En dan staan er 2 vreemde paarden op de wei

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 19:34

WAT? :O
Wat een politie daar in België O.o!
Verhuizuuhhh!!:p

Echt niét normaal! Ik hoop voor je dat de eigenaars zich snel melden en anders heb je gewoon gratis 2 paardjes erbij }>

Ine23

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-13 19:36

Ja zeker Anoli. Mijn merries zijn niet de gemakkelijksten, dus dat had zeker fout kunnen lopen. Er zat maar 1 poortje met handgrepen en elastiek tussen de groep paarden, dus dat had een hele andere situatie kunnen worden... Ik heb 3 jonge merries staan waarvan 1 momenteel ontieglijk hengstig is en haar territorium enorm verdedigt. Ik vraag me af hoe ze ze van de bak hebben gekregen, maar dat moet al jagend zijn geweest, want die wandelen niet zomaar mee.

VdbA, ik snap gewoon het hele verhaal van de politie niet aangezien ze eerst wel eigenaren hadden gevonden en dan weer niet. Dus wie weet konden ze via de chip enkel de fokker contacteren van de paarden en dus niet de huidige eigenaar. Ze bleven daar nogal vaag in hun verhaal.

ZeSteigert, met 3 eigen paarden en 1'tje op pension zit ik voorlopig wel goed :')

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 19:41

Belachelijke zaak hoe de politie dit aanpakt.
Ik neem toch aan dat ze daar instanties voor hebben die deze paarden op kunnen vangen.
Ik mag toch ook aannemen dat jij een vergoeding krijgt voor de gemaakte kosten.

Eileen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 19:44

Jeetje... Raar ook dat de politie zomaar paarden in je weiland dumpt, zonder toestemming...
Succes iig, ook met je examen.

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 19:49

Wat een raar geval zeg ! hoe komen ze erbij om ze zo maar ff in een weiland te droppen :n

Die kleine app heeft wel leuk koppie trouwens <3
Maar je vermoed dat ze drachtig is ? is ze zo rond of enkel door haar uier ?

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 19:50

Wat bizar zeg... Heb jij weer :+
Hopelijk komt er morgen wel een oplossing :j

lovesdeejay

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 19:52

Wauw echt te bizar, ik ga dit volgen!

Ine23

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-13 19:53

De app heeft een mooie doorgezakte ronde buik en een uier die vanaf de navel volloopt naar achteren zonder gevulde spenen. Een merrie die vaker geveulend heeft heeft meestal ook grotere spenen dan een merrie die nog nooit geveulend heeft. Deze heeft dus echt kleine spenen maar een redelijk volle uier. Maar misschien is het ook iets anders hoor :) .

Dankje Eileen. Morgen dit hopelijk afhandelen en weer over naar de orde van de dag.

Hopelijk melden de eigenaren zich zo snel mogelijk, ik laat vannacht m'n telefoon op luid staan, mochten ze dan bellen regelen we wel iets!

Haha Amanda, mijn vriend vond dit weer typisch iets voor mij :')

xBella

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 19:54

Idd heel bizar, maar de Belgische politie is idd niet echt daverende. :\
Veel succes!

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 19:54

Wat vreemd zeg! Een soort vondelingen! :D

ais

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 19:55

Raar dat ze die paarden zo maar even bij jou gedropt hebben, ook zonder enige notitie of wat dan ook..

Ik ben benieuwd naar het vervolg!

micksage

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 20:02

hoop dat de eigenaren snel gevonden worden
ben benieuwd hoe het af gaat lopen

Dustyenmax18

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 20:16

Even een stipje, ben wel benieuwd hoe dit af gaat lopen.

Wel een raar verhaal vanuit de politie zeg :(

PreciousViva

Re: En dan staan er 2 vreemde paarden op de wei

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 20:17

Wat een raar verhaal!

Maar dat ze in België geen Nederlandse chipnummers kan lezen, gaat er bij mij echt niet in hoor :n Ik heb een belgische dierenarts die het nederlandse chipnummer van mijn (reeds verkochte) paard prima kon lezen!

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 20:21

Ben benieuwd hoe het afloopt :o
Hopelijk vind je de rust om te slapen vannacht ;)

Mirranda

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 20:26

Je staat toch idd raar te kijken als je dat zo aantreft :j

Wel leuke paardjes hoor, maar hoop voor je dat zich snel iemand meld die eigenaar is of de eigenaar kent.
Iemand zal ze toch missen lijkt me en er zullen vast ook mensen zijn die de combi van een haf en app herkennen uit hun omgeving.

Vind dat de politie zich er wel makkelijk vanaf heeft gemaakt zo. Maar goed, misschien zetten zij zich de komende dagen wel meer in.

Succes voor de tijd dat je ervoor moet zorgen in ieder geval +:)+ , en toch top dat je dat doet natuurlijk.

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 20:29

Wat een ontzettend bizar verhaal.
Raar ook hoe de politie deze hele zaak oppakt en dat ze die beesten gewoon ergens anders weer dumpen.. Ronduit asociaal eigenlijk.

Ik hoop dat er snel een passende oplossing komt, dat jij een bedankje krijgt en dat de paarden er goed vanaf komen.

