Ik ga de paardenverkoop in: Berlin voor het eerst OHZ.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

_Alarm_wlkp

Re: Ik ga de paardenverkoop in: Berlin voor het eerst OHZ.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 11:48

Oh wat is ie leuk! <3
En hij oogt zo relaxt tijdens het rijden en in zijn doen.
Hij oogt idd groter, maar dat heeft mijn draver ook wel :D
Dat van appels leren eten ken ik, die van mij kende niets buiten wat krachtvoer,hooi en stro.
Brood, wortels had ze echt schrik van :') appels weet ze nu ook haar gang mee.
Het is dat ik er al een paar heb staan maar waaw ik ben verkocht hoor :D

vraagteken

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 17:06

Hey Alarm wlkp....Ik zie dat Anna bij jou woont....Daar heb ik ook heel wat uren mee doorgebracht op de baan.
Wat een heerlijk lief paard is dat! Veel plezier met haar!

_Alarm_wlkp

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 21:06

vraagteken schreef:
Hey Alarm wlkp....Ik zie dat Anna bij jou woont....Daar heb ik ook heel wat uren mee doorgebracht op de baan.
Wat een heerlijk lief paard is dat! Veel plezier met haar!

Oh, Wat toevallig! Heb je haar getraind?
Is idd een schatje :D Plezier genoeg hoor :D

vraagteken

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 21:39

Ja ik heb haar veel gereden bij haar trainer. Ze was echt superlief met rijden. Werklustig en heel betrouwbaar!

_Alarm_wlkp

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 21:42

Oh leuk om te horen :) Ze is echt eentje met gouden hart!

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 21:47

Wat ontzettend leuk .
Heb vroeger ook een draver gehad . Een franse draver . Mega groot wel 167 cm
Veel plezier van hem gehad ..

kking

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 07:50

Hoi Ceet :wave:
Long time no see, maar wat een knap paard heb je daar zeg :9
Ik zeg trail paard van maken!

Groetjes Sandra

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-13 10:54

Hey Sandra! Dat is zeker lang geleden! We maken er gewoon een tweede king van ;) .

Berlin heeft na zijn eerste rit een dag grondwerk en een dag longeerwerk gedaan.

Gister dus voor de tweede keer erop, we hebben wat nieuwe dingen toegevoegd, zo is Cer met haar benen aan de gang gegaan, gaan lichtrijden en de overgangen meer overgenomen van mij. De eerste twee keer dat Cer ging aansporen dacht hij: HUH??!! en ging stilstaan, daarna pakte hij 't super op. Echt tekenend voor zijn karakter, hij heeft dingen echt heel snel door en als hij iets niet snapt gaat hij stilstaan, dat hebben we liever dan rennen :+ .

Na dit is hij nog los geweest net als de vorige keer, helaas hield mijn batterij er toen mee op. Cer kon toen al goed sturen, dat zit er echt al goed op. Beenhulp snapt hij nu in combinatie met stem.

Berlin leert enorm snel, we willen hem ook weer niet elke dag onder het zadel brengen, je wil hem toch tegen zichzelf beschermen :) . Waarschijnlijk dit weekend dus weer een vervolgje :)

LicentioFide

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 10:58

Tjezus. Ik ben aan het janken nu. Die lijkt veel op een oud paard van me..
Als je een foto en denaam wilt pb maar..

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 11:04

Netjes hoor!

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-13 14:37

Berlin verbeterd heel snel. Ik denk dat ik dit weekend een advertentie op marktplaats zet voor hem :) . Dus morgen en overmorgen maak ik wat 'verkoopfoto's' , die zal ik dan ook hier plaatsen.
Verder is hij vandaag voor de kar geweest, wilde toch even kijken hoe hij voor de kar is... We hebben twee rondjes drafbaan en een stukje op de dijk gedaan maar ook daarin is hij super braaf. Volgens mij is hij nu dus echt een ideaal recreatiepaard, want hij kan nu echt bijna alles ( behalve voltige, maar daar zie ik niet zoveel in :+ )

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 14:39

Ik heb dus totaal geen verstand van het beleren van dravers maar vroeg me af wanneer je kan beginnen met de galop onder het zadel. Het lijkt me dat daar zo doorgaans het meeste werk in gaat zitten?

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-13 14:46

Het klinkt eigenlijk gek, maar als je bij een draver eerst de stap en draf goed erin brengt onder het zadel, is de galop niet zo'n probleem. Wij vragen in het begin onder het zadel helemaal geen galop, je wil eerst dat hij gaat dragen, sterker word en soepeler. Het trainen voor de galop doe je in het begin in principe alleen aan de longeerlijn.
Ik zie vaak dat de galop 'er in gejaagd' wordt, dwz dat ze net zo lang hard aandraven totdat hij in galop valt. Ja, dan kan hij in galop, maar er zit niets geen sprong in en hij leert het verkeerd aan.

Wij vragen het nu dus aan de longeerlijn, met een stemcommando, uit een rustige draf. Ook werken we hierbij vaak met balkjes, zodat hij echt leert om een 'sprong' te maken.

