Mijn ervaring met "basis paardentraining"

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Balou_k

Re: Mijn ervaring met "basis paardentraining"

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 12:34

Ervaringen uit eerste hand mogen wel op bokt!

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 12:39

Anoniem schreef:
Een naar verhaal over [naam verwijderd]. Gaarne zou ik alle ervaringen per PB over deze mevrouw ontvangen. Negatieve publiciteit presenteren op Bokt is niet toegestaan, vandaar mijn vraag om het per PB te doen, dit ter voorkoming dat dit topic gesloten zou moeten worden

:?

Ervaringen uit de eerste hand mogen gewoon hoor.

Zou toch wat zijn als je alleen maar halleluja verhalen zou mogen posten, maar als het negatief is dat het ineens niet meer mag? >;)

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 12:52

Sterker nog..

Quote uit de richtlijnen hier op bokt.

Citaat:
Vaste regels
Omdat er op dit forum met enige regelmaat moeilijke onderwerpen besproken worden, gelden er strengere regels dan op andere delen van Bokt. Dit geldt vooral voor het delen van negatieve ervaringen met bedrijven en ondernemers. Dit is toegestaan, maar onder een drietal voorwaarden.
• Je ervaring moet uit de eerste hand zijn. Het is niet toegestaan om ervaringen uit de tweede hand te beschrijven, of roddels/geruchten te noemen.

TS. Jeetje wat een verhaal! Gelukkig is ze weer fijn terug.

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 12:53

Anoniem schreef:
Een naar verhaal over [naam verwijderd]. Gaarne zou ik alle ervaringen per PB over deze mevrouw ontvangen. Negatieve publiciteit presenteren op Bokt is niet toegestaan, vandaar mijn vraag om het per PB te doen, dit ter voorkoming dat dit topic gesloten zou moeten worden

Was jij dat niet met een tinker of zo? Die had je toch bij haar gekocht en bleek ook iets mee aan de hand te zijn?

Ze staat er hier in de buurt om bekend om in ieder geval niets van te kopen en ook niets aan te bieden. Ze wil ze voor een duppie en probeert met een leuk verhaal zo'n dier weer te verkopen en blijkbaar dus ook de verkopende partij, zoals TS, proberen een oor aan te naaien..
Bah, dat er zulke mensen rondlopen..

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 12:55

LovingTweety schreef:
Sterker nog..

Quote uit de richtlijnen hier op bokt.

Citaat:
Vaste regels
Omdat er op dit forum met enige regelmaat moeilijke onderwerpen besproken worden, gelden er strengere regels dan op andere delen van Bokt. Dit geldt vooral voor het delen van negatieve ervaringen met bedrijven en ondernemers. Dit is toegestaan, maar onder een drietal voorwaarden.
• Je ervaring moet uit de eerste hand zijn. Het is niet toegestaan om ervaringen uit de tweede hand te beschrijven, of roddels/geruchten te noemen.

TS. Jeetje wat een verhaal! Gelukkig is ze weer fijn terug.

Oeps...Ik ken haar niet persoonlijk.. Alleen maar van een kennis die ook het 1 en ander had meegemaakt met haar..

kimberley82

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 12:58

Gut 'bestaat' zij nog steeds??
Ik heb ongeveer 4 jaar geleden eens geïnformeerd of zij een paard van mij wilde overnemen.
Want in eerste instantie klonk het zo mooi. Toen nog via een ad op marktplaats.
'Word passende baas voor je paard gezocht enz enz.'
Er werd mij een hele vragenlijst over het paard opgestuurd, maar daar begon het bij mij al te kriebelen.
Het kwam er bijna op neer dat je het paard voor een cadeauprijs aan haar overdeed, maar dat zij wel nog een
hele poos het 'recht' hield om voor ieder wissewasje je paard terug te brengen.
Maar verder geen verantwoording aan jou als ex-eigenaar hoefde uit te leggen wat zij ondertussen met het paard deed.
Ook al klonk ze nog zo aardig (via de mail), heb er gelijk maar vanaf gezien.
En inderdaad: Google is your friend :')
Dingen die te mooi klinken om waar te zijn, zijn vaak niet waar is hier erg van toepassing.

