Het ongevraagd voeren van je paarden

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Yinnar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-13 14:04

Ja, ik heb er pijn in mijn buik van. Ik heb liever dat ze helemaal niets voeren ook geen gras maar ik ben bang dat het dan een te grote lap tekst wordt.

Ze staan wel op een punt waar veel wandelaars en fietsers langskomen.

Zal ik de tekst nog een beetje aandikken door achter "de pony’s kunnen hier erg ziek van worden" neer te zetten "en mogelijk overlijden"? Of is dat TE?

Chelinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 14:14

ik kom bij ons vaak gemaaid gras tegen in de wei, en gooi het er altijd meteen uit vanaf ik het zie.. maar hoeveel hebben die er dan al wel niet van gegeten.. ga toch ook maar een bordje hangen, hoeveel ik al heb gehoord "ik ben daarstraks langs je paard gereden en heb hem een appeltje gegeven" oke, kan geen kwaad, maar niet elke dag 3 verschillende mensen -O-

Jannepauli

Re: Het ongevraagd voeren van je paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 14:24

Bij ons is het nog gekker.... onze buurman heeft een vogeltjes hobby en soms gaan er wel van die beestjes dood. Die dooie kanaries gooit hij dan op onze wei !!!!! OK, het is wel de bedoeling dat de roofvogels ze oppikken en de paarden kijken er niet naar om.. maar toch.. :)

Hammeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 14:29

Ik heb vorig jaar zelf een bordje gemaakt, nadat er ook regelmatig appels/sla/whatever in de wei belandde :

Afbeelding

Heeft wel geholpen moet ik zeggen, al is het nu al een tijdje kapot geregend (omdat ik niet goed kan plastificeren :P)

Tinkertje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 16:24

Jou tekst kijkt me duidelijk Yinnar

@Hammeke, Hij is erg leuk! Mag ik jou tekst gebruiken?

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 16:30

Yinnar schreef:
Ik heb ooit een heel epistel opgehangen voor een pony met zomerexceem die met een exceemdeken liep. Dat was denk ik iets teveel tekst.

_O-

_xceeslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 17:05

hang dit op ::::

beste manegemensen,
na het ontdekken van beschimmelde fruitsoorten in de voedingsbak van mijn paard
maak ik me een beetje zorgen ik heb geen zin om ziektekosten
te gaan betalen terwijl het niet mijn schuld is. ik informeer de manege en de eigenaar/eigenaresse
dat als ze wat zien dat ze het mij direct melden.
anders neem ik strenge maatregelen.
alsjeblieft voeder mijn paard niet ik heb zelf genoeg geld om eten te kopen voor mn paarden.
alvast bedankt !
m.v.g je naam

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 17:26

Ik denk dat je het best wat hard of grof neer mag zetten om mensen echt af te schrikken. Als er alleen zou staan niet voeren, denken ze vast al snel, jaaaa maar dat geldt vast niet voor dit appeltje/broodje/worteltje/plukje gras...

Wanneer u besluit mijn buikje te vullen,
met wortels, appels, brood of andere spullen
Schrikt u dan niet,
als u mij morgen niet meer ziet?
Mijn baasje geeft veel om mij moet u weten,
En zij kiest met grote zorg mijn eten!

Ziet u iets geks of heeft u vragen?
Dan mag u een belletje naar (nr baasje) wagen!

Hammeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 17:36

Tinkertje89 schreef:
Jou tekst kijkt me duidelijk Yinnar

@Hammeke, Hij is erg leuk! Mag ik jou tekst gebruiken?

Ja hoor; tuurlijk mag dat!

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 17:37

Hammeke schreef:
Ik heb vorig jaar zelf een bordje gemaakt, nadat er ook regelmatig appels/sla/whatever in de wei belandde :

[ Afbeelding ]

Heeft wel geholpen moet ik zeggen, al is het nu al een tijdje kapot geregend (omdat ik niet goed kan plastificeren :P)
Mag ik die tekst gebruiken voor een bordje? :D

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 17:38

Vind ik absoluut niet vriendelijk overkomen, ceeslover. En toch wat te lang en teveel tekst.....

Zelf heb ik deze bordjes ontworpen en bij mij op de wei hangen: (tekstjes zijn deels gehaald uit een topic hier ooit op bokt)
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Teksten heb ik inmiddels zwart gemaakt, want dat rode verkleurde nogal in de zon (oké, het heeft wel ruim een jaar goed gehangen in weer en wind).

heb ook echt gemerkt dat men er nu nog meer begrip voor heeft. Er wordt ook vrijwel niet meer gevoerd nu.

En deze heb ik er ook nog 2 van hangen, want ik werd soms echt voor dierenmishandelaar uitgemaakt en uitgescholden voor van-alles-en-nog-wat, omdat ik mijn Welsh A een vliegenmasker met neusflap op heb, om te voorkomen dat ze haar neusje en oog flink verbrand. Sinds deze bordjes er hangen, krijg ik daar gelukkig ook geen reacties meer op:
Afbeelding

Yinnar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-13 17:45

@ Hammeke wat een mooi bordje!! Ik hou em in gedachte. Heb je dat zelf zo gemaakt?

De tekst van Tica vind ik ook briljant! Ik heb echter zojuist de eerder genoemde tekst al op papier verwerkt en laten plastificeren maar ik zal deze tekst zeker opslaan en evt. erbij hangen mocht de tekst die ik nu heb geen indruk maken.

@ xceeslover, ik sta niet op een manege maar huur land van een boer. Het hek van het land ligt echter aan een weg waar veel volk langskomt. Dus veel wandelaars en fietsers. Wel een prima tekst die ik zeker ook in gedachten houd.

