Bokt bedankt voor de geweldige dag bij Flanders Horse Expo

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Jolliegirl

Re: Bokt bedankt voor de geweldige dag bij Flanders Horse Expo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 14:48

Het is MIJN mening... :) Dat IK het niets vind...En mij niet kan voorstellen dat dit goed is voor de rug.
Ik heb me laten informeren door iemand die het zelf speelt.. En toch blijf ik bij m'n mening. :)

Niets stomme uitspraak, gewoon een mening. :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 14:50

Baby_Lucky schreef:
Romy1234; het is vaker dat se spelers een blessure heeft dan de paarden hihi. Nee heb nog nooit iets gehoord van teamgenoten... Natuurlijk heeft je paard wel een spierpijn na een zware training of wedstrijd maar dat is bij dressuur ook. Als je nog meer wilt weten hoor ik het wel

Haha dat geloof ik ook wel ja, is het nog nooit gebeurd dat er een een hoef tegen z'n hoofd aan kreeg ofzo, en lenig moet je ook al zijn zo te zien, ik doe het ze niet na _O-

Lijkt mij iig niks maar goed ieder zijn eigen ding, als je sommige ziet springen of dressuren denk je ook wel eens dat kan nooit goed zijn voor dat paard :P

fjordie333

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 15:14

wauw die bonte in de 4 span

Baby_Lucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 15:16

Romy1234; ik heb gelukkig zelf nooit iets ernstihs gehad op en trap tegen me enkel na dan...

dyoka

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 15:47

Gave foto's! :D

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 15:51

Wel een slecht gevormde mening dan. Maar goed dat mag. Ik vraag me af wat die 'speler' voor negatieve dingen geuit heeft Wie weet leer ik er nog wat van. :)

Sentigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 16:17

Chaos schreef:
Wellicht moeten mensen met vooroordelen eerst zich eens verdiepen in horseball alvorens stomme uitspraken te doen.

mag ik jouw vragen als je naar foto nummer 7 kijkt naar de vos.
wat komt als eerste in jouw op als je naar het hoofd kijkt.

Ik kan mij voorstellen dat mensen dan een negatieve meining krijgen

daarbij kan een meinig niet slecht vorgemord zijn, een meining is wat iemand vindt, niet een feit.
Dus als zij het niets vind omdat de beelden volgens haar meining geen vriendelijk beeld geven dan is dit haar meining.

Als jij het een oneens bent met je de meinig kom dan met goede argumenten ipv zeggen dat het een stomme uitspraak is

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 17:51

Foto 8 zie je ook bijzonder veel paarden met het wit in de ogen zichtbaar.
Geeft gewoon geen fijn beeld.. dat getrek en gehang aan die dieren....

Chaos schreef:
Wel een slecht gevormde mening dan. Maar goed dat mag. Ik vraag me af wat die 'speler' voor negatieve dingen geuit heeft Wie weet leer ik er nog wat van. :)

Jij komt met een slecht argument '' Stomme uitspraken'' Da's alles wat je zegt...
Kom eerst eens met een argument.. ik geef mijn mening namelijk al met een argument (Kan nooit goed zijn voor de rug)

:)

Molfre

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 18:24

Wat een gave impressie heb je neergezet zeg!!

Ik ben ook niet zo van de horseball, er wordt altijd geadviseerd op te stappen met krukjes etc, en als ik naar de hoofden, ruggen en nekken van die dieren kijk als die mensen eraan hangen... Ik kan me gewoon niet voorstellen dat het goed is, maar à la.

Dat iets een stomme mening is is trouwens wel een hele stomme uitspraak. Iedereen heeft recht op zijn eigen mening, daar mag jij het niet mee eens zijn, maar blijf alsjeblieft even redelijk zeg.

xMinimiltonx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 19:32

Woow dat ik super vet en leuk zoo ik zie je hebt het zeker na jezing gehad :)

x_Kaat_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 20:12

gaaf!! ik was zaterdag gegaan :D

DaphneG

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 21:05

Mooie foto's! Geeft een mooie indruk van de dag

Sorry maar ik vind Horseball er niet zo vriendelijk uitzien zo zonder bewegingvrijheid van hun hoofden. Waarom toch steeds weer die hulpteugels?
Vind het er niet lekker uitzien en meer als vermaak voor publiek dan plezier voor paard en ruiter...