vosje2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 16:27

Dat zou ze wel willen, maar dat kan natuurlijk niet.
Verkocht is verkocht en teruggeven kan dan niet meer, tenzij de verkoper het paard ook terug wil.
Zij wil eigenlijk ook niet het paard teruggeven, maar het geld terugkrijgen en het paard houden, zodat ze het dus helemaal cadeau krijgt. Win - win zeg maar!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 12:42

Zammie schreef:
Anoniem schreef:

Was jij dat niet met een tinker of zo? Die had je toch bij haar gekocht en bleek ook iets mee aan de hand te zijn?

Ze staat er hier in de buurt om bekend om in ieder geval niets van te kopen en ook niets aan te bieden. Ze wil ze voor een duppie en probeert met een leuk verhaal zo'n dier weer te verkopen en blijkbaar dus ook de verkopende partij, zoals TS, proberen een oor aan te naaien..
Bah, dat er zulke mensen rondlopen..

Ja inderdaad vandaar mijn hernieuwde belangstelling om ervaringen uit de eerste hand te vernemen

Waronada

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 11:41

Ook ik heb een nare ervaring met Ria!! Zij moet gestopt worden.. gelukkig staat heel Google vol van haar!!!

draaakje schreef:
Mijn ervaring met "alternatieve handelsstal basis paardentraining"

Wegens tijdgebrek door werk en studie van mijn zusje hadden we in samenspraak besloten dat het voor Colenda misschien toch beter zou zijn als ze een baasje kreeg met meer tijd voor haar. Een enorm moeilijke beslissing voor mijn zusje, omdat ze gek is op haar paard. Maar uiteindelijk wist ze ook dat Colenda enorm graag werkt en op dat moment meer aandacht verdiende.

Na vele reacties, mensen met interesse die op vakantie gingen, mensen die uiteindelijk gewoon niet op kwamen dagen, en mijn zusje die gewoon erg moeilijk tijd vrij kan maken om haar voor te rijden kreeg ik contact met [naam verwijderd].
Dit klonk erg leuk.
Omdat Colenda op dat moment niet zo veel gereden werd (1 tot 2 keer in de week, en dan vooral buitenritten) zou ze haar rustig weer in training zetten.

Ik had netjes al haar gegevens doorgegeven, we hebben haar nog laten enten voor ze daarheen ging omdat dit binnenkort weer moest, ze was die maandag naar de hoefsmid geweest en Ria zou zelf een tandarts haar tanden weer laten veilen omdat dit alweer even geleden was.
Over de prijs werd wat moeilijk gedaan, maar uiteindelijk besloten zelf flink water bij de wijn te doen en haar voor een fractie van de vraagprijs te verkopen, een goed huis is immers veel belangrijker dan de prijs, en het welzijn van Colenda staat voorop.

We hebben haar zelf zondag gebracht zodat we konden zien waar ze kwam te staan. Dik 2 uur rijden met de trailer, maar Colenda was erg braaf en kwam rustig de trailer af. Daar lieten we haar gelijk even lopen om haar te laten zien. Keuren door een dierenarts was niet nodig.
Achteraf gezien hadden er toen bij ons alarmbelletjes moeten gaan rinkelen, ze begon namelijk een beetje moeilijk te doen over kleine dingetjes. Bijvoorbeeld haar rug zat toch wel een beetje vast.
Maar uiteindelijk was dit geen probleem en zou ze er zelf even een behandelaar naar laten kijken, want dit deed ze toch altijd als ze net een nieuw paard had.

