2013 een jaar vol met onzekerheid.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Kyarahh

Re: 2013 een jaar vol met onzekerheid.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 07:55

Succes vandaag! Ik ga voor jullie duimen :(:)!

mazzeltje

Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 07:59

Ik duim ook.
Ik moet zo ook naar de kliniek.

Ossie96

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 08:01

Veel succes!
Jij ook mazzeltje!

marjan1986

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-13 08:32

Thnx!! Allemaal! Lief van jullie! Laat de duimen maar draaien! Jij ook succes mazzeltje! Waarvoor moet jij naar de kliniek? Ja klopt 't is indd een blessure die erg veel tijd nodig heeft.

mazzeltje

Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 14:27

Jip heeft verrekt collateraal bandje en verrekte knieband.
Vorige week volledig groen licht gekregen, 1 keer licht ritje gedaan en weeeeer kreupel.
Dus nu weer na laten kijken.
Ik heb er een half uur gelongeerd en een uur gereden, niet kreupel te krijgen.
Dus ik ben niet wijzer geworden.
Ik hoop dat het bij jou mooi verbeterd is allemaal!

marjan1986

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-13 17:43

Oh balen! Dezelfde blessure als archy, op de knie blessure na dan. Archy liep daar achter weer helemaal goed! Echo had nog weinig nut, aangezien dat daar nog niet veel verandering op te zien zou zijn. Dit moet over ongeveer 2 maanden. Voor nu mag ik weer licht beginnen met arbeid ohz, nu twee weken Lang beginnen met stappen 15 min dit opbouwen en na twee weken moet hij op ongeveer 30 min stappen zitten. Na 2 weken mag ik er 5 min draven bij pakken en elke week 5 min langer draf erbij pakken, zodat hij over 2 maanden op ongeveer half uur stap en half uur draf zit. Met deze training moet ik kijken of hij het goed volhoud of weer Kreupel word. Verder mag hij niet Los in de bak of het land op.

gina2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 17:56

Het is altijd zo leuk die adviezen van de da.. Ik heb het destijds met mijn haflinger ook gehad, die was toen nog geen 4 jaar. Peesblessure, boxrust, rustig stappen. Nou heb verschillende kalmerende dingen geprobeerd, maar madam stuiterde fijn overal doorheen toen. Ik snap die adviezen heel goed hoor, maar ze in de praktijk brengen is meestal het volgende probleem. Gelukkig mag je lichtjes weer wat op gaan pakken, succes ermee. En inderdaad, rust doet vaak wonderen!

marjan1986

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-13 18:11

Zo is die van mij helaas ook. Hij is echt knetter! Ging bij de kliniek ook goed tekeer. Hield mijn hart vast. Afgelopen twee maanden zijn ook stuiterend voorbij gegaan. Meneer was echt niet te houden. Heb hem nu aan de magnesium en heb tranquigel gehaald. Moet nu opzoek naar mensen die er de komende 2 weken naast willen lopen. Tot dat ik los vertrouw. Dan zit ik er nog mee dat ik voor de eerste Paar keren los met een bomproof paard in de bak wil rijden, 1 die niet schrikt en ook niet reageert als archy zou schrikken. Nu dacht ik alweer veel te moeilijk aangezien mijn andere paard super braaf is kwa schrikkerigheid. Maar jah kan moeilijk op beide tegelijk zitten, Ben ook niet iemand die snel iemand anders op mijn paarden laat. Maar nu toch maar de keuze gemaakt en stalgenoot die momenteel niet kan rijden gevraagd of die op mijn andere paard wil rijden de eerste Paar keer als ik weer los rij met Archy

gina2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 22:54

Ik heb voor die van.mij ook.die tranquigel gehad, ze was zo stoned als.een garnaal, maar bleef springen. Heb toen easy going bij de paardendrogist gehaals. Dacht dat het niet hielp, tot ik ermee stopte.. Het haalt echt het scherpe randje eraf zeg maar. Muisjes ook gebruikt, nou daar reageerde ze totaal niet op. Maar het was heel vreemd, toen ik er weer op.mocht, was ze weer rustig. Ze heeft daarna nog een keer 7 maanden op rust gestaan vanwege een blessure en na die 7 maanden kon ik.er zo mee wegrijden. Misschien is dat bij jouw paard.ook wel zo

marjan1986

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-13 00:12

I hope so, alleen was die van mij met rijden altijd al een stuiterbal hihi. Zo die van jou heeft ook al heel wat meegemaakt! Nu weer helemaal goed?

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 01:04

gina2003 schreef:
Het is altijd zo leuk die adviezen van de da.. Ik heb het destijds met mijn haflinger ook gehad, die was toen nog geen 4 jaar. Peesblessure, boxrust, rustig stappen. Nou heb verschillende kalmerende dingen geprobeerd, maar madam stuiterde fijn overal doorheen toen. Ik snap die adviezen heel goed hoor, maar ze in de praktijk brengen is meestal het volgende probleem. Gelukkig mag je lichtjes weer wat op gaan pakken, succes ermee. En inderdaad, rust doet vaak wonderen!

