Allienda schreef:Het was een normale Knhs wedstrijd met normale punten! Wij worden met rinkers afgerekend omdat we wedstrijden rijden met tinkers. We beginnen al met -10 of meer omdat we starten met iets anders dan een warmbloed. Ik ben naar deze wedstrijd gegaan omdat het mijn tweede wedstrijd ooit was en bij de tinkermensen oftewel koudbloed mensen de sfeer toch wel heel anders is. Een stuk relaxter, waardoor ik minder gestresst was en we fijn gereden hebben. Daarbij werd ook de tinkercompetitie gereden, hier start ook wel de tinkers die sowieso in de sport lopen. Laten we zeggen crème de la crème van de tinkers!
Leuke tinker, en het ziet er netjes uit, maar bovenstaande is natuurlijk onzin...

Zo kan iedereen wel wat verzinnen waarom ze op "gewone wedstrijden" niet boven aan eindigen.
Natuurlijk zal niet ieder jurylid gecharmeerd zijn van een koudbloed, maar dat je al gelijk met -10 begint is gewoon onzin.
Dan mogen de haflingers ook wel eigen wedstrijden gaan organiseren, en de fjorden, en de friezen, en de... vul maar in...
Niemand zal ontkennen dat de meeste mensen met koudbloeden wat meer en harder zullen moeten trainen dan warmbloeden.
Maar beweren dat je erop afgerekend wordt is onzin.
Kijk dat je de sfeer leuker vind kan ik dan wel weer snappen, ik vond de sfeer bij ijslandse wedstrijden ook altijd leuker.