Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Kinke schreef:Waarom zou iemand die nog nooit bij hun geweest is die Willem 'moeten leren kennen'? Hij hoort ervoor te zorgen dat hij zich normaal gedraagt tegen zijn gasten. Je kunt niet van de gasten verwachten dat zij maar even snel zijn gebruiksaanwijzing bestuderen voor vertrek toch? En wil je nu zeggen dat zelfs met onervaren ruiters rengalop of überhaupt gegaloppeerd wordt?
babli schreef:Dit wekt bij mij niet het beeld op van een grove man.. met of zonder snor en met of zonder gladde praatjes, daar gaat het helemaal niet om. Als ik maar goed behandeld wordt en het idee krijg dat er aandacht aan me geschonken wordt. Ik hoor iedereen hier zeggen 'als je hem beter leert kennen' ik kom voor een buitenrit? Ik kom niet om iemand te leren kennen.
Kinke schreef:Waarom zou iemand die nog nooit bij hun geweest is die Willem 'moeten leren kennen'? Hij hoort ervoor te zorgen dat hij zich normaal gedraagt tegen zijn gasten. Je kunt niet van de gasten verwachten dat zij maar even snel zijn gebruiksaanwijzing bestuderen voor vertrek toch? En wil je nu zeggen dat zelfs met onervaren ruiters rengalop of überhaupt gegaloppeerd wordt?
WodanFeddo schreef:Kinke schreef:Waarom zou iemand die nog nooit bij hun geweest is die Willem 'moeten leren kennen'? Hij hoort ervoor te zorgen dat hij zich normaal gedraagt tegen zijn gasten. Je kunt niet van de gasten verwachten dat zij maar even snel zijn gebruiksaanwijzing bestuderen voor vertrek toch? En wil je nu zeggen dat zelfs met onervaren ruiters rengalop of überhaupt gegaloppeerd wordt?
Waarom? Omdat je nooit iemand van zijn buitenkant moet oordelen. Hij is een directe man , maar is heel aardig , als je hem kent. Daarmee bedoel ik , niet te snel oordelen.
En over die zogenaamde 'rengalop' , er word geen rengalop gedaan. Ja er word stevig gegaloppeerd ,maar alleen als Willem weet dat het goed gaat. En wie heeft mij horen zeggen dat met onervaren mensen word gegaloppeerd? Willem vertelde ons gister nog dat hij die ochtend een rit van 1 1/2 uur heeft gemaakt , alleen in STAP.
Verder ga ik hier niet tegenin. Dit topic loopt veel te veel uit de hand.
Ik houd mijn mening , dat dit topic negatief overkomt , ookal is dit misschien niet haar bedoeling.
WodanFeddo schreef:Willem vertelde ons gister nog dat hij die ochtend een rit van 1 1/2 uur heeft gemaakt , alleen in STAP.
Prrrr schreef:WodanFeddo schreef:Willem vertelde ons gister nog dat hij die ochtend een rit van 1 1/2 uur heeft gemaakt , alleen in STAP.
Heee! Dat waren wij
Ook hier een positieve ervaring. Zaterdag was de eerste keer bij de Mill Ranch, ik ben een dressuurmanegeruiter (overigens al jaren, heb ook op verschillende plaatsen buitengereden) en heb met mijn nichtje van negen - die misschien ook wel negen keer op een paard gezeten heeft - een beginnersrit geboekt. Want: met een buitenrit is het verschil tussen western en engels niet zo groot als in een bak. Ook wanneer je buitenritten met engels tuig boekt wordt meestal gevraagd los of los contact te rijden. En voor nichtje leek zo'n handige zadelknop voorop wel bruikbaar.
Ponykeuze was heel geschikt (zij op Janneke, ik op Jip). Janneke is een lekkere flegmatieke fjord die het feit dat er een absolute beginner op zit alleen gebruikt om onderweg wat te snacken en langzamer te lopen dan strikt noodzakelijk. Willem had binnen vijf minuten door dat nichtje geen ervaring heeft en heeft mij bij vertrek gevraagd daar wat op te letten - omdat hij ook door had dat ik wel kan rijden. Jip is niet zo van het wachten, maar was goed te remmen. Toppony. Ook leuk voor thuis
Overigens kan ik Gertje, als ze daadwerkelijk 1m55 is, niet groot noemen. Ik zit met mijn 1m62 op grote KWPN'ers: 1m70 en verder. Het wordt pas naar als ik niet meer fatsoenlijk onder het zadel uitkom. Maar dat begint meestal pas bij de 1m80... Dat hebben ze niet bij de Mill Ranch. Bij nichtje werd goed gekeken of ze goed zat en werd alles op haar lengte aangepast. Het wordt denk ik lastiger voor ze wanneer ik niet met nichtje van negen, maar met lief van 2 meter aan kom zetten.
