De 70 cm springen.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

korbakimmy8

Re: De 70 cm springen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-13 11:19

En zoek dan nog even de verschillen tussen mijn eigen foto en die foto van die springruiter:) ben daar dan benieuwd naar. Want ik zelf vind dat het erg heel erg op lijkt. En ja we werken er naar toe dit was de eerste x springen na de zomer. Dus ja zomer is veel lessen volgen. Maar dat heb ik al eerder hier gezegt.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 11:22

korbakimmy8 schreef:
En zoek dan nog even de verschillen tussen mijn eigen foto en die foto van die springruiter:) ben daar dan benieuwd naar. Want ik zelf vind dat het erg heel erg op lijkt. En ja we werken er naar toe dit was de eerste x springen na de zomer. Dus ja zomer is veel lessen volgen. Maar dat heb ik al eerder hier gezegt.

Je hebt geen topic geopend zoek de verschillen toch? of wel? Van 1 foto kan je niet uitgaan. Op die foto vind ik je zit best netjes. :) Maar dat is maar een foto, op het filmpje zie ik wat anders.

Je hebt een topic geopend om commentaar te krijgen, je vraagt er zelfs nog om in je OP en nu kan je dat commentaar niet aan? Omdat een ruiter met ook geen goede verlichte zit zegt dat jou zit niet goed is? Dus al met al? Je neemt alleen kritiek aan van iemand die perfect rijdt. Tja, zo kom je er natuurlijk nooit met deze instelling.

Ik laat dit topic voor wat het is, ik heb je tips gegeven, ik hoop dat je er wat mee doet. Ik plaats dit namelijk om je te helpen, zoals je ook in je OP vraagt. Maar hulp heb je toch schijnbaar niet nodig. Wat ook wel blijkt uit je andere topic's.

korbakimmy8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-13 11:25

Somebitch schreef:
korbakimmy8 schreef:

Je hebt geen topic geopend zoek de verschillen toch? of wel? Van 1 foto kan je niet uitgaan. Op die foto vind ik je zit best netjes. :) Maar dat is maar een foto, op het filmpje zie ik wat anders.

Je hebt een topic geopend om commentaar te krijgen, je vraagt er zelfs nog om in je OP en nu kan je dat commentaar niet aan? Omdat een ruiter met ook geen goede verlichte zit zegt dat jou zit niet goed is? Dus al met al? Je neemt alleen kritiek aan van iemand die perfect rijdt. Tja, zo kom je er natuurlijk nooit met deze instelling.

Ik laat dit topic voor wat het is, ik heb je tips gegeven, ik hoop dat je er wat mee doet. Ik plaats dit namelijk om je te helpen, zoals je ook in je OP vraagt. Maar hulp heb je toch schijnbaar niet nodig. Wat ook wel blijkt uit je andere topic's.

Ik vraag om goede tips waar ik wat mee kan. Maar alle ''tips'' die jij geeft worden allemaal al eerder gegeven. Enigste wat jij dus mee brengt is: ''je hebt een slechte houding.''

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 11:26

Ga dan maar eens even goed lezen, misschien snap je het dan want dat zeg ik namelijk niet. ;)

korbakimmy8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-13 11:33

Somebitch schreef:
Ga dan maar eens even goed lezen, misschien snap je het dan want dat zeg ik namelijk niet. ;)

''Ik vind het er niet zo lekker uitzien, ook de verlichte zit van de ruiter niet.''
Maar ik snap jou punt ook wel, en bedoel dit helemaal niet boos ofzo. Ik wil graag tips, ik wil er graag aan werken, en ja als je een half jaar niet springt is je verlichte zit niet zoals voorheen. En reken maar dat het al vooruit is gegaam. En ik heb gister ook met dr gereden. Heb haar voor de spring in de volte gezet tot ze rustig werd (was wel een mini sprong) daarna de sprong met 3 draaf balkjes ervoor genomen en na de sprong een volte in galop gereden. Heb een half uurtje gesprongen en ze heeft misschien 2 x gecrost. Maar al minder dan dat op het filmpje. Ik zie dus door alle tips hier die ik gekregen heb, meteen al vooruit gang. (buiten mijn houding om) ik plaats snel een filmpje en dan hoor ik graag wat jij er van vind! ;)

