Blijf van een ander zijn paard af !!!!!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

First_Unique

Re: Blijf van een ander zijn paard af !!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 22:37

Jeetje! Hoe kan iemand met zn tengels toch aan andermans paardje zitten! Onbegrijpelijk...

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 22:41

Tss onbegrijpelijk dat iemand zo iets kan doen!
Een troost, het is wel recht afgeknipt, dus het ziet er niet naar uit dat je pony. Erg met zn hoofd geschud of tegengesputterd heeft :)
Maakt het niet minder erg natuurlijk!

NienkeV1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 22:43

Onbegrijpelijk inderdaad! :n Waarom zou je, wat heb je er aan? Heel erg zonde inderdaad

BeeMed

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 22:43

ik zou echt gek worden als iemand met een schaar aan de mooie lange lukken van paard zou komen.

Heb je enig idee waarom het gebeurt is? Om te narren, of 1 of andere domme doos die je denkt te 'helpen' door je paard voor je te gromen?

Extra balen in jouw geval omdat je paard al zo'n angst voor scharen heeft.

_Mellanie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-13 22:47

knuffeldier schreef:
ik zou echt gek worden als iemand met een schaar aan de mooie lange lukken van paard zou komen.

Heb je enig idee waarom het gebeurt is? Om te narren, of 1 of andere domme doos die je denkt te 'helpen' door je paard voor je te gromen?

ik dacht eerst iemand om mij te narren, maar die kent in geen enkele opzichtige het andere paard en eigenaar.

denk wel een kind die probeerde te helpen -O- maar ben bang dat ik er nooit achter kom -O-

LOLLYYwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 22:52

verschrikkelijk... Die persoon zou echt dood mogen, ik ben zuinig op de voorpluk van mijn paardje :=
ik lees dat je paard op een stalling staat, misschien heeft iemand iets gezien? of camera?

BeeMed

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 23:12

_Mellanie schreef:
knuffeldier schreef:

ik dacht eerst iemand om mij te narren, maar die kent in geen enkele opzichtige het andere paard en eigenaar.

denk wel een kind die probeerde te helpen -O- maar ben bang dat ik er nooit achter kom -O-

Loopt er jong grut bij jullie op stal rond? Grote kans dat je daar je 'dader' vind. Heb al flink wat topics gezien waarin voorplukken waren afgeknipt omdat iemand die 'verwaarloosde' pony wel eens netjes op zou knappen.

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 23:49

Waarom zou iemand dat in godsnaam bij iemand anders' paard doen?! Tenzij die persoon een complete randdebiel is zie ik hier echt het nut niet van in.
Ik zou echt furieus zijn moest iemand dit bij mijn paarden doen. Heb je al enig idee wie het geweest zou kunnen zijn?

Vrouw2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 23:53

Wat een imbeciel...wat bezielt zo n persoon... klaar voor het gesticht zou ik zeggen...

ellentjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 23:54

Echt vreselijk als iemand dat doet bij je paard. Helemaal als ze n trauma heeft!

Helaas zelf ook ervaring met afgeknipte voorpluk, manen en staart van pony :(
Kom je thuis van school, zie je dat de oude verzorgster (13 jaar) van mijn shetlander Marit, samen met haar moeder de haren voor Marit haar ogen had weggeknipt, want anders kan die arme pony toch niks zien? En de kleine stukjes modder uit manen en staart (shet staat op het land met schuilstal) moeten ook maar weggeknipt. -O-
En ik was zooo blij dat ze niets had afgeschuurd in de zomer.

Dan vraag je aan de moeder of ze het netjes vind zonder te vragen andermans pony te knippen, zegt ze: ja het was zo zielig, ze kon niets zien. En ze zag er niet uit met de modder...

Ik was witheet dat ze dat zei. _-:( maarja, dan moet je (als toen 17 jarige) maar wijzer zijn dan een volwassen vrouw en gewoon rustig vertellen dat ze niet meer op het erf mogen komen...

Axel_Clauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 23:57

Onbegrijpelijk.. :( wat zonde zeg. Hoop dat de (jaloerse) dader nog gevonden word.

