Je grootste nachtmerrie als paardeneigenaar..

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 11:48

verschrikkelijk, sterkte ermee !!
(maar waar kan ze dan vastzitten in de stal ?)
heb je dat al nagekeken, voor zoiets weer kan gebeuren ?

meganx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 11:48

erg veel sterkte !
hopelijk vinden ze de ader en de oorzaak hoe het gebeurd is .. ik duim voor je mee !

Miesemuisje

Re: Je grootste nachtmerrie als paardeneigenaar..

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 12:21

pff, dat is idd een nachtmerrie!

sterkte!

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 12:28

Voel je niet schuldig hoor, heel veel sterkte meid.

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 12:39

Wat naar, voor jouw en paard. Heel veel sterkte jullie 2!
Hopen dat ie beter word en er niets aan overhoud :)

Ik vraag me af, waar die dan vast kon zitten in de stal, of er wat scherps was waar die bij kon met trappen of gewoon lopen ofzo...

D_Desteny

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 12:46

Jeetje wat heftig!
Sterkte! :(:)

Tyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 12:49

Denk niet dat je jezelf schuldig moet voelen. (kan het wel begrijpen) maar moet je niet doen. Je kan er weinig aan doen. Zulke dingen gebeuren helaas.
Sterkte en ik ga duimen dat het goed kom. Heftig verhaal om te lezen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 13:48

xSlvna schreef:
Niks om je schuldig om te voelen, ik volg. Zou je jou (belangrijke) reacties in bold kunnen zetten? Zodat ik en andere volgers af en toe makkelijk door kunnen scrollen om te kijken hoe het gaat?

Sterkte ermee, hopelijk komt het gewoon goed.

Je kunt in een topic in een bericht van de TS rechtsbovenin op 'door de topicstarter' klikken (oranje letters), dan zie je alleen nog de posts van de TS. Is makkelijk screenen op updates ;)

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-13 14:05

spicegirl schreef:
verschrikkelijk, sterkte ermee !!
(maar waar kan ze dan vastzitten in de stal ?)
heb je dat al nagekeken, voor zoiets weer kan gebeuren ?

Ja dat is nagekeken en inmiddels een plaat tegenaan gezet zodat dit nooit weer gebeurd.

Thorrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 14:12

Voel je niet lecht hierover. Accidents happen...hoe spijtig dat ook is. Je hebt gehandeld als een goed baasje en dat is belangrijk! Ze is nu in goede handen. Voldoende sedatie tot ze zelf door heeft dat stalrust het enige is wat er voor haar de komende tijd inzit. Na een paar dagen/weekje leggen ze zich daar echt wel bij neer. Veel succes met de behandeling! Ik las ook iets van een foto... is dat wel nuttig? Op RX zien ze toch geen weke structuren. Wel kun je kwetsuren aan de harde delen uitsluiten natuurlijk.

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-13 15:29

Dat van die foto weet ik dus niet goed. Ook omdat de dierenartsen niet goed weten hoe of wat. Dat maakt het voor mij ook lastig.
Maar ik vraag me af of ze zich neer zal leggem bij stalrust. Als ze een uur langer op stal moet blijven voor de hoefsmid timmert ze alles al in elkaar en ze weeft enorm.
Rust zit bij haar niet ingebouwd.
Dat maakt het natuurlijk ook heel moeilijk, want wil haar ook niet de hele herstelperiode moeten platspuiten.

billy3105
Ik hou van poffertjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 16:40

ow wat erg!!! kippen vel! ik ga volgen!

Dott schreef:
Rust zit bij haar niet ingebouwd.
Dat maakt het natuurlijk ook heel moeilijk, want wil haar ook niet de hele herstelperiode moeten platspuiten.

Ik weet hoe erg het is als je een enorme stuiterbal hebt ooit geven ze zich wel over maar het duurt soms lang en soms na 2 dagen al.

Even een tipje op minder brok zetten ik was dat nm vergeten met mijn paardje...
Laatst bijgewerkt door billy3105 op 29-06-13 16:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 16:42

Je zou kunnen kijken of bokker Francis er brood in zit je paard homeopatisch (mee) te behandelen gedurende de herstelperiode, zowel qua rust behouden als qua genezing. Zij is aan het afstuderen als homeopaat, en ik weet het niet zeker maar volgens mij kon ze nog casu gebruiken. Ik weet ook niet of daar eisen qua ernst vd blessure aan gesteld zijn of weet ik veel wat, en ik heb ook geen idee van de kosten, maar ze heeft mij al een paar keer heeeeel fijn geholpen met m'n beesten.
PB'tje is zo verstuurd ;)

Benita

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 16:48

Kun je een ander paardje of pony naast haar zetten, zodat ze niet alleen op stal staat. Dan is ze ook wat rustiger. Voor de wondgenezing is het ook beter.