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 11:43

Je moet het je niet te persoonlijk opvatten, maar dat is misschien de leeftijd.. Zo bedoel ik het niet. :)
Ik ben zeker benieuwd naar een volgend topic. :)

korbakimmy8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-13 13:29

Somebitch schreef:
Je moet het je niet te persoonlijk opvatten, maar dat is misschien de leeftijd.. Zo bedoel ik het niet. :)
Ik ben zeker benieuwd naar een volgend topic. :)

Miss wel ja:p
Ik plaats snel weer een topic. wilde gister filmen, maar had ge geheugeb kaartje vergeten in me camera te doen. dus ga vandaag kojken of het lukt.:)

MyHu

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 16:22

little_birdy schreef:
jeetje wat is die meid met de shetlander aan het uitvreten op de achtergrond ?
en maar slaan en schoppen das toch niet normaal?

ik vind het van jou er wel netjes uitzien probeer hem wat ronder er naartoe te rijden

Ja, inderdaad! emig zeg.

Jij rijdt verder prima hoor! Iets verzamelen kan misschien de snelheid verminderen.

korbakimmy8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-13 17:18

Vandaag gereden!
Niet gesprongen, maar goed aan het tempo en controle gewerkt! Wanneer er geen hindernis staat is ze heel makkelijk! in galop wil ze nog wel eens sterk zijn, maar wanneer ik hooo zeg staat ze eigenlijk zo goed als stil. Wanneer ze een hindernis ziet is ze zo opgewonden! maar vandaag ging het weer prima!

korbakimmy8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-13 15:33

TessaVenetia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 16:18

Ik had bij mijn pony ook last van snel vertrekken/ weggaloperen voor de hindernis, wat
bij mij erg hielp is optijd aan galoperen en een pas springen als je pony rustig is,, dus aanrijden en volte maken voor de sprong,
natuurlijk niet je pony snel wegtrekken maar netjes een volte, en zo door, totdat je pony rustiger word.

MyHorseGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 16:41

Leuk paard! Ik vind alleen dat je je paard niet erg beheerst laat springen. Je stapt, vlak voor de hindernis in draf, paard gaat rennen en springt. Hij gaat vrij hard over de hindernis waardoor het allemaal erg gespannen over komt. Bovendien vind ik je erg bijdehand reageren op het advies wat Somebitch je geeft. Wees blij dat ze je wat tips geeft. Jouw houding vergelijken met die van een professionele springruiter vind ik ook niet echt normaal. Zo iemand springt 1.30 en jij 70 cm.. een heus verschil.

_bokworst

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 16:49

Ik vind het er netjes uitzien, wat ik net heb geleerd is niet aan te galopperen vlak voor de sprong, hierdoor leert je paard als het ware, sprong=crossen. Of natuurlijk blijven draven, of al eerder in galop zitten. Ik hoop dat je er wat aan hebt :)

korbakimmy8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-13 12:22

xLisaMaxime schreef:
Ik vind het er netjes uitzien, wat ik net heb geleerd is niet aan te galopperen vlak voor de sprong, hierdoor leert je paard als het ware, sprong=crossen. Of natuurlijk blijven draven, of al eerder in galop zitten. Ik hoop dat je er wat aan hebt :)

Dank je wel!
Ben nu eerst bezig met controle, zonder hindernissen.
Ze is wel heel makkelijk als er geen hindernis in het land staat.
Je zegt hooo en ze staat lettelijk stil haha.

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 12:40

Het verschil is inderdaad dat de ruiter op de foto een hindernis neemt die op 1,40 ongeveer staat.
Jou foto is 60cm?

Hoe hoger de sprong hoe meer je gaat "liggen" op je paard.
Bij 70cm hoor je dus niet helemaal plat over je paard heen te gaan.
Verder moet je ook meer terug blijven zitten in je zadel.