Grasbaankoers Eenrum 2013

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Eilatan

Re: Grasbaankoers Eenrum 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 14:50

Hele mooie foto's! De snelheid spat er vanaf, heel gaaf!

FD_horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 15:24

Ziet er gaaf uit! Denk niet dat ik het zelf zou doen ..

Reggledoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 16:36

Zou ik misschien die op een na laatste foto (onder het zadel, nr 3) kunnen bestellen bij je. Topseycret was die dag welliswaar absoluut niet van plan haar best te doen maar ik heb nog niet zo'n mooie actiefoto van de monte (van mij zelf)

merrylegs

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 17:23

gaaf hoor!

ik geef toe dat ik niets van ren-of drafsport weet, maar op sommige foto's (bv nr 4) lijkt het of de paarden wel heel erg in hun mond getrokken worden. het zijn waarschijnlijk momentopnames, maar is dit normaal?

Talindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 18:21

wat een coole :j
Race daar zou ik ook wel bij willen zijn.
mooie foto's ook /3

mang

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 18:24

Gaaaaaf :~ Ook wel geinig dat die bruine zonder ruiter gewoon zo hard door blijft draven :') zou leuk zijn als die had gewonnen :))

Bonte

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 18:50

RianneH schreef:
Wordt hoog tijd dat ik weer eens een bezoekje ga brengen aan de drafbaan, echt zin in na het zien van deze foto's :D

Dan moet je aankomende zaterdag komen. Dan is het Peerdenpietendag en dat is altijd een spektakel om te zien.
Zijn Studenten van Utrecht en een aantal gaat er eenmalig een koers rijden. Ze hebben een aantal maanden bij een bepaalde trainer getraind.
Verder komt er dan ook een optocht met allemaal auto's en studenten. Altijd een feest. ;)

XMandylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 18:52

Wauw!
Wat super cool, ik heb spijt dat ik niet ben heen gegaan!

Irisx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 19:05

Wat is dat genieten zeg!
En onwijze tof dat ie nog uitgelicht is ook.

mememe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 19:09

Toffe foto's. De monté rijdster op foto 13 ken ik ook in het echt. Leuk om haar tegen te komen op foto's.
Het is altijd een hele happening met koersen. Help zelf bij een trainer op stal en ga dan ook regelmatig mee naar de koersbanen. Altijd erg leuk en spannend.

De monté rijdster die er af is gevallen, heeft volgens mij een scheurtje in haar enkel en zit nu in het gips. Hoop dat zij er snel weer boven op is.

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 19:13

Peerdepieten ken ik, maar wolvega is een stuk dichterbij voor een dagje drafbaan ;)

Bonte

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 19:25

RianneH schreef:
Peerdepieten ken ik, maar wolvega is een stuk dichterbij voor een dagje drafbaan ;)

Dat is dus aankomende zaterdag op Wolvega. Vergeten te zeggen, maar zag dat je in Friesland woont, dus vandaar het melden.

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 19:29

Niet meer op duindigt? Maar helaas, geen apenpakkie (je moet wel in stijl dan) en moet werken..

Bonte

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 19:35

RianneH schreef:
Niet meer op duindigt? Maar helaas, geen apenpakkie (je moet wel in stijl dan) en moet werken..

Nee, sinds vorig jaar op Wolvega. Is ze goed bevallen, dus dit jaar weer.
Apenpakkie doe ik ook niet hoor. Ben met stal mee, dus gewoon mijn normale kloffie.
Jammer dat je moet werken.

Uberpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 19:35

Wat gaaf zeg!! Ik ben zelf totaal niet bekend in deze tak van de sport. Vind het wel altijd gaaf om te zien hoe verschillend de paarden sport kan zijn.
En mooie foto's hoor :j

rox_en_wilvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 20:02

Gave foto's :D

Susyb

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 20:10

Mooie foto's.. weet iemand of Sytske ook op bokt zit..? Die staat op nummer 13 (groen zwart)

mememe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 20:19

Susyb schreef:
Mooie foto's.. weet iemand of Sytske ook op bokt zit..? Die staat op nummer 13 (groen zwart)

Zit wel op bokt, haar ken ik namelijk van stal. Had haar al herkend, maar weet niet hoe ze heeft.
Zal even zoeken.

Susyb

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 20:22

Tja ik zit zelf ook niet zoveel op bokt dus de boktnamen ken ik niet.. Anders zal ik hem ineen link naar haar sturen via FB..
.

mememe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 20:55

Susyb schreef:
Tja ik zit zelf ook niet zoveel op bokt dus de boktnamen ken ik niet.. Anders zal ik hem ineen link naar haar sturen via FB..
.

Ik heb haar wel gevonden op bokt. Maar volgens mij doet ze er niet zoveel mee, dus link ik of jij wel even op haar FB.

ziyadah

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 21:14

Ik ben er hoor!! ;)
Mooie foto's heb je gemaakt TS, bedankt!

Jacobeho

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-13 22:12

Bedankt voor alle leuke reacties en complimenten!

Judith_W schreef:
ze hebben een bit in hun mond, vaak een doodgewoon enkel gebroken trensje. Daarnaast hebben de meeste paarden een opzet of check op. Dit is een riem die vanf het hoofd (de mond/kin) over het voorhoofd naar de schoft loopt. Dit houdt ze in balans in draf en geeft ze steun tijdens het harddraven. Dat opzet kan dmv een kinriempje (kincheck) vast zitten onder de kin (zoals bij die van ons), maar kan ook dmv opzetbitje in de mond zitten. Het opzetbitje is vaak een dun recht bitje waar ze verder geen last van hebben, maar wel steun van hebben. Bij de onderste foto zie je een bijzonder soort opzet, het Raymondover check, dit zit niet in de mond, maar geeft steun via de kin en de neus. Ziet er altijd uit als een hele stellage, maar is in weze één van de vriendelijkste opzetten ;-)

Erg interessant om te lezen! Ik heb zelf echt helemaal geen verstand van draverijen. Ik vroeg me al af waarvoor de riem vanaf het hoofd naar de schoft voor was. Bedankt voor je uitleg.

Reggledoos schreef:
Zou ik misschien die op een na laatste foto (onder het zadel, nr 3) kunnen bestellen bij je. Topseycret was die dag welliswaar absoluut niet van plan haar best te doen maar ik heb nog niet zo'n mooie actiefoto van de monte (van mij zelf)

De foto's kunnen uiteraard nabesteld worden. Ik neem binnenkort wel even contact met je op via pb.

merrylegs schreef:
gaaf hoor!

ik geef toe dat ik niets van ren-of drafsport weet, maar op sommige foto's (bv nr 4) lijkt het of de paarden wel heel erg in hun mond getrokken worden. het zijn waarschijnlijk momentopnames, maar is dit normaal?

Het zijn inderdaad momentopnames. Ik heb zelf ook geen verstand van de drafsport, maar ik denk niet dat de paarden in hun mond getrokken worden.

mang schreef:
Gaaaaaf :~ Ook wel geinig dat die bruine zonder ruiter gewoon zo hard door blijft draven :') zou leuk zijn als die had gewonnen :))

Volgens mij kwam hij wel als eerste over de finish. Alleen speelde hij wel een beetje "vals", doordat hij ging galopperen. :P

ziyadah schreef:
Ik ben er hoor!! ;)
Mooie foto's heb je gemaakt TS, bedankt!

haha, graag gedaan! En bedankt voor het compliment.

Manon_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 22:31

Mooie foto's! Heb je goed vast gelegd! Heb nog nooit zoveel verschillende soorten becherming gezien
en idd aparte bitten soms, ziet er allemaal uit als... veel haha.. :+ . Maar heb er ook geen verstand van haha.

Susyb

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 22:39

Manon_S schreef:
Mooie foto's! Heb je goed vast gelegd! Heb nog nooit zoveel verschillende soorten becherming gezien
en idd aparte bitten soms, ziet er allemaal uit als... veel haha.. :+ . Maar heb er ook geen verstand van haha.

Nee inderdaad.. en het leuke is dat sommige dingen in de drafsport wereld een hele andere naam hebben als in de rijpaardenwereld. Dat is best wel lastig als je met beide te maken hebt..
Zo zeg ik wel eens bij mij eigen rijpaard op stal: "Dan moet je eens een kruismondhalster proberen"
En dan staan ze me aan te koekeloere.. Dat is dus 'gewoon' een mexicaanse neusriem..

justy86

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 12:40

foto nummer 08 is die van mij : WONDER BOY ! :D