Wow JoyCiej007, ik wilde net mijn bericht verzenden zie ik jouw post. Wat geweldig! Bedankt! Ook die foto met die hoofdkap. Dat was mijn probleem destijds. Mensen dachten dat de pony niet kon zien en sterker nog dat ze werd belemmerd in het drinken. Een heel verhaal getypt maar niemand las het dus. Een te lang verhaal is slaapverwekkend denk ik. ;-) Waarom heb ik die voorbeelden niet kunnen vinden op het i-net? Ik ga hier ook zeker wat mee doen.

Bedankt allemaal voor het meedenken! Ik zal straks als ik de bordjes die ik vandaag heb gemaakt heb opgehangen een foto maken en hier plaatsen. Ik zou dan graag jullie kritische blik willen vragen of het zo duidelijk is.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 17:50

Ik weet niet of je de beschikking hebt over een afvalton / vuilcontainer in de buurt. Anders zou je een tonnetje bij je wij kunnen plaatsen met stukje test dat mensen daar hun "lekkers" voor de paarden kunnen deponeren. Dan kun je zelf kijken of er iets van je gading bij zet. De rest krijgt dan een enkeltje AVI.

Werkt al jaren goed bij een kennis van me en ook geen scheve gezichten bij de omgeving (die denken dat ze je een plezier doen)

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 17:53

Mijn bordjes zijn niet op inet te vinden, omdat ik ze helemaal zelf heb gemaakt. Heb ook zelf dat 'verbodsbordje' met appels/suikerklontje/wortels etc. gemaakt. Ik doe af en toe wat fotobewerking en heb een fijn programma daarvoor, waardoor ik er inmiddels aardig handig mee ben geworden ;) Maar er heeft alsnog een hoop tijd ingezeten.

nog een tip: ik doe ze zelf lamineren, met een lamineer-apparaat. Alleen; ik doe het dus dubbel lamineren. Dus ik lamineer ze 1x op formaat van de helft van een A4 (snijd ik op maat).

Daarna zijn ze gelamineerd, maar lamineer ik ze nogmaals, alleen dan is de maat van het lamineerplastic aan iedere kant 3 cm. groter.

Dan maak ik gaatjes in het laatste, buitenste laagje lamineer. Doe je ze maar 1x lamineren en maak je daar vervolgens gaatjes in om ze op te hangen, dan komt er regen en vocht tussen de lagen lamineerplastic en dus ook bij het bordje, waardoor die nat/vochtig gaat worden en uit gaat lopen. :)* Zo blijven ze heel lang mooi.

En zo ziet het er dan bij mij op de wei uit. Tenminste, normaalgesproken wordt er dus nooit gevoerd. Tot de wandelvierdaagse eens hier langs kwam. Deelnemers kregen 500 mtr. voor mijn weide allemaal 'een gezonde snack' uitgedeeld. En ja, toen ik na het avondeten terug kwam, was de héeeeeeeeeeeeeeeele weide werkelijk bezáaaaaaaaaaaaaaaaaaid met appels. Ik heb er echt kísten vol uitgehaald, ook bij de wei naast mij, en toen hadden ze al een heleboel opgegeten.
Afbeelding

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 17:58

Rocamor schreef:
Ik weet niet of je de beschikking hebt over een afvalton / vuilcontainer in de buurt. Anders zou je een tonnetje bij je wij kunnen plaatsen met stukje test dat mensen daar hun "lekkers" voor de paarden kunnen deponeren. Dan kun je zelf kijken of er iets van je gading bij zet. De rest krijgt dan een enkeltje AVI.

Werkt al jaren goed bij een kennis van me en ook geen scheve gezichten bij de omgeving (die denken dat ze je een plezier doen)

Heb ik ook aan zitten denken, maar ik ben veels te bang dat er dan alsnog mensen zijn die het leuk vinden om de inhoud van die ton zelfstandig aan mijn dieren te voeren.
Helaas zijn een hoop mensen gewoon heel erg eigenwijs. Toen ik alleen nog simpele bordjes had hangen met 'niet voeren a.u.b.' of 'verboden te voeren' snapten veel mensen het ook niet. 'Ja maar die éne appel....... kan toch geen kwaad?!'. 'jawel mevrouw, want ú voert 1 appel, uw buurman voert 1 appel, het vrouwtje op de hoek voert 1 appel....... en dat zijn dus al 3 appels.........'.

Ben ooit eens heel erg boos geworden op een oudere mevrouw die vuilniszakken vol hele broden, in plastic in al, bij mij in de wei kieperde terwijl ik daar gewoon bezig was. Brood was compléét verschimmeld! -:(- Heb 't haar letterlijk onder de neus geduwd en gezegd: 'goh mevrouw, waarom eet u dit brood zelf niet op?!'. "Ja eh, dat zie je toch ook wel, het is beschimmeld, en dan wordt ik ziek".

'Oh?! Dus u wordt ziek van beschimmeld brood hé?! EN MIJN PAARDEN DAN?!?!?!?!'. |o -:(- 8)7 _-:(

keresa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 21:55

He mo de meeste mensen trekken zich er niets van aan en gaan gewoon lekker verder

Yinnar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-13 23:44

keresa schreef:
He mo de meeste mensen trekken zich er niets van aan en gaan gewoon lekker verder

Hey wijffie, hoest met jou? ;-)

Ik heb de bordjes opgehangen en hoop dat het werkt. Ik hou het in de gaten. Anders moet ik wat anders verzinnen.