Imago01, ik heb ook het idee dat ze het echt leuk vindt. Als ik mijn teugels wat korter pak voordat de versnelling er op gaat, merk ik al dat ze zich er helemaal klaar voor maakt. Ik hoef maar "ja" te zeggen en ze is weg. Zo gaaf, dat gevoel van hoe die benen er onder schieten!!
MaJaBl98, ik ben bezig om mijn paard te trainen op lange afstanden. Ik zit te denken om een keer endurance te gaan starten. We zijn pas sinds de herfst bezig om buiten te rijden, voorheen is dit paard alleen maar in rijbakken geweest. Sinds een paar weken gaat ze nu ook alleen mee op buitenrit en ben ik wat meer bezig met het houden van een regelmatig tempo. Maar ik kan de verleiding van zo'n pad dan echt niet weerstaan

Annemiek80, daar ben ik ook altijd wel wat "angstig" voor, vandaar dat ik ook geleidelijk aan iedere keer een beetje harder ga. Ik merk aan Alanda wel dat die nog wel een tikje harder kan, maar ik werk daar liever naar toe zodat ze wat meer ervaring heeft met een ruiter meesleuren op hoge snelheid, voordat we de max aantikken. Ze komt inderdaad heel netjes terug, en dat met een bitloos hoofdstelletje! Ik ben gewend dat ik met andere paarden echt moest gaan slalommen om de snelheid er uit te krijgen, maar zij let heel goed op wat ik met mijn zit doe. Op snelheid ga ik staan in de beugels, en zodra ik mijn gewicht weer naar achteren verplaats om in het zadel te komen, komt ze al netjes terug.
Iedereen bedankt voor de leuke reacties!