100 uitzinnig blije paarden!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-13 19:02

takkie_muis schreef:
Prachtig! maar idd Cassidy... en beenbescherming ben ik nou een leek die het onzin vindt?

Als ze zo maf doen snap ik beenbescherming helemaal!

Luz_ElenaE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-13 19:03

Luz_ElenaE schreef:
Het is inderdaad jammer dat ze het hele jaar in de wei kunnen maar met veengrond en randstad is dat niet te doen. Gelukkig komen de meeste in de winter in de paddock

Het gaat inderdaad heel hard! Gelukkig ging er dit jaar geen een paard onderuit wel een paar die past op het laatste moment door hadden dat ze eerst het hoekje om moesten voordat ze bij hun wei waren dat zorgde wel voor wat noodstops
Vorig jaar was het regenachtig toen zijn er wel een aantal onder uit gegaan

Ja dat ligt aan de opvoeding maar als er 1 uitbreekt gaat de rest mee. Beenbescherming ja ik vind het nodig voor alleen de eerste dag maar dat mag iedereen nu zelf weten.

En nee hoor sommige gingen na een uurtje al naar binnen anderen wat langer maar dat moet iedereen zelf beslissen

En dit is in mijdrecht ;)

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-13 19:04

plientjedres, als dat "steeds" is, zal er wel een kern van waarheid in zitten he!

En er mag gewoon commentaar gegeven worden in in the picture, dus dat doe ik als ik dat nodig vindt. En als ik medelijden heb met dieren, vind ik dat nodig.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-13 19:06

Luz_ElenaE schreef:
Ja dat ligt aan de opvoeding maar als er 1 uitbreekt gaat de rest mee. Beenbescherming ja ik vind het nodig voor alleen de eerste dag maar dat mag iedereen nu zelf weten.

En nee hoor sommige gingen na een uurtje al naar binnen anderen wat langer maar dat moet iedereen zelf beslissen

Niet mee eens dat, als er een uitbreekt de rest automatisch meegaat. Dan schort er ook wat aan de basisopvoeding van de rest die mee wil gaan :D

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-13 19:07

Leuke foto's! Idd sneu dat ze zo weinig op de wei mogen, maar fijn dat ze er nu weer op kunnen! :D

Hier veengrond en randstad (er zit zelfs "veen" in onze stadsnaam :+ ) en ze kunnen echt wel op de wei hoor... dat veel stallen het niet aanbieden is wat anders, maar daar zou ik dan ook niet een paard neer zetten.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-13 19:09

GamblersCup schreef:
plientjedres, als dat "steeds" is, zal er wel een kern van waarheid in zitten he!

En er mag gewoon commentaar gegeven worden in in the picture, dus dat doe ik als ik dat nodig vindt. En als ik medelijden heb met dieren, vind ik dat nodig.

O, helemaal mee eens. Iedere keer je standpunt herhalen helpt, omdat het anders niet doordringt, en mensen lezen echt niet alles door. Maar als er teveel mensen de indruk krijgen dat jij een kras in je plaat hebt zitten, denk je dan niet dat het toch tijd wordt om te stoppen met herhalen?

Niet iedereen heeft het voorrecht om in een regio van Nederland te wonen en te werken waar de mogelijkheid is om de paarden het hele jaar door buiten te hebben. Een ander het privilege van het hebben van een paard ontzeggen omdat ze daar nu net niet aan kunnen voldoen, vind ik dan weer niet eerlijk.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-13 19:12

Precies wat ik zeg filfill ;)

Cassidy, alsof ik persoonlijk 20 keer vermeld wat ik vind? Nee hoor, dat is omdat plientjedinges geen discussie aan wilde gaan, en het toch niet kon laten. En omdat andere mensen het in andere topics wel eens gezegd hebben mag ik het er niet als commentaar bij zetten? Onzin.
En ik heb jou niet nodig om me te vertellen of ik iets mag zeggen of niet, dat bepalen we hier nog altijd zelf gelukkig.

