45,7 km per uur!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Snadrem

Re: 45,7 km per uur!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-13 11:51

Daisyree, ik ben blij dat ik je die ervaring heb kunnen geven! :D

Imago01, ik heb ook het idee dat ze het echt leuk vindt. Als ik mijn teugels wat korter pak voordat de versnelling er op gaat, merk ik al dat ze zich er helemaal klaar voor maakt. Ik hoef maar "ja" te zeggen en ze is weg. Zo gaaf, dat gevoel van hoe die benen er onder schieten!!

MaJaBl98, ik ben bezig om mijn paard te trainen op lange afstanden. Ik zit te denken om een keer endurance te gaan starten. We zijn pas sinds de herfst bezig om buiten te rijden, voorheen is dit paard alleen maar in rijbakken geweest. Sinds een paar weken gaat ze nu ook alleen mee op buitenrit en ben ik wat meer bezig met het houden van een regelmatig tempo. Maar ik kan de verleiding van zo'n pad dan echt niet weerstaan :') Wat dat betreft ben ik tot op heden een waardeloze endurance ruiter _O- Maar tegelijkertijd is het ook wel goed voor haar uithoudingsvermogen, want ze houdt het best wel lang vol.

Annemiek80, daar ben ik ook altijd wel wat "angstig" voor, vandaar dat ik ook geleidelijk aan iedere keer een beetje harder ga. Ik merk aan Alanda wel dat die nog wel een tikje harder kan, maar ik werk daar liever naar toe zodat ze wat meer ervaring heeft met een ruiter meesleuren op hoge snelheid, voordat we de max aantikken. Ze komt inderdaad heel netjes terug, en dat met een bitloos hoofdstelletje! Ik ben gewend dat ik met andere paarden echt moest gaan slalommen om de snelheid er uit te krijgen, maar zij let heel goed op wat ik met mijn zit doe. Op snelheid ga ik staan in de beugels, en zodra ik mijn gewicht weer naar achteren verplaats om in het zadel te komen, komt ze al netjes terug.

Iedereen bedankt voor de leuke reacties! :D

NadineBlabla

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-13 11:55

wat onwijs gaaf! :oo _/-\o_

en het niet eens zo ver van hier vandaan.. hmm dit ga ik onthouden :Y)

Daisyree

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-13 11:56

Ja echt. Zat hier even helemaal emo te wezen. Wist niet dat ik het rijden zo miste.
Ik zal dus maar niet teveel van dit soort filmpjes kijken, hoewel ik dat waarschijnlijk toch niet laten kan :')

Liamssfork

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-13 11:58

Gaaaaf!! :)

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-13 12:04

Daisyree schreef:
Ja echt. Zat hier even helemaal emo te wezen. Wist niet dat ik het rijden zo miste.
Ik zal dus maar niet teveel van dit soort filmpjes kijken, hoewel ik dat waarschijnlijk toch niet laten kan :')

Kom dan maar niet in mijn profiel ;)

Over wat betreft de kloppende kilometertelling, ik zal de app binnenkort eens testen met een geijkt voertuig op mijn werk!

shirleyp

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-13 12:11

Gaaf zeg! 45 km/pu is echt megahard al! Ik heb de indruk dat mijn app (SportsTracker) andere snelheden meet dan de jouwe. Heb vorig zomer ook geprobeerd mijn snelheidsrecord te meten (lekker volwassen := ) maar hij bleef steken op 35 km/pu terwijl we echt snoeihard gingen. Wij hebben niet zulke mooie rechte paden waardoor het stukje topspeed maar kort is, misschien scheelt dat? Ik zal jouw app ook eens proberen zodra wij weer fijn vol in de galoptrainingen zitten :)
Laatst bijgewerkt door shirleyp op 07-04-13 12:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Legoblokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-13 12:11

Heel erg gaaf!
Hebben wij ook es gedaan, met een scooter ernaast :p

josje4

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-13 12:14

Leuk!

Ik heb ook al zo'n race gribaldi :D

shaddy82

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-13 12:20

super leuk en je paard vindt het volgens mij ook prachtig :)

Bismarck

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-13 12:22

Wat een gaaf filmpje! Wij hebben ook een keer onze topsnelheid gemeten, dat was toen 47 km per uur, maar dan springen echt de tranen in je ogen van de wind.

xWildrose

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-13 12:23

Geweldig om te zien en wat gaat ze braaf weer terug! Binnenkort toch ook maar weer even doen. Ik heb een race fries haha, ze kan zo snel zijn. Haar uithoudingsvermogen is alleen nog niet optimaal ;p

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-13 12:44

martina1, dat is bij bijna 46 km per uur ook al :') Als ik een jockey zou zijn dan denk ik dat ik standaard jankend over de finish kom _O- ;(

josje4, leuk, nog een race Gribaldi!! :D

en bij xWildrose een race Fries, dat lijkt me ook een machtig gezicht om die sokken voorbij te zien vliegen :D

Bismarck

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-13 12:46

Snadrem schreef:
martina1, dat is bij bijna 46 km per uur ook al :') Als ik een jockey zou zijn dan denk ik dat ik standaard jankend over de finish kom _O- ;(

josje4, leuk, nog een race Gribaldi!! :D

en bij xWildrose een race Fries, dat lijkt me ook een machtig gezicht om die sokken voorbij te zien vliegen :D

Ja zo bedoelde ik het ook niet :+ Maar ik vind het wel heel knap dat je dit zo snel al durft terwijl je nog niet zo lang alleen buitenrijd.
Ik kan die van mij trouwens niet zo opjutten in zijn eentje. Hij moet dan ook echt een extra paard hebben waar hij een wedstrijdje mee kan hebben.

ladyratina

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-13 12:50

echt mega gaaf! ook heel gaaf opgenomen, ik zat gewoon mee te genieten! *\o/*

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-13 12:58

martina1 schreef:
Ja zo bedoelde ik het ook niet :+ Maar ik vind het wel heel knap dat je dit zo snel al durft terwijl je nog niet zo lang alleen buitenrijd.
Ik kan die van mij trouwens niet zo opjutten in zijn eentje. Hij moet dan ook echt een extra paard hebben waar hij een wedstrijdje mee kan hebben.

Weet ik, althans, ik had er geen vreemde dingen in gelezen :) Grappig dat jouw paard het stukje competitie nodig heeft. Alanda heeft dan ook wel die vechtersmentaliteit om het andere paard voor te blijven, alleen als het andere paard haar dan wil inhalen verkoopt ze die een trap :') Gelukkig pakt ze haar snelheid ook zonder competitie. Ik heb nog geen "wedstrijdjes" gehouden met andere paarden vanwege dat slaan. Lijkt me wel vet :D

Lisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-13 13:00

super leuk en natuurlijk die oortjes

(stel je voor dat hij op volle snelheid struikelt)

mcjv

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-13 17:58

Oh wat ziet dit er toch gaaf uit! :))
Hoe heb je dit eigenlijk gefilmd? Zijn hier speciale camera's voor oid?

Edit: Ik zag in je profiel dat je een helmcamera hebt, super gaaf!

Britt_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-13 18:04

Ziet er super gaaf uit!! :j ik heb even in je profiel gespiekt en ik zag een foto van bankven.. Mijn weiland ligt daar héél dichtbij!

_Sofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-13 19:13

Wauw :oo Das best hard :=

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-13 19:20

Onwijs vet dit!! :D

Mijn eerste paard kon ook zo afschuwelijk hard gaan!

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-13 20:16

Heel leuk filmpje en ultiem genieten dat is toch het mooiste wat er is.
Wil je wel even waarschuwen want het pad klinkt op het filmpje behoorlijk hard en bedenk je wel dat hoe harder je gaat hoe meer klappen ook.
Houdt hier dus wel rekening mee, mul is ook zeker niet goed maar hard ook niet!

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-13 21:06

Britt_Mara, grappig dat je weiland hier zo dichtbij is!

kyrkelover, bedankt voor de tip. Het pad is inderdaad wat aan de harde kant. Wellicht is het dan wat verstandiger om voor de nieuwe topsnelheid een iets zachter pad te zoeken in de omgeving. Gelukkig zijn die er genoeg, alleen is dat niet zo'n mooie gladde landingsbaan als hier :P

Ik heb trouwens vandaag de Endomondo app in de auto aan gehad. Qua kilometertelling komt het redelijk overeen met een Tomtom. Als ik op de teller van mijn auto 60 reed, zat de app zo rond de 56 a 57 kilometer per uur. Hoe hoger de snelheid, hoe groter de afwijking (bij 80 kilometer per uur geeft de endomondo app 73 aan). Ik denk dus dat het qua meting best een accuraat hulpmiddel is.

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-13 21:07

Wauw wat gaaf! en hij heeft er duidelijk plezier in :D

Fellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-13 21:10

Jeetje, zeker met het geluid aan krijg je echt het gevoel dat je meerijd op dat paard! Gaat hard! :))

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-13 21:15

GAAF en supervet, super stoer filmpje!
En idd, een ultiem gaaf gevoel in het paardrijden. Ik heb vorig jaar ook zo'n spring gedaan, normaal durf ik niet zo hard, maar dat voelde zo goed, we gingen steeds een stukje harder, de paarden boden het aan, het voelde safe, en volledig onder controle, en het voelde GOEEEED! Super vet om te doen!!
Helaas hebben wij hier niet zulke mooie paden als jij daar tot je beschikking hebt, wat een heerlijk pad zo zeg! Lekker alle ruimte en alle overzicht!