Toen hebben we netjes het papierwerk geregeld, en nog ondertekend dat mocht ze stalgebreken hebben ze binnen 14 dagen terug mocht. Hierbij heb ik nog de kanttekening gemaakt dat Colenda helemaal gezond was en ik uiteraard hiervoor mijn hand in het vuur durfde te steken, echter als er een trauma zou plaatsvinden bij haar nieuwe eigenaar ik hiermee niets kon. Nee, dit begreep ze helemaal. Geen probleem zou je denken.

Vervolgens hebben we 2 weken niets gehoord. Wel konden we op haar website stukjes lezen over hoe het met haar ging.
"Wat een leuk fijn paard!!"
"Ze is een heerlijk vertrouwd mensenpaard en ze is overal voor in."
"Dinsdag reed ik Colenda voor het eerst heel even. Een heerlijk paardje. Vandaag ging ik meteen naar Dhr. Schriel die haar rug goed heeft losgemaakt."
"Een wereld van verschil onder het zadel vandaag. Ik ken haar niet terug. Het was even wennen voor haar. De pijn in mond en rug in een keer kwijt, dat was een verademing. De beweging die al groot is, kwam er heerlijk uit en ze ontspande fijn. Wat en leukerd!!"

Allemaal leuk en aardig zou je denken. Haar tanden netjes gedaan (overigens hier nooit iets van gemerkt, geen proppen of geen protest tijdens rijden, maar altijd fijn als het weer helemaal gecontroleerd is)
Haar rug vond ik wel wat vreemd, want ze heeft nooit last van haar rug gehad, en voordat we haar te koop zetten hebben we haar door onze eigen dierenarts laten keuren. Zowel met rijden als met opzadelen (Ze heeft een op maat gemaakt zadel.) nog nooit iets gemerkt, ook niet door onze instructeur.
Maar goed, er stond dat ze heerlijk ontspande en fijn te rijden was, dus ik ging er van uit dat het erg goed met Colenda ging.

Tot ik op zaterdag avond laat een mailtje kreeg wat ik zondag ochtend opende.
Colenda was naar zeggen vanaf woensdag enorm mat geweest, en donderdag is ze met haar naar dhr. Schriel geweest om haar rug te laten behandelen.
"Hij constateerde een los stukje kraakbeen bij de schoft (net onder zadel) en een kneuzing door een te krap zadel. Er zat een duidelijke zwelling die de kneuzing aangaf. Verder was ze nog erg mat. Het kraakbeen is verweekt gespoten."
Ook is ze donderdag naar de tandarts geweest.

Diezelfde donderdag heeft Colenda flinke koliek gehad,
(een 2 uur durende rit, een andere plek, andere paarden, op 1 dag naar een behandelaar voor haar rug en de tandarts en voerverandering is wellicht wat te veel geweest?)

Anders als op haar website stond (want hier was ze erg lovend over Colenda), vond Ria dat Colenda gebreken had. En wou ze de kosten die ze had gemaakt op ons verhalen.
Ze vergat denk ik even het feit dat wij totaal niet blij waren met de behandeling van Colenda haar rug en hiervan ook niet op de hoogte hiervan waren.
Ze wou dat we deze kosten, de kosten van tandarts en van de koliek zouden vergoeden. En daarnaast was Colenda niet meer waard dan de slachtprijs, dus of we de rest nog even over konden maken.

Na op dit bericht gereageerd te hebben met dat ze zelf een paard koopt zonder te keuren, behandelingen start zonder overleg en Colenda gewoon echt niets mankeert kreeg ik vrijwel direct een mailtje terug. (mijn vermoeden is dat dit al klaar stond)

"Bij uitblijven daarvan zal ik terstond deze zaak overdragen aan dhr. Mr. **** voor verdere gerechtelijke afhandeling. Dan zal ik mij volledig houden aan onze overeenkomst en eisen dat Colenda wordt terug gehaald. Uiteraard komen alle bijkomende kosten in deze procedure voor jullie rekening. Ook zal het stal- en verzorgingsgeld vanaf heden tot aan de datum van ophalen worden doorberekend aan jullie"

