Famke Elvira, van skelet tot gezond paard!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Amaryllis

Re: Famke Elvira, van skelet tot gezond paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 21:34

Ze is flink opgeknapt zeg :) Leuk!

maar passage... ik denk dat dit een beetje overschat is :o

Celine_Famke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-13 22:56

Amaryllis schreef:
Ze is flink opgeknapt zeg :) Leuk!

maar passage... ik denk dat dit een beetje overschat is :o

Jaa ze is zeker opgeknapt!
En jaa.. echte passage is t nu nog niet. Maar dat kon ze eerst wel, heeft een van haar vorige eigenaren nog laten zien onder t zadel. Maar ik kan het niet echt haha dus ik denk dat t aan mij ligt haha.

Tonny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 23:10

WAUW! Wat een prachtig paard is dat geworden zeg, dat je er veel plezier nog aan mag hebben

Celine_Famke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-13 23:18

Yleanne schreef:
WAUW! Wat een prachtig paard is dat geworden zeg, dat je er veel plezier nog aan mag hebben

Dankjewel! :D

damduns

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 22:09

Hey meid,

Ik ben zo ontzettend blij dat ze nu weer opgekrabbeld is!
Het is heel pijnlijk om te zien dat zo'n goed paard zo naar de kloten is gemaakt door mensen waarvan je dacht dat ze haar konden bieden wat ze nodig had i.v.m. exceem.
Maar ben blij dat ze bij jullie nu op een goed adres is en ik hoop voor je dat je er weer net zoveel uit kunt halen als erin zat. Kleine kans natuurlijk, maar met een hoop liefde moet dat genoeg zijn. Ze ziet er nu alweer fantastisch uit in vergelijking met de begin foto's.
En ja..... ze was verkeersmak haha. Ze vond het toentertijd niet leuk om alleen opweg te gaan. Maar zoals ik al van je hoorde vind ik het fantastisch dat je intussen alleen op pas gaat!!!! TOPPERS ZIJN JULLIE!
Groetjes Sanne-Mayke

damduns

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 22:11

anneliesdj schreef:
Waar slaat de topictitel op? Ik zie nergens een skelet en zwaar verwaarloosd en heel erg ziek was ze zo te zien ook niet en je legt ook nergens uit waar je dat vandaan haalt.
Fijn voor de vorige eigenaar, die zal dit topic maar lezen en zichzelf zo neergezet zien worden.
Weet de eigenaar dat je dit topic hebt gemaakt?

Het is verder een leuk paard en ze is inderdaad opgeknapt, ze is van ongespierd naar mooi in conditie gegaan. Fijn dat je er zo goed mee overweg kan.

Dit paard is zeker wel zwaar verwaarloosd geweest. De bij deze: 'de fokker is blij dat dit topic is aangemaakt!' Als een paard zo enorm verwaarloosd is mag het wel eens eerlijk gezegd worden en verspreid worden.

donna0546

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 22:16

Wow die is zeker opgeknapt vergleken met de 1e foto en wat een super mooi paardje !

Celine_Famke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-13 22:24

damduns schreef:
anneliesdj schreef:
Waar slaat de topictitel op? Ik zie nergens een skelet en zwaar verwaarloosd en heel erg ziek was ze zo te zien ook niet en je legt ook nergens uit waar je dat vandaan haalt.
Fijn voor de vorige eigenaar, die zal dit topic maar lezen en zichzelf zo neergezet zien worden.
Weet de eigenaar dat je dit topic hebt gemaakt?

Het is verder een leuk paard en ze is inderdaad opgeknapt, ze is van ongespierd naar mooi in conditie gegaan. Fijn dat je er zo goed mee overweg kan.

Dit paard is zeker wel zwaar verwaarloosd geweest. De bij deze: 'de fokker is blij dat dit topic is aangemaakt!' Als een paard zo enorm verwaarloosd is mag het wel eens eerlijk gezegd worden en verspreid worden.

