Chickie aan de sjouw!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Daenerys

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 17:22

Pattypaard schreef:
Dat jullie je storen aan mijn houding op sommige foto's kan ik me heel goed voor stellen. Erger me zelf er ook gruwelijk aan haha.
Het is vooral dat op het moment dat ik sta het wel oke is, maar als ik ga zitten dan schiet mijn bovenlichaam heel vaak naar voren met daarbij mijn benen. Waarom, geen idee maar het gebeurd. Als ik met zitten gewoon rechtop blijf blijven mijn benen over het algemeen ook op de goede plaats. Wordt aan gewerkt ~~}>

Geeft je zadel je wel genoeg steun dan? Ik had namelijk hetzelfde probleem een paar jaar geleden, mijn benen en bovenlijf leden vrolijk hun eigen leven, maar sinds ik een nieuw zadel heb zit ik veel beter.

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-13 13:20

Dankjullie! :D

Op verschillende zadels ben ik al dezelfde problemen tegen gekomen. Het zal zeker zijn dat er andere zadels zijn waar ik vanzelf beter op zal zitten. Door eerdere rugproblemen heb ik nooit makkelijk netjes recht op de pony's gezeten en kom het ook bij de paarden tegen. Maar ik denk dat ik er gewoon harder en consequenter aan moet werken :).
Het zadel heeft wel onder/achter een extra wrong wat er voor zorgt dat ik mijn been niet ver naar achteren kan doen. Misschien dat het ook wel helpt als ik deze er af haal en mijn been net iets verder naar achter kan leggen.

Zitlessen zijn ook geen heel overbodige luxe ;).

Destino

Re: Chickie aan de sjouw!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 13:57

Je hebt een erg mooi paard zeg, wat een achterbeen gebruik! :oo :D
Qua je houding heb ik het idee dat het aan je eigen balans ligt, als ik zo lees dat je schrijft dat je benen + lichaam naar voren schiet zodra je in draf gaat zitten. Wellicht is het een idee om daar oefeningen voor te gaan doen. Zitlessen zullen in ieder geval goed helpen :) Je hebt overigens wel je hakken mooi uitgedrukt :)

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 14:09

prachtig paard!
Probeer meer balans in je zit te vinden, maar daar ben je al druk mee doende begrijp ik.
Veel succes!

Laura01234

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 19:29

wowowowow wat een actie zeg!! prachtig beengebruik en wat een suuuper achterbeen :D
echt een fijn paard!

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-13 10:49

Dankjullie :D

Sjoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 00:58

Ik reageer eigenlijk nooit echt op foto topics, maar moet het nu toch even doen.

Jeetje wat zijn jullie samen vooruit gegaan!
Chickie is een prachtig paard geworden en zo kan ze niet lopen zonder goede ruiter! chapeau!

En over je zit, zal een dressuur zadel je niet helpen?

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-13 17:19

:D Dankje!

Heb toevallig gisteren op een paard van een stalgenootje gereden met dressuurzadel en het voelde wel alsof ik veel minder moeite moest doen om gewoon te zitten. Maar ik wil ook met haar springen en met dressuurzadel komt dat niet goed haha.
Een ander zadel zit er voorlopig ook niet in, deze heb ik pas een aantal maanden en lijkt voor Chickie goed te werken :).

equitation

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-13 08:42

Ik zou geen ander zadel kopen hoor, mensen denken vaak dat, dat oplossing is maar een onafhankelijke zit moet je gewoon zelf aan werken. Je kan prima een mooie dressuurzit hebben op een veelzijdigheidszadel als je zelf maar kan zitten. Probeer je been lang te maken en je balans te vinden door je benen naar beneden en naar achteren te drukken ipv naar voren. Zoals jij je benen naar voren hebt, heb je totaal geen balans en is het voor je paard heel lastig haar rug te ontspannen.
Een goede oefening voor jou is om te gaan staan in draf als je, je benen dan naar voren steekt, gaat dat je niet lukken en knal je waarschijnlijk terug in het zadel. Als je, je balans met je benen naar achteren en beneden zoekt dan lukt het wel. Probeer dan de vering met je knieën op te vangen en niet vanuit je rug. Mocht je er zelf niet uitkomen dan zou ik toch zitles nemen. Ik stak mijn benen eerder ook naar voren maar ik ben er na 2 zitlessen (www.equilibritas.nl) helemaal vanaf en ik kan nu keurig zitten. Het is waarschijnlijk zo opgelost en het heeft ZO veel invloed op je rijden. Succes! Je hebt trouwens een heel leuk paard!

Astor

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-13 18:05

Wat een heerlijk paard zeg :D

LisaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-13 18:13

Mooi paard heb je!

Ik weet zeker dat als je op een dressuurzadel gaat dressuren, je al een heel stuk beter gaat zitten.

Verder als tip: Zorg dat je tijdens het wijken je gewicht op je binnenste zitbeenknobbel houd, en niet naar buiten gaat hangen.

Succes!

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-13 20:22

Bedankt weer! :)

Het blijven staan in het zadel gaat me wel goed af equitation. Op buitenrit vaak geoefend :D
Wat mijn lesgever laatst meegaf is om niet zo veel in de beugels te steunen maar wat vaster te gaan zitten met mijn bovenbenen, ben daar nu mee aan de slag en het lijkt wel al wat beter te worden.

Bedankt voor de tip van het wijken, zie inderdaad dat ik juist wat tegenhang daar!

Chernique

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 08:07

Wow wat een achterbeen heeft je paard! Wat gaaf!

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-13 10:45

:D