Waarop wij in de auto zijn gaan zitten en Colenda terug zijn gaan halen. Ze had juridisch wellicht geen poot om op te staan. (denk aan onderzoeksplicht, klachtplicht (het tijdig melden van een probleem, niet zomaar gaan behandelen) en ons eigen keuringsrapport waarmee volgens mij bewezen kan worden dat Colenda gezond was toen we haar verkochten)
Maar wat was ik blij dat we haar meteen zijn gaan halen. Ik herkende haar bijna niet meer terug, ze leek wel gesedeerd zo mat en futloos als ze er bij stond. Ze kwam toen ze ons zag wel meteen naar ons toe. Waarschijnlijk is ze van de koliek zo slap geworden, ze stond helemaal met een opgetrokken buik.
Bij ophalen moesten we een contract tekenen waarin stond dat ze voor eventuele schade aan Colenda (door bijv. de behandeling) niet aansprakelijk gesteld kon worden. Ik had zelf gelukkig een koopcontractje bij (gewoon datum, naam verkoper, naam koper en bedrag) en dat heeft ze kunnen tekenen..
Inmiddels is ze al weer even thuis en is ze weer bijna helemaal haar oude zelf (op haar manen na die enorm lelijk gekortwiekt zijn). Wel drinkt ze enorm veel.

Ik plaats dit bericht niet om iemand zwart te maken, het is enkele en alleen mijn eigen ervaring.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 12:05

jeetje wat een verhaal zeg.
Moet eerlijk zeggen dat ik je eigen handelen hierin ook erg ondoordacht vind, aan het hele verhaal vooraf zit natuurlijk al en luchtje, daarbij vind ik het als verkoper zijnde die een goed tehuis zoekt wel je plicht om je goed te informeren over een evt. koper.
Maar goed, dat is achteraf en makkelijk gesproken.
Blij dat jullie haar weer hebben opgehaald, ben wel benieuwd hoe het nu zit met de kosten enz. die zij zegt gemaakt te hebben en op jullie wou verhalen?

Waronada

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 13:43

opisop_shop schreef:
jeetje wat een verhaal zeg.
Moet eerlijk zeggen dat ik je eigen handelen hierin ook erg ondoordacht vind, aan het hele verhaal vooraf zit natuurlijk al en luchtje, daarbij vind ik het als verkoper zijnde die een goed tehuis zoekt wel je plicht om je goed te informeren over een evt. koper.
Maar goed, dat is achteraf en makkelijk gesproken.
Blij dat jullie haar weer hebben opgehaald, ben wel benieuwd hoe het nu zit met de kosten enz. die zij zegt gemaakt te hebben en op jullie wou verhalen?

klopt idd.. dat je zelf onderzoek moet doen.. dat is wat dus ook is gebeurt bij mij.. ik heb mijn merrie verkocht met heel veel verdriet dahct ik een perfecte plek te hebben gevonden! Hier bij ons in hetzelfde dorp. Helaas konden de mensen het niet worden met mijn merrie, ( hadden haar een week en merrie is 8jaar van mij geweest) ze moest en ze zou terug. Helaas kon ik haar niet het leven geven op dat moment dat ze verdiende.. ons kindje was net geboren en had dus geen tijd. de plek waar ze bij die mensen stond kon ze lekker de hele dag buiten lopen en savonds stond ze lekker warm op stal. helaas moest ze van die mensen per direct weg! En daar was Ria.. van Ria mochten ze niks aan mij vertellen.. over dat zij mijn paard mee nam.. maar ik ben daar achter gekomen .. Ria heeft die mensen wijs gemaakt dat mijn merrie niet goed was en eigenlijk alleen nog maar goed was voor de slacht!!! terwijl ik altijd in de sport gereden heb met haar en haar altijd goed verzorgt heb. Het was een leugen van haar.. om zo deze merrie GRATIS te krijgen.. Helaas hebben die mensen in paniek gehandeld en haar zo mee gegeven en waren ze woest op mij omdat ik zogenaamd een vals slacht paard aan hun nhad verkocht. Helaas hebben deze mensen niet verder gekeken dan hun neus lang is en zo blijven er altijd mensen waar Ria gebruik van kan maken.. echt zo sneu! :( vooral voor de paarden.. want die hebben het bij haar eht slecht!! mijn merrie zag er verschrikkelijk slecht uit en was vreselijk bekapt.. veelste kort waardoor ze niet meer kon lopen.. stond bij mij altijd heerlijk warm onder dikke dekens op een dik pak stro in de winter en bij haar stond ze in de strenge winter gewoon buiten!!! Echt vreselijk.. elk woord op haar site is gelogen.. ;(

