Dagtocht op de Veluwe (The Mill Ranch)

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

WodanFeddo

Re: Dagtocht op de Veluwe (The Mill Ranch)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 20:34

Allereerst wil ik even zeggen dat het jammer is dat jullie er zo'n ervaring mee hebben gehad , maar ik moet wel zeggen , als je je aanmeld voor een 7 uur durende rit , en aangeeft dat je 10 jaar rijervaring hebt , dan verwachten ze dat je (goed) kan rijden.

De paarden op de mill ranch zijn erg goed opgevoed en doen geen vlieg kwaad. Gertje kennen wij maar al te goed , en is idd niet aardig tegen andere paarden. Maar het enige waar je dan op moet letten is dat ze niet kont op kont lopen , wat ook niet kan want je hebt ruimte zat. Er zitten paardjes bij die wat moeilijker kunnen doen , maar ik heb nog nooit meegemaakt dat er eentje steigerde?!

Willem moet je leren kennen , maar als je hem dan kent is hij een super aardige man , die je helpt , en zorgt dat je je goed op je gemak voelt. Geef je hem geen kans omdat hij n keer kort uit de bocht komt , dan leer je hem ook niet kennen.

Ik (13) en mijn vader (49) en moeder (46) rijden pas 5 jaartjes bij de Mill ranch. Ik zelf reed daarvoor al paard , maar omdat we een grote reis gingen maken , vonden mijn ouders het leuk om oom te leren rijden.
Mijn moeder was heel erg bang , en de Mill ranch heeft haar helemaal van haar angst afgeholpen. De mensen staan er voor je klaar , en vinden het hartstikke leuk als je (ik vaak) lekker mee helpt. Wij hebben in een paar jaar , wat niks te vergelijken is met jou vriendin , die volgens jou topic 10 jaar rij (ook western) ervaring heeft , in een fijne manier beter leren rijden. Wij rijden altijd met heel veel plezier. Als je niet zeker bent , houden ze daar echt wel rekening mee.

Jou topic komt eerlijk gezegd heel erg negatief over. Aan de ene kant , is het natuurlijk niet fijn dat je vriendin er af is gevallen. Maar ik blijf erbij , ze zetten je niet zomaar op een van hun paardjes. Wij hebben zelf de veluw Rit gemaakt , en ondanks de regen hebben we een super rit gehad.
Ook wij hebben een keer met een grote groep van ongeveer 12 mensen gereden , die overigens niet allemaal ervaren waren. Die mensen werden dan ook rustige paardjes gezet. We hebben een super zandverstuiving rit gehad. Waarom zo veel mensen? Omdat Willem niemand teleur wilt stellen.

Als een wielrenner de paarden bijna aanrijd , is het niet gek dat Willem boos word. Dat zou ik zelf ook zijn , als er zo maar iemand tegen je begint te schelden. Paarden blijven levende dieren met een eigen gedachte , dat jij dat onprofessioneel noemt en associaal ..

Over dat er onervaren mensen meereden , er word duidelijk in de mail vermeld dat je aan moet geven hoe ervaren je bent.

Wij maken alle ritten mee , lange , korte , met beginners en met gevorderden. Wij gaan binnenkort met een beginnersrit mee. Dan word er rekening gehouden met de beginners. Als je in een manege rijd , dan maak je niet mee , wat je mee maakt als je naar the Mill ranch gaat. Als je vanaf een manege naar buiten gaat , zijn ze altijd (meestal) overbezorgd. Dat kan je NIET vergelijken met een rit met Willem.

Als ik het mag zeggen , als je voor de eerste keer een buitenrit meegaat , neem je niet die van 7 uur, ookal heb je 10 jaar rijervaring , wat overigens niks zegt over hoe je rijd. Dat moet je dus aangeven. En daar luisteren ze echt wel naar.

Voor iedereen die dit leest , mensen krijgen hierdoor een heel slecht beeld , over hoe the Mill ranch is. Er zijn ook al mensen die de ranch niet kennen en hier op reageren , in een negatieve manier.

De Mill Ranch is een geweldige stal , waar de paarden goed worden behandelt , daarmee bedoel ik dat ze goed worden behandelt , worden verzorgt , afgespoeld en ze hebben een prachtig leven. Ze staan vaak in de wei. Het zijn paarden die hard kunnen werken. Onderweg zijn er genoeg momenten dat je stapt zodat ze en jij ook op adem kunnen komen.