Anne_26

Re: 100 uitzinnig blije paarden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-13 19:39

Wauw, dit vind ik nou de leukste foto's, geen sneeuw of herfstfoto's maar lekker vrolijke paardjes die in de wei mogen :D
Kan niet wachten tot die bij ons erin mogen! Hopelijk volgende week :)

Fijn dat je eigen paard op een los stukje kan :)

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-13 19:43

GamblersCup schreef:
En ik heb jou niet nodig om me te vertellen of ik iets mag zeggen of niet, dat bepalen we hier nog altijd zelf gelukkig.

Laat je vooral door mij de mond niet snoeren....je mag je eigen mening hier ventileren hoor, vooral blijven doen.

00peetje00
Woonplaats: Ik in gouda en Barney op de beijersche hoeve in stolwijk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-13 20:22

Leuke foto.s. altijd een mooi gezicht als ze het land weer opgaan.

Britt_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-13 22:23

Ai.. van sommige reacties word ik niet erg blij

Maar wat een leuke foto's! de blijheid straalt van de paarden af :j

Samblabla

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-13 23:01

Wat een spektakel, as de grond niet aan het trillen? :D

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-13 23:05

Cassidy schreef:
Luz_ElenaE schreef:

Niet mee eens dat, als er een uitbreekt de rest automatisch meegaat. Dan schort er ook wat aan de basisopvoeding van de rest die mee wil gaan :D

Een instinct kan je nu eenmaal niet afleren of bestraffen ;) Paarden zijn kuddedieren.

MarisdB

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-13 23:11

En dan volgende week weer topics over hoefbevangenheid en peesblessures... :=

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-13 23:14

MarisdB, ik neem aan dat deze mensen weten waar ze mee bezig zijn en de eerste keer niet langer dan 30-45 minuten hun paarden op dat verse gras hebben. Hoop ik... Anders zou je wel eens gelijk kunnen hebben.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-13 23:20

Ik sta op een stal 10 minuten rijden vanaf deze stal en daar staan ze ieder jaar vanaf half maart tot half december op het land (als het echt erg slecht is gaan ze iets later erop, of eerder eraf), en de drie maanden dat ze niet op het land kunnen omdat het echt te slecht is staan ze minimaal 9 uur in de paddock. :)

Ik ben ook wezen kijken! Was een heel spektakel en ik ben blij dat er dit jaar geen ongelukken zijn gebeurt zoals voorgaande jaren! Ging gelukkig allemaal (redelijk) rustig! Fijn dat ze weer op het land kunnen.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-13 23:21

Ik krijg ook altijd een beetje een dubbel gevoel bij dit soort topics, maar moet zeggen... Mijn paard staat 24/7 buiten op de paddock, en nu ze weer op de wei mag met haar vrienden gaat ze (eenmaal los) net zo hard van jetje als deze paarden hoor. :j
Dus het kan ook gewoon zijn dat ze de hele winter wel op de paddock hebben gestaan hele dagen, dat weet je niet.

Leuke foto's ts! :D

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-13 23:23

Mooi gezicht, maar kwamen ze in de winter alleen een uurtje los of helemaal niet? Dat vind ik echt niet kunnen... Mijn paard stond gewoon iets minder lang op de wei, en als het lang achter elkaar ging regenen werden ze er ook iets eerder uitgehaald maar zelfs dan staan ze in de winter minimaal 4/5 uur op het land. Wel of geen sneeuw enze... Als ze dat niet kunt bieden weet ik niet of je wel aan paarden moet beginnen...

