Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
xBerber schreef:Mooi paard, ik ben niet echt 100% voorstander van Gert's zijn manier (Gelijk met sporen, hulpteugels en heb ook een filmpje gezien dat ie direct na 5 rondjes ging springen) Maar ik sta altijd wel met open mond te kijken hoe hij zo makkelijk blijft zitten..
xBerber schreef:Mooi paard, ik ben niet echt 100% voorstander van Gert's zijn manier (Gelijk met sporen, hulpteugels en heb ook een filmpje gezien dat ie direct na 5 rondjes ging springen) Maar ik sta altijd wel met open mond te kijken hoe hij zo makkelijk blijft zitten..
Ellie_F schreef:Wanneer een paard verzet toont (om welke reden dan ook) vind ik dat nooit spectaculair of gaaf. Ik heb respect voor de manier waarop Gert deze rit uit kan zitten maar begrijp al die ramptoerisme niet.
cobiie schreef:xBerber schreef:Mooi paard, ik ben niet echt 100% voorstander van Gert's zijn manier (Gelijk met sporen, hulpteugels en heb ook een filmpje gezien dat ie direct na 5 rondjes ging springen) Maar ik sta altijd wel met open mond te kijken hoe hij zo makkelijk blijft zitten..
Dat is tijdens flimpje 2, dus zat hij er al een tijdje op![]()
Ook de slof heeft hij er niet direct op zitten maar later erom gedaan. Misschien toch even beter de filmpjes bekijken voordat je (onterechte) conclusies hier neerzet.
Knap dier om te zien, soms is een man als Gert het laatste redmiddel voordat hij bij de slager beland dus ik vind het zeker knap dat hij behoorlijk veel paarden weer in het gareel krijgt.
en dat paard gewoon even lekker laten loslopen. Consort schreef:xBerber schreef:Mooi paard, ik ben niet echt 100% voorstander van Gert's zijn manier (Gelijk met sporen, hulpteugels en heb ook een filmpje gezien dat ie direct na 5 rondjes ging springen) Maar ik sta altijd wel met open mond te kijken hoe hij zo makkelijk blijft zitten..
Het springen is niet voor de lol hoor. Dat heeft een functie. Met het maken van een sprong dwing je het paard zijn rugspieren anders te gebruiken. Dat geeft even lucht na de inspanning van het verzetten. Voorkomt dus blessures!
Nachtlampje schreef:Tja, die man kan goed blijven zitten. Fijn voor hem en handig voor paarden die bokken om het idee van iemand op hun rug te hebben. Een filmpje van hem waar hij met een halster (zodat hij niet in die mond kan lopen rammen) op een paard zit en die gewoon uit laat bokken vind ik veel logischer, maar ik vind het verschrikkelijk hoe hij de hele tijd met zijn handen loopt te hangen en te zwieberen, laat staan de sporen en de slof die gelijk om moet zodra dat paard een béétje ontspannen is. Voor mij duidelijk dat die vent geen flauw idee heeft hoe hij het op eigen houtje zou moeten oplossen, alles moet weer met hulpmiddelen.
Net zoals het springen, MOET dat nou? Wat een onzin, is imo gewoon pronkerig vertoon van "kijk hoe goed ik ben hij kan nu zelfs springen". Laat dat paard met rust zeg, die heeft al genoeg te verwerken gekregen met alles van daarvoor.
Als het voor de ontspanning is, wat dacht je van afstappenen dat paard gewoon even lekker laten loslopen.
geerke schreef:tja....ik ken die man niet.
Het zal wel een soort van goeroe zijn?
Wat ik zie is iemand die met hele korte beugels,harde hand en sporen er recht in een paard zit te pesten.
Wat misschien ook moet om de grens te bepalen tussen paard en ruiter?Geen idee.
Ik ken het paard niet.
Daarna zie ik een vrij strakke slof,daar krijg je over het algemeen veel paarden tam mee
geerke schreef:als Gert zo goed denkt aan het welzijn van het paard waarom draait hij hem steeds zo kort?