En over die rengalop is , Sorry dat ik het zeg , onzin. Er word heel vaak aan angstige en onervaren ruiters gevraagd hoe het gaat , of het nog gaat. Willem zorgt er altijd voor dat iedereen veilig aankomt. Als hij merkt dat er iemand mist , laat hij de groep op een veilige plek achter , om opzoek te gaan. En dat hij achter een van zijn paarden aangalopeerd , logisch. Hij zak zich echt wel zorgen hebben gemaakt om je vriendin , maar wat moet hij dan nog meer doen , hij heeft dik 10 andere ruiters en paarden.

Ik wil je hiermee niks vertellen of wijs proberen te maken , maar jij geeft mensen een slecht beeld. Wij hebben zelf alleen maar positieve , leuke , gezellige ervaringen.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 20:51

Waarom zou iemand die nog nooit bij hun geweest is die Willem 'moeten leren kennen'? Hij hoort ervoor te zorgen dat hij zich normaal gedraagt tegen zijn gasten. Je kunt niet van de gasten verwachten dat zij maar even snel zijn gebruiksaanwijzing bestuderen voor vertrek toch? En wil je nu zeggen dat zelfs met onervaren ruiters rengalop of überhaupt gegaloppeerd wordt?

babli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-13 20:52

@Wodanfeddo bedankt voor je reactie :j
Ik probeer hier geen slecht beeld te schetsen, ik wilde alleen mijn verhaal kwijt omdat het ons nogal hoog zat en bokt daar een goede uitvalsbasis voor is.

Zoals in mijn bericht staat bedoelde ik niet mij en mijn vriendin die geen ervaring hebben. Ook met buitenritten heb ik veel ervaring. Ik heb zelfs mijn ruiterbewijs en rijd zelf regelmatig buiten.

Het gaat erom als je een langere rit maakt dat je je fijn voelt op het paardje waar je op zit.
Zoals ik eerder gezegd heb was dit waarschijnlijk niet gebeurd als er in overleg een paardje gekozen was voor ons. Dit is jammer genoeg bij onze rit niet gebeurd. Dat er bij Gertje een gebruiksaanwijzing is wat betreft andere paarden was bij mij niet duidelijk. Er is hier uit hunzelf niks over verteld. Ik kreeg zelf door dat hij bij sommige paarden wat bokkerig reageerde dus heb hier zelf om gevraagd. Ik kreeg alleen te horen.. mwaa valt wel mee kom alleen maar niet te dicht bij ruinen in de buurt.

En ik vind het inderdaad asociaal en onprofessioneel als je terwijl er iemand van een paard afgevallen is met iemand op de vuist wilt gaan. Hoe de wielrenner reageerde kon inderdaad niet maar deze man was ook erg geschrokken nadat hij van zijn fiets viel. Om deze man nou bijna te willen gaan slaan met de teugels van je paard?? Zou niet mijn manier geweest zijn..

Ik wil het bij dit berichtje laten. Het is niet mijn intentie geweest om hier een discussietopic over te gaan maken of The Mill Ranch wel of niet goed is.. dit is onze ervaring geweest en dit is onze kant van het verhaal.

Kaartje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 20:53

Ik wil ook nog even mijn positieve ervaring kwijt. Ik heb een paar ritten bij the Mill Ranch gemaakt (en daarvoor ook regelmatig ritten op andere plekken in Nederland en buitenland dus ook vergelijkingsmateriaal). Bij ons werd er altijd rekening gehouden met de rijervaring en de wensen van de ruiter. De paarden zijn erg braaf, maar het blijven paarden. Maar op andere plekken heb ik meer valpartijen meegemaakt, onverantwoorde leiding en lastigere paarden. Ik vond dit een verademing bij The Mill Ranch. Willem lijkt misschien wat grof maar als je hem beter kent is het tegenovergestelde waar.

Kaartje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 20:55

Kinke schreef:
Waarom zou iemand die nog nooit bij hun geweest is die Willem 'moeten leren kennen'? Hij hoort ervoor te zorgen dat hij zich normaal gedraagt tegen zijn gasten. Je kunt niet van de gasten verwachten dat zij maar even snel zijn gebruiksaanwijzing bestuderen voor vertrek toch? En wil je nu zeggen dat zelfs met onervaren ruiters rengalop of überhaupt gegaloppeerd wordt?

