zuidlaardermarkt-pony naar..

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

RosaNur

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 09:58

Zo die is opgeknapt, mooi diertje geworden hoor!

Loran_Nolen

Re: Van zuidlaardermarkt-pony naar..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-13 09:58

Dank je wel..

Loran_Nolen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-13 12:53

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 12:58

Die is opgeknapt!

Loran_Nolen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-13 13:57

Vind het echt super om jullie reacties te lezen :)

boeni

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 15:25

wat is ie opgeknapt zeg! leuk beestje!

Legoblokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 15:31

Knappe man! Ik moest zo lachen om het feit dat die in de kofferbak staat!
Mag ik het zo zeggen; dankzij jou heb je van een (zielig) paardje een knappe man gemaakt!

DeSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 15:34

Wat een knapperd is het geworden!

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 15:39

Van lelijk eendje (sorry, niet l*llig bedoeld) naar mooie zwaan :j

Echt een knapperd geworden, absoluut.
En dat'ie een lage weerstand had, en daardoor waarschijnlijk virus, luis etc. (zijn nl. wel dingen die allen te maken hebben met lage weerstand) is idd niet zo verwonderlijk, als je zag hoe ze er allemaal bij stonden in dat weer. Bah, regen regen en regen, en heel veel koude en wind. En dan maar de hele dag aan zo'n touwtje vastgebonden staan.

En uiteraard geldt dat niet voor iedere verkoper/handelaar, maar als je ziet waar sommige beestjes vandaan komen en hoe ze er bij staan.............
Neem bijv. die ponyveulens, jaarlingen en twenters van Ponyland.... stonden er héeel wat tussen die schurft en rainrot hadden, en flinke vieze snottebellen en vieze oogjes....

Alleen zou ik het nooit overwegen om een dier zo te vervoeren. Ookal is het 'maar een kleintje' en is het 'maar een klein stukje'. Levensgevaarlijk, en ook niet bepaald diervriendelijk en comfortabel.
Ben altijd blij met de vele extra politie-controles en surveillances, en de fuiken die ze uit zetten als de markt begint en eindigt. Dit soort praktijken mogen wat mij betreft echt heel streng worden aangepakt. Hij zou je maar over de stoelen klimmen, en/of helemaal in paniek raken! Dat je jezelf in gevaar brengt, á la, maar andere weggebruikers :n

Zo waren er ook nog niet zo lang geleden een stel Hongaren oid, die een paar shetten vervoerden in een soort van omgebouwde vouwwagen. Klep ging dicht en beestjes konden nog net rechtop blijven staan.....

higgins

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 15:45

Ohh wat leuk dat je hem nog hebt!
Destijds had ik hem ook in het zuidlarenmarktopic voorbij zien komen :D
Erg leuk om te zien hoe hij is opgeknapt en wat een mooi mannetje het is geworden!
Heel veel plezier nog saampjes!

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 17:32

wauw die is toch wel mooi geworden zeg lijkt wel meer op een mini paardje dan op een shet

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 17:45

NathalietjeB schreef:
wauw die is toch wel mooi geworden zeg lijkt wel meer op een mini paardje dan op een shet

Sorry maar dat vind ik altijd zo vreemd als mensen dat zeggen........
alsof alle shetten grof gebouwd en dik zijn...... je hebt ook 100% NSPS shetten die luxe/slank gebouwd zijn. En andersom heb je ook grove mini-paardjes.
Is zo'n hype tegenwoordig....... (papierloze) shetten die wat ranker gebouwd zijn meteen 'mini-paardjes' of zelfs 'falabella' noemen, omdat ze wat ranker/luxer zijn dan men van een standaard shet zou verwachten...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 17:55

JoyCiej007 schreef:
NathalietjeB schreef:

Sorry maar dat vind ik altijd zo vreemd als mensen dat zeggen........
alsof alle shetten grof gebouwd en dik zijn...... je hebt ook 100% NSPS shetten die luxe/slank gebouwd zijn. En andersom heb je ook grove mini-paardjes.
Is zo'n hype tegenwoordig....... (papierloze) shetten die wat ranker gebouwd zijn meteen 'mini-paardjes' of zelfs 'falabella' noemen, omdat ze wat ranker/luxer zijn dan men van een standaard shet zou verwachten...

Waarom in Godsnaam stoor je jezelf aan zo'n reactie? :Y)

Hij is uitgegroeid in een mooi beestje hoor TS! Hij heeft geluk gehad met die weddenschap tussen jou en je vader! :D

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 17:59

Ik stoor me er niet aan, ik zeg dat ik het vreemd vind, en dat het tegenwoordig wel een 'hype' lijkt te zijn.
Helemaal uit de mond van iemand die zelf 'in de minipaardjes' zit, vind ik het een nogal vreemde uitspraak. net als dat ik het bijv. vreemd zou vinden als iemand zegt: 'misschien is het wel een tinker, want hij is bont en heeft sokken'.

Ewona

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 18:06

Leuke weddenschap, met een superleuk resultaat !
Je hebt het mooi voor mekaar gekregen om zo'n klein ukje om te toveren naar zo'n prachtig hengstje.
Ik zal zijn foto's maar niet aan ons Maxi laten zien, want mevrouw zou tijdens haar hengstigheid de benen nemen om met hem af te spreken :D
Je mag terecht trots zijn op je mooie Bink !

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 18:50

Wat een verschil, top hoor!

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 19:20

Wat een knappe pony is dat geworden! :D

Talindos

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 19:23

Wat is ie knap geworden!

Loran_Nolen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-13 20:21

JoyCiej007, De gevaren hoef je me niet op te wijzen, het is (alweer) bijna 2 jaar geleden, en het is goed gegaan.. Had ook zeker niet verwacht om met een pony thuis te komen. Voor hem was het een 'luxe' trailer, en hij was al zo rillerig,dat hij blij was met wat warmte en ge-kroel.. Ik had overal al gevraagd, maar was niemand die mijn kant op ging (zelfs de fokker wou hem anders wel brengen, maar dat was voor hem omrijden, en duurde voor de kleine man gewoon te lang, in de regen enz.).

Ewona, ik wil er (nog steeds) mee naar de keuring. Ook vanwege de stamboekopname volgend jaar.
En kijken wat ze van hem vinden..
Hoop ooit wel een nakomeling van hem te krijgen, als ik heel eerlijk ben.
Zijn karakter is echt goud waard

Loran_Nolen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-13 20:21

Dank jullie wel :)

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 21:06

JoyCiej007 schreef:
Ik stoor me er niet aan, ik zeg dat ik het vreemd vind, en dat het tegenwoordig wel een 'hype' lijkt te zijn.
Helemaal uit de mond van iemand die zelf 'in de minipaardjes' zit, vind ik het een nogal vreemde uitspraak. net als dat ik het bijv. vreemd zou vinden als iemand zegt: 'misschien is het wel een tinker, want hij is bont en heeft sokken'.

ok dus omdat ik zelf een mini paardje heb moet ik er gelijk ook alles van af weten?? maar goed ik vind dit gewoon een heel mooi paardje geworden en of t nou een shet of mini of wat dan ook is ik vind hem mooi