Naldo gaat over de grens

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

kyrkelover

Re: Naldo gaat over de grens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-13 01:40

Laten we het er op houden dat hij absoluut geen bewegingswonder is.
Op een bodem die hij niet fijn vindt zie je het al helemaal.
Dan heeft hij rechtsvoor nog zo'n zwaai been.
Maar ja het is geen dressuurproef hij moet hard en hoe hij dat doet maakt niet uit ( even heel letterlijk genomen).

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 01:56

leuk hee ik vind het ook erg leuk om naar te kijken altijd, als het op tv is of in het echt

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 02:09

Het was ook niet aanvallend bedoeld hoor, het viel me alleen op. Heb je ook filmpje van race linksom? Ik ben benieuwd of er dan veel verschil te zien is. Als dat ook met een soortgelijke bodem is zou daar verschil in moeten zitten denk ik. Het even een theorie die in mijn hoofd zit. Ik vind het wel leuk om zulke dingen te analyseren. Ik zou ook van die koppaarden wel zo'n filmpje de andere kant op willen zien.

Op wat voor verschillende ondergronden wordt er eigenlijk geraced over het algemeen?
Is er een verband in de bewegingsafloop/bouw over welke ondergrond het beste bij een paard past om tot presteren te komen?

Hahaha, ik heb vragen zat over de rensport hoor.

Zephyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 02:15

wow, gaaf om zo is te lezen! Lijkt me ontzettend gaaf om eens te doen of zo te trainen... tof dat het verder ook een dier is met een gouden karakter!

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 03:06

wat gaaf dat je in de rensport zit.

hoe ben je ooit op het idee gekomen om in de rensport te zitten en niet bv in de dressuuur, springen/ eventing oid

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 08:09

zou hem toch een schep meer voer geven op de dag. met ondergewicht komen ze nooit volledig uit de verf. Hierdoor kan hij z'n spieren ook niet extra voeden en duurt herstel ook langer.

Verder plezier maken is goed, geen dwang op de dieren :)

maximexfleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 08:39

Gave foto's! Veel plezier op koers samen.

lucaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 08:49

cool! je ziet niet veel bokkers in de rensport :)

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 09:33

Prachtig gezicht hoor, hoe ben je in de rensport terecht gekomen?

axeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 11:12

Leuk om te zien! Vooral die foto waar hij de paarden op de baan al hoort.
Heb jij altijd al in de rensport gezeten? Ik zou er niet zo snel op komen op een renpaard te kopen namelijk..
Wel super dat je er zelf ook gewoon mee (buiten) kan rijden.

catzkillz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 11:17

Leuk om eens een kijkje "achter de schermen" van de rensport te krijgen :) Heb immens veel respect voor die jockeys, hoe zij nu op die manier op het paard kunnen blijven zitten, dat blijft mij een mysterie! Moest ik het proberen, zou nogal een zicht zijn haha!

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 11:20

Heel gaaf om te zien! Echt super stoer. En vind het een mooi dier!
Wilde toen ook altijd naar Engeland (BRS), nooit gedaan en zal ook niet meer gebeuren :Y)
Hoop ooit zelf een EV te hebben, maar dan liefst vanaf veulen af aan.

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 11:35

Wat een leuk paard!
Ik vind het zelf ook wel heel erg leuk om naar rennen te kijken, helaas heb ik het nog niet "in het echt" gezien. Wel ga ik een keer per jaar naar de Draverijen in Aduard. Ik vind het prachtig om te zien hoeveel plezier die paarden er ook in hebben.

Girassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 12:04

Leuk verslag :) Ik vind je paard ook een hele leuke uitstraling hebben!

sevke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 12:11

Angela schreef:
Nu ben ik totaal niet thuis in de renpaarden...

Dus vandaar de vraag: is dit paard op de ribben niet iets aan de dunne kant? Ik zie echt super spieren op de achterhand en het front, maar mis wat vet op de ribben? Of is dit een bewuste keuze ivm iedere kilo is er 1 om mee te nemen? Neem echt aan dat jullie absoluut super voor dit paard zorgen, en neem daarbij dus ook aan dat er een reden is voor dit gewicht, dat voor een "gewoon" paard te weinig zou zijn?

Lijkt me wel gaaf hoor, om zo hard, maar met controle rond te mogen crossen! Train je het paard zelf ook?