Moest hier wel even om lachen. En een volmondig ja van mijn kant. DA's denken er zo leuk en luchtig over, maar hou maar eens een paard in bedwang wat al wekenlang op stal staat. Is echt niet grappig. Ik heb tot nu toe echt mazzel gehad dat de mijne zich heeft gedragen (tegen haar normale gedrag in). Die heeft ook boxrust voorgeschreven, wel om een andere reden. Die is geopereerd aan het achterbeen. Die mocht er dus echt niet uit, maar heb dr tegen het advies in toch echt om de dag even buiten gehad. Alleen maar om even te rollen op de bak. Nu blijkt na 8 weken dat het niet goed is ;( en ze nog eens 6 weken stalrust moet houden. Ja ze mag eruit, maar zet zon paard eens op een paddoc van 5x5, dan gaan ze ook lopen springen :roll:
En onder de dope zetten ben ik niet zon voorstander van, ze mogen dan eigenlijk niks eten (ik kan nl dope genoeg van de DA krijgen en ook wat werkt) maar dan moet je ze de hele dag zonder eten laten staan. Is ook niet mijn ding. Dus kies ik maar uit het minst van de 2 kwaden, 1 van de anderen moet bij haar op stal blijven. Dan gaat het enigzins en dat paard wissel ik dan halverwege de dag af met een ander.

Marjan ik hoop dat de jouwe zich in gaat houden. En de blessure weer goedkomt. Hij ziet er erg goed uit hoor voor 2 maand op stal.

nova_zodiax

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 01:18

Ik herken de blessure, mijn haflinger heeft ook een blessure aan zijn collaterale kogel band.
Heeft 6 maanden stil gestaan, ben drie weken geleden op controle geweest. Mag nu 20/30 min stappen. Moet over drie maanden weer terug. Hoe is het nu bij jullie ?

mazzeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 07:40

Ik doe er niet aan boxrust.
Mijn DA weet datal jaren en stelt het niet eens meer voor.
Dus Jip staat gewoon buiten.
Ze heeft deze blessure een paar jaar geleden ook al eens gehad aan een ander bandje en was binnen 6 weken hersteld.
Als ik haar boxrust geef wordt ze doodongelukkig en als ze daarna naar buiten gaat levensgevaarlijk.
Dus gewoon met haar groepje mee naar buiten.
Ik haal haar wel ietsje eerder binnen dan de rest, want tegen binnenhaaltijd worden ze nogal eens baldadig en gaat de hele groep rennen.
Dat voorkom ik liever.

mazzeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 07:40

Jip is trouwens innBodegraven onder behandeling, waar gaan jullie heen?

marjan1986

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-13 09:24

archy gaat zonder blessure ook al uit zijn dak in de bak. Voor heel veel eten zou hij maybe nog rustig blijven. Ha Ha ha. Nova_zodiax dan ben je al een poos bezig met je paardje! Hoop dat ze snel weer de oude is! Ik mag eventueel nu ook longeren Maar die aap van mij heeft mij dan ski les! Ha ha ha en mag stappen nu uitbouwen naar 30 min binnen twee weken. Bij archy is begin Januari de blessure aan 't ligt gekomen. Bedankt rina! Ik ben ook heel blij dat hij nog niet ontploft kwa dikte. Al vind ik hem echt vet....op de kliniek vonden ze hem er goed uitzien. Ribben waren nog te voelen. Whaha. Ik ga naar de paarden kliniek in Wolvega.

Femzjje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 10:41

Ben super blij voor je Marjan. Het gaat gelukkig alweer de goede kant op!
Nu moet Archy nog even een beetje meewerken hihi, met z'n lollige buien .. :P

marjan1986

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-13 18:26

gister de eerste meters draf gemaakt met Archy! Natuurlijk draaft hij nog niet lekker, maar het lijkt meer errug stijf Dan dat het uit zijn blessure (bij hoef/kogel) komt. Vandaag was het al wat beter.

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-13 18:31

Ziet er goed uit zeg

marjan1986

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-13 18:34

Née het is nog niet goed. Wil elke week stuk op film zetten om te kijken of het verbeterd enzo

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-13 18:35

Maar veter als eerst bedoel ik dan he

marjan1986

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-13 18:39

Hij is nooit erg Kreupel geweest, vandaar dat ik dus ook hoop dat dit stijf is, want ik zie nu wel duidelijk dat hij niet fijn loopt. Kwa afdruk zelf lijkt hij wel gewoon even ruim achter.

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-13 18:41

Oké ik dacht dat hij eerst kreupel liep dus vandaar

marjan1986

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-13 18:44

Jah hij was ook kreupel, maar niet erg kreupel omdat ik er snel bij was. Niet elke kreupelheid is hetzelfde.

gina2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-13 18:47

Hij loopt idd nog niet helemaal goed. Je moet doen waar jij je goed bij vielt. Je voelt meestal.meer als dat je kunt zien. Gewoon lekker rustig aan doen en idd heet verstandig om filmpjes van zijn ontwikkelijk te maken. Kan het niet zijn dan hij nu ergens in zijn rug wat vastzit, omdat hij zijn been heeft ontzien? Dat kan nl ook heel goed.

marjan1986

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-13 19:01

Ja dat kan zomaar dat hij hem ontlast heeft, mischien rechtsachter ook wel wat spierpijn, wandelde en rij nu veel rechtsom om linksachter te ontlasten. voor al de eerste pasjes waren gister niet lekker, heb er vandaag weer 3 na laten kijken en die vonden hem goed op wat stijf na. Zelf voel ik het helaas niet onder het zadel. Dan zijn die filmpjes indd errug handig hihi. Waar wat duurt dat lang ff een filmpje via YouTube uplaoden.