Om even een beeld te schetsen: Willem is een grote man met snor. Hij heeft geen gladde praatjes maar is duidelijk en direct. In eerste instantie kan dit het idee geven van een grove man. Maar op de rit komt hij altijd bij iedereen een praatje maken, vraagt hoe je het vindt enzo.
Met beginners wordt zeker niet gegallopeerd is mijn ervaring.

babli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-13 21:03

Dit wekt bij mij niet het beeld op van een grove man.. met of zonder snor en met of zonder gladde praatjes, daar gaat het helemaal niet om. Als ik maar goed behandeld wordt en het idee krijg dat er aandacht aan me geschonken wordt. Ik hoor iedereen hier zeggen 'als je hem beter leert kennen' ik kom voor een buitenrit? Ik kom niet om iemand te leren kennen.

Kaartje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 21:22

babli schreef:
Dit wekt bij mij niet het beeld op van een grove man.. met of zonder snor en met of zonder gladde praatjes, daar gaat het helemaal niet om. Als ik maar goed behandeld wordt en het idee krijg dat er aandacht aan me geschonken wordt. Ik hoor iedereen hier zeggen 'als je hem beter leert kennen' ik kom voor een buitenrit? Ik kom niet om iemand te leren kennen.

Ik vind het jammer voor je dat je niet dezelfde ervaring als ik hebt. Ik heb er meerdere keren gereden en nooit reden tot klagen gehad.

Het leren kennen bedoel ik meer mee verder kijken dan de eerste indruk/buitenkant.

Ga er verder nog wat mee doen? Neem je nog contact op met the Mill Ranch? En wist je dat er contact was opgenomen met je vriendin? Misschien dat je dan echt je verhaal kwijt kan, meer begrip krijgt en dat dat meer voldoening oplevert.

Ikzelf heb ook geen zin in een ja/nee discussie. Ik wilde alleen laten weten dat er ook hele positieve ervaringen zijn.

babli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-13 21:33

Er is pas op maandagochtend een berichtje naar mijn vriendin gestuurd. Nadat ik dit topic geplaatst had. Vlak na de email naar.mijn vriendin heeft zij hier haar berichtje geplaatst waarin zij meerdere malen benadrukt dat ze mijn vriendin een mail heeft gestuurd. (Nou wil ik niet erg achterdochtig zijn maar vind dit erg toevallig).
Ik ga hier verder niks meer mee doen. Ze heeft mijn verhaal hier gelezen en haar kant van het verhaal gedaan.
Ik heb niet de behoefte die Willem nog te spreken. Denk ook niet dat ik er veel mee op schiet en wil hier ook niet zoveel energie in gaan steken.

WodanFeddo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 09:52

Kinke schreef:

Waarom? Omdat je nooit iemand van zijn buitenkant moet oordelen. Hij is een directe man , maar is heel aardig , als je hem kent. Daarmee bedoel ik , niet te snel oordelen.

En over die zogenaamde 'rengalop' , er word geen rengalop gedaan. Ja er word stevig gegaloppeerd ,maar alleen als Willem weet dat het goed gaat. En wie heeft mij horen zeggen dat met onervaren mensen word gegaloppeerd? Willem vertelde ons gister nog dat hij die ochtend een rit van 1 1/2 uur heeft gemaakt , alleen in STAP.

Verder ga ik hier niet tegenin. Dit topic loopt veel te veel uit de hand.

Ik houd mijn mening , dat dit topic negatief overkomt , ookal is dit misschien niet haar bedoeling.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 10:37

WodanFeddo, TS staat vrij om haar EIGEN ervaringen op bokt te zetten. Natuurlijk zullen er zeker ook positieve ervaringen zijn, maar om haar ervaring dan te bestempelen als "onredelijk" vind ik nergens op slaan.

Ik wou altijd graag een ker naar the Mill Ranch, vind alleen nooit de tijd. Maar moet wel eerlijk zijn dat ik niet veel heb met grote groepen, dus dat dat voor mij wel wat minder is... vind een wat kleinere groep altijd gezelliger naar mijn mening :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 11:05

Jammer dat je het zo hebt beleven! Zelf heb ik vorig jaar een fijne rit gemaakt wat zeker voor herhaling vatbaar is :)

babli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-13 11:33

WodanFeddo schreef:
Kinke schreef:

Waarom? Omdat je nooit iemand van zijn buitenkant moet oordelen. Hij is een directe man , maar is heel aardig , als je hem kent. Daarmee bedoel ik , niet te snel oordelen.