MightyMike

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 20:30

Dat met de chip zou wellicht wel kunnen, ligt aan je chiplezer, er schijnen verschillende van die apparaatjes te zijn. Ik kocht ooit een merrie die een tijd in DL had gelopen, mijn dierenarts controleerde hem op chip, maar zijn chiplezer vond niets en ik dat dier dus laten chippen. Toen ze van de verzekering kwamen kijken met een andere chiplezer, vond diegene dus 2 chips, de mijne en de duitse. De da nog gebeld hoe het kon, maar kon wel aan de chiplezer liggen. Het is wel jaren terug, wellicht zijn ze nu geavanceerder, maar het is mij eens overkomen.

_Caro_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 20:31

Hier heeft de politie bijna exact hetzelfde gedaan :7
Liep een shetlander hengstje los op straat, politie kreeg em niet gevangen, hebben ze onze weide maar open gedaan en t beest daar in gedaan. Ze zijn vervolgens gewoon weg gereden zonder ons iets te laten weten. Gelukkig waren de buren wakker geschrokken van alle tumult buiten (6u 's ochtends) en hadden alles vanuit hun raam gezien. Die hebben ons toen maar gebeld met wat er gebeurd was }:0
Voor mijn vader ter plaatse was, was die hengst bij mijn pony's geraakt, leuk met een hengstige merrie :+ Gelukkig waren we er vrij snel achter dat t beestje van onze DA was en deze heeft er dan ook wel netjes voor gezorgd dat we niet met een ongewenst veulentje opgescheept zouden zitten.
Nooit iets van de politie zelf gehoord...
Zit misschien standaard in de Belgische opleiding? :+

renskesanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 20:38

ik volg ook ben benieuwd van wie ze eigenlijk zijn

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 20:39

Och, hier een keer gehad dat iemand de stroombak van mijn weiland had gestolen waar een twenter en een enter hengst op stonden. Die zijn ook samen gaan wandelen en door de politie zijn opgevist. Die zijn iets verderop ook lukraak bij iemand in een weiland gedropt. Hebben we ontzettend veel geluk mee gehad, want dat is eigenlijk het weiland waar de dekhengst normaal in rondloopt, soms eens een fokmerrie of de niet gekeurde hengsten. En het weiland ernaast is zo maar even 1 blok van 20ha met koeien erop.

Wij komen aan op ons weiland: paarden weg. Politie gebeld, nee wisten van niks. In de buurt lopen zoeken, ze daar aangetroffen. Aangebeld, die mensen bedankt voor de opvang van onze paarden. Die vent kreeg zowat een rolberoerte, die wist dus ook van niks! Die stond evengoed met open mond te kijken naar 2 wilvreemde hengsten op zijn weiland en die begint te rennen en te gillen. Zijn vrouw ging net immers hun dekhengst op dat weilandje zetten...
Aangezien de onze geen ijzers op hebben hoorde je die dus niet op de zandbodem. Ze moeten daar voor 8u 's ochtends afgezet zijn, wij waren er om 10u30 en die mensen waren toen net klaar met ontbijt. Aan die kant van het huis hebben ze ook geen ramen, dus ze konden het niet zien. Wel erg, want hun voordeur lag op 10m van de poort van hun erf waar ze dus langs gegaan zijn.
Dat heeft ook een fikse staart gehad in elk geval.

Dat chipnummer is normaal perfect te lezen. Mijn vorige paardje was in Nederland gechipt en ik heb zonder problemen met dat chipnummer een mutatiebewijs kunnen aanvragen. Ook toen ze vorig jaar bij de nieuwe eigenaar was uitgebroken hebben ze via die chip mijn telefoonnummer kunnen opsporen. Hij had de eigenaar wel veranderd, maar de contactgegevens niet, dus kwamen ze bij mij uit. Gelukkig wonen we in elkaars buurt, kon ik de eigenaar optrommelen en is het zo opgelost geraakt.

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 20:40

Wat een bizar verhaal. Zo zit je opeens met 2 ponnies opgescheept. Wat moet je ermee? Afwachten maar. Meer kan je niet doen. Maar ik ben wel heel benieuwd hoe dit afloopt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 20:43

Uitbraak kan wel, als iemand ze nog maar net gekocht heeft en de chipnummers nog niet had gewijzigd op zijn naam is die nu ook aan het zoeken. Zit er geen Nederlandse DA in de buurt per toeval die de chip dan wel kan lezen?
Misschien even politie uit Nederland contacteren of zij geen pony's missen? Lijkt me niet dat ze daar hun grenscollega's voor gaan optrommelen, dat moet je dan even zelf doen.

Daenerys

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 20:47

Wat een verhaal zeg. Ik ben benieuwd van wie ze zijn. Hopelijk komt er gauw verandering in de zaak want jij zit ondertussen wel met twee pony's opgescheept.

Benita

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 20:48

Wat een bizar verhaal. Heel vreemd dat ze een particulier met zoiets opzadelen, zonder overleg. Dit kan toch niet. Ik hoop voor je dat het snel opgelost zal worden.