Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Venetia schreef:Prachtig dier en het is een compliment waard dat je er nog op niveau mee rijdt!
Persoonlijk baart mij zijn rugbespiering wat zorgen. Hij heeft onder het zadel echt flink geatrofieerde spieren (een deuk in zijn spieren waar het zadel ligt). Ik zou eens goed naar je zadel laten kijken en hem goed over de rug rijden/longeren. Dat zal ook helpen in het verbeteren van de aanleuning.
Succes!
moi22 schreef:Dank je wel voor de tip maar wordt al aan gewerkt. Momenteel past mijn zadel inderdaad niet zo lekker hierdoor. Probleem is ontstaan doordat ik achteraf gezien een tijdje met gebroken boom gereden heb. Daardoor rijd ik nu met een speciale pad die ruimte creëert zodat hij spieren op kan bouwen. Pas daarna heeft het zin om mijn zadel weer passend te laten maken. Vraag me niet hoe die pad werkt maar ik zie wel dat hij werkt. Langzaam trekt het namelijk bij. Hij is alleen niet meer zo piepjong dis helaas heeft dit wel veel tijd nodig.
Over de rug rijden doe ik altijd en longeren met dubbele longe doe ik ook regelmatig dus wat dat aangaat valt er niet veel winst te behalen. In de oprichting laat ik hem alleen maar lopen als we proefgericht bezig zijn nadat ik hem over de rug los heb gereden.