En over die zogenaamde 'rengalop' , er word geen rengalop gedaan. Ja er word stevig gegaloppeerd ,maar alleen als Willem weet dat het goed gaat. En wie heeft mij horen zeggen dat met onervaren mensen word gegaloppeerd? Willem vertelde ons gister nog dat hij die ochtend een rit van 1 1/2 uur heeft gemaakt , alleen in STAP.

Verder ga ik hier niet tegenin. Dit topic loopt veel te veel uit de hand.

Ik houd mijn mening , dat dit topic negatief overkomt , ookal is dit misschien niet haar bedoeling.

In onze groep zaten mensen die al jaren niet hadden gereden. (Dat het misschien onverstandig is dat deze mensen met een dagtocht mee gaan tja.. als er niet wordt verteld dat het voor meer ervaren ruiters is?) Deze mensen moesten ook hetzelfde tempo bij zien te houden en er werd niks gevraagd.

Waarschijnlijk wisten ze niet eens dat hun al jaren niet gereden hadden. Er is namelijk niks overlegd of besproken.

love_Soraya

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 11:52

ts is niet de enigste in dit topic hoor die 'slechte' ervaringen heeft met de rit. zoals ik op pagina 1 heb aangegeven..
Het is heus niet de bedoeling om dit topic negatief neer te zetten maar zij mag zeker haar verhaal kwijt..

WodanFeddo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 16:18

Ik zeg ook niet dat ze haar verhaal niet kwijt mag , maar het komt negatief over. En ik bestempel het helemaal niet onredelijk.

Het is haar ervaring , maar er zijn genoeg mensen die positieve ervaringen hebben gehad.

Ik zelf heb ook mijn ding verteld , want dan lezen mensen ook dat het WEL leuk kan zijn.

Hier houd ik het bij.

love_Soraya

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 16:36

is ook goed dat jij jou positieve verhaal neerzet maar helaas is het niet bij iedereen positief verlopen :n ..

xSogno

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 22:07

Ik vind een groep van 9 ook wel veel hoor met maar 1 begeleider. Stel nu dat er wat met de begeleider gebeurt of er willen idd mensen terug. Met 2 begeleiders kun je ook veel beter in de gaten houden wat er achterin gebeurt. ....

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 17:58

WodanFeddo schreef:
Willem vertelde ons gister nog dat hij die ochtend een rit van 1 1/2 uur heeft gemaakt , alleen in STAP.

Heee! Dat waren wij :D

Ook hier een positieve ervaring. Zaterdag was de eerste keer bij de Mill Ranch, ik ben een dressuurmanegeruiter (overigens al jaren, heb ook op verschillende plaatsen buitengereden) en heb met mijn nichtje van negen - die misschien ook wel negen keer op een paard gezeten heeft - een beginnersrit geboekt. Want: met een buitenrit is het verschil tussen western en engels niet zo groot als in een bak. Ook wanneer je buitenritten met engels tuig boekt wordt meestal gevraagd los of los contact te rijden. En voor nichtje leek zo'n handige zadelknop voorop wel bruikbaar.

Ponykeuze was heel geschikt (zij op Janneke, ik op Jip). Janneke is een lekkere flegmatieke fjord die het feit dat er een absolute beginner op zit alleen gebruikt om onderweg wat te snacken en langzamer te lopen dan strikt noodzakelijk. Willem had binnen vijf minuten door dat nichtje geen ervaring heeft en heeft mij bij vertrek gevraagd daar wat op te letten - omdat hij ook door had dat ik wel kan rijden. Jip is niet zo van het wachten, maar was goed te remmen. Toppony. Ook leuk voor thuis :D

Overigens kan ik Gertje, als ze daadwerkelijk 1m55 is, niet groot noemen. Ik zit met mijn 1m62 op grote KWPN'ers: 1m70 en verder. Het wordt pas naar als ik niet meer fatsoenlijk onder het zadel uitkom. Maar dat begint meestal pas bij de 1m80... Dat hebben ze niet bij de Mill Ranch. Bij nichtje werd goed gekeken of ze goed zat en werd alles op haar lengte aangepast. Het wordt denk ik lastiger voor ze wanneer ik niet met nichtje van negen, maar met lief van 2 meter aan kom zetten.