Afgelopen week had ik ook een pony op stal staan met een wond, hier moest ik echt een andere pony naast zetten anders was ze te onrustig.

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-13 17:42

Maakt voor haar niks uit. Ze wil gewoon naar buiten al blijven alle paarden op stal.
Iig allemaal super bedankt voor het meedenken allemaal, waardeer ik enorm.

Marleenx23

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 17:48

Jeetje, wat erg!
Veel sterkte voor jullie allebei :(:)

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 02:38

Sonja schreef:
Je zou kunnen kijken of bokker Francis er brood in zit je paard homeopatisch (mee) te behandelen gedurende de herstelperiode, zowel qua rust behouden als qua genezing. Zij is aan het afstuderen als homeopaat, en ik weet het niet zeker maar volgens mij kon ze nog casu gebruiken. Ik weet ook niet of daar eisen qua ernst vd blessure aan gesteld zijn of weet ik veel wat, en ik heb ook geen idee van de kosten, maar ze heeft mij al een paar keer heeeeel fijn geholpen met m'n beesten.
PB'tje is zo verstuurd ;)

Even kort reageren. Ik heb het verhaal nog niet goed doorgelezen, maar er is maar weinig wat níet homeopathisch te behandelen is. Of iets kan 'genezen' hangt vooral van de patient af, homeopathisch behandel je niet 'de ziekte' maar 'de patient'. Wat bij de ene patient nog 'omkeerbaar' is is dat bij de ander niet meer en hangt dus van meerdere factoren af. Morgen zal ik er even voor gaan zitten om het goed door te lezen iets uitgebreider (per PB denk ik ) te reageren. Voor zover ik nu begrijp is er sprake van een acuut trauma (wond), en dit is iets wat je zéker homeopathisch kun begeleiden, ookal is het een wond die gehecht moet worden bijv.. Homeopathie bevordert het herstel, voorkomt complicaties, zorgt voor behoud van functies
Ik heb een Word-documentje met een 'jip en janneke-uitleg' over de homeopathische kijk op ziek zijn en beter worden en wat het verschil is tussen de - meest gebruikte - Kentiaanse manier en de methode volgens de ziekteklassificatie - zoals ik werk dus - van toepassen van Klassieke Homeopathie. (beiden dus wel klassieke hom. dus echt op de patient persoonlijk toegespitst. Het is dus niet zo dat jij een 'kwaal' noemt en ik daar een standaard middeltje bij heb). Als je wilt kan ik dit toe mailen, daarvoor zou je dan even je mail adres moeten PB-en.

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 03:18

Wat een rot verhaal :(
Heel veel sterkte en beterschap voor je paard! :(:)

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-13 11:27

update!!

Vooralsnog ziet het er goed uit.
De wond staat niet meer zo ver open en was enorm pussig dus de afval komt er mooi uit.
Verband is gewisseld op de kliniek en ze mocht mee naar huis.
Ze mag ook op een klein stukje weide omdat ze daar rustiger staat dan op stal dus ben ik echt heel happy mee.
Gaat weken/maanden duren totdat ze weer helemaal genezen is, maar ze gaat in principe weer genezen en als rijpaard gebruikt kunnen worden.
We hebben enorm geluk gehad want het zit pal naast haar pees.
Ze staat nu lekker op een mini wei te grazen en ik kan eindelijk weer ademhalen.

liedjuh2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 11:31

Die weken/ maanden dan maar voor lief nemen. Fijn dat ze toch op een inimieweitje mag staan! Nu maar rustig laten genezen.

Marin_ka3

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 11:33

Wauw, wat ontzettend fijn om te horen! Opluchting!!!! *\o/*

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 11:36

TS, wat een super goed nieuws.
:):)
En wat fijn ook dat ze wat rustiger is op haar postzegel wei.

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-13 11:48

Jup. Postzegel wei is beter dan opgenaaid paard en bloedingen :) al duurt het een jaar voordat ze heelt. Zolang ze maar beter word doe ik alles voor dr <3

Tyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 12:16

ooh gelukkig. en die paar maanden is dan niets.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 12:20

Wat fijn !
En die paar maanden zijn om voordat je er erg in hebt :)