Zadelroof omgeving Den Haag

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Lianne86

Re: Zadelroof omgeving Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 10:26

Waarschijnlijk niet, maar er zitten ook nog genoeg bokkers in het buitenland ;) wie weet komen die op de Noorse marktplaats wel wat tegen, of juist weer in Spanje op een site...

Denk ook niet dat ze in NL blijven, maar de kans is toch wat groter....

Dit is ook te goed "georganiseerd"... Hier een heleboel jaar terug iemand van de stal zelf gehad die geld nodig had, en er was 1 gezamelijke zadelkamer... Dat meisje jatte gewoon dekens en alles... Maar daar kwamen we toen wel achter...

De kans is heel klein dat iemand het nog tegenkomt, maar misschien.... Wat foto's plaatsen kan nooit kwaad lijkt me?

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 10:30

Ik heb het ook een keer meegemaakt op een manege waar ik stond, dit was na een open dag.
Mensen hebben alles toen rustig kunnen bekijken en een dikke week later waren 13 zadels weg.
Allemaal van pensionklanten, binnen hingen ook die van de manegepaarden, maar dat zit in de binnenstallen en daar lopen altijd twee honden in.
Vooral het idee dat ze daar hebben gelopen en alles mee hebben genomen, geeft zo'n rot gevoel.
Hopelijk kan de verzekering iets voor jullie betekenen.
De eigenaresse van de stal heeft het toen opgegeven aan de verzekering als zijnde haar zadels, wij hebben met alle man haar eigen risico betaald en hebben toch allemaal onze centen gekregen.
Weet niet of dat vandaag de dag nog gaat zo.

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 10:31

NathalietjeB schreef:
pff ben je lekker mee nou ja ook marktplaats enzo maar goed in de gaten houden enzo...
worden zulke dingen die gestolen zijn eigenlijk wel vergoed door verzekering??

Tenzij de eigenaren een zadelverzekering hebben of jij (als ik het goed begrijp de stalhouder? ) een extra dekking heb opgenomen hiervoor, niet. Zadels vallen namelijk nietonder de inboedelverzekering!

horses schreef:
Dat de pensionstalhouder je zadel niet verzekerd heeft in zijn bedrijven pakket kan ik me goed voorstellen. Uiteindelijk zijn het je eigen spullen en daar is de pensionstalhouder niet automatisch voor verantwoordelijk. Als dat wel zo zou zijn, dan zou de pensionstalhouder ook je paard moeten verzekeren.

Het is gebruikelijk dat je ervoor zorgt dat je je eigen spullen verzekert. Dat geldt voor je paard en dus ook voor je zadel. Het kan zijn dat een zadel onder je inboedelverzekering valt, maar dikwijls gelden daar restricties voor zaken die zich buiten de eigen woning bevinden. Dit is na te vragen bij je inboedelverzekeraar.

Beter is het om het risico van je zadel onder te brengen in de zadelverzekering. Je hebt dan ook een veel uitgebreidere dekking en er geldt geen eigen risico bij totaalverlies, wat dus aan de orde is bij diefstal. Enige wat van je verlangt wordt is dat je het goed opbergt achter slot en grendel. Wordt er dan bij de pensionstal of manege toch ingebroken, dan kun je zo’n zadel claimen op je zadelverzekering. Klik hier voor meer informatie over zadelverzekeringen en de diverse mogelijkheden.

Hanna98

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 10:33

bij ons ook een keer gebeurd, wij zijn met 60-65 pensionklanten :( ook niks terug gevonden, gelukkig was het winter en hadden sommigen hun zadel mee naar huis genomen voor de winterstop

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 10:37

Er is hier op stal gezegd dat het niet te doen is qua kosten om een speciale verzekering daarvoor aan te nemen.
Ze zijn een paar jaar terug ook hier geweest, ook flink wat gedupeerden. (Ik gelukkig niet, mijn zadel toen was de moeite niet die hebben ze in de opengebroken kast laten hangen.)

Hanna98

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 10:45

misschien een idee voor mensen in die omgeving om je zadel in de auto te bewaren ipv op stal?

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 11:10

Nou dat is hier ook af te raden, breken ook rustig auto's open van pensionklanten..

Elco

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 11:17

Verzekering valt bij mij gewoon onder de inboedelverzekering..Als je kast maar op slot zit dat is de enige voorwaarde..