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-13 14:29

Wat ontzettend vervelend Waronada dat je paard daar zo terecht is gekomen.
Het klinkt als het bekende verhaaltje, ze koopt een paard, en kraakt het vervolgens tot de grond toe af richting de oude eigenaar om zo geld los te krijgen of het paard gratis in haar bezit te krijgen, en naar een nieuwe eigenaar toe draait ze het verhaal om en is het het beste paard wat er maar kan zijn en verkoopt ze het voor de hoofdprijs.

Daar heb je zeker gelijk is Opisop_shop, we zijn er met open ogen ingestonken. Ze heeft een mooie website, hele mooie praatjes, en via mail en telefoon kreeg ik netjes antwoord op al mijn vragen. We zijn ons paard zelf gaan brengen en het ziet er daar netjes uit. Een beetje klein misschien, maar de omheining is netjes en de andere paarden zagen er niet slecht uit op dat moment.
Ook heb ik vantevoren gegoogeld, maar kon niets vinden omdat ik de verkeerde zoekwoorden heb gebruikt, en omdat er hier heel veel informatie van bokt weggehaald is op vraag van haar zelf.

Pas later kwamen de grote oplichting praktijken aan het zicht, en dat vind ik ook het valse eraan.
Ik durf toch wel te zeggen dat ik niet op mijn achterhoofd gevallen ben...
Gelukkig hebben we onze merrie snel weg kunnen halen, dit had ze achteraf denk ik niet voorzien. Andere mensen die deze mogelijkheid misschien niet hebben (vanwegen financiele problemen, of omdat ze gen plek meer hebben) zet ze zo enorm voor het blok.

Van Ria hebben we nooit meer iets gehoord, en ik denk zelf ook dat die kosten verzonnen zijn. (ze speelt een mooi spelletje, samen met haar "behandelaar")

Gelukkig gaat het met Colenda super goed, gewoon een kerngezond paard. Mijn zusje is heel blij dat ze haar heeft, ondanks dat ze soms wel wat weinig tijd voor haar heeft.

loes-freke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 21:23

Ja ken haar zal mijn vriendin niet zijn.
Zat met een appie of ik wilde nou vaak op marktplaats zien.staan.was mijn paard je niet, maar zat zo hoog mee dat ik zei zet maar in land nog geen 14 dagen later eiste ze 500,-.

En ze valst samen met een hander handelaar keurings rapporten.
Ze zijn altijd goed gekeurd tot je ze thuis heb.
Vraag paardenarts bert wichers uit dedemsvaart maar naar praktijken.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 12:23

Haar site ziet mooi uit. Ik ben de afgelopen weken ook veel in contact geweest met oplichters.
Ongelooflijk hoeveel er daar van zijn en zo moeilijk om ze er tussenuit te halen. Verkoop, verschrikkelijk
gewoon....zak je met de prijs, trek je vaak de foute personen aan. Ik heb idd ook gegoogled en op FB,
dat heeft mij erg geholpen!

Gelukkig hebben jullie haar terug!