Nichtje, Janneke, Jip en ik hebben een prachtige, veilige staprit gemaakt. Met kleine bijdraafdrafjes tussendoor waar nichtje een hoop van geleerd heeft. Zoveel dat ze na een uurtje best wel voorop durfde. En toen Janneke op eigen initiatief aandraafde, kreeg ze haar ook wel weer in stap - hoewel Willem er in no time naast zat om in te grijpen. Lekker laten gaan, en ingrijpen als het moet. Prima. Aan het einde van de rit kon ze zelf bijdraven en sturen. Leve Janneke <3. Nichtje heeft meer van haar geleerd dan ze in drie baklessen zou kunnen.

Mijn ervaringen met de Mill Ranch zijn dus prima. Op voorhand (want ik had in de mail aangegeven wat ze wel en niet kan), tijdens de rit en achteraf. Ik denk wel dat beide partijen gebaat zijn bij duidelijkheid.

Misschien een tip voor TS: als je weet dat je niet zomaar op alles stapt, geef dat dan met de reden van te voren aan. Dan kunnen ze daar tijdig rekening mee houden, en kun jij op voorhand in elk geval controleren dat je niet ter plekke geconfronteerd wordt met een situatie waar je niet in wil zitten. En als je angstig bent of lang niet gereden hebt, boek dan geen dagtocht waarbij je zeven uur in het zadel moet. Houd er rekening mee dat het organiserende bedrijf er dan van uit gaat dat er voor geen van de partijen een belemmering is voor een stevige buitenrit - stevig in alle gangen. En: als je daadwerkelijk ervaring met paarden hebt, denk ik dat je ook moet weten wat je kan als je gewaarschuwd wordt dat ze narrig wordt van paarden dicht op haar kont. Het is niet alsof je op de Veluwe nergens plek hebt om ruimte te creëren.

babli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-13 18:18

Prrrr schreef:
WodanFeddo schreef:
Willem vertelde ons gister nog dat hij die ochtend een rit van 1 1/2 uur heeft gemaakt , alleen in STAP.

Heee! Dat waren wij :D

Ook hier een positieve ervaring. Zaterdag was de eerste keer bij de Mill Ranch, ik ben een dressuurmanegeruiter (overigens al jaren, heb ook op verschillende plaatsen buitengereden) en heb met mijn nichtje van negen - die misschien ook wel negen keer op een paard gezeten heeft - een beginnersrit geboekt. Want: met een buitenrit is het verschil tussen western en engels niet zo groot als in een bak. Ook wanneer je buitenritten met engels tuig boekt wordt meestal gevraagd los of los contact te rijden. En voor nichtje leek zo'n handige zadelknop voorop wel bruikbaar.

Ponykeuze was heel geschikt (zij op Janneke, ik op Jip). Janneke is een lekkere flegmatieke fjord die het feit dat er een absolute beginner op zit alleen gebruikt om onderweg wat te snacken en langzamer te lopen dan strikt noodzakelijk. Willem had binnen vijf minuten door dat nichtje geen ervaring heeft en heeft mij bij vertrek gevraagd daar wat op te letten - omdat hij ook door had dat ik wel kan rijden. Jip is niet zo van het wachten, maar was goed te remmen. Toppony. Ook leuk voor thuis :D

Overigens kan ik Gertje, als ze daadwerkelijk 1m55 is, niet groot noemen. Ik zit met mijn 1m62 op grote KWPN'ers: 1m70 en verder. Het wordt pas naar als ik niet meer fatsoenlijk onder het zadel uitkom. Maar dat begint meestal pas bij de 1m80... Dat hebben ze niet bij de Mill Ranch. Bij nichtje werd goed gekeken of ze goed zat en werd alles op haar lengte aangepast. Het wordt denk ik lastiger voor ze wanneer ik niet met nichtje van negen, maar met lief van 2 meter aan kom zetten.

