Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
nombrado schreef:van mij nietkwil graag de paarden over 4 benen houden en niet op de voorhand....dat gebeurd veelal met teveel voorwaarts.
dan zie je in de draf(foto's) een dragendvoorbeen en afzettend achterbeen
das geen 2 takt
op de power foto's zie je dat hij al wat meer gewicht op achter neemt! Das super knap voor zon jong dier
vandaar dat dat mijn favo foto is
kvind dat je super goed bezig bent hoor!
ZoeyDercks schreef:Nachtlampje schreef:Gaaf paard, hij treed echt mooi onder
Wel vind ik dat je het kwijlen misschien toch eens nader moet bekijken.
Een beetje schuimen is niets mis mee, maar echt kwijlen zoals jouw paard doet kan duiden dat hij niet goed kan slikken. Misschien door iets met zijn keel, zijn hoofdhouding of juist het bit.
Misschien dat het bit net een tikje lager of hoger moet liggen, net iets dikker of dunner moet zijn of een andere vorm (ongebroken, dubbelgebroken, etc).
Dankje!
Ik denk eigenlijk dat het meer komt van stress of spanning.
Zelfs van 10 minuten wandelen schuimt hij al een beetje.
Als het zijn keel zou zijn; zou hij dan in de wei ook schuimen?
Misschien dat ik anders de neusriem een keer een gaatje losser doe, dat die te strak zat.
Wil hem geen problemen geven natuurlijk
Balou_k schreef:Voorwaarts neerwaarts is niet de diepte in, wat lengte in de rug, neusje er wat uit.
Denk dag wij elkaar niet geheel begrijpen, mijn 'kritiek' is dan ook zeker niet negatief bedoeld. Ik geef de puntjes aan die IK zie. Andere mensen kunnen dit anders zien.
Ik zie spanning in de kaak, een wat weg gedrukte rug, wat wil ik dan zien? Een ontspannen paard.
Verder zie ik op sommige foto's een mooi onderstrepend achterbeen, helemaal top! Maar alsjeblieft beugels langer als je hierdoor zo ver achter in het zadel zit, dit is voor het paard nier erg prettig waardoor hij misschien wel de spanning in zijn kaak opbouwd?

ZoeyDercks schreef:@nombrado: Zou daardoor het zoveel schuimen kunnen komen ja? Hoop niet dat hij er last van heeft. Ben er heel zuinig op.
nombrado schreef:ZoeyDercks schreef:@nombrado: Zou daardoor het zoveel schuimen kunnen komen ja? Hoop niet dat hij er last van heeft. Ben er heel zuinig op.
Zou best kunnen. Ik zit hier met een 5 jarige waarvan de hengstentandjes nog net niet doorzijn.
Hij is daardoor happerig, pakt alles vast (geef hem veel wortels om tandvlees te masseren) en anders even tandarts erbij?
Tandarts is bij mij net geweest, hij had ook wat haken (en in spanje doen ze niet aan tandartsen)
Ik heb een dubbelgebroken bitje in, niet te dik. Maar onrust blijft nog wel even totdat die tandjes doorzijn is mijn ervaring.
Gewoon weten dat het er is, is al voldoende. Rustig met je handen en op zit je paard rijden en sturen.
vertrouwen geven in je hand...
ZoeyDercks schreef:Okee, dat zal ik doen. Zal ook opletten of hij er geen last van heeft.
Ben sowieso redelijk rustig in mijn handen, loop niet te zagen oid. Afentoe wel iets te streng met mijn binnenhand, daarom ben ik ook begonnen met het proberen met sturen door mijn zit. Het is echt een heel fijn dier om te rijden, erg wendbaar en buigzaam.
nombrado schreef:ZoeyDercks schreef:Okee, dat zal ik doen. Zal ook opletten of hij er geen last van heeft.
Ben sowieso redelijk rustig in mijn handen, loop niet te zagen oid. Afentoe wel iets te streng met mijn binnenhand, daarom ben ik ook begonnen met het proberen met sturen door mijn zit. Het is echt een heel fijn dier om te rijden, erg wendbaar en buigzaam.
hihi, dat zijn vaak de lastigste (vouwen zo alle kanten op), maar voor een ruiter de meest leerzaamste paarden

, daar hoef je weinig voor te doen