Mystica

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 11:31

Ja, wrs. valt het onder de inboedelverzekering. Spullen zijn te vervangen maar het idee dat er vreemden aan je persoonlijke zaken hebben gezeten, is erg beangstigend. Het is de pensionstal van mijn dochter en ik ben er van dichtbij bij betrokken hoe hard zij werkt om de boel in deze tijd draaiende te houden. En hoe moeilijk het is om iedereen tevreden te stellen. We hebben de zadels beetje bij beetje aan kunnen schaffen en geinvesteerd in een hele veilige trailer, zodat een paard -zelfs midden in de nacht- met een gerust gevoel kan worden geladen (wat ook al enkele malen is voorgekomen met een spoedgeval). En dat maakt me ook erg ongerust, dat we nu geen vervoer hebben als er iets met een paard gebeurt. Ook de trailer is verzekerd maar dat gaat allemaal nog wel even duren. Ik ben wel erg blij dat zoveel mensen, ook op Facebook, de gegevens delen, zo wordt de kans dat we misschien iets terug vinden wel vergroot. Net was de regionale televisie van Den Haag op stal en heeft mijn dochter geinterviewd. Dat doet allemaal wel goed. Op westlanders.nu staat een foto van de trailer en een groot deel van de gestolen spullen beschreven. Meer kunnen we niet doen op dit ogenblik.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 11:34

Ik sta ernaast (Dijkgraaf) en sleep mijn zadel dus maar weer heen en weer. -O- Ben ook wel verzekerd, maar je krijgt toch nooit de nieuwprijs terug, dus je schiet er altijd bij in.
Jaren terug ook al eens zadels gestolen op de Arckelhoeve. Was ook heel goed voorbereid. Men had eerst de boel verkend en ze waren toen achterlangs gekomen, waarbij ze planken over slootjes hadden gelegd zodat ze via die weg met kruiwagens met zadels konden ontsnappen. Nu zit daar alarm op de zadelkamer en is overal cameratoezicht. Dus daar zal dat niet zo gauw meer voorkomen.
Zeker als het veel zadels die gestolen zijn, kun je ervan uitgaan dat er een bende actief is. Dus altijd alert zijn als je mensen ziet die normaal niet op je stal thuishoren.
Ik overweeg om dan toch maar een Bulldog zadelslot te kopen. Is wel even een investering, maar die krijgen ze echt niet zomaar open.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 11:36

Mystica schreef:
Ja, wrs. valt het onder de inboedelverzekering. Spullen zijn te vervangen maar het idee dat er vreemden aan je persoonlijke zaken hebben gezeten, is erg beangstigend. Het is de pensionstal van mijn dochter en ik ben er van dichtbij bij betrokken hoe hard zij werkt om de boel in deze tijd draaiende te houden. En hoe moeilijk het is om iedereen tevreden te stellen. We hebben de zadels beetje bij beetje aan kunnen schaffen en geinvesteerd in een hele veilige trailer, zodat een paard -zelfs midden in de nacht- met een gerust gevoel kan worden geladen (wat ook al enkele malen is voorgekomen met een spoedgeval). En dat maakt me ook erg ongerust, dat we nu geen vervoer hebben als er iets met een paard gebeurt. Ook de trailer is verzekerd maar dat gaat allemaal nog wel even duren. Ik ben wel erg blij dat zoveel mensen, ook op Facebook, de gegevens delen, zo wordt de kans dat we misschien iets terug vinden wel vergroot. Net was de regionale televisie van Den Haag op stal en heeft mijn dochter geinterviewd. Dat doet allemaal wel goed. Op westlanders.nu staat een foto van de trailer en een groot deel van de gestolen spullen beschreven. Meer kunnen we niet doen op dit ogenblik.

Sterkte met de situatie! Vermoedelijk zijn ze al een heel eind op weg, maar je weet maar nooit.

Annemiek184

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 11:43

Bah, wat naar dat er dan weer zoiets moet gebeuren.. Maar hoe zit het met de trailer dan..? Als de trailer naar het buitenland wordt vervoerd en iets van een bekeuring of iets dergelijks krijgt valt het ook op..

Bob1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 11:48

BarbaLala schreef:
Er is hier op stal gezegd dat het niet te doen is qua kosten om een speciale verzekering daarvoor aan te nemen.
Ze zijn een paar jaar terug ook hier geweest, ook flink wat gedupeerden. (Ik gelukkig niet, mijn zadel toen was de moeite niet die hebben ze in de opengebroken kast laten hangen.)

