gina2003 schreef:Het is altijd zo leuk die adviezen van de da.. Ik heb het destijds met mijn haflinger ook gehad, die was toen nog geen 4 jaar. Peesblessure, boxrust, rustig stappen. Nou heb verschillende kalmerende dingen geprobeerd, maar madam stuiterde fijn overal doorheen toen. Ik snap die adviezen heel goed hoor, maar ze in de praktijk brengen is meestal het volgende probleem. Gelukkig mag je lichtjes weer wat op gaan pakken, succes ermee. En inderdaad, rust doet vaak wonderen!
Moest hier wel even om lachen. En een volmondig ja van mijn kant. DA's denken er zo leuk en luchtig over, maar hou maar eens een paard in bedwang wat al wekenlang op stal staat. Is echt niet grappig. Ik heb tot nu toe echt mazzel gehad dat de mijne zich heeft gedragen (tegen haar normale gedrag in). Die heeft ook boxrust voorgeschreven, wel om een andere reden. Die is geopereerd aan het achterbeen. Die mocht er dus echt niet uit, maar heb dr tegen het advies in toch echt om de dag even buiten gehad. Alleen maar om even te rollen op de bak. Nu blijkt na 8 weken dat het niet goed is
en ze nog eens 6 weken stalrust moet houden. Ja ze mag eruit, maar zet zon paard eens op een paddoc van 5x5, dan gaan ze ook lopen springen
En onder de dope zetten ben ik niet zon voorstander van, ze mogen dan eigenlijk niks eten (ik kan nl dope genoeg van de DA krijgen en ook wat werkt) maar dan moet je ze de hele dag zonder eten laten staan. Is ook niet mijn ding. Dus kies ik maar uit het minst van de 2 kwaden, 1 van de anderen moet bij haar op stal blijven. Dan gaat het enigzins en dat paard wissel ik dan halverwege de dag af met een ander.
Marjan ik hoop dat de jouwe zich in gaat houden. En de blessure weer goedkomt. Hij ziet er erg goed uit hoor voor 2 maand op stal.