Alles zit hem echt in de opbouw, ze kunnen allemaal in galop, maar als je het fout aanleert heb je veel meer moeite om er een rustige handgalop uit te krijgen dan wanneer je even de tijd neemt :)

Dan is de overgang naar onder het zadel in galop eigenlijk heel makkelijk :) .

Dit is ook nog het enige punt waarop we nu aan het 'schaven' zijn, verder zijn alle punten waarop we hem af wilden hebben voor de verkoop wel bereikt :)

missje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 14:51

Leuk paard

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-13 14:48

Hierbij nog de foto's van Berlin voor de kar, ik doe dit graag omdat een hoop mensen die een draver kopen ooit weer denken: ' laat ik 'm eens inspannen!' en dit zeker niet bij alle dravers kan. Sommigen worden verkocht omdat ze voor de kar veel ste druk zijn. Dit was bij Berlin niet het geval en dat bleek wel, hij had zo'n 10 weken niet voor de kar gestaan en was niet vooruit te branden :D . Twee rondjes drafbaan gedaan en een stukje de dijk op, alles met zijn oren naar voren maar wel met de liever lui dan moe mentaliteit, wat mij betreft ideaal voor iemand die dit zelf toch ook ooit wil :)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Vanavond een van de laatste dingen die we doen voordat hij op marktplaats komt: een stalgenoot gaat hem rijden. Je wil toch ook wel weten hoe hij is met iemand anders onder het zadel voordat je er zomaar een eventuele koper op zet :o

vraagteken

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 15:00

Hij is zoooo leuk!! En liever lui dan moe is mij erg bekend....haha
In het bos is hij ook heerlijk te rijden!

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-13 21:14

Vandaag iets sneller met mijn update :) .

Berlin hier voor het eerst onder het zadel met een andere ruiter. Daar waar Cer meer een western-achtergrond heeft, heeft deze ruiter een dressuur achtergrond. Het was leuk om te zien hoe hij dat oppakte, ik vond dat hij het heel goed deed. Ben weer erg trots op de jonge gup. Ik zat vandaag te tellen en dit is de 11e dag bij mij, absurd hoe snel hij het oppakt :o

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En een kort

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 21:23

Wat pakt hij het leuk op! Vind het een erg aansprekend paard, die moet je zo kwijt zijn. Wat vond deze ruiter van hem?

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-13 22:08

Beiden ruiters vinden het een paard wat een zeer 'safe' gevoel geeft, hij neemt je mee zeg maar :) . Hij is flegmatiek, een beetje liever lui dan moe, maar zeer slim, op het moment dat je de zweep alleen al meeneemt denkt hij: oke, oke :') .

Ze vond hem echt leuk om te rijden, hij wil gewoon graag goed doen maar als het van jou niet hoeft, hoeft het van hem ook niet hoor... Dan gaan we gewoon een beetje rondjes hobbelen, vind hij echt geen probleem :')

kking

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 07:42

Leuk om hem te kunnen volgen; hij wordt steeds leuker!

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 09:02

Leuk! Hij pakt alles echt goed op, knap paard :D

moet wel zeggen dat ik hem de western look veel mooier vind staan :P

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 09:35

:D

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-13 18:52

Nou, we kunnen weer wat afvinken hoor :Y) . Silvana is een van mijn favo paardenmeisjes op stal, ze is 11 jaar, absoluut niet bang en kan goed rijden :) . Na vandaag blijkt dat Berlin ook een prima kinderpony is :D
Sophie is wat jonger en staat wat korter bij ons op stal, ze heeft dus iets minder ervaring maar ze vonden het alvast leuk om hem samen te poetsen.
Afbeelding

1.60 is best hoog :+
Afbeelding

Daarna rijden, grote hilariteit want Berlin had last van een vllieg :j
Afbeelding

Nog steeds kriebel
Afbeelding

Een eerste drafje
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Aangezien Sophie er toch ook wel heel erg graag op wilde mocht zij er ook even 5 minuten op. Het was heel lief om te zien hoe hij zich aanpaste, Silvana kon hem echt wat meer aan het werk zetten en bij Sophie werd Berlin echt een ' ik neem jou wel mee ukkie' pony <3

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Vanaf nu gaan we een aantal dagen met de galop aan de gang( zowel aan de lijn, als onder het zadel) , dit moet nog wat meer bevestigd worden maar hij heeft vandaag met Silvana al wel een stukje galop laten zien :) .

Hou jullie weer op de hoogte!

adnil35

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 19:01

Wat een gouden dier! En petje af voor je manier van opleiden. Iemand gaat nog veel plezier beleven aan Berlin.

tweety_be

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 10:05

Wat leuk!

Deze draver loopt netter dan menig 'dressuur' paard dat ik ken ^^ haha. Zegt genoeg. Hij lijkt echt je hand op te zoeken en te wachten op je hulpen. Heerlijk dier denk ik zo. Ben wel benieuwd hoe die galoppeert eigenlijk, als dat wat meer bevestigd is, hoop ik hier een filmpje te vinden ;)

Die gaat vast iemand héél erg gelukkig maken!