Conny_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 00:03

Echt vreselijk!
Misschien is dit een raar ideetje van mij, maar als iemand ook hele staarten en adere dingen van paarden afknipt, heeft ie het dan niet ergens voor nodig, en is het dezelfde persoon ofzo? (Misschien een kussen ofzo? Zou wel raar zijn...) maar als je een vermoeden hebt dat het door 1 iemand komt kan je met alle slachtoffers gaan zoeken? Tja zeg maar als dit gewoon een mislukt stom idee is hoor, maar Soms krijg ik dan zo'n rare gedachte...

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 00:07

LOLLYYwood schreef:
verschrikkelijk... Die persoon zou echt dood mogen, ik ben zuinig op de voorpluk van mijn paardje :=
ik lees dat je paard op een stalling staat, misschien heeft iemand iets gezien? of camera?

Dood wensen gaat ook wel erg ver vind je niet?
@TS. blijkbaar valt het trauma met een schaar bij het hoofd ook wel mee dus!

Al moet ik zeggen dat ik ook enorm boos zou zijn als ze dit bij mijn paard zouden doen.
Als ik zou weten wie dat gedaan had. Zou ik zijn of haar haar er ook af knippen!

nenahdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 00:12

Ah das echt k*t, zou ik niet mee kunnen lachen :=

Blackberry28

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 01:32

LOLLYYwood schreef:

>;) Beetje vreemd om om zoiets iemand dood te wensen denk ik, hoe vervelend het ook is voor de TS.

Waarschijnlijk gewoon een klein kind geweest die dit mooier vind. Neemt niet weg dat dit echt niet kan hoor dat iemand zomaar je paard gaat staan knippen. Een briefje ophangen op stal is geen gek idee. Misschien meldt de dader zich dan toch spontaan als die zich schuldig voelt.

CuteApplePie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 01:39

The penny has attacked again.. Verschrikkelijk! :(:)
Hoop dat de voorpluk weer mooi aangroeit,
Maar je kan het ook aan de positieve kant bekijken,
Blijkbaar is paard z'n trauma niet zo erg anders was het die (onbekende?) niet zomaar gelukt een recht stuk van de voorpluk af te knippen :j

minajtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 01:52

LOLLYYwood schreef:

Overdrijven kan ook he :')

Ben ik de enige die al die reacties een beetje overdreven vindt? :o
Ja, een paard z'n manen er af knippen kan natuurlijk niet, Vast een penny die kappertje wou spelen ..
Ik heb mijn IJslander zo ook eens aangetroffen, maar dan met een hanenkam erbij. En eerlijk, ik ging kapot van het lachen :+ (hanenkam even mooi recht geknipt, en het stond nog leuk ook :') )
Je kunt er toch niks aan doen, dus heel depressief worden heeft ook geen zin ..

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 01:54

Uiteindelijk vind ik het nog wel meevallen. De voorpluk van je paard is niet zo heel erg toegetakeld en dat groeit weer aan. Wat ik een veel serieuzer probleem vindt is dat er iemand zo dicht bij je paarden kan komen zonder dat er toezicht is. Met al die idioten die echt je paard vreselijk kunnen toetakelen, zou ik serieus bezorgd zijn....

JasmijnJoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 08:38

CuteApplePie schreef:
Blijkbaar is paard z'n trauma niet zo erg anders was het die (onbekende?) niet zomaar gelukt een recht stuk van de voorpluk af te knippen :j

Sorry, dat vond ik best wel grappig _O-
Maar inderdaadm echt vreselijk!
Die persoon zou er niet goed afkomen als je weet wie het is. -:(-

Al wat uit de wei gevonden?