Nichtje, Janneke, Jip en ik hebben een prachtige, veilige staprit gemaakt. Met kleine bijdraafdrafjes tussendoor waar nichtje een hoop van geleerd heeft. Zoveel dat ze na een uurtje best wel voorop durfde. En toen Janneke op eigen initiatief aandraafde, kreeg ze haar ook wel weer in stap - hoewel Willem er in no time naast zat om in te grijpen. Lekker laten gaan, en ingrijpen als het moet. Prima. Aan het einde van de rit kon ze zelf bijdraven en sturen. Leve Janneke. Nichtje heeft meer van haar geleerd dan ze in drie baklessen zou kunnen.
Mijn ervaringen met de Mill Ranch zijn dus prima. Op voorhand (want ik had in de mail aangegeven wat ze wel en niet kan), tijdens de rit en achteraf. Ik denk wel dat beide partijen gebaat zijn bij duidelijkheid.
Misschien een tip voor TS: als je weet dat je niet zomaar op alles stapt, geef dat dan met de reden van te voren aan. Dan kunnen ze daar tijdig rekening mee houden, en kun jij op voorhand in elk geval controleren dat je niet ter plekke geconfronteerd wordt met een situatie waar je niet in wil zitten. En als je angstig bent of lang niet gereden hebt, boek dan geen dagtocht waarbij je zeven uur in het zadel moet. Houd er rekening mee dat het organiserende bedrijf er dan van uit gaat dat er voor geen van de partijen een belemmering is voor een stevige buitenrit - stevig in alle gangen. En: als je daadwerkelijk ervaring met paarden hebt, denk ik dat je ook moet weten wat je kan als je gewaarschuwd wordt dat ze narrig wordt van paarden dicht op haar kont. Het is niet alsof je op de Veluwe nergens plek hebt om ruimte te creëren.
Citaat:Hij is een directe man , maar is heel aardig , als je hem kent.
Citaat:Heb priveberichten binnen gekregen waarin zelfs staat dat hij mensen heeft bedreigd
Citaat:Als zo'n ongenuanceerd en negatief verhaal op een forum als "Bokt" wordt geplaatst, dan kan het -in mijn beleving- niet anders worden opgevat als een aanval.
Sissadora schreef:Ik heb zowel de negatieve als de positieve reacties gelezen maar hoe Mill Ranch zelf reageert op dit verhaal is wat minder klantvriendelijk. Ik weet dat niet alles dat op internet gezet wordt waar is, maar als ik berichten zoalsCitaat:Hij is een directe man , maar is heel aardig , als je hem kent.
enCitaat:Heb priveberichten binnen gekregen waarin zelfs staat dat hij mensen heeft bedreigd
denk ik aan iemand die zeker geen buitenritten zou moeten begeleiden, of hij nou de eigenaar van de Ranch is of niet maakt niet uit.
Voor een heleboel mensen maakt het niet uit of een begeleider leuk of aardig is, maar voor mensen zoals ik betekent een aardige, klantvriendelijke begeleiding heel veel. Een voor mij zou dit de reden zijn om nooit naar deze ritten te gaan.
Verder, dit is wat mij betreft de puntje op de i:Citaat:Als zo'n ongenuanceerd en negatief verhaal op een forum als "Bokt" wordt geplaatst, dan kan het -in mijn beleving- niet anders worden opgevat als een aanval.
Dus Mill Ranch ziet klanten, die niet tevreden zijn, als een pest of erger. Cursus klantenservice zou in dit geval heel noodzakelijk zijn.
En als er nou een hele onbeleefde reactie terug komt, weet ik waar ik niet ga rijden.(Dit is niet bedoeld om een reactie te lokken trouwens, maar ik wil maar zien of mensen beleefd kunnen blijven of niet!)