Eindelijk pijnloos weide mesten dankzij paps!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-13 22:26

Ik heb geen echte lichamelijke klachten.
Ik heb ook geen zwakke rug, toch krijg ik met vooral de mestboy ongelooflijk last van mijn rug. :(
Omdat je die recht langs je lijf omhoog op moet tillen.
Ze zijn ook erg laag, dus hoe langer je bent hoe lastiger dat is. Bukken en optillen. (De polskramp die mams met haar gewrichten ervaart er nog buiten gelaten :') )

Met de riek krijg ik last van mijn schouders door het opscheppen. Dat komt omdat het gewicht teveel naar voren ligt, en je veel te veel moet heffen met één schouder.

Dus ik snap Sabine, dat je met bijvoorbeeld reuma serieuze pijn ervaart met 'gewoon' mesten.
Ben benieuwd of dit systeem er ook voor zou kunnen zorgen dat mensen met serieuze lichamelijke klachten weer wat zouden kunnen mesten.

Een ander voordeel is dat je bij deze meer hopen kan scheppen, je hoeft dus niet constant naar de kruiwagen toe. Met de derde hoop geef ik toe, het wordt best zwaar. Mijn vader doet dat makkelijk, hij doet er soms vier in.

Hij is uiteraard zwaarder dan een mestboy, maar doordat hij zoveel prettiger draagt en tilt is hij met mest erin eigenlijk lichter!
Daarbij is hij niet zo zwaar als hij eruit ziet. Materiaal is flinterdun. (Maar door de constructie toch heel sterk)

Wat hij precies weegt weten ik niet precies, zal vragen of mijn vader hem precies wilt wegen op zijn werk!
Laatst bijgewerkt door NeverGiveUp op 24-03-13 22:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Mabotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 22:27

Zo, dát lijkt me een handig ding! Ik krijg ook altijd last in mijn rug van zo'n mestboy en het omkiepen in de kruiwagen is ook erg lastig én zwaar met behoorlijk wat poep erin. Ik meld me aan voor zo'n ding! Als hij 'm nou ook nog zo kan maken dat je 'm bijv. zelf in elkaar kunt zetten op e.o.a. manier, dan kun je 'm ook makkelijk met de post versturen. Wanneer kan ik 'm ontvangen? :D :D

NeverGiveUp

Re: Eindelijk pijnloos weide mesten dankzij paps!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-13 22:28

Als er mensen serieuze interesse hebben gaan we daar natuurlijk werk van maken! :D

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 22:29

NeverGiveUp schreef:
Celiien schreef:
Is dit niet een verhoogde mestboy :+ ? (wij hebben er een die is in hoogte verstelbaar, heb je dus uiteindelijk precies hetzelfde idee := )

Maar wel lief dat je vader hem gemaakt heeft :)) !

Nee hoor, een mestboy moest je langs je lichaam omhoog trekken en dan op een of andere manier omkiepen in de kruiwagen.
En waar laat je het harkje? :+
Hier haar je het harkje vast en til je hem daaraan omhoog (of aan het handvat aan de schep). Gaat zóveel makkelijker!
Daarbij is de schep breder waardoor er vaak drie hopen in kunnen, in een mestboy past een drol van mijn tuiger tank er nieteens in.

En als laatste is de mestboy van kunststof.

Eigenlijk best wel anders toch? :+

Harkje tegen de kruiwagen aan zetten, en vervolgens de mestboy op dezelfde manier pakken als jij? Je moet nog steeds evenveel bukken e.d. imo maar goed :+
Hij is idd wel wat groter :j

Lauura

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 22:30

Nou ik vind hem echt vet veel handiger zo eruit zien!!! Zo'n mestboy moet je ook met 1 hand vasthouden met scheppen anders valt ie weer om, is zwaar en te klein!

femo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 22:32

waar kan ik bestellen? *\o/*

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-13 22:33

Celiien, mestboy heeft maar één vat om aan vast te houden :j

http://www.paardendrogist.nl/data/produ ... 120-05.jpg

Als je hem dan om kiept moet je je pols helemaal draaien.
Dit systeem van mijn vader heeft een beugel, en je haalt hem omhoog aan de hark zelf. Die je vast haakt aan de beugel.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 22:33

Ziet er erg handig uit Jessie!

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 22:34

Waar kan ik bestellen?? :P
De mestboy heb ik en ik dacht dat die handig was maar ik heb véél rugklachten dus na 3x lig ik bijna krom.
soort harkenschep hebben we nu maar werkt ook niet.
Omdat ik de paddock een beetje bij moet hebben zou dit wel ideaal zijn.
Kun je er ook gaatjes in maken voor het zand:P

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 22:34

:+ Dat snap ik, maar of je nu vasthoud aan en stokkie of aan een handvat maakt toch geen reet uit :+

Maar laat maar, :=

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 22:35

Celiien schreef:
:+ Dat snap ik, maar of je nu vasthoud aan en stokkie of aan een handvat maakt toch geen reet uit :+

Maar laat maar, :=

Als ik hem aan het stokkie vasthoud, glijd hij altijd naar beneden :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 22:36

Mestboy viel hier inderdaad ook tegen, buiten de pijn die ik kreeg door de houding moest ik hem inderdaad tegenhouden zodat hij niet omviel voor of als ik er een drol in wilde harken, en het harkje viel 9/10 keren om als ik het tegen de kruiwagen of dergelijke aan zette ..

