Ik zag het wel maar nooit over nagedacht ! Aankomend voorjaar gaat mijn Marieke er logeren om voor de kar beleerd te worden, dan kom je maar eens langs hoor, gaan Star en Henk gezellig vinden . Heb nog wel wat foto's van Star van vorig jaar, ik zal ze je pben! Daisy heeft dezelfde lieve uitstraling
Je mag me de foto's ook mailen, ik pb je mijn emailadres wel. Ik heb twee jaar terug ook wat foto's van hem gekregen. Trouwens, weet jij hoe het met die site zit? Er zou een nieuwe site komen, daar heb ik toen ook een foto van Dais voor gemaild en die site is er volgens mij ook geweest, maar nu kan ik hem niet meer vinden..
Ja hè, ze heeft echt een schattig koppie
Ik ga de andere foto's even uploaden
PeerAppel
Geplaatst: 27-01-13 18:13
Ik wil ook nog een keer heen, maar de afstand Groningen > België zie ik niet zo zitten. Ik zie de gelijkenis zeker wel! Heeft Daisy ook één lichte hoef, linksachter? Haha, wat grappig! Ik heb Daisy al ff opgezocht op allbreedpedigree maar totaal niet verwant via de moeders iig.
Cynthia82
Geplaatst door de TopicStarter: 27-01-13 18:23
Waarom woon je dan ook in Groningen? Ze staan trouwens toch in Brabant? Dat is een stúk dichterbij
Dais heeft 1 witte hoef, 1 zwarte en 2 gestreepte (linksachter wit , rechtsvoor zwart en die andere twee overwegend wit met een zwarte streep)
Star staat in Meerle, dat is nét België (100 meter van de grens, letterlijk ). Ze stonden in Brabant, maar nu zo'n 10min daar vandaan. Als je dan toch uit Groningen komt is het geen eind verder hoor
Hier een paar foto's die mijn stalgenootje heeft gemaakt
Je moet dat paard ook geen snoepjes geven. Daar krijg ze een lamme tong van
PeerAppel
Geplaatst: 27-01-13 18:54
Waarom ik in Groningen woon? Hahaha, ja. Oeps. Naja, honderd meter is nog wel te doen hé! Abby is al wel heel het land doorgereisd volgens mij. Gefokt in Oisterwijk, toen naar een melkerij in België gegaan, toen naar Weesp met de vorige eigenaar, die verhuisde met haar naar Finsterwolde en toen ging Abby naar Ten Boer/Ten Post en nu is ze van stalling verhuisd naar Woltersum
Staat Willem van Steenbergen daar ook dan? Hij is zo gaaf Misschien kan ik de vorige eigenaar nog meesleuren, hij kent Henk wel volgens mij want Henk had hem op Abby gewezen omdat de vorige eigenaar 'd'r een van Star' wou.
Leuke foto's!
Cynthia82
Geplaatst door de TopicStarter: 27-01-13 18:57
Abby en Dais hebben dus allebei linksachter een witte hoef. Haar benen zijn overigens op 1 na allemaal wit, hoewel dat niet goed te zien is, omdat het geleidelijk overloopt. Achter kan je het in de winter wel goed zien. En dat witte wat ze linksachter heeft, heeft Ti precies hetzelfde! Heeft Abby ook zwarte en gestreepte voetjes?
Ja, klopt! Wel grappig dat ze dat doorgeven! Ik meende een keer te lezen dat de "stamvader" Student van de ST-lijn dit ook had. Ik zoek even een foto hoor! Ze heeft 3x dit en dus 1x wit en dan zoals Daisy ook heeft
Op die foto kan ik niet goed zien of hij helemaal zwart is, of gestreept zoals op de foto's hierboven van Dais.
Daisy's veulens zijn verschillend qua wit: Eén veulen halfbrede bles en 4 half witte beentjes Eén veulen geen wit Eén veulen 1 wit voetje en een kol (zie profiel) Deze drie hebben dezelfde vader Eén veulen een halfbrede bles (voetjes weet ik niet, was een Haf) (zie profiel) Eén veulen brede bles en aan alle vier de benen wit (van wit voetje naar heel wit been en vlekken halverwege de benen en wiite vlekjes op buik (TiSento, zie profiel)
Dit veulen is een vol broertje/zusje van Ti, dus ik ben benieuwd! Ik hou van veel en bijzonder, niet standaard wit
De hoeven zijn gewoon donker/zwart. Wel apart, zelf helemaal wit maar een veulen geven die géén wit heeft... Van Abby weet ik het niet allemaal. Ik heb haar ook pas sinds Maart, zal wel komen met de tijd. Wel weet ik dat ze samen met een Arabische volbloed hengst redelijk brede blessen gaf. Verder heeft ze nog 1 nakomeling van Haron v/d Milt. En nog een heleboel 'van de Angora Hoeve', maar die paarden bestaan niet op het internet volgens mij. Niks over te vinden.