Nichtje, Janneke, Jip en ik hebben een prachtige, veilige staprit gemaakt. Met kleine bijdraafdrafjes tussendoor waar nichtje een hoop van geleerd heeft. Zoveel dat ze na een uurtje best wel voorop durfde. En toen Janneke op eigen initiatief aandraafde, kreeg ze haar ook wel weer in stap - hoewel Willem er in no time naast zat om in te grijpen. Lekker laten gaan, en ingrijpen als het moet. Prima. Aan het einde van de rit kon ze zelf bijdraven en sturen. Leve Janneke <3. Nichtje heeft meer van haar geleerd dan ze in drie baklessen zou kunnen.

Mijn ervaringen met de Mill Ranch zijn dus prima. Op voorhand (want ik had in de mail aangegeven wat ze wel en niet kan), tijdens de rit en achteraf. Ik denk wel dat beide partijen gebaat zijn bij duidelijkheid.

Misschien een tip voor TS: als je weet dat je niet zomaar op alles stapt, geef dat dan met de reden van te voren aan. Dan kunnen ze daar tijdig rekening mee houden, en kun jij op voorhand in elk geval controleren dat je niet ter plekke geconfronteerd wordt met een situatie waar je niet in wil zitten. En als je angstig bent of lang niet gereden hebt, boek dan geen dagtocht waarbij je zeven uur in het zadel moet. Houd er rekening mee dat het organiserende bedrijf er dan van uit gaat dat er voor geen van de partijen een belemmering is voor een stevige buitenrit - stevig in alle gangen. En: als je daadwerkelijk ervaring met paarden hebt, denk ik dat je ook moet weten wat je kan als je gewaarschuwd wordt dat ze narrig wordt van paarden dicht op haar kont. Het is niet alsof je op de Veluwe nergens plek hebt om ruimte te creëren.

Bedankt voor je bericht..
Volgens mij blijven veel mensen het toch nog lastig om te lezen dat wij niet degene waren die lang niet hadden gereden of angstig waren.
Er was bij voorbaat precies aangegeven hoeveel ervaring wij hebben en wat wij wel en niet kunnen. Dit geeft niet onze voorkeur voor een paard aan. Als er op internet staat dat er onder een kopje koffie of thee wordt besproken op welk paard je graag wilt, dan ga ik dit niet voor vijf mensen in de mail zetten.

Ik ben alleen maar blij dat je zon positieve ervaring hebt gehad. De meningen blijven hierover verdeeld. Ik zou hier zelf niet meer heen gaan, laat staan met mijn nichtje. Ik vind die Willem een gekke vent dus zou er al niet aan moeten denken om alleen met hem en nog een ander persoon een rit te moeten maken.

Heb priveberichten binnen gekregen waarin zelfs staat dat hij mensen heeft bedreigd.. lekkere schone zaakjes daar.
Heb in iedergeval geleerd dat je nooit van een mooie internetsite uit kan gaan en van de mooie plaatjes.
Laatst bijgewerkt door babli op 29-07-13 18:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 18:27

Ah - maar lezen is inderdaad een kunst. Ik heb nergens neergezet dat we de enige beginners in de rit waren... er was nog een setje mensen met gemengde ervaring bij. En ook die hebben de rit als heel positief ervaren.

Het is jammer dat er melding gemaakt wordt van mogelijke pb-berichten. Laat iemand zijn eigen ervaringen delen, ook als ze negatief zijn. Lijkt me voor de Mill Ranch alleen maar duidelijker met wie ze te maken hebben en wat ze kunnen verbeteren... Het feit dat jij er nu melding van maakt, terwijl je niet kan controleren wat er nou precies gebeurd is, suggereert alleen maar dingen waarvan je zelf niet de bron bent. Als iemand het de moeite waard vindt om te plaatsen, moet die het plaatsen. Zo niet, dan moet het hier kennelijk ook niet staan.

babli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-13 19:02

Ik wil ook niet controleren wat er gebeurd is. Dit topic was en is allang klaar voor mij.
De dagtocht is jammer genoeg erg vervelend verlopen, ik heb mijn verhaal gedaan op bokt en that's it.

Msp77

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 11:56

Hallo Babil,

Wat ontzettend jammer dat het zo gelopen is. Een dagtochtje plannen doe je niet zomaar. Daar gaan weken/maanden aan vooraf en als het dan zo in het water valt. Zonde.
Hoe gaat het nu met je vriendin? Rug weer hersteld en niet bang om op te stappen?

