Mijn gouden palomino vriendje Luca S op het strand!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 15:24

Wauw, die foto's zijn mooi :D.

Ik vind foto vijf het mooiste :). En die van Lisa, wauw <3.
Laatst bijgewerkt door _San87_ op 03-06-13 15:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 15:29

Wat blijft het ook een gave pony met een prachtige uitstraling. En natuurlijk een prachtige kleur. Mooie foto's ook weer, heerlijk! Die van Nyckle springen er voor mij weer tussenuit :)
Enne stiekem wil hij gewoon palominobont zijn. :7

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 15:56

Chaos schreef:
Die van Renee zijn sommigen ook veel grijziger als bijvoorbeeld de jjouwe.
Eigenlijk zijn de jouwe de enige die zó blauw zijn... Toch?

De foto's in de zon van Merel, Renee en Lisa zijn ook blauw.
Iets minder inderdaad.

Maar ik was ook de enige met een camera met een extreem hoog dynamisch bereik.
Daar krijg je een intensere kleurweergave van met meer kleurtinten dan de gemiddelde camera (meer richting wat 't menselijk oog kan zien).

En ja, ik kan me voorstellen dat de zee íetsje minder blauw was toen er wat wolken voor de zon kwamen.
Maar om alles zo grijzig te krijgen moet je een verkeerde witbalans instelling hebben gebruikt, of wat anders waardoor de verzadiging enorm omlaag gaat dan hoe het in werkelijkheid was.

Ik was er natuurlijk zelf bij, en weet hoe het er die dag uit zag. Niet zó grijs.... ;)
Vandaar aan Nyckle de vraag wat er met de foto's gebeurd is.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 15:58

Ik vind jouw foto's eigenlijk te blauw Femke. De kleuren van Nyckle vind ik fijner om naar te kijken en passen mooier bij het paard/geven een rustiger beeld en ze zijn helderder. Maar dat vind ik hè, smaak is natuurlijk heel persoonlijk!

Dustinlover

Re: Mijn gouden palomino vriendje Luca S op het strand!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 16:17

Hij is echt prachtig! Als ik zelf zou moeten kiezen ging ik voor een foto van Renee, daar komt hij echt heel mooi in het goud uit. De Stijl van Nykcle ben ik altijd al gek van geweest dus ook die vind ik prachtig. Verder heb ik geen verstand van camera's maar zie ik alleen wat ik mooi vind :P

xAnthea

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 16:18

Knappe pony! :)

Vind alle foto's heel erg mooi! :D

Enelaya

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 16:26

Wat een super mooie pony! Dit zal wel lastig kiezen worden om iets te laten afdrukken, maar foto 1 vind ik er toch wel echt tussen uit springen!

SaraJoyce

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-13 16:26

Wat een super leuke reacties allemaal weer, dankjulliewel! :o Ben ook zo trots op m'n vriendje!

Wat betreft de kleuren van de foto's, persoonlijk vind ik dat het "grijzige" juist een soort serene sfeer aan de foto geeft, waardoor Luca heel mooi uitkomt (en andere paarden ook uiteraard) en wat de foto's echt uniek maakt. Ik vind het echt mooi en ben heel blij met die foto's! :)
De foto's met een blauwere achtergrond hebben weer een ander effect, die spatten wat meer van je scherm af en geven Luca iets meer een gouden gloed (mede door de zon op dat moment denk ik), wat weer een heel ander en ook prachtig en sprankelend plaatje geeft. Ook met die foto's ben ik ontzettend blij!

Ik denk juist dat hierdoor de fotografen zich van elkaar onderscheiden. Zo heeft iedereen z'n eigen stijl, ook qua kleuren :) En zo zie je maar hoe bijzonder het is dat foto's op hetzelfde moment genomen, toch zo ontzettend anders kunnen zijn.

zodiacje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 16:29

Je paard is niet alleen prachtig, hij heeft vooral ook een hele vriendelijke, zachte uitstraling.
Mooi!

Complimenten aan de fotografen want de foto's zijn stuk voor stuk ontzettend mooi!

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 16:44

SaraJoyce schreef:
Ik denk juist dat hierdoor de fotografen zich van elkaar onderscheiden. Zo heeft iedereen z'n eigen stijl, ook qua kleuren :) En zo zie je maar hoe bijzonder het is dat foto's op hetzelfde moment genomen, toch zo ontzettend anders kunnen zijn.

Mee eens, daarom vind ik die meetingtopics ook altijd zo leuk!

SaraJoyce

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-13 17:25

Oh vergeet jullie nog helemaal := :

@ Nicole: Haha hij is ook best groot eigenlijk, ik zie dat altijd pas weer als iemand me daarop wijst :D Enne, zeker wereldkampioen, en dan ook nog eens vanuit Duitsland geloof ik :') Ging stuk toen iemand riep: "Weet je zeker dat je pony niet van Duitse afkomst is?!" :')

@Fiffill: Ik geloof het ook := Het is ook best knap hoe mooi hij al die vlekjes verdeeld krijgt :D Nieuw kleurtje dan maar? Ga ik voortaan gewoon zo naar meetings, scheelt hele hoop werk, Biotex, zilvershampoo, cowboymagic en anti-klit :Y)

Netje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 20:27

Ahhh, eindelijk zijn eigen topic ! Dat verdient onze kanjer <3 Ik blijf kijken naar de foto's en vind ze allemaal even mooi. We zijn nog steeds aan het bedenken welke we nou aan de muur willen hangen :D

Even nog een vraagje aan de fotografen: waarom zouden jullie kiezen voor canvas of bijv. voor dibond (helderheid, scherpte?) Of is dat gewoon een kwestie van smaak? En wat blijft het mooiste op de iets langere duur?

