Zyalda door Nicole Romkes fotografie

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nicole

Re: Zyalda door Nicole Romkes fotografie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 18:00

Knappe merrie <3

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-13 19:34

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door S_en_Z op 11-05-13 19:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 19:40

mooi paard, je noemt zelf je verbeterpunten al, dus probeer daar goed aan te werken.
Over het algemeen vind ik jouw zit niet zo mooi, probeer kaarsrecht op je paard te zitten, nu heb je vaak zo'n bobbel op je rug, je schouderbladen...
Probeer ook goed contact te houden met de mond, een goede constante verbinding.
Heel veel succes!

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-13 19:42

Mijn rug heeft ook een bobbel :=

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 19:42

oh echt waar....?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 19:44

Ik lees dat je druk bezig bent met rechtrichten. Dat is natuurlijk super maar weet je dat je zelf dan ook recht moet zitten? Je hebt op veel foto's nml. zelf je hoofd gekanteld.

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-13 19:46

Ik kan mijn onderrug alleen recht maken door mijn schouders naar voren te doen. Als ik mijn schouders dan recht maak word mijn rug automatisch weer hol.

Helaas is daar in mijn groei nooit aandacht aan besteed. Mijn rug was nog veeeel holler. Dit is voor mij kaarsrecht

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 19:48

o sorry, dat heb ik dan even gemist.
Ik ben bang dat je dan toch hierop afgerekend zult worden door de jury's, ook al kun je er niets aan doen.

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-13 19:51

Turqoises. Ben me er bewust van. Doe mijn best er ook op te letten.

Alleen probeer ik mezelf vaak teveel te corrigeren als ik het opmerk :=

Knakker. Ik heb nooit anders dan 7ens gehad. Met een wedstrijdjasje met een zitflap valt je rug automatisch weg. Tenzij je echt naar voor kiepert of achterover ligt.

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 19:52

oke, valt dan weer mee!

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 19:52

Wat een fijn beeld! Vind Zyalda een hele aansprekende merrie maar waar ik vooral heel blij van word is jouw manier van rijden. Vind je een van de vriendelijkste en meest correcte ruiters van Bokt. Daarnaast leer ik altijd weer veel van jouw topics door je omschrijving van wat je doet en voelt. Nou is mijn Tinkerbuffel echt heel erg niet te vergelijken met Zyalda :+ maar het triggert me altijd wel om net wat meer na te denken en wat minder 'te doen' :))

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-13 20:25

Awh wat een mooi compliment Berdien, dankjewel! We doen ons best <3 wat fijn dat ik je kan "inspireren".

Soms vind ik het ook lastig hoor, "los" laten en het paard een "fout" laten maken. Om niet te gaan "waken" of VOOR haar rijden.

Maar ik merk dat mijn paard dit erg prettig werken vind. Qua meewerken probeert ze alles te doen wat ik vraag ook al is het moeilijk. Terwijl ze 2 jaar terug nog volledig dichtklapte als iets anders was als anders.

HorSeFanx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 23:02

Ik denk dat je zo gaat staan in de beugels, omdat je beugels meschien te lang zijn? ik weet het niet. :o
Meschien het proberen waard?
En, bijna elke foto, heeft die zijn mond open en oortjes achteruit,
Meschien ben je wat te streng in zijn mond?
Of hangt hij heel erg aan de teugels?

Het is maar een tip. niet dom bedoelt.
Je vraagt om iemands anders mening, :D

Succes!!

chikohaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 23:08

Tooske schreef:
De foto's waar jij zegt dat je ze lager rijd vind ik bijna nog bovenin ik zou haar persoonlijk veel lager en over de rug rijden.

Ze kunnen bovenin ook prima over de rug lopen hoor. Sterker nog, met het achterbeen erbij is dat een stuk makkelijker voor een paard dan dat lage over het voorbeenvallende houding.

Ziet er verder hardstikke goed uit. Denk dat ze niet meer genoeg voorwaarts denkt als ze wat over of achter de teugel kruipt, geeft niets, lekker door blijven oefenen!

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-13 00:22

HorSeFanx schreef:
Ik denk dat je zo gaat staan in de beugels, omdat je beugels meschien te lang zijn? ik weet het niet. :o

Succes!!

-O- -O- -O-

Afbeelding

Oren naar achteren, mond open.. JUP!! VEEEEEL te veel druk. Heeeeeeel streng in de mond! Hangt heeeeel erg aan de teugels! Misschien kijkt ze wel zo "lelijk" op mijn sporen of zweep!! Oh wacht.. die heb ik niet aan. Hmmmmm...... ;)

Offe... misschien is ze niet helemaal dichtgesnoerd op neus- en sperriem zodat ze ook echt haar mondje open kan doen als ze knabbelt? :o Misschien is ze wel attent op haar baasje ipv dat ze op andere dingen let in de baan?

BOKT moet UIT het "vakjes stoppen" wbt. paarden met attente oren als boos/chagrijnig bestempelen. Als mijn paard boos of chagrijnig is legt ze ze plat in haar nek.

Afgeleid zijn mag ze 23 uur lang. Dat ene uurtje stel ik haar concentratie op de proef. Ik zie dit als haar acceptatie van mij als haar leider. Ik wil dat ze op kleine hulpen reageert, zich prettig voelt bij het werk en de kans krijgt om ook foutjes te maken. Ik wil dat ze meedenkt en mee WIL werken. Soms geef ik haar iets teveel "ruimte", soms iets te weinig. Hoort bij het leerproces om ook je EIGEN hulpen te verfijnen.