_Mellanie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-13 09:38

knuffeldier schreef:

denk wel een kind die probeerde te helpen -O- maar ben bang dat ik er nooit achter kom -O-[/quote]

Loopt er jong grut bij jullie op stal rond? Grote kans dat je daar je 'dader' vind. Heb al flink wat topics gezien waarin voorplukken waren afgeknipt omdat iemand die 'verwaarloosde' pony wel eens netjes op zou knappen.[/quote]

maar snap niet waarom dan juist deze 2 paarden, er zijn genoeg paarden op stal die veel minder verzorging krijgen dan mijn pony, meestal ben ik er 2 op een dag namelijk :+

Snollygoster schreef:
Waarom zou iemand dat in godsnaam bij iemand anders' paard doen?! Tenzij die persoon een complete randdebiel is zie ik hier echt het nut niet van in.
Ik zou echt furieus zijn moest iemand dit bij mijn paarden doen. Heb je al enig idee wie het geweest zou kunnen zijn?

geen flauw idee wie het is geweest ieder geval een debiel :j

CuteApplePie schreef:

het ergste aan het trauma is paard gaat niet gek doen maar maakt zich zelf gek, enorme grote ogen trillen op de benen , enorme beginnen te zweten.

minajtje schreef:
LOLLYYwood schreef:

Ja, een paard z'n manen er af knippen kan natuurlijk niet, Vast een penny die kappertje wou spelen ..
Ik heb mijn IJslander zo ook eens aangetroffen, maar dan met een hanenkam erbij. En eerlijk, ik ging kapot van het lachen :+ (hanenkam even mooi recht geknipt, en het stond nog leuk ook :') )

ach dat die voorpluk is afgeknipt maakt me niks uit ;) maar dat iemand anders zomaar aan je paard zit vind ik erger.
daarom sta ik niet op een manege maar op een pensionstal waar normaal gesproken andere mensen je paard met rust laten :j

Cassidy schreef:
Uiteindelijk vind ik het nog wel meevallen. De voorpluk van je paard is niet zo heel erg toegetakeld en dat groeit weer aan. Wat ik een veel serieuzer probleem vindt is dat er iemand zo dicht bij je paarden kan komen zonder dat er toezicht is. Met al die idioten die echt je paard vreselijk kunnen toetakelen, zou ik serieus bezorgd zijn....

dat is dus ook mijn angst :j
vandaag maar even met haar aan het werk, hoe groot de angst gisteren moet zijn geweest want dat is heel snel te merken kwa gedrag

Toverbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 09:49

minajtje schreef:
LOLLYYwood schreef:

Ik denk dat het gewoon meer het idee is dat er een vreemde aan je paard zit.
Maargoed ik zou er toch ook wel stuk van zijn, ik heb een verzorgpaard en nu na 6 jaar sparen heeft hij eindelijk een beetje fatsoenlijk manen en staart.
Als daar geknipt aan zou worden zou ik er goed ziek van zijn.

ayla31

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 09:55

Ze moeten gewoon van je paard afblijven, niet alleen dat ze die voorpluk af hebben geknipt. Maar ze zijn ook nog is met een schaar aan de gang geweest bij iets dierbaars van jou. -O-

Kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 09:59

bah wat een raar persoon :(

van andermans paard blijf je gewoon af!
Laatst bijgewerkt door Kim op 20-08-13 10:04, in het totaal 2 keer bewerkt

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 10:03

Tjonge mensen, denk even na met opmerkingen als 'gestoord'. Volgens mij hebben ze bij die pensionstalling gewoon een jong penny meisje rondlopen.

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 10:03

he wat onleuk! ik vind het altijd verschrikkelijk! ik vind (ook als bijrijder enzo) dat je niet ongevraagd dingen moet gaan doen. Wil je t knippen vraag t dan! t is immers niet jou paard.
Ik heb eens de schuld gekregen op een wei waar mn verzorgpaarden stonden dat ik 2 van de 3 geknipt had (wat niet t geval was) de 3de was niet geknipt omdat die altijd weg rent voor alles wat vreemd is. Het heeft mij toen mn plekje gekost terwijl ik net zo verbaast was als de eigenaar.

inderdaad blijf van andermans paard af als het geen levensbedrijgende situatie is waar seconden kunnen tellen of als het niet gevraad is door de eigenaar!
gelukkig groeit t wel weer bij :)