Ik heb ook geen zwakke rug, toch krijg ik met vooral de mestboy ongelooflijk last van mijn rug.

Omdat je die recht langs je lijf omhoog op moet tillen.
Ze zijn ook erg laag, dus hoe langer je bent hoe lastiger dat is. Bukken en optillen. (De polskramp die mams met haar gewrichten ervaart er nog buiten gelaten

Met de riek krijg ik last van mijn schouders door het opscheppen. Dat komt omdat het gewicht teveel naar voren ligt, en je veel te veel moet heffen met één schouder.
Dus ik snap Sabine, dat je met bijvoorbeeld reuma serieuze pijn ervaart met 'gewoon' mesten.
Ben benieuwd of dit systeem er ook voor zou kunnen zorgen dat mensen met serieuze lichamelijke klachten weer wat zouden kunnen mesten.
Een ander voordeel is dat je bij deze meer hopen kan scheppen, je hoeft dus niet constant naar de kruiwagen toe. Met de derde hoop geef ik toe, het wordt best zwaar. Mijn vader doet dat makkelijk, hij doet er soms vier in.
Hij is uiteraard zwaarder dan een mestboy, maar doordat hij zoveel prettiger draagt en tilt is hij met mest erin eigenlijk lichter!
Daarbij is hij niet zo zwaar als hij eruit ziet. Materiaal is flinterdun. (Maar door de constructie toch heel sterk)
Wat hij precies weegt weten ik niet precies, zal vragen of mijn vader hem precies wilt wegen op zijn werk!