Bedankt voor je reactie :D
Ben het ermee eens. Ze was er zeker niet goed aan toe toen ze net bij ons was.

dalinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 22:28

wat fijn moet het zijn om haar zo op te zien knappen, een band met haar te krijgen en haar straks ook nog je eigen paard kunnen noemen. veel plezier met deze mooie fries.

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 22:32

Ik ken famke, een lieverd, maar vanaf dag een wel duidelijk dat ze niet goed was. Mijn dierenarts noemde haar toen een fijn paard voor de dierenarts om goed op te verdienen (als grapje natuurlijk want voor famke was het zeker niet fijn). Ik ken ook de nu eigenaresse, die ervoor en die daarvoor maar daarover laat ik mij verder niet uit.

Dat famke kwam was ze dof in de vacht en liep (of loopt want ik lijk het op de foto's nog wel te zien) erg slecht met haar achterhand. Bijna hupsend met korte pasjes. Een m-paard. Liet zich moeizaam rijden omdat ze gewoon niet kon. Wilde je haar aanraken aan de zijkant kon je een bok verwachten terwijl ze verder een knuffel was, pijn? Als je haar weg wilde sturen of als ze moest bewegen kon ze je wel wat aandoen, een reactie die compleet niet passend was bij de rest van haar gedrag. Verder natuurlijk de andere lichamelijke klachten nog. Ook was ze wel degelijk mager, maar een skelet dat niet (voor de ts, misschien kun je je chewano herrinderen, dat was echt een skelet de laatste jaren). Het vele haar verbloemde wel hoe mager ze nu daadwerkelijk was en ondanks goede zorgen kwam ze niet aan. De verhuizing naar de wei klonk heel mooi, maar helaas. Gelukkig gaat het nu kwa voedingstoestand wel goed met fammie, super.

Veel succes met famke!

Celine_Famke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-13 22:46

lailapri schreef:
Ik ken famke, een lieverd, maar vanaf dag een wel duidelijk dat ze niet goed was. Mijn dierenarts noemde haar toen een fijn paard voor de dierenarts om goed op te verdienen (als grapje natuurlijk want voor famke was het zeker niet fijn). Ik ken ook de nu eigenaresse, die ervoor en die daarvoor maar daarover laat ik mij verder niet uit.

Dat famke kwam was ze dof in de vacht en liep (of loopt want ik lijk het op de foto's nog wel te zien) erg slecht met haar achterhand. Bijna hupsend met korte pasjes. Een m-paard. Liet zich moeizaam rijden omdat ze gewoon niet kon. Wilde je haar aanraken aan de zijkant kon je een bok verwachten terwijl ze verder een knuffel was, pijn? Als je haar weg wilde sturen of als ze moest bewegen kon ze je wel wat aandoen, een reactie die compleet niet passend was bij de rest van haar gedrag. Verder natuurlijk de andere lichamelijke klachten nog. Ook was ze wel degelijk mager, maar een skelet dat niet (voor de ts, misschien kun je je chewano herrinderen, dat was echt een skelet de laatste jaren). Het vele haar verbloemde wel hoe mager ze nu daadwerkelijk was en ondanks goede zorgen kwam ze niet aan. De verhuizing naar de wei klonk heel mooi, maar helaas. Gelukkig gaat het nu kwa voedingstoestand wel goed met fammie, super.

Veel succes met famke!

Leuk dat je ook reageert! :)
Echt een 'skelet' was ze idd niet, maar zeker ook niet dik haha. Chewano herinner ik mij inderdaad nog wel!

Bedankt :)

suus_elviera

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 22:51

ze ziet er super uit ik zal de link ff door steuren naar mijn nicht die heeft haar 2 maanden verzorgd

Celine_Famke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-13 23:43

suus_elviera schreef:
ze ziet er super uit ik zal de link ff door steuren naar mijn nicht die heeft haar 2 maanden verzorgd

Leuk!