Helaas zegt rijervaring niks meer als je een angstige ruiter bent. Als je bang bent blokkeert alles, je spieren doen niet meer wat je vraagt en je bouwt zelf een enorme interne spanning op. Vandaar dat ze zeggen je moet ontspannen. je brengt de spanning over op het paard en het paard gaat in vluchtmodus. Afhankelijk van de koelheid van het hoofd, reageert hij dan nog wel of niet op je hulpen. Hete paarden reageren dan niet meer :) .
Ook moet je vertrouwen hebben in de instructie, als ze zeggen dat dat paard een uitstekend beginnnerspaard is, dan is dat zo. Zeggen ze, niet te dicht bij ruinen... vraag gelijk waarom.. hoe op te lossen?

Misschien is de reactie van de instructie niet goed geweest, we blijven allemaal mensen. Maar als een ruiter op de grond ligt, nog adem haalt en bij bewustzijn is (dus volgens de EHBO norm nog functioneerd) en het paard ervandoor gaat dan is het logisch dat je eerst het paard gaat halen voordat er nog meer ongelukken gebeuren. En rijdt er dan ook nog een fietsen op je paarden in dan knapt er iets, hoort niet, maar dat kan gebeuren. Ik had hem ook de volle laag gegeven, terwijl ik van nature zeer menslievend ben, maar kom niet aan mijn beesten.

Verder zijn jullie keurig opgehaald en teruggebracht. Complimenten aan de begeleiding, jammer van die elf euro, maar het was je eigen besluit om niet verder te rijden. Ook al heb ik er begrip voor dat je niet verder wilt rijden, maar dat is het gevolg van je besluit. Ze hadden je ook de volle prijs kunnen rekenen (natuurlijk wil je bij je vriendin blijven, ik had hetzelfde gedaan).

Jammer van de miscommunicatie, maar wellicht een tip voor de volgende keer.. Bel met de betreffende manege, vraag of het een probleem is dat je een wat angstige ruiter bent. je kan twintig jaar ervaring hebben maar als je bang bent blokkeert alles. (spreek uit ervaring ;) ) en zegt rijervaring helemaal niks meer.

babli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-13 19:44

Bedankt voor je reactie.
Gelukkig gaat alles goed met haar! Ze is sinds die keer niet meer op een paard gestapt. Hoop dat ze dat wel snel weer gaat doen!
De volgende keer als we een dagtocht of buitenrit gaan plannen zullen wij dit er zeker bij vermelden.

Jammer genoeg wilt ze door deze ervaring voorlopig geen buitenrit meer maken.

labyrinth

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 21:12

Vervelend dat je er geen leuke ervaring aan over hebt gehouden. Deze stal klinkt mij een beetje in de oren als een stal die het heel erg on-nederlands aanpakt. Ik hou er persoonlijk heel erg van, gaan met die banaan en onderweg de kneepjes van je paard leren. Ik ga daarom maar eens kijken bij deze stal. In Nederlandse stallen merk ik vaak dat veel meer van tevoren besproken wordt waardoor ik begrijp dat het dan mis kan gaan als je die aanpak verwacht. Het enige wat ik je kan zeggen is, probeer zelf zoveel mogelijk aan te geven van tevoren. Ik hoop dat je vriendin binnenkort weer vrolijk op een paardje buiten kan rijden.

Sissadora

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 10:20

Ik heb zowel de negatieve als de positieve reacties gelezen maar hoe Mill Ranch zelf reageert op dit verhaal is wat minder klantvriendelijk. Ik weet dat niet alles dat op internet gezet wordt waar is, maar als ik berichten zoals

Citaat:
Hij is een directe man , maar is heel aardig , als je hem kent.

en
Citaat:
Heb priveberichten binnen gekregen waarin zelfs staat dat hij mensen heeft bedreigd

denk ik aan iemand die zeker geen buitenritten zou moeten begeleiden, of hij nou de eigenaar van de Ranch is of niet maakt niet uit.

Voor een heleboel mensen maakt het niet uit of een begeleider leuk of aardig is, maar voor mensen zoals ik betekent een aardige, klantvriendelijke begeleiding heel veel. Een voor mij zou dit de reden zijn om nooit naar deze ritten te gaan.

