Een zwarte hengst met een gouden hart... PRE Danzarin XIII

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 19:48

ohw mijn god..volgens mij ben ik ook verliefd <3

wat een heerlijk dier zeg!
kan me voorstellen dat je hem super vind.
leuke foto's!!! :D

ZoeyDercks

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 19:50

Evelienepien schreef:
ZoeyDercks schreef:
Sueno is nu ruin, maar die denkt dat hij hengst is nog. Dus hij was aan het grazen naast de wei van Danz en daar was Danz niet over te spreken haha. Gelukkig had ik het op tijd door :+

Weet niet of je het al wist, maar Sueno is ondertussen onder het zadel en hij wordt steeds gaver!
Biedt uit zichzelf stukjes verzameling aan :D

En dankjewel, maar ik denk dat als je ze een keer aanspreekt je altijd welkom bent ;)

Joh, je vertelt niets nieuws := . Spreek J nog onderhand wekelijks (nu ff met hondies minder ;) )
En weet hoe gaaf Sueno is 8-) sinds ik 2/3 jr geleden hem mocht begeleiden van ring na stal, heeft ie mn hart gestolen <3
En nu weer ontopic ;)

Haha dat kon ik niet weten natuurlijk :P
Ja t'is echt een knuffelkont, superleuk dier om te rijden ook.

En Nikki, kom gezellig volgende week maar langs weer :D

Jespri

Re: Een zwarte hengst met een gouden hart... PRE Danzarin XIII

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 20:48

Gaaf dier! :D

Tytonidae

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 20:50

Prachtig dier!

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 23:09

Komt Danzarin dit jaar ook naar de keuringen?

karlijn1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 23:20

Wat een ontzettend stoer paard! Wow!

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 23:48

Ik begrijp wel wat Jus bedoelt. Ze bedoelt het zeker positief. Ik heb in Spanje bij haar een keer mogen genieten van vrijheidsdressuur met een spierwitte schimmel. Heb er nog ergens een filmpje van dat onze oudste er op zat dat ie op commando steigerde. Vakwerk vond ik dat. En dat paard werd idd ook niet gevoerd. Die deed dat puur voor de fun. Hoe gaat het eigenlijk met die schimmel? Ook in Spanje is het niet alleen maar dwang. Heel veel houden erg van hun paarden en behandelen ze met respect.

Wordt Danzarin nog gereden? Ik weet dat het een tijdje is opgepakt? Hij ziet er in elk geval heel erg goed uit! :j

ZoeyDercks

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 00:04

PhiaBink schreef:
Komt Danzarin dit jaar ook naar de keuringen?

Dat zou ik niet met zekerheid durven te zeggen, van Suizo en Intelecto weet ik het wel zeker, die worden binnenkort getraind.
(de twee jonge hengsten van 3)

@idefix4: Danzarin wordt momenteel niet gereden :)

SandravdB

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 07:30

Zijn zoon alta komt wel weer dit jaar naar de keuring, ben blij dat hij het goede karakter van danz heeft en heel benieuwd of we weer vooraan gaan eindigen. En volgend jaar hopelijk nog een mini danzarin van mijn merrie die dragend is van hem.

Chernique

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 07:36

Wat een prachtig dier!
En wat fijn dat hij weer stapje voor stapje het vertrouwen terug krijgt in VD :)

xVeraxLeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 08:23

Wauww <3 <3 Wat een mooi paard zeg <3

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-13 11:21

idefix4 schreef:
Ik begrijp wel wat Jus bedoelt. Ze bedoelt het zeker positief. Ik heb in Spanje bij haar een keer mogen genieten van vrijheidsdressuur met een spierwitte schimmel. Heb er nog ergens een filmpje van dat onze oudste er op zat dat ie op commando steigerde. Vakwerk vond ik dat. En dat paard werd idd ook niet gevoerd. Die deed dat puur voor de fun. Hoe gaat het eigenlijk met die schimmel? Ook in Spanje is het niet alleen maar dwang. Heel veel houden erg van hun paarden en behandelen ze met respect.

