Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Lianne86 schreef:Echt serieus... reageer dan ook even op mijn bericht... Mijn paard doet het werkelijk niets... Zolang ie maar met andere staat... En het is de eerste dagen even wennen aan het andere ritme en alles is nieuw, maar dat was het ook? Zolang ie er goed staat, en hij krijgt alles wat ie nodig heeft.. waarom dan moeilijk doen?
Het is niet zo zwart wit dat je dingen van te voren altijd weet etc.
smurffie schreef:Lianne86 schreef:Echt serieus... reageer dan ook even op mijn bericht... Mijn paard doet het werkelijk niets... Zolang ie maar met andere staat... En het is de eerste dagen even wennen aan het andere ritme en alles is nieuw, maar dat was het ook? Zolang ie er goed staat, en hij krijgt alles wat ie nodig heeft.. waarom dan moeilijk doen?
Het is niet zo zwart wit dat je dingen van te voren altijd weet etc.
Als je dat zo graag wil:
Je spreekt jezelf al tegen: mijn paard heeft er niks van moet alleen wennen. Juist.
Lianne86 schreef:smurffie schreef:Als je dat zo graag wil:
Je spreekt jezelf al tegen: mijn paard heeft er niks van moet alleen wennen. Juist.
Het is even allemaal nieuw.. maar ik noem de eerste dag even rondkijken, nieuwe vriendjes maken als "wennen"... Als het binnen een paar dagen gewoon weer normaal is? Dan is het toch niet dat je zegt van "God, wat was dit vreselijk"... Als ik verhuis, dan is het ook even mijn draai vinden, maar na een paar dagen weet je ook alles te vinden
En met wennen zijn het vooral de "nieuwe" paarden die hij ziet met wie die kennis wil maken... Als ik hem bij wijze van morgen meeneem om een week naar de Veluwe te gaan, dan is dat toch ook geen ramp voor hem... Hij zal de eerste dag wat drukker zijn, maar dat is het?Zolang ie maar eten/drinken/maatjes heeft/krijgt is het goed... Je kunt overal drama van maken.. Maar uiteindelijk kies je toch voor je paard, wat voor je paard beter is? En zolang dat gedaan is, dan is het geen ramp... Als jij een paard hebt wat een paar maanden schrikkerig blijft en nerveus is, ander verhaal.. Die heb je er ook bij zitten.. Paarden die echt tijd nodig hebben om te wennen.. maar die 1-2 dagen.. tjah...
En eerlijk is eerlijk. je verhuist niet voor nietsTenminste, dat neem ik aan...
smurffie schreef:Lianne86 schreef:Het is even allemaal nieuw.. maar ik noem de eerste dag even rondkijken, nieuwe vriendjes maken als "wennen"... Als het binnen een paar dagen gewoon weer normaal is? Dan is het toch niet dat je zegt van "God, wat was dit vreselijk"... Als ik verhuis, dan is het ook even mijn draai vinden, maar na een paar dagen weet je ook alles te vinden
En met wennen zijn het vooral de "nieuwe" paarden die hij ziet met wie die kennis wil maken... Als ik hem bij wijze van morgen meeneem om een week naar de Veluwe te gaan, dan is dat toch ook geen ramp voor hem... Hij zal de eerste dag wat drukker zijn, maar dat is het?Zolang ie maar eten/drinken/maatjes heeft/krijgt is het goed... Je kunt overal drama van maken.. Maar uiteindelijk kies je toch voor je paard, wat voor je paard beter is? En zolang dat gedaan is, dan is het geen ramp... Als jij een paard hebt wat een paar maanden schrikkerig blijft en nerveus is, ander verhaal.. Die heb je er ook bij zitten.. Paarden die echt tijd nodig hebben om te wennen.. maar die 1-2 dagen.. tjah...
En eerlijk is eerlijk. je verhuist niet voor nietsTenminste, dat neem ik aan...
ja maar dat betekend dus dat het voor ieder paard wel impact heeft, dniet 0.0 verschil maakt, dat is gewoon niet waar en daar reageerde ik op. Verder vind ik alsnog dat je moet voorkomen dat je paard te vaak moet wennen aan nieuwe vriendjes en een nieuwe omgeving, 1 keer kan, 2e keer kan pech hebben zijn, maar 4 keer in 1 jaar?
Kies je dan nog echt voor je paard als er zo vaak iets fout gaat in die keuze?
Vakantie is anders omdat ze daarna snel weer terug komen op hun vertrouwde plekje.
little_king schreef:Diaz wat is er fout aan mijn opmerking?
Dat jij je niet wilt verdedigen is dat omdat je weet dat je fout zit?
Hebben mensen het al eens vaker gezegd misschien?
pipo schreef:Jee alweer verhuisd? Ik hoop voor Diaz dat ze nu eens mag wennen aan een plek en de maatjes die er staan en zo het kuddegevoel mag ervaren. Ze heeft afgelopen jaar al heel wat voor dr kiezen gehad.