Maar goed, dat is een tip terug. Hoop niet dat het dom overkomt :+

(op de foto heb ik geen contact inderdaad. Ik vroeg haar terug op mijn zit. Ze kwam hier net terug in tempo om een overgang te maken. Ook weer een concentratietestje dus :) )

ALGEMEEN:

Anyway, met enkele tips heb ik mijn best gedaan afgelopen week!! Hieronder ons nieuwe topic (HAW)
[RT-HAW] BLUEEEEEEEEEE, Z'tje doet haar best
Laatst bijgewerkt door S_en_Z op 13-05-13 00:36, in het totaal 2 keer bewerkt

chikohaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 00:30

HorSeFanx schreef:

Succes!!

Ik heb mijn leesbril erbij gepakt en alle fotos bestudeerd, ik zie totaal geen ruiter die trekt, hangt of plukt. Juist een ruiter die zo supervriendelijk is, dat ik op sommige foto's denk.............joh je mag heus wel ff een keer doorkomen met hand of been hoor.

Ik vind jouw bericht dan ook werkelijk nergens op slaan en niet getuigen van enig verstand van paardrijden. En ja dat mag ik ook zeggen :D

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-13 00:32

Afbeelding

Hier was ze boos dat ik haar na deed :')

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-13 00:44

chikohaa schreef:
Tooske schreef:
De foto's waar jij zegt dat je ze lager rijd vind ik bijna nog bovenin ik zou haar persoonlijk veel lager en over de rug rijden.

Ze kunnen bovenin ook prima over de rug lopen hoor. Sterker nog, met het achterbeen erbij is dat een stuk makkelijker voor een paard dan dat lage over het voorbeenvallende houding.

Ziet er verder hardstikke goed uit. Denk dat ze niet meer genoeg voorwaarts denkt als ze wat over of achter de teugel kruipt, geeft niets, lekker door blijven oefenen!

In de momentjes dat ze er achter knikt (en dat zijn max. 3 drafpassen hoor) heeft ze vaak een klein momentje dat ze even dicht klapt (was erg onzeker toen ik haar kocht). Haar de kans geven zichzelf te "herstarten" werkt voor ons erg fijn. Ik merk nl. dat die momenten minder worden en dat ze vaak juist probeert te doen wat ik haar vraag ipv. op de vlucht slaan. Het lijkt soms dat ze bang is dat haar "nieuwe" reactie als "fout" bestempeld wordt. Ik heb geen idee in hoeverre ze grof gereden is voor ze bij mij kwam.. maar ze wordt steeds zelfverzekerder. En denkt graag mee.

Ik ben ook afentoe zeker wel te lief. Maar ik heb een verleden gekend waarin ik een paard door meerdere instructrices op moest spannen en naar voren trappen als ze staakten en zeker niet het contact verliezen want ja.. je moet alles voorwaarts oplossen. (gelukkig alweer heel wat jaren terug en deze merrie heeft die tijd niet meegemaakt.. want dan had ze niet zo fijn geweest ben ik bang)

Ben blij dat ik zo KAN rijden.. ben er ook zelfs een beetje trots op. Want ik stap iedere dag blij van mijn paard (en vroeger kwam ik geregeld huilend van mijn paard). Zelfs als we een dag stappen terug moeten zetten ipv. vooruit.

chikohaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 01:08

S_en_Z schreef:
Ben blij dat ik zo KAN rijden.. ben er ook zelfs een beetje trots op. Want ik stap iedere dag blij van mijn paard (en vroeger kwam ik geregeld huilend van mijn paard). Zelfs als we een dag stappen terug moeten zetten ipv. vooruit.

Heerlijk he!

Het is genieten als je je paard met zo weinig zoveel kan laten doen!

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-13 01:09

Absoluut :j En perfect is het nooit. Maar we doen ons best :D

HorSeFanx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 01:27

Sorry ik probeer alleen maar te helpen? je vraagt om iemands mening, wou mijn mening graag geven, en van fotos kan je niet echt uit gaan. maar waar die reactie vandaan kwam.

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-13 01:39

Heb je überhaupt wel naar de rijfoto die ik bij mijn post terug gestuurd heb gekeken? Ik bedoel écht gekeken?

En de tekst gelezen, écht gelezen?

Je geeft je mening. Prima. Een mening die slecht onderbouwd is en vol vooroordelen zit. Dat is de reden van mijn reactie. En die is mijn inziens goed onderbouwd.

Je krijgt kritiek terug. Of je er van wil leren of niet is een tweede. Van foto's kun je prima uitgaan. Als je weet waar je naar kijkt.

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 01:45

@HorSeFanx: Van foto's kan je prima uitgaan... als je maar weet waar je op moet letten... en wat de grenzen zijn van wat je kan zien op een foto. In dit topic staan nu al behoorlijk wat foto's dus denk dat als je leert kijken dat je er juist veel aan kan zien.

@S_en_Z: je hebt prachtig paard onder je kont... en ze is echt al zo veel mooier gespierd geworden. Ik snap wel waarom je zo'n losse verbinding hebt (teugels hangen op meeste foto's in boogjes) en vindt de foto's van jou in het blauw al stuk beter zeker qua verbinding. Je traint vast super verder... (en straks al die kennis loslaten en nog iets meer voelen.. maar dat lukt vast ook)

HorSeFanx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 01:50

Ik wil niet banketstaaf doen maar, ik heb nog nooit iemand de teugels zo omhoog zien doen. en iemand die met 2 zwepen rijd. maargoed ga vooral zo door. Goed bezigg!

HorSeFanx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 01:52

Ps heb het hier over foto 2,3,4 je ziet duidelijk je bovenarmen ;) plus je armen helemaal naar voren. maargoed. maar die reactie zegt meer over jou als mij
Laatst bijgewerkt door HorSeFanx op 13-05-13 01:56, in het totaal 1 keer bewerkt