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-13 23:25

Cassidy schreef:
Luz_ElenaE schreef:

Als je honderd paarden hebt zitten er zeker standaard tien tussen die je met de beste wil ter wereld dit soort dingen niet gaat leren. Sommige paarden zijn nou eenmaal niet heel gevoelige voor de NH-hokusspokus, en worden getrained voor andere dingen als op een blok staan en steigeren op commando. Echt geen zin om een paard te gaan trainen voor die ene dag in het jaar dat ze voor het eerst het land opgaan. Verder zijn ze altijd prima te hanteren en daar gaat het me om. En ja, voor de veiligheid dus maar even zo. Vind het een goed idee. Lekker veilig voor vooral mensen die met de beesten lopen. die gaan voor alles. :)

(niets tegen NH liefhebbers, maar krijg op bokt tegenwoordig het idee dat iedereen maar een paard moet hebben die los meeloopt en buigingen maakt. Daar heb ik geen paard voor en ook geen zin in)
TS: Ziet er super uit, leuk hoor lekker crossen.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-13 23:49

NH-Hokuspokus? Duidelijk voorbeeld dat je niet weet waar je het over hebt. NH is zo hard als het moet en zo zacht als het kan, en als er een kudde paarden vertrekt heb je bij een goed getraid NH paard NIETS nodig om heb bij je te houden. Hij blijft bij je omdat hij dat wil, en niet omdat je hem op het Blok hebt leren te staan oid. (verwar je Vrijheidsdressuur hier niet even met NH?)

MxP

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-13 23:56

GamblersCup schreef:

Mee eens, en paarden die dag en nacht buiten staan of veel weidegang krijgen, gaan niet zo extreem uit hun dak als ze dan een keertje buiten komen.
Dus minder kans op nare dingen zoals blessures etc.
Op deze manier zou ik ook niet graag paarden willen houden, maar ieder zijn eigen manier toch.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-13 23:59

Ik wordt een beetje simpel van deze reacties. Mijn paarden komen dagelijks een dagdeel los in de winter. Nee, geen weiland, maar een zandpaddock. Ze zijn nog niet het land op geweest, en ik hoop dat ik er bij ben, maar ik durf zomaar te voorspellen dat de eerste reacties op het land ook anders zullen zijn dan dat ze dagelijks tonen op het land. En nee, er is geen haar op mijn hoofd dat er aan denkt om er ook een van de drie weg te doen omdat ik ze geen weiland kan geven in de winter. Ik woon in de Randstad, werk in de Randstad, betaal zo mogelijk het driedubbele van wat iemand in het Oosten van het land voor stalling betaald en ik doe dat graag, maar ik ga me door niemand laten vertellen dat ik het niet waard ben om een paard te houden simpelweg omdat ik geen werk heb in het Oosten/Noorden/Zuiden van het land waar stalling aan huis misschien nog betaalbaar is en waar je je paard in de zomer en in de winter op de wei kunt laten staan.
Laatst bijgewerkt door Cassidy op 10-05-13 00:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Starzu

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 00:03

De paarden van ons gaan zaterdag het land op! En ikke ga fotos maken en videos!

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 00:31

Luz_ElenaE schreef:
Het is inderdaad jammer dat ze het hele jaar in de wei kunnen maar met veengrond en randstad is dat niet te doen. Gelukkig komen de meeste in de winter in de paddock

Ik had hier nog even overheen gelezen, maar nu moet je wel even eerlijk zijn... Met 3 kleine paddocks op 120 pensionpaarden waar ze maximaal 30 minuten in mogen, staan volgens mij niet de meesten in de winter in de paddock. :)

Maar je hoeft je tegenover mij niet te verantwoorden hoeveel de paarden buiten komen, dat is ieders eigen keus. :)

Ik ben iig erg blij voor de paarden dat ze weer lekker het land op kunnen. Nu nog wat beter weer, vanaf morgen weer regen. -O-

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 00:38

Ik ben hier weg. Ik heb achtergrond informatie over deze stal en foto's gezien en hoe vrolijk de foto's er ook uit zien, het verhaal erachter is gewoon triest. En zeker bij deze stal zeg ik: als je niet anders kunt bieden dan dit, neem dan geen paard. Jammer dat dit nog mag. Ik vind ineens de foto's helemaal niet meer zo vrolijk.