Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
LOLLYYwood schreef:bigone: het is een jaarlingmerrie, dus het is niet zo van zelfsprekend om zomaar een bit in te doen en mee te nemen naar buiten.
Best neem je een ervaren iemand erbij als je de volgende x naar buiten gaat. Nu gaat de gezondheid van de merrie voor.
bigone schreef:LOLLYYwood schreef:bigone: het is een jaarlingmerrie, dus het is niet zo van zelfsprekend om zomaar een bit in te doen en mee te nemen naar buiten.
Best neem je een ervaren iemand erbij als je de volgende x naar buiten gaat. Nu gaat de gezondheid van de merrie voor.
Ik bedoel ook de volgende keer, niet dat ze dit nu had moeten doen. Maar het is misschien een optie om het dier er aan te wennen, aan een halster met touw hou je nog niet eens een shet die in paniek raakt. Ik weet dat het een jaarling is en dat het goed gaat met het dier is het belangrijkste maar ts zal ongetwijfeld weer gaan wandelen, dan is het belangrijk dat zij zich iig zeker voelt want anders voelt het dier het direct.
bigone schreef:Bellatrix schreef:Zou jij echt bij een jaarling al een bit in doen
Als het nodig is om erger te voorkomen, ja.
Shirley schreef:Diertje had je in deze situatie ook echt niet gehouden met een bitje in.
Alleen het risico met nog extra schade en pijn aan het mondje ...
Cowgirl schreef:Ik zou eerder die hond een ketting omdoen..... zo'n hekel aan die onopgevoede *piep*.
Gelukkig nog goed afgelopen.
die hond heeft mij namelijk eerder gebeten! Cowgirl schreef:Ik zou eerder die hond een ketting omdoen..... zo'n hekel aan die onopgevoede *piep*.
Gelukkig nog goed afgelopen.
Mijati schreef:dat is flink schrikken.
Ik weet niet wat de DA heeft gezegd over eventueel koelen van de knieën, daar lijkt ze een flinke smak op gemaakt te hebben, misschien is het wel verstandig om dat toch te doen. Als ze het toelaat, rustig aan haar er aan wennen.
Maartje1990 schreef:Bit komt er echt niet in. Ik ben sowieso geen voorstander van bitten, maar ze trapte nu bijv. al een paar keer op het halstertouw, dus als dat dan aan haar bit vastzit.... brr nee liever niet.
Voorlopig ga ik met haar niet meer bij de buren langs. Tezijnertijd zal ik met m'n andere pony daar gewoon regelmatig langslopen. Dat iemand anders met hem loopt, ik met haar en dat ze er dan aan went. Want m'n andere pony geeft er namelijk niks om (is overigens ook de eerste keer wel geschrokken en m'n vorige paard ook, terwijl zij allebei van niks schrokken behalve die honden, zijn echt enge bakbeesten).
wat de hond betreft, ja, hij zit op eigen terrein. Maar ik heb een gruwelijke hekel aan 't beest ondertussen. Bij iedere voorbijganger gaat hij echt helemaal in een woedend geblaf over, blijft je gewoon een heel stuk blaffend achterna. Waaks is prima, maar dit is gewoon niet leuk. De andere hond (zelfde ras) is ook een keer ontsnapt en heeft ook iemand aangevlogen. Vermoed dat dit beest hetzelfde zou doen.
maar je halstertouw hoort niet over de grond te slepen, dus in principe kan ze er niet op trappen
LOLLYYwood schreef:Maartje1990 schreef:Bit komt er echt niet in. Ik ben sowieso geen voorstander van bitten, maar ze trapte nu bijv. al een paar keer op het halstertouw, dus als dat dan aan haar bit vastzit.... brr nee liever niet.
Voorlopig ga ik met haar niet meer bij de buren langs. Tezijnertijd zal ik met m'n andere pony daar gewoon regelmatig langslopen. Dat iemand anders met hem loopt, ik met haar en dat ze er dan aan went. Want m'n andere pony geeft er namelijk niks om (is overigens ook de eerste keer wel geschrokken en m'n vorige paard ook, terwijl zij allebei van niks schrokken behalve die honden, zijn echt enge bakbeesten).
wat de hond betreft, ja, hij zit op eigen terrein. Maar ik heb een gruwelijke hekel aan 't beest ondertussen. Bij iedere voorbijganger gaat hij echt helemaal in een woedend geblaf over, blijft je gewoon een heel stuk blaffend achterna. Waaks is prima, maar dit is gewoon niet leuk. De andere hond (zelfde ras) is ook een keer ontsnapt en heeft ook iemand aangevlogen. Vermoed dat dit beest hetzelfde zou doen.
ik volg jemaar je halstertouw hoort niet over de grond te slepen, dus in principe kan ze er niet op trappen