Verder, dit is wat mij betreft de puntje op de i:

Citaat:
Als zo'n ongenuanceerd en negatief verhaal op een forum als "Bokt" wordt geplaatst, dan kan het -in mijn beleving- niet anders worden opgevat als een aanval.

Dus Mill Ranch ziet klanten, die niet tevreden zijn, als een pest of erger. Cursus klantenservice zou in dit geval heel noodzakelijk zijn.

En als er nou een hele onbeleefde reactie terug komt, weet ik waar ik niet ga rijden. :) (Dit is niet bedoeld om een reactie te lokken trouwens, maar ik wil maar zien of mensen beleefd kunnen blijven of niet!)

labyrinth

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 18:03

Sissadora schreef:
Ik heb zowel de negatieve als de positieve reacties gelezen maar hoe Mill Ranch zelf reageert op dit verhaal is wat minder klantvriendelijk. Ik weet dat niet alles dat op internet gezet wordt waar is, maar als ik berichten zoals

Citaat:
Hij is een directe man , maar is heel aardig , als je hem kent.

en
Citaat:
Heb priveberichten binnen gekregen waarin zelfs staat dat hij mensen heeft bedreigd

denk ik aan iemand die zeker geen buitenritten zou moeten begeleiden, of hij nou de eigenaar van de Ranch is of niet maakt niet uit.

Voor een heleboel mensen maakt het niet uit of een begeleider leuk of aardig is, maar voor mensen zoals ik betekent een aardige, klantvriendelijke begeleiding heel veel. Een voor mij zou dit de reden zijn om nooit naar deze ritten te gaan.

Verder, dit is wat mij betreft de puntje op de i:

Citaat:
Als zo'n ongenuanceerd en negatief verhaal op een forum als "Bokt" wordt geplaatst, dan kan het -in mijn beleving- niet anders worden opgevat als een aanval.

Dus Mill Ranch ziet klanten, die niet tevreden zijn, als een pest of erger. Cursus klantenservice zou in dit geval heel noodzakelijk zijn.

En als er nou een hele onbeleefde reactie terug komt, weet ik waar ik niet ga rijden. :) (Dit is niet bedoeld om een reactie te lokken trouwens, maar ik wil maar zien of mensen beleefd kunnen blijven of niet!)

Blijkbaar lees jij iets heel anders in hun reactie dan ik. Op zich vind ik de reactie eigenlijk wel terecht, tenslotte is het openen van zo'n topic toch hele slechte reclame voor hun, terwijl er maar 1 kant van het verhaal belicht is, niet helemaal eerlijk dus. Sommige mensen zien dat zelf ook wel in, maar er zijn toch heel veel mensen die niet kritisch denken en waarbij dit verhaal het enige is wat blijft hangen. Dat ze zich dus willen verdedigen vind ik niet heel raar. De post op zich vind ik heel netjes en duidelijk, ze vertellen hun kant van het verhaal en spreken uit dat ze liever hebben dat mensen met klachten dit met hun afhandelen en niet op het internet. Wat me redelijk lijkt, dingen de wijde wereld ingooien lijkt me pas terecht als je zelfs na een gesprek achteraf nog steeds slecht bent behandeld.
Tenslotte laten ze weten niet verder met modder te willen gooien en gaan ze hier niet een wel/nietes discussie houden, lijkt me ook verstandig.

M.a.w. ik vind het een heel erg nette reactie van de stal. Waar jij vandaan haalt dat bezoekers met een slechte ervaring als een pest worden gezien snap ik dan ook totaal niet, de ranch ging voornamelijk in op het plaatsen op internet, niet op de persoon of iets dergelijks waardoor deze conclusie logisch is.
Of die begeleider wel of niet begeleider zou moeten zijn, kan ik helemaal niets over zeggen, ik ken de man in kwestie niet en de mensen die er iets over zeggen ook niet, waar moet ik mijn mening dan op baseren?

Het wat ik wel bizar vind is jou post en vooral wat je als laatste zegt:

[/quote]
En als er nou een hele onbeleefde reactie terug komt, weet ik waar ik niet ga rijden. :) (Dit is niet bedoeld om een reactie te lokken trouwens, maar ik wil maar zien of mensen beleefd kunnen blijven of niet!)[/quote]

Je wilt dus geen reactie uitlokken, maar wel zien of ze beleefd kunnen blijven, een beetje tegenstrijdig nietwaar?