Zo duur is dat niet, hoor. Ik betaal 11 euro per jaar. Daarvoor zijn mijn twee zadels en hoofdstellen verzekerd. Ik heb er een apart polisblad voor.

Elco

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 11:49

Mystica schreef:

Zo als jij 35 jaar bent in je profiel te lezen tenminste, en het is de pensionstal van je dochter hoe oud is zij dan wel niet.?
Dat neemt natuurlijk niet weg dat het een zeer kwalijke zaak is, alleen het idee dat er "mensen" door je spullen snuffelen is onverteerbaar..

Mystica

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 12:06

Haha, wist nog geeneens dat ik een profiel had.... , Ben wel iets ouder hoor. Maar ook dan mogen ze niet in onze spullen snuffelen en wegnemen, heeft niets met leeftijd te maken. Voelt als een persoonlijke schending. Alle dingen waar je zo zuinig op bent, hebt aangeraaakt nu in wildvreemde handen. En mijn dochter is 28. Dit even terzijde.

Jitske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-13 12:11

_O-
Je bent zo jong als je je zelf voelt. En Mystica is gewoon nog 35 jaar :j

Maar om een eerdere vraag te beantwoorden: er zijn wel een aantal heel herkenbare zadels weg. Op maat gemaakte zadels en aparte kleurtjes. Die zijn er dus zo uit te pikken als ze ergens in Nederland te koop aangeboden worden.

Elco

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 12:16

Haha Mystica dat staat er toch ook bij.. :D
Vroeg het mij alleen af..

Hanna98

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 12:24

BarbaLala schreef:
Nou dat is hier ook af te raden, breken ook rustig auto's open van pensionklanten..

Ik denk dat ze eerder 's nachts gaan inbreken als er niemand is die de politie kan bellen, ik denk toch echt dat pensionklanten hun auto thuis parkeren :')

Horsewoman74

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 13:59

I don't believe the whole story.....it is eather an insurance fraude or someone who hates her so much, he or she set the whole burglary up.....

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 15:23

Horsewoman, natuurlijk. Al mijn pensionkosten willen hun verzekering oplichten, en mijn trailer, welke pure noodzaak is, stel ik daar ook voor beschikbaar. Ga eens lekker ergens anders een rel lopen schoppen? Of de verzekering dit vergoed is nog maar de vraag, al mijn klanten zijn gedupeerd. Wat maakt het zo ongeloofwaardig volgens jou dan?

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 15:30

Horsewoman, natuurlijk. Al mijn pensionkosten willen hun verzekering oplichten, en mijn trailer, welke pure noodzaak is, stel ik daar ook voor beschikbaar. Ga eens lekker ergens anders een rel lopen schoppen? Of de verzekering dit vergoed is nog maar de vraag, al mijn klanten zijn gedupeerd. Wat maakt het zo ongeloofwaardig volgens jou dan?

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 15:31

Horsewoman74 schreef:
I don't believe the whole story.....it is eather an insurance fraude or someone who hates her so much, he or she set the whole burglary up.....

Jeetje wat een zielige reactie... Mensen hebben zeker niks beters te doen dan een roof in scene zetten denk jij? Ik vraag me serieus af waar je dit vandaan haalt.

Off topic: Als je het zo nodig het Engels wil schrijven, schrijf het dan tenminste foutloos. Het is namelijk 'either'.

Elco

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 15:33

Ik heb het gedeeld op Facebook, de kans is erg klein dat er wat van terug gevonden wordt ben ik bang..En zadels zijn al zo'n ramp en gewoon het idee dat ze aan je spullen hebben gezeten..bah hufters zijn het..Ik wil je heel veel sterkte wensen..

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 15:33

Horsewoman74 schreef:

Dat is nogal een beschuldiging die je daar durft te uiten, horsewoman :(

Utixo, veel sterkte met deze ellende, kon je er nog wel bij hebben zeker :(:)

Elco

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 15:34

Kirsha schreef:
Horsewoman74 schreef:

Jeetje wat een zielige reactie... Mensen hebben zeker niks beters te doen dan een roof in scene zetten denk jij? Ik vraag me serieus af waar je dit vandaan haalt.

Off topic: Als je het zo nodig het Engels wil schrijven, schrijf het dan tenminste foutloos. Het is namelijk 'either'.

Ze ligt nu helemaal in een deuk om de reacties, hier is ze namelijk op uit lees haar berichten maar op haar profiel..Gewoon een zielig persoon die zich verveelt geen aandacht aan geven..