Ik vind foto vijf het mooiste

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Chaos schreef:Die van Renee zijn sommigen ook veel grijziger als bijvoorbeeld de jjouwe.
Eigenlijk zijn de jouwe de enige die zó blauw zijn... Toch?
SaraJoyce schreef:Ik denk juist dat hierdoor de fotografen zich van elkaar onderscheiden. Zo heeft iedereen z'n eigen stijl, ook qua kleurenEn zo zie je maar hoe bijzonder het is dat foto's op hetzelfde moment genomen, toch zo ontzettend anders kunnen zijn.
Femke schreef:Chaos schreef:Die van Renee zijn sommigen ook veel grijziger als bijvoorbeeld de jjouwe.
Eigenlijk zijn de jouwe de enige die zó blauw zijn... Toch?
De foto's in de zon van Merel, Renee en Lisa zijn ook blauw.
Iets minder inderdaad.
Maar ik was ook de enige met een camera met een extreem hoog dynamisch bereik.
Daar krijg je een intensere kleurweergave van met meer kleurtinten dan de gemiddelde camera (meer richting wat 't menselijk oog kan zien).
En ja, ik kan me voorstellen dat de zee íetsje minder blauw was toen er wat wolken voor de zon kwamen.
Maar om alles zo grijzig te krijgen moet je een verkeerde witbalans instelling hebben gebruikt, of wat anders waardoor de verzadiging enorm omlaag gaat dan hoe het in werkelijkheid was.
Ik was er natuurlijk zelf bij, en weet hoe het er die dag uit zag. Niet zó grijs....
Vandaar aan Nyckle de vraag wat er met de foto's gebeurd is.
Marit schreef:Wat ik ook erg opvallend vind is dat in je filmpjes de lucht ineens helemaal niet blauw meer is. Die heb je toch met dezelfde camera gemaakt?