Forever_Jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 21:48

Wauw, wat een pracht van een dier!

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 21:54

Femke schreef:
Chaos schreef:
Die van Renee zijn sommigen ook veel grijziger als bijvoorbeeld de jjouwe.
Eigenlijk zijn de jouwe de enige die zó blauw zijn... Toch?

De foto's in de zon van Merel, Renee en Lisa zijn ook blauw.
Iets minder inderdaad.

Maar ik was ook de enige met een camera met een extreem hoog dynamisch bereik.
Daar krijg je een intensere kleurweergave van met meer kleurtinten dan de gemiddelde camera (meer richting wat 't menselijk oog kan zien).

En ja, ik kan me voorstellen dat de zee íetsje minder blauw was toen er wat wolken voor de zon kwamen.
Maar om alles zo grijzig te krijgen moet je een verkeerde witbalans instelling hebben gebruikt, of wat anders waardoor de verzadiging enorm omlaag gaat dan hoe het in werkelijkheid was.

Ik was er natuurlijk zelf bij, en weet hoe het er die dag uit zag. Niet zó grijs.... ;)
Vandaar aan Nyckle de vraag wat er met de foto's gebeurd is.

Wil hier niet gaan rellen maar vind het toch wel een beetje opmerkelijk dat je nu meent dat Nyckle 'verkeerde instellingen' heeft gebruikt :') En mocht het wel zo zijn, ik denk dat het wel duidelijk is dat zijn foto's overal ontzettend in de smaak vallen.

Ik weet niet of ik niet kundig genoeg ben, maar dat een camera met een hoog dynamisch bereik een lucht zo blauw maakt wist ik niet . Wat ik ook erg opvallend vind is dat in je filmpjes de lucht ineens helemaal niet blauw meer is. Die heb je toch met dezelfde camera gemaakt? Ik snap er niks van :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 21:57

Wat een mooie pony, als ik hem zie wil ik mijn palopony ook weer terug.

Ik vind de foto's van Nyckle en Lisa ook het mooiste, in alle topics van deze meeting. Ook een beetje raar dat een andere fotografe z'n opmerking in het openbaar plaatst, lijkt mij meer iets voor een PB.

Chernique

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 22:24

Als eerst, wat een prachtige pony heb je!

En er zijn echt ontzettend mooie foto's gemaakt, vooral die van Nycle springen er voor mij echt uit _/-\o_
Want als hij verkeerde instellingen gebruikt zou hebben, zou Luca ook nooit zo'n mooie kleur gehad hebben. Waarom zou dan alleen de achtergrond kleur verliezen?

Marit schreef:
Wat ik ook erg opvallend vind is dat in je filmpjes de lucht ineens helemaal niet blauw meer is. Die heb je toch met dezelfde camera gemaakt?

Dat vroeg ik mij inderdaad ook af. Bij de filmpjes die je had gemaakt is de lucht namelijk echt grijs. En op je foto's strakblauw. Dat heb je dus wel gedaan met nabewerking lijkt me?

Nann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 22:32

Ik ben echt groot fan van Luca S! :j Wat een machtig mooie pony is dat toch. <3 Hele mooie foto's! Ik vind het net kalanderplaatjes. De kleuren zijn op bijna alle foto's zo mooi!

JNFotografie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 22:35

Wat een prachtig paard heb je! Mag je trots op zijn :)

Shelss

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 22:37

Wat een gafe pony is het toch...

En ben het hier zeker met Marit eens.
Ik vind Nyckle zijn foto's zooooo gaaf,,
En als je dan naar zijn prijzen kijkt of Hypofocus dan is mijn keuze gauw gemaakt..

SaraJoyce

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-13 23:32

Wat een leuke reacties weer, dankjulliewel, ben zelf ook zo blij met hem! <3

Ik hou me verder buiten de discussie over de foto's, daarvoor heb ik er, naast de mening die ik al gegeven heb, gewoonweg te weinig verstand van :)

devon04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 00:17

JA een topic van Luca!
Wat een gave foto's zijn het toch geworden.
Luca is echt een super knappe pony, vond het leuk om hem eens in het echie te zien.
Het was een leuke dag!

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 00:25

Wat een prachtige foto's.
Grappig dat hij vies wil zijn. Dat wilde mijn vorige hengst ook. Dook het liefst in de berg potgrond de eerste tijd dat ik hem had. Later bleef hij steeds schoner als het mogelijk was natuurlijk. De hengst die ik nu heb (delano) is bijna nooit echt vies, tenzij het buiten zo nat is dat hij nergens droog kan rollen.

Thomas

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 00:26

Wow, adembenemend paard! Prachtig :j

CdeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 00:34

Hier valt niks anders op te zeggen dan ; WAAAAUW <3
Wat een mooi paard , wat een gangwerk en wat een mooie foto's !!

Heel veel respect voor de fotograven ! *-:) +:)+ :D :D

cybrdynk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 00:36

Wow, ik droom van zo'n paardje!! Ben stapel op Le Matsjo nakomelingen en dit bewijst het weer!