NathalietjeB schreef:pff ben je lekker mee nou ja ook marktplaats enzo maar goed in de gaten houden enzo...
worden zulke dingen die gestolen zijn eigenlijk wel vergoed door verzekering??
Tenzij de eigenaren een zadelverzekering hebben of jij (als ik het goed begrijp de stalhouder? ) een extra dekking heb opgenomen hiervoor, niet. Zadels vallen namelijk nietonder de inboedelverzekering!
horses schreef:Dat de pensionstalhouder je zadel niet verzekerd heeft in zijn bedrijven pakket kan ik me goed voorstellen. Uiteindelijk zijn het je eigen spullen en daar is de pensionstalhouder niet automatisch voor verantwoordelijk. Als dat wel zo zou zijn, dan zou de pensionstalhouder ook je paard moeten verzekeren.
Het is gebruikelijk dat je ervoor zorgt dat je je eigen spullen verzekert. Dat geldt voor je paard en dus ook voor je zadel. Het kan zijn dat een zadel onder je inboedelverzekering valt, maar dikwijls gelden daar restricties voor zaken die zich buiten de eigen woning bevinden. Dit is na te vragen bij je inboedelverzekeraar.
Beter is het om het risico van je zadel onder te brengen in de zadelverzekering. Je hebt dan ook een veel uitgebreidere dekking en er geldt geen eigen risico bij totaalverlies, wat dus aan de orde is bij diefstal. Enige wat van je verlangt wordt is dat je het goed opbergt achter slot en grendel. Wordt er dan bij de pensionstal of manege toch ingebroken, dan kun je zo’n zadel claimen op je zadelverzekering. Klik hier voor meer informatie over zadelverzekeringen en de diverse mogelijkheden.