Wordt Danzarin nog gereden? Ik weet dat het een tijdje is opgepakt? Hij ziet er in elk geval heel erg goed uit! :j

Danzarin is wél behandeld met dwang, kun je aan alles merken als ik aan zijn knopjes zit :)
Anders klapt een paard niet dicht of schiet hij compleet in de stress... DAAROM werk ik op dit moment met voerbeloningen, om hem in te laten zien dat hij geen tikken krijgt maar wat lekkers en ontspanning ;) Dat is mijn manier van trainen met hem, en het slaat enorm goed aan. In een aantal keer met hem werken gaat hij van gehaast en vol stress naar ontspanning.... :)

jus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 16:25

Was iid niet negatief bedoeld , maar vaak krijgt Spanje schuld van als mensen niet met gevoelige paarden om kunnen gaan , op stal hebben we een fantastische 8 jarige hengst en paard is alleen zadelmak gemaakt , nooit geslagen oid maar alles wat nieuw is heel spannend en als hij eenmaal begrijpt wat je bedoelt vloeit de spanning zo weer weg , Sommige jonge hengsten kunnen heel bijterig worden als er met voer beloond word dus wij belonen een paard met stem en klopjes :D Nou moet ik eerlijk zeggen dat vrijheidsdressuur niet echt mijn ding is , vind het leuk om te zien hoor maar ik vind paard onder zadel het mooiste maar kan wel weer genieten van jou fotos :D

Idefix : hengst staat in alicante loopt af en toe een feest is ondertussen ook al rond de 30 :)

fabske

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 19:45

hele mooie hengst
daar heb je goed werk al mee verricht

Loontje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 19:54

Wauw wat een plaatje! <3
Dat witte kolletje staat em zo schattig hihi

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 20:46

Machtig paard:D!

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-13 10:41

jus schreef:
Was iid niet negatief bedoeld , maar vaak krijgt Spanje schuld van als mensen niet met gevoelige paarden om kunnen gaan , op stal hebben we een fantastische 8 jarige hengst en paard is alleen zadelmak gemaakt , nooit geslagen oid maar alles wat nieuw is heel spannend en als hij eenmaal begrijpt wat je bedoelt vloeit de spanning zo weer weg , Sommige jonge hengsten kunnen heel bijterig worden als er met voer beloond word dus wij belonen een paard met stem en klopjes :D Nou moet ik eerlijk zeggen dat vrijheidsdressuur niet echt mijn ding is , vind het leuk om te zien hoor maar ik vind paard onder zadel het mooiste maar kan wel weer genieten van jou fotos :D

Idefix : hengst staat in alicante loopt af en toe een feest is ondertussen ook al rond de 30 :)

Dan is het een lichte miscommunicatie geweest! :) Ik wil ook niet zeggen dat in Spanje iedereen zijn paard zo behandeld, absoluut niet, hier in Nederland heb je er ook wel eens rotte appels tussen zitten en zo ook in elk land :) Danzarin heeft gewoon de pech gehad een 'slechte jeugd' te hebben waardoor hij nu dus alles extra 'eng'/spannend vind...

Ik herken wat je zegt over het bijterig worden, maar meestal is dat goed te verhelpen door bijvoorbeeld clickertraining en heel consequent zijn, heb inmiddels redelijk ervaring met hengsten opgedaan :) Ook met in het algemeen paarden die ongeveer je hand op eten :=

Het zou toch wat zijn als iedereen zich op 1 tak richt? := Nee hoor, iedereen lekker zijn eigen 'ding' springen, dressuur, klassiek, western, cross, vrijheidsdressuur en zo verder, iedereen gewoon fijn doen wat die persoon fijn vind! :)

Axel_Clauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 10:43

Wat een prachtige verschijning!

Arkhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 11:08

Wat een prachtig paard
En vooral bij het steigeren .. Wauw!

Cath

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 17:06

Leuke foto's!
Hij is echt heel gaaf. :j

ClaudiaDer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 17:08

Wat een geweldig mooie ogen zeg! En nog heel veel plezier met hem verder :)

diesel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 00:30

geen woorden voor, wauw!! prachtig /3 <3

Babeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 01:05

Wauw, Danzarin in uitgelicht ! :D
Wat is het toch een machtig paard ! Wat leuk dat hij nu ook weer vertrouwen krijgt in het VD ! Nog ontzettend veel plezier met deze knapperd gewenst ! :)

Caelum

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 09:16

Wat een knapperd!

Birmaantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 09:20

Wat een prachtige PRE en super wat je al allemaal met hem kan :D Snap wel waarom je helemaal verliefd op hem bent. Is echt een stoere zwarte hengst