Afegelopen Kerst hebben wij z,n wedstrijd gezien in St. Johann. Is erg leuk en gaat hard! Hier in Ned. Zouden veel mensen zoiets niet aandurven met de sneeuw maar daar gaan ze voluit, zelfs zonder aangepast beslag. ik vond het alleen raar om te zien dat de dravers hun hoofd niet naar beneden konden doen, veel mensen die dressuur rijden gebruiken hulp teugels om het paard laag te laten lopen. Hebben jullie nog gewed?
Als ze het hoofd omlaag (kunnen) doen kunnen ze geen of niet voldoende lucht binnen krijgen of zelfs de luchtpijp dicht klappen.
CrazyCat
Geplaatst door de TopicStarter: 18-02-13 11:47
Ik vond de dravers slecht bespierd en lopen in slechte houding. (hoofd continu naar binnen getrokken met heel veel druk). Maar we zijn ook gewoon verwend in Nederland paardenland.
Ik galloppeer trouwens ook gewoon in de sneeuw zonder ijzers zonder probleem. Droge sneeuw zoals hier is niet glad.
Heel gaaf, vooral de dravers! Heb al eerder zoiets gezien. Die sleeën zijn cool! Wel gaaf om dat te hebben als je het ook veel kunt gebruikten. Wij hebben voor de shetten een onderstel onder de zulke en zou in principe bij zoiets op dezelfde manier kunnen. Maar geen die hoe die gemaakt zijn.