Wel grappig deze opmerking. Ik heb zelf ook nog renpaarden gehad (staat nog eentje in mijn profiel, denk ik), en ik bedacht mij net bij het zien van de foto's : " ik vind het paard aan de zware kant voor een renpaard in form."
Nee, hoor, hij is zeker niet te dun. Eerder nog te dik, te buikig. Een renpaard hoort geen vet op de ribben te hebben. Heb je al eens een atletiekatleet gezien ? Die hebben toch ook geen vet ?
Particulieren hebben altijd de neiging om hun paarden veel te vet te laten worden. Wij mensen willen zo dun mogelijk zijn, en onze dieren moeten vet zijn. Dat is voor een dier even ongezond als voor een mens !

Roos53

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 12:46

"en da kommt Naldo angesetzt" 8-) heel gaaf inderdaad de rensport, toen ik in Ierland werkte ging ik elke week mee naar de koersen en heb lang gedacht over de jockey school. Ben helaas behoorlijk lang (1.72 m) en net 4 kilo te zwaar denk ik. Maar vind het heerlijk om te zien! Geluk heb je hoor met zo'n paard!

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 13:25

Gaaf!

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 13:29

Gaaf zeg! Wat een spieren ook! :oo

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 14:10

Wat leuk om te zien! Ik vind vooral het verschil in bouw heel interessant om te zien. Dit is precies hoe je een dressuurpaard niet zou willen hebben. :') Een dressuurruiter griezelt als ze hem zo zien staan op stand. :D

Zit er nog verbetering in Naldo? Kan je merken dat zo'n dier verbetert? En dan vooral waarop? Op techniek van galopperen of meer het aantrekken naar voren? Ik heb er totaal geen verstand hoor. :o

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 14:12

Afbeelding
Zo ziet toch gouw een top-renpaard uit, stuk smaller dan die van de TS.
Vind alleen die hals vreselijk eng uitzien, zo smal. Al is dat normaal bij renpaarden, ben draverlief gewend, met wat meer hals :)

Verder wel een heel mooi paard, de kleur en uitstraling :)

marymary2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 14:19

Angela schreef:
Nu ben ik totaal niet thuis in de renpaarden...

Dus vandaar de vraag: is dit paard op de ribben niet iets aan de dunne kant? Ik zie echt super spieren op de achterhand en het front, maar mis wat vet op de ribben? Of is dit een bewuste keuze ivm iedere kilo is er 1 om mee te nemen?

Neem echt aan dat jullie absoluut super voor dit paard zorgen, en neem daarbij dus ook aan dat er een reden is voor dit gewicht, dat voor een "gewoon" paard te weinig zou zijn?

Lijkt me wel gaaf hoor, om zo hard, maar met controle rond te mogen crossen! Train je het paard zelf ook?

Ik heb in Australie met racepaarden gewerkt en idd zo ziet een goed getraind paard eruit. Dit paard is niet te mager, ziet er superfit uit!

marymary2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 14:22

MarliesV schreef:
Prachtig dier zeg.

Lijkt hij nou overbouwd? Of is dat de manier van foto's maken waardoor dat zo lijkt?

Super dat je hem zelf traint. Rijdt je ook zelf wedstrijden of is dat weer een heel ander 'stuk' van de sport dan het trainen?

Een thoroughbred heeft hoge achterbene, dit hoort zo.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 14:23

Gave topic hoor. Het is heel leuk om te zien en te lezen over hoe en wat je doet met jouw renpaard.

Ben over het algemeen wel geinteresseerd in de dravers en renpaarden ( engels volbloed, arabieren en dravers) en van hoe het gaat.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 14:25

marymary2 schreef:
MarliesV schreef:
Prachtig dier zeg.

Lijkt hij nou overbouwd? Of is dat de manier van foto's maken waardoor dat zo lijkt?

Super dat je hem zelf traint. Rijdt je ook zelf wedstrijden of is dat weer een heel ander 'stuk' van de sport dan het trainen?

Een thoroughbred heeft hoge achterbene, dit hoort zo.

Al zijn zijn billen nauwelijks (of ik ben blind) hoger dan zijn schoft.

xMyrth

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 14:28

superleuk om eens zo'n shoot te zien :D het is ineens een stuk duidelijker.

wel lijkt het me echt heel oncomfortabel zitten voor de jockey xD
ik wist niet dat jockeys zo hoog boven het zadel staan ;p