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 12:30

Ik heb zelf hele fijne ervaring met Ria, dus schrik een beetje van dit verhaal.
Een aantal jaar geleden heb ik mijn Lippizaner merrie bij haar gebracht omdat ik zelf de verkoop niet op kon brengen, dit was voor mij een hele fijne ervaring en ze kwam over als een goed mens met een fijne benadering. De verkoop en mij op de hoogte houden verliep allemaal heel soepel en ze staat nog steeds bij het baasje waar zij haar aan verkocht heeft, een goede match dus. Ik ben blij dat het bij mij dus wel allemaal goed verlopen is, maar het had dus ook heel anders kunnen lopen.

Fijn dat je je paardje terug hebt. :)

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 13:04

@Capriootje: fijn om te horen dat er ook goede ervaringen zijn!

loes-freke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 14:12

ria is hier onder de paardenmensen uit de buurt NIET gelieft.
paarden tandarts komt daar wel eens om gebit te bekijken/vijlen ze is haar klant maar ik weet hoe ze echt overdenkt.
Zo ook een paardenveearts die iedereen afraad om mee in zee te gaan.
ze werkt veel samen met en handelaar uit schuinesloot.
en zelf kan ze niet rijden, al doet ze dat wel voor komen.
laten we zeggen van de 50 klanten is er maar 1 te vree.

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-13 19:43

Fijn dat jij wel een goede ervaring hebt Capriootje, en leuk dat je nog contact met haar nieuwe baasje hebt :)

Ik vind het echt onvoorstelbaar hoeveel berichtjes ik al heb gekregen van mensen met slechte ervaringen.. Daarvan ook een deel die echt niet openbaar hun verhaal durven te doen.

riavdveeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 11:09

Dag lieve mensen,

Met modder smijten is erg eenvoudig. Ik nodig iedere lezer uit een kijkje te nemen op mijn site. Het fotoboek en de referentielijst.

Hartelijke groet
[naam verwijderd]

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 13:37

Er is maar één manier om die modder verhalen te voorkomen en dat is je best doen voor mens en dier. Dit betekend dus dat jij op de tweede plek hoort te staan en de rest op één.

maximuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 17:06

Waar gooit men hier met modder?
Jij bent blijkbaar vlug op je teentjes getrapt...
Een mooie website betekent imo 2x niks, iedereen kan een mooie website maken...

riavdveeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 20:48

Verslag Colenda bij [naam verwijderd]

Toen Colenda werd gebracht constateerde ik een zeer strakke vastzittende rug met op diverse plekken felle pijnklachten. Ik heb toen mijn verontrusting daaromtrent uitgesproken. Tevens heb ik toen ook duidelijk gemeld dat ik haar voor onderzoek en behandeling zou aanbieden aan dhr. Schriel uit Ruinerwold. Daarmee is akkoord gegaan. Ook in het nagesprek bij mij in huis heb ik nogmaals mijn verontrusting over de rug uitgesproken, het traject dat ik zou doorlopen en zijn ontbindende voorwaarde besproken en is daarvoor expliciet getekend. Ik heb toegezegd te doen wat mogelijk was om Colenda te helpen.

1e dag heb ik Colenda even gereden, beter gezegd: ik heb er 5 minuten op gezeten. Ik constateerde ook met rijden meteen diverse felle pijnklachten. Ik was in de veronderstelling een goed rijdbaar en goedlopend paard te hebben gekocht. Dat was me voorgehouden maar daar was helaas geen sprake van.

2 dagen later werd Colenda erg mat en lusteloos.

Donderdag (4e dag) ben ik naar mijn behandelaar dhr. Schriel geweest met mijn bevindingen. Hij constateerde een los stukje kraakbeen bij de schoft (net onder zadel) en een kneuzing door een veel te krap zadel. Dat losse stukje geeft stekende pijnklachten maar is gelukkig zeer goed behandelbaar. Het kan worden verweekt en dan neemt het lichaam het zelf weer op en is de pijn volledige weg. Er zat ook een duidelijke zwelling die de kneuzing aangaf. Verder was ze nog erg mat.

Eveneens donderdag kwam de tandarts die haar vinger openhaalde aan de vlijmscherpe haken van het gebit. Dat is netjes voor elkaar gemaakt.

Die donderdagavond kreeg Colenda een koliek wat al snel een fikse zandkoliek bleek te zijn. 4 dierenartsbezoeken en behandelingen hebben haar erdoorheen getrokken. Ze heeft dagen "mest tussen het zand" gemest. Ik heb haar hier dus vol zand binnen gekregen. Ik voer zeer royaal en bovendien stond ze de grootste deel van de dag op het land. Het kan hier nooit in deze ernst binnen 4 dagen zijn ontstaan.

Na enkele dagen ben ik weer voorzichtig en heel even gaan rijden, na 4 dagen is het stukje kraakbeen week en de pijnklachten daardoor al stukken minder. Zeer voorzichtig en kort heb ik haar even gereden enkele malen. De behandeling heeft heel iets verbetering gegeven maar ik voel absoluut nog steeds ernstige pijnklachten. Uiteraard reed ik met een zeer goed en passend zadel en een extra gelverzachting voor. De zwelling van de kneuzing was inmiddels nagenoeg wegen kan niet de oorzaak zijn, de mond ook niet meer want de tanden zijn immers bij mij weer perfect verzorgd..

De laatste dag van mijn ontbindende voorwaarden heb ik met alle zorg en aandacht weer met haar gewerkt om goed conclusies te kunnen trekken en op het laatst mogelijke moment. Ik wil mijn paarden een eerlijke en goede kans geven en daarin al het mogelijke investeren wat ik dus heb gedaan.

Mijn conclusie is dat de pijnklachten niet dermate zijn verminderd dat het tot blijvend herstel zal leiden. Er zit duidelijk nog meer dwars in haar lijf waarvoor verder onderzoek nodig is. In de longeerbak is ze een rustig en werkbaar dier, onder de man is er zeer duidelijk een sterke vlucht voor pijn en is er geen moment ontspanning. Pijn die dus ergens aanwezig is op een plek die nog niet door mijn behandelaar is ontdekt en waarvoor verder diepgaand onderzoek nodig is.

Lieve mensen, ik wil een paard helpen en daar alles voor doen. Zo ook voor Colenda. Ik kom zelden op de negativiteitsite Bokt. Vandaar ook deze sterk verlate reactie. Ik heb bovenstaande niet eens helemaal gelezen maar wel voldoende gezien om het exacte verhaal hier toch even onder te schrijven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 22:10

leuk verslag maar wat heeft dit voor meerwaarde. Er staat niet zoveel anders in dan in het begintopic, je eigen gedrag is hier slechts weggehaald. Bovendien heb je niet alles gedaan voor Colenda, je bent gaan dreigen naar de oud eigenaren. Als ik je niet kende en je handelwijze niet aan den lijve gevoeld zou hebben, zou ik je zielige verhaaltje geloofd hebben.
Je komt nooit op bokt zeg je, dat zullen we maar geloven. Haken heb je ook bij een onderhoud van 1 keer per jaar, ervaring bij mijn eigen paard die prima onderhouden wordt. Het is de natuur.
Je leest niet alles maar vind toch dat je deze reactie moet plaatsen. Ach het zegt allemaal meer over jou dan over een ander.

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 22:11

vind je het niet ironisch dat je nu van ts geld voor allllllleeeeeeeeeee (onzin) behandelingen eist, terwijl je zelf ook weigert te betalen voor behandelingen/keuringen?
en sorry, maar tandarts= bit minstens een week niet in de mond.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 22:15

Rita, misschien heb ik er overheen gelezen maar laat jij voor aankoop de paarden niet keuren?