Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
RianneH schreef:Wordt hoog tijd dat ik weer eens een bezoekje ga brengen aan de drafbaan, echt zin in na het zien van deze foto's
Judith_W schreef:ze hebben een bit in hun mond, vaak een doodgewoon enkel gebroken trensje. Daarnaast hebben de meeste paarden een opzet of check op. Dit is een riem die vanf het hoofd (de mond/kin) over het voorhoofd naar de schoft loopt. Dit houdt ze in balans in draf en geeft ze steun tijdens het harddraven. Dat opzet kan dmv een kinriempje (kincheck) vast zitten onder de kin (zoals bij die van ons), maar kan ook dmv opzetbitje in de mond zitten. Het opzetbitje is vaak een dun recht bitje waar ze verder geen last van hebben, maar wel steun van hebben. Bij de onderste foto zie je een bijzonder soort opzet, het Raymondover check, dit zit niet in de mond, maar geeft steun via de kin en de neus. Ziet er altijd uit als een hele stellage, maar is in weze één van de vriendelijkste opzetten
Reggledoos schreef:Zou ik misschien die op een na laatste foto (onder het zadel, nr 3) kunnen bestellen bij je. Topseycret was die dag welliswaar absoluut niet van plan haar best te doen maar ik heb nog niet zo'n mooie actiefoto van de monte (van mij zelf)
merrylegs schreef:gaaf hoor!
ik geef toe dat ik niets van ren-of drafsport weet, maar op sommige foto's (bv nr 4) lijkt het of de paarden wel heel erg in hun mond getrokken worden. het zijn waarschijnlijk momentopnames, maar is dit normaal?
mang schreef:GaaaaafOok wel geinig dat die bruine zonder ruiter gewoon zo hard door blijft draven
zou leuk zijn als die had gewonnen
ziyadah schreef:Ik ben er hoor!!![]()
Mooie foto's heb je gemaakt TS, bedankt!
Manon_S schreef:Mooie foto's! Heb je goed vast gelegd! Heb nog nooit zoveel verschillende soorten becherming gezien
en idd aparte bitten soms, ziet er allemaal uit als... veel haha... Maar heb er ook geen verstand van haha.