MiniLoe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-13 21:22

Het is echt spannend om te zien, hoe belastend het voor de dieren is weet ik niet, ik was totaal onbekend met de sport maar wat tof om te zien. Het spel duurt maar twee keer tien minuten, met ertussen in een korte pauze.

Er zal zeker om het welzijn van het paard gegeven worden en zeker ook rekening mee gehouden worden, al zal op het heetst van de strijd het misschien soms wat ruwer aan toe gaan. Maar dat heb je ook met cross, springen en dressuur met zwaar in de krul.

HeavensLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 21:26

DaphneG schreef:
Mooie foto's! Geeft een mooie indruk van de dag

Sorry maar ik vind Horseball er niet zo vriendelijk uitzien zo zonder bewegingvrijheid van hun hoofden. Waarom toch steeds weer die hulpteugels?
Vind het er niet lekker uitzien en meer als vermaak voor publiek dan plezier voor paard en ruiter...

even een correctie, als het paard er geen plezier in had, dan zouden ze al lang weg zijn de paarden, paarden die er geen plezier in hebben blokkeren of slaan echt door, deze worden niet eens gehouden, die worden meestal per direct verkocht
over het algemeen hebben de paarden er wel plezier in, mss niet op alle momenten, maar ik ken er velen die horseball spelen en ik moet zeggen
enkele paarden weten hoe ze moeten lopen op het veld en sommige ruiters hebben last om hun paard tegen te houden omdat deze paarden er zoveel zin in hebben
je merkt dat gewoon aan sommige paarden dat ze er wel plezier in hebben
(trouwens, dit zegt niets over het welzijn van het paard, voordat er anderen gaan op aanvallen ;))

jjustangela

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 21:38

kijk eens naar foto 8, hoe hoog de ruiters hun handen hebben en hoe straks ze de teugels vast hebben, het spijt me zeer, maar ook ik vind het zielig om te zien. Ik zie een aantal paarden met hun mond open, en dat zullen vast geen moment opnamens zijn.

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 21:51

Ik heb het willen kijken maar tribune zat vol en ze hadden van die blaas dingen gezet op de bal tegen te houden...

Heb wel de authentieke wagens gezien, was zeer interessant!

MiniLoe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-13 21:51

De teugels lijken heel strak te zitten, maar deze zijn een soort van opgebonden aangezien de ruiters regelmatig zonder handen aan de teugels rijden, zo kunnen de teugels niet vallen waardoor een dier erin verstrikt kan raken.
Op foto zes rijd de ruiter met de bal in beide handen, teugels blijven mooi op maat.

Het tempo waarin gereden word is ontzettend hoog, dieren moeten plotseling remmen of een zeer korte wending maken, dat sturen gaat inderdaad minder zacht dan dat gebeurd wanneer je gewoon rijd.
maar in dat tempo kan je niet rustig aan eerst op je zit gaan zitten en rustig hoo roepen, dan ben je al drie keer op je voorganger geklapt.

Maar wanneer dit echt zo slecht zou zijn voor de paarden als sommige hier doen overkomen, dan had deze sport niet bestaan. Als er iets is waar men tegenwoordig boven op zit is het welzijn van paarden in sport.
Het ziet er misschien wat onvriendelijk uit, maar als je er bij was geweest dan had je gezien dat dat allemaal best mee valt.........................

Maar dit topic is niet echt bedoelt om horseball wel of niet te verdedigen, maar om een impressie te geven van onze dag daar :o
Laatst bijgewerkt door MiniLoe op 05-03-13 22:02, in het totaal 2 keer bewerkt

MiniLoe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-13 21:57

hetlevenwint schreef:
Ik heb het willen kijken maar tribune zat vol en ze hadden van die blaas dingen gezet op de bal tegen te houden...

Heb wel de authentieke wagens gezien, was zeer interessant!

Ja dat vond ik ook mooi om te zien, kreeg het helaas niet goed op de foto ivm te weinig licht in de ring.

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 22:00

Ja had m'n fototoestel mee maar amper getrokken, vooral zelf gekeken :).
Laatst bijgewerkt door Lori op 05-03-13 22:01, in het totaal 1 keer bewerkt

MiniLoe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-13 22:00

Haha ik dus ook, vond die echte kaarsjes leuk in de lampen.
Heb een levendige fantasie dus zag ze wel zo vroeger door de straten heen rijden

Binne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 22:34

Wat cool! :D