Dank je NeverGiveUp voor de uitgebreidere reactie.
Hier inderdaad een vorm van reuma en vooral polsen, nek & rug vinden dat mesten niet zo interessant :+
Super dus om te lezen dat die klachten niet komen met dit systeem .. want eigenlijk (klinkt misschien gek) vind ik het mesten best wel leuk :Y) Zou het het liefst zelf doen, fijn tijd bij de paardjes doorbrengen zonder altijd wat van ze te willen, vinden de paardjes ook leuk .. Kan nu ook wel in de weide gaan zitten ofzo maar dat is dan ook weer zo doelloos dus doe ik niet elke dag :+ :))

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 22:38

Harkje van de mestboy vind ik ook super onhandig. Mijn verzorgpaard heeft kleine drolletjes, die gaan nooit helemaal mee... Gebruik dan vaak de verkeerde kant, maar daardoor neem ik wel altijd veel zand mee...

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-13 22:38

LukieBradley schreef:
Waar kan ik bestellen?? :P
De mestboy heb ik en ik dacht dat die handig was maar ik heb véél rugklachten dus na 3x lig ik bijna krom.
soort harkenschep hebben we nu maar werkt ook niet.
Omdat ik de paddock een beetje bij moet hebben zou dit wel ideaal zijn.
Kun je er ook gaatjes in maken voor het zand:P

Dat zou kunnen. Voor vele zou dit niet interessant zijn. Maar stel iemand heeft een verzoek zoals wieltjes of gaatjes in de bak. Of eventueel een iets smaller harkje voor de kleine drolletjes.
Kan dat natuurlijk gedaan worden.
Piece of cake om voor iemand even op maat te maken.

Ik krijg geen rugpijn meer in ieder geval. Moeder en stalgenoot ook niet! Het is verder natuurlijk niet officieel getest.
Maar ergonomisch gezien is het duidelijk dat als je op déze manier tilt en kiept, het veel minder belastend is voor je rug. Wet van Bartje, zeg maar :D
Laatst bijgewerkt door NeverGiveUp op 24-03-13 22:39, in het totaal 1 keer bewerkt

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 22:39

Ooow, handig. Ik wil er wel zo'n één :P

_l_amanda_l_

handige pa heb jij! *\o/* Goed idee, verkopen die handel :+
Ik mest hier uit met een plastic schep en een zandbakharkje, gaat ook prima maar voor mn moeder is dat wat zwaar...

Maar, je zei iets van wieltjes, zitten die op de achterrand ofzo?

Marjo

Nou Jessie, ik denk dat je vader wel een handeltje kan beginnen in poepscheppers!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 22:43

Heb je een idee wat het doet in langer gras?
Of bv. in een (schuil)stal met stro of dergelijke dingen?
Heb je misschien nog niet kunnen testen...

gitje65

Ziet er idd handig uit; van de originele mestboy krijg ik altijd zo'n pijn in mijn polsen! Heb evt wel interesse als je vader er meer gaat maken.

Patsab

Ziet er echt veel handiger uit, ik krijg van de mestboy ook altijd kramp in mijn vingers en inderdaad het legen gaat ook nog wel eens mis door het draaien met je pols.
Paard van mij heeft ook reuze keutels en met 1 bult is hij ook vol.
Complimenten voor zo'n meedenkende paps!

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 22:48

Ik ben rugpatient en lijkt me een prima oplossing!
Ik heb zeker interesse!!!!!!

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-13 22:50

[***] schreef:
Heb je een idee wat het doet in langer gras?
Of bv. in een (schuil)stal met stro of dergelijke dingen?
Heb je misschien nog niet kunnen testen...

Ja in een stal met stro is hij getest. Wij hebben een hele dikke laag dus ik haal even het stro erom heen weg, en schuift dan de hoop erin :j

Lang graas maakt niet veel verschil denk ik. Je trekt hoogstens wat sprietjes kapot. Maar omdat je de hark naar je toe trekt duw je gewoon de mest in de schep.
(ipv een riek die je ónder de mest duwt en vervolgens omhoog tilt. Wat dan niet lukt omdat hij vast in de grond zit :+ )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 22:52

Dat laatste heb ik inderdaad veelvuldig ervaring mee .. altijd mijn favoriete momenten :+ :))

Heb hier een schuilstal met hooinetten waarin stro zit, dus de stal ligt niet vol stro maar er komt wel eens wat op de grond terecht waar ze dan op mesten .. probeer toch nog zoveel mogelijk te hergebruiken, dus dan is het wel handig als je mest en schoon stro wat kan scheiden :Y)

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 22:55

dit ziet er mooi uit!

wij doen al jaren de poep met een mestboy en een kinderharkje opscheppen
dat gaat veel beter dan dat rare ding wat bij de bak gekocht word :j

maar dit ziet er super uit.
ik blijf het volgen en ben benieuwd wat het zou kosten :j

marionblo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 23:00

Ziet er erg goed uit.
Tot nu toe mest ik altijd uit met een paar rubberen handschoenen aan en twee emmers in de hand. Vind ik ook een prima systeem, maar